In mijn B.V. heb ik spaargeld, waaronder vrijvallende deposito's. Opnieuw in spaarproducten beleggen is geen optie meer vanwege de ultra lage rente, en zodoende ben ik bij GvE terechtgekomen vorig jaar. Bij een gemiddeld bruto rendement tot 6% betaal je niet méér belasting dan in privé (vpb tarief is 20%), terwijl eventuele verliezen zelfs helemaal aftrekbaar zijn.quote:Op donderdag 28 mei 2015 20:41 schreef CRWD het volgende:
[..]
Mag ik jou vragen waarom je een zakelijk account hebt? Ik heb dat enige tijd geleden ook overwogen maar ik heb het toch maar niet gedaan omdat het rendement dan bruto is.
Heb je het zakelijk account genomen om meer dan de 40K drempel te mogen investeren? Of meer om de 1,2 vrh niet te hoeven betalen? Zodat je meer vermogen kunt opbouwen tot je pensioen oid?
Doe je dat via je holding of gewoon via een eenmanszaak?
Thanks voor je reactie.quote:Op donderdag 28 mei 2015 21:02 schreef obligataire het volgende:
[..]
In mijn B.V. heb ik spaargeld, waaronder vrijvallende deposito's. Opnieuw in spaarproducten beleggen is geen optie meer vanwege de ultra lage rente, en zodoende ben ik bij GvE terechtgekomen vorig jaar. Bij een gemiddeld bruto rendement tot 6% betaal je niet méér belasting dan in privé (vpb tarief is 20%), terwijl eventuele verliezen zelfs helemaal aftrekbaar zijn.
Als ik de reserves ooit als dividend zou uitkeren geldt extra 25% AB heffing, maar dat duurt nog wel een tijdje, ik beschouw de B.V. als een soort spaarpot waar ik niet aan kom.
Ik heb mijn accounts bij CC, Zencap en KoM trouwens wel op privé staan.
Ja, ik denk het. In mijn begin periode heb ik overigens ook een aantal keren contact gehad met ze.quote:Op donderdag 28 mei 2015 20:15 schreef Moralitas het volgende:
Wellicht een wat recenter beleid dan. Ze gaven zelfs aan dat ik contact kan opnemen als ik meer informatie wil over specifieke projecten. Het lijk me echter dat ze grotendeels over dezelfde informatie beschikken als wat voor ons publiekelijk is. Het heeft immers geen nut om informatie achter te houden welke relevant is voor de financiering.
Verder heb ik gemerkt dat de administratiekosten bij Symbid zoals beloofd zijn verlaagd. Ben benieuwd wanneer zij hun eerste loan-based crowdfunding project hebben. Een maand geleden hadden ze het nog over half mei maar schijnbaar wil het nog niet echt vlotten. Staat w.m.b. wel weer een mooi project op met aandelen: https://www.symbid.nl/ideas/6964-spin-remote
Hou er wel rekening mee dat je wel verplichte jaarlijkse kosten hebt zoals een accountantsverklaring. Voor relatief kleine bedragen heeft dit weinig voordeel lijkt mij.quote:Op donderdag 28 mei 2015 21:16 schreef CRWD het volgende:
[..]
Thanks voor je reactie.
Zelf overweeg ik een aparte BV op te zetten met als doel kapitaal opbouwen als pensioenvoorziening e.d. Dat kan dan zowel in vastgoed als beleggingen en CF (met name CF). De intentie daarvan is ook om jaren lang daar geen dividend van uit te betalen en het saldo te laten groeien.
Er zitten alleen nogal wat regels aan wanneer je een nieuwe BV opricht en fors kapitaal stort voor dergelijke doeleinde. Jij hebt ook andere activiteiten in je BV? Of puur en alleen vermogensgroei?
Oke, die regel kende ik niet. Staat daar iets over in de voorwaarden dan? Heb je ze wel eens gevraagd wat daarvan de reden is? Nou mis je er niet zo heel veel aan overigens. Het aandeel particuliere projecten is laag en vaak bedroevend van kwaliteit.quote:Op donderdag 28 mei 2015 20:26 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik heb een zakelijke account, en dan mag je alleen in zakelijke projecten investeren......
In mijn geval zitten er wel ondernemingsactiviteiten in de B.V., het zijn de opgepotte winsten + het ooit gestorte aandelenkapitaal waarmee wordt belegd.quote:Op donderdag 28 mei 2015 21:16 schreef CRWD het volgende:
[..]
Thanks voor je reactie.
Zelf overweeg ik een aparte BV op te zetten met als doel kapitaal opbouwen als pensioenvoorziening e.d. Dat kan dan zowel in vastgoed als beleggingen en CF (met name CF). De intentie daarvan is ook om jaren lang daar geen dividend van uit te betalen en het saldo te laten groeien.
Er zitten alleen nogal wat regels aan wanneer je een nieuwe BV opricht en fors kapitaal stort voor dergelijke doeleinde. Jij hebt ook andere activiteiten in je BV? Of puur en alleen vermogensgroei?
Ik weet niet of het in de voorwaarden staat (het zal wel), maar bij het investeren krijg ik een duidelijke melding dat het niet is toegestaan. Heel af en toe is het wel jammer maar er blijft idd. genoeg over.quote:Op donderdag 28 mei 2015 21:55 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Oke, die regel kende ik niet. Staat daar iets over in de voorwaarden dan? Heb je ze wel eens gevraagd wat daarvan de reden is? Nou mis je er niet zo heel veel aan overigens. Het aandeel particuliere projecten is laag en vaak bedroevend van kwaliteit.
Dat zou ik overigens maar met een grote korrel zout nemen. Altijd een zwakte bod als je een concurrent zwart moet maken ipv te zorgen dat je gewoon zelf echt beter bent. Kwaliteit komt namelijk (op termijn) vanzelf boven drijven.quote:Op donderdag 28 mei 2015 20:51 schreef Moralitas het volgende:
Die man van KOM zei nog dat ze maar een klein deel van de projecten toelaten en dat GVE ongeveer 1 op de 4 toelaat. Vraag me wel af wat voor aanvragen er dan allemaal wel niet binnenkomen.
Ik vraag mij af wat de achterliggende gedachte is van deze regel. Misschien om belangen verstrengeling te voorkomen??quote:Op donderdag 28 mei 2015 21:58 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik weet niet of het in de voorwaarden staat (het zal wel), maar bij het investeren krijg ik een duidelijke melding dat het niet is toegestaan. Heel af en toe is het wel jammer maar er blijft idd. genoeg over.
Bescherming van zwakke consumenten, tegen (grote) bedrijven?quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:04 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik vraag mij af wat de achterliggende gedachte is van deze regel. Misschien om belangen verstrengeling te voorkomen??
Dank je wel voor deze uitleg!quote:Op donderdag 28 mei 2015 19:10 schreef Piger het volgende:
[..]
Conclusie:
- De oude ratingsystematiek was totaal niet betrouwbaar, daarom drukken ze deze er snel doorheen. Door de letters niet meer te hanteren is de complete transparantie weg en daar proberen ze zich achter te verschuilen.
GVE is hier echter niet schuldig aan.
Klopt, ik ben ook vol verbaasd. Telkens weer bij zulk soort projecten.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:21 schreef Zand60 het volgende:
Inderdaad geen dag van 'leuke projecten'. Verbaas u: het chalet is bijna vol. Ongelooflijk maar waar.
Dit. Is. Echt. Het. Top. Punt.quote:Op donderdag 28 mei 2015 20:35 schreef CRWD het volgende:
Misschien heb ik het verkeerd maar:
Heeft u een vast dienstverband, dan wel een overige vaste bron van inkomen?
Ik heb een vaste arbeidsongeschiktheidsuitkering.
Met het fokken met de Airedales heb ik een 2e bron van inkomsten. Via mond tot mond reclame lopen deze inkomsten gestaag door en zijn jaarlijks stabiel.
Ik kan mij nog een zaak van de overheid herinneren van enige tijd geleden.. Een vrouw die hondjes fokte en doorverkocht voor een extraatje naast de uitkering. Dat was illegaal en de beste vrouw werd financieel uitgekleed
Voor die gunfactor gebruik ik nu juist Lendahand. Dan doe je ook nog iets voor de economie in andere landen ipv 'zomaar' geld weggeven.quote:Op donderdag 28 mei 2015 16:48 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Blijkbaar. Voor veel investeerders is crowdfunding ook een kwestie van gunnen. Ik kan mij voorstellen dat je dan zo'n projectje meepakt.
Arbeidsongeschikt maar dan wel commercieel met het fokken van die beesten bezig zijn? Hou toch op zeg, sta er van te kijken dat zo'n project geaccepteerd wordtquote:Op donderdag 28 mei 2015 20:35 schreef CRWD het volgende:
Misschien heb ik het verkeerd maar:
Heeft u een vast dienstverband, dan wel een overige vaste bron van inkomen?
Ik heb een vaste arbeidsongeschiktheidsuitkering.
Met het fokken met de Airedales heb ik een 2e bron van inkomsten. Via mond tot mond reclame lopen deze inkomsten gestaag door en zijn jaarlijks stabiel.
Ik kan mij nog een zaak van de overheid herinneren van enige tijd geleden.. Een vrouw die hondjes fokte en doorverkocht voor een extraatje naast de uitkering. Dat was illegaal en de beste vrouw werd financieel uitgekleed
denk niet dat het in dit geval opgegeven word bij de belastingquote:Op vrijdag 29 mei 2015 10:48 schreef obligataire het volgende:
Het zou kunnen dat deze persoon gedeeltelijk arbeidsongeschikt is. In dat geval mogen ze globaal datgene verdienen waarvoor ze wel gezond zijn verklaard en zou dat geen gevolgen hoeven te hebben voor de uitkering.
Elk arbeidsongeschiktheidspercentage hoort in een klasse. De klasse bepaalt de hoogte van de uitkering.
Vaak weet men tot vier getallen achter de komma hoeveel men mag bijverdienen....vandaar ook die constante inkomsten
Het zou ook wel erg dom zijn, als het anders zou zijn, om dat op internet te gooien ook al heeft GvE een vrij besloten karakter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |