abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152912618
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 12:53 schreef aarontje112 het volgende:

[..]

Maar andersom kan dat natuurlijk ook met de televoting
Maar voor de jury is het wel erg makkelijk, en het gebeurd zoals je ziet ook gewoon. Op een weel heel duidelijke manier.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  zondag 24 mei 2015 @ 13:00:48 #152
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_152912767
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 12:53 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Vooral die twee die het de 26ste gaven... mag misschien je nummer niet zijn maar het slechte was het natuurlijk totaal niet, lekker doorzichtig dit.
Ik had Litouwen ook onderin ergens staan.
Had ik het voor het zeggen gehad, dan had het niet eens in de finale gestaan.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  zondag 24 mei 2015 @ 13:02:15 #153
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_152912789
Misschien moeten ze zeven juryleden nemen in plaats van vijf en de laagste en hoogste beoordeling wegstrepen.
pi_152912876
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 13:00 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Ik had Litouwen ook onderin ergens staan.
Had ik het voor het zeggen gehad, dan had het niet eens in de finale gestaan.
Het was de stemming van Litouwen voor Rusland.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  zondag 24 mei 2015 @ 13:07:02 #155
345170 Roger_Epiales
pi_152912896
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 13:06 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Het was de stemming van Litouwen voor Rusland.
Ah, ok, dat zag ik er niet aan terug. :@
Feel free to insult me.
pi_152912916
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 13:07 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Ah, ok, dat zag ik er niet aan terug. :@
Was ik ook vergeten te melden.. :@

Maar dat verdiende toch nooit de laatste jury plaats..?
  zondag 24 mei 2015 @ 13:10:07 #157
345170 Roger_Epiales
pi_152912955
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 13:08 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Was ik ook vergeten te melden.. :@

Maar dat verdiende toch nooit de laatste jury plaats..?
Laatste wat mij betreft niet.
Aan de andere kant, als ik kijk naar wat Litouwen zelf heeft gestuurd kan ik me best voorstellen dat ze daar een mooi lied gewoon echt niet kunnen waarderen. :P
Feel free to insult me.
  Redactie Sport zondag 24 mei 2015 @ 13:12:48 #158
274204 crew  Mexicanobakker
pi_152912997
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 13:10 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Laatste wat mij betreft niet.
Aan de andere kant, als ik kijk naar wat Litouwen zelf heeft gestuurd kan ik me best voorstellen dat ze daar een mooi lied gewoon echt niet kunnen waarderen. :P
Zo slecht was dat nu ook weer niet... echt goed ook niet maar er waren zeker 5-10 slechtere.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zondag 24 mei 2015 @ 13:13:38 #159
345170 Roger_Epiales
pi_152913018
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 13:12 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Zo slecht was dat nu ook weer niet... echt goed ook niet maar er waren zeker 5-10 slechtere.
Smaken verschillen.
Feel free to insult me.
  Redactie Sport zondag 24 mei 2015 @ 13:14:35 #160
274204 crew  Mexicanobakker
pi_152913040
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 13:13 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Smaken verschillen.
Puur zangtechnisch bedoel ik he. Over het liedje oordeel ik niet, dat vond ik ook drie keer niks. En zelfs dan vind ik er ook composities tussen zitten die op minder sloegen (Armenie :'))
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zondag 24 mei 2015 @ 13:24:46 #161
345170 Roger_Epiales
pi_152913245
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 13:14 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Puur zangtechnisch bedoel ik he. Over het liedje oordeel ik niet, dat vond ik ook drie keer niks. En zelfs dan vind ik er ook composities tussen zitten die op minder sloegen (Armenie :'))
Puur zangtechnisch waren er idd minderen, maar niet eens zo veel, dacht ik. Ik had bij de "wohohoo's" iig het idee dat hij hier en daar een tikje scheef ging. Maar goed, niks vergeleken met Albanië natuurlijk, die dame ging geloof ik per woord 3 verschillende kanten op met haar stem. :P

Maar goed, zowel de jury als de televoters stemmen niet alleen puur zangtechnisch. Aan de ene kant jammer dat daar niet wat meer aandacht voor is. Aan de andere kant ben ik er blij mee, als ik af en toe hoor wat er bij talentenjachten doorgestemd wordt, of wat mensen om me heen zo nu en dan "goed' vinden. :X
Feel free to insult me.
pi_152913364
Ik vind dit systeem wel het eerlijkste, tuurlijk zijn er juryleden die corrupt en/of clueless zijn maar de diaspora/burenstemmen bij de televote zijn ook een doorn in het oog.

Dit systeem middelt prima tussen die 2 uitersten
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  † In Memoriam † zondag 24 mei 2015 @ 14:03:57 #163
43556 miss_dynastie
pi_152914163
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 13:28 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind dit systeem wel het eerlijkste, tuurlijk zijn er juryleden die corrupt en/of clueless zijn maar de diaspora/burenstemmen bij de televote zijn ook een doorn in het oog.

Dit systeem middelt prima tussen die 2 uitersten
Met 1/3 ondervang je dat prima, zonder voor de resultaten afhankelijk te zijn van blonde kippetjes als Do :')
Het feit dat de jury Italië van de winst af heeft gehouden, bewijst de overbodigheid ervan.
pi_152914280
Je verwacht het niet: Alle jury's van Armenië en Azerbeidzjan hebben elkaar weer op de laatste plaats gezet.
leven zoals het leven is
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 24 mei 2015 @ 14:13:58 #165
163650 Greys
pi_152914474
quote:
14s.gif Op zondag 24 mei 2015 14:08 schreef Jason22 het volgende:
Je verwacht het niet: Alle jury's van Armenië en Azerbeidzjan hebben elkaar weer op de laatste plaats gezet.
Dat ze die landen dan niet ook gewoon diskwalificeren??
Of waren dat wel die twee, nee toch?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_152914487
quote:
14s.gif Op zondag 24 mei 2015 14:08 schreef Jason22 het volgende:
Armenië en Azerbeidzjan moet gewoon verboden worden om mee te doen.

Dat hele Oostblok dat in de middenmoot staat, had gewoon onderaan het rechterrijtje moet eindigen. Wat een troep. Maar doordat ze elkaar altijd punten geven, eindigen ze mooi in de middenmoot.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_152914548
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 14:13 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat ze die landen dan niet ook gewoon diskwalificeren??
Of waren dat wel die twee, nee toch?
http://www.eurovision.tv/page/results?event=2083&voter=AZ
http://www.eurovision.tv/page/results?event=2083&voter=AM
leven zoals het leven is
pi_152914983
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2015 14:03 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Met 1/3 ondervang je dat prima, zonder voor de resultaten afhankelijk te zijn van blonde kippetjes als Do :')
Het feit dat de jury Italië van de winst af heeft gehouden, bewijst de overbodigheid ervan.
Het vorige systeem met aleen een Top 10 van jury en televoters werkte op zich redelijk probleemloos.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_152915179
quote:
10s.gif Op zondag 24 mei 2015 07:40 schreef Pisces29 het volgende:
Tja, ze hebben het verder wel verdomd verrot georganiseerd.
Tenenkrommend hoe het is neergezet. Nooit heb ik me ooit aan het organiserend land geërgerd. Dus medelijden, neuh.
Mwoa. Het viel me verder wel mee. Er was alleen een Conchita-overkill. Op een gegeven moment weet je het wel een keer.

quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2015 07:42 schreef Pisces29 het volgende:

Dat.

Echt niet wéér een gastland volgend jaar alsjeblieft :X.
Een keertje leuk, maar niet-Europese landen horen er gewoon niet. Om over het urenlange programma maar te zwijgen.
Gastland is de naam voor de gastheer, het organiserende land. Je bedoelt - neem ik aan - dat Australië niet meer mag meedoen? Dat is ook niet de bedoeling.

Ik hik zelf trouwens veel meer aan tegen de comeback van Turkije en de deelname van landen die zelfs rechts van Turkije liggen. Landen die grenzen aan Iran en dergelijke. Het lukt me met de beste wil van de wereld niet om dat als Europa te zien.
  zondag 24 mei 2015 @ 15:03:27 #170
16715 Mylene
*schatje*
pi_152915962
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2015 07:42 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Dat.

Echt niet wéér een gastland volgend jaar alsjeblieft :X.
Een keertje leuk, maar niet-Europese landen horen er gewoon niet. Om over het urenlange programma maar te zwijgen.
Landen die zijn aangesloten bij de EBU mogen gewoon meedoen. Marokko in principe ook.

quote:
Israël kan zich een succesvol Eurovisiesongfestivalland noemen, daar ze heel veel hoge eindplaatsen heeft gehad.Israël heeft het festival 3 keer gewonnen. Israël is, hoewel het in Azië ligt, gerechtigd tot deelname aan het Europese festival omdat de nationale omroep IBA lid is van de European Broadcasting Union. Hiervan zijn ook omroepen in enkele Arabische landen lid. Het feit dat Israël deelneemt aan het Eurovisiesongfestival is mede een reden waarom deze landen van deelname afzien. In 1980 deed bij éénmalige afwezigheid van Israël Marokko éénmalig mee. Libanon zag in 2005 omwille van Israël af van deelname (zie ook: Libanon en het Eurovisiesongfestival) en iets vergelijkbaars deed zich al voor met Tunesië in 1977 (zie ook: Tunesië en het Eurovisiesongfestival). Ook moest in 1979 (vlak na de olie-crisis) Turkije verstek laten gaan op het festival in Jeruzalem onder dwang van enkele Arabische landen.
bron
pi_152916183
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 15:03 schreef Mylene het volgende:

[..]

Landen die zijn aangesloten bij de EBU mogen gewoon meedoen. Marokko in principe ook.

[..]

bron
Israël is in elk opzicht Europees. Het Israëlische voetbalteam is ook aangesloten bij de UEFA (Europese bond) en voetbalt zijn wedstrijden in Europa.
  zondag 24 mei 2015 @ 15:19:28 #172
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_152916474
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2015 10:42 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Beste Spaanse inzending in jaren, had de bovenste helft best mogen halen, meer ook niet
Mwah, vond Ruth Lorenzo stukken beter vorig jaar (beter gezongen en ook beter gepresenteerd).

Ben ook een beetje verliefd op die brunette (presentatrice) O+

Doet me een beetje denken aan Carolyn Lilipaly (oud-VJ bij MTV). En scheelt niet eens zoveel in leeftijd met mij.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  maandag 25 mei 2015 @ 10:15:02 #173
389324 Sfeermaker
Knock knock
pi_152939139
Een stemming achteraf, maar dit zijn wat mij betreft de betere liedjes en uitvoeringen:

12 | Noorwegen - prachtig en goed gezongen duet, dat de gevoelige snaar weet te raken ondanks supercliché
10 | Letland - eigenzinnig met veel elektronica erin, heerlijk duister nummer, helemaal mijn ding
8 | België - weer veel elektronica en net zo minimalistisch als Letland, met een leuk dansje, helemaal goed

7 | Slovenië - leuk popnummer met lekkere groove erin (een beetje drum & bass), zangeres had een apart stemgeluid
6 | Estland - sterk duet, uitvoering wat minder vanwege nervositeit, met name hij heeft maar een kleine stem
5 | Hongarije - met name vanwege de mooie samenzang
4 | Italië - de mannen van Il Divo minus 1, erg sterke afsluiter vanwege klassieke zang, lied was totaal niet boeiend
3 | Armenië - vanwege Cheryl Cole die meezong (so-de-knetter) en goede (samen)zang
2 | Rusland - was weinig mis mee en de zangeres was sweeeet
1 | Zweden - het lied was superkut - Avicii/David Guetta rip-off, act en boodschap waren echter zeer geslaagd

* Honorable mentions
Cyprus - viel niet op omdat het tussen veel favorieten aantrad, maar een mooie ballad was het zeker
Australië - kan zo op de radio gedraaid worden
The distance between insanity and genius is measured only by success
  ESF Reporter maandag 25 mei 2015 @ 10:21:57 #174
87554 Cee
Welluk?
pi_152939217
Met terugwerkende kracht is België nu mijn favoriet. Het nummer heb ik al twee dagen in m'n hoofd zitten en ik vind de act in al zijn minimalisme zo goed in elkaar zitten.

Overigens lukt het nog niet zo goed om uit de songfestivalroes te komen dus ik ben op YouTube samenvattingen van alle liedjes per jaar aan het kijken. Echt, die mode, de acts, geweldig. _O- IJsland 1997 _O- Die is het circus begonnen hoor.
  maandag 25 mei 2015 @ 10:31:08 #175
389324 Sfeermaker
Knock knock
pi_152939345
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 10:21 schreef Cee het volgende:
Met terugwerkende kracht is België nu mijn favoriet. Het nummer heb ik al twee dagen in m'n hoofd zitten en ik vind de act in al zijn minimalisme zo goed in elkaar zitten.

Overigens lukt het nog niet zo goed om uit de songfestivalroes te komen dus ik ben op YouTube samenvattingen van alle liedjes per jaar aan het kijken. Echt, die mode, de acts, geweldig. _O- IJsland 1997 _O- Die is het circus begonnen hoor.
Wtf, die bewegingen ?! :')
Over circus en IJsland gesproken - die van vorig jaar was fantástisch :D
The distance between insanity and genius is measured only by success
pi_152940749
Israel is echt van haat naar liefde gegaan in mijn persoonlijke lijst... wat kan een liveperformance een verschil maken :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')