Maar voor de jury is het wel erg makkelijk, en het gebeurd zoals je ziet ook gewoon. Op een weel heel duidelijke manier.quote:Op zondag 24 mei 2015 12:53 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Maar andersom kan dat natuurlijk ook met de televoting
Ik had Litouwen ook onderin ergens staan.quote:Op zondag 24 mei 2015 12:53 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Vooral die twee die het de 26ste gaven... mag misschien je nummer niet zijn maar het slechte was het natuurlijk totaal niet, lekker doorzichtig dit.
Het was de stemming van Litouwen voor Rusland.quote:Op zondag 24 mei 2015 13:00 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik had Litouwen ook onderin ergens staan.
Had ik het voor het zeggen gehad, dan had het niet eens in de finale gestaan.
Ah, ok, dat zag ik er niet aan terug.quote:Op zondag 24 mei 2015 13:06 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Het was de stemming van Litouwen voor Rusland.
Was ik ook vergeten te melden..quote:Op zondag 24 mei 2015 13:07 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ah, ok, dat zag ik er niet aan terug.
Laatste wat mij betreft niet.quote:Op zondag 24 mei 2015 13:08 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Was ik ook vergeten te melden..![]()
Maar dat verdiende toch nooit de laatste jury plaats..?
Zo slecht was dat nu ook weer niet... echt goed ook niet maar er waren zeker 5-10 slechtere.quote:Op zondag 24 mei 2015 13:10 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Laatste wat mij betreft niet.
Aan de andere kant, als ik kijk naar wat Litouwen zelf heeft gestuurd kan ik me best voorstellen dat ze daar een mooi lied gewoon echt niet kunnen waarderen.
Smaken verschillen.quote:Op zondag 24 mei 2015 13:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zo slecht was dat nu ook weer niet... echt goed ook niet maar er waren zeker 5-10 slechtere.
Puur zangtechnisch bedoel ik he. Over het liedje oordeel ik niet, dat vond ik ook drie keer niks. En zelfs dan vind ik er ook composities tussen zitten die op minder sloegen (Armeniequote:
Puur zangtechnisch waren er idd minderen, maar niet eens zo veel, dacht ik. Ik had bij de "wohohoo's" iig het idee dat hij hier en daar een tikje scheef ging. Maar goed, niks vergeleken met Albanië natuurlijk, die dame ging geloof ik per woord 3 verschillende kanten op met haar stem.quote:Op zondag 24 mei 2015 13:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Puur zangtechnisch bedoel ik he. Over het liedje oordeel ik niet, dat vond ik ook drie keer niks. En zelfs dan vind ik er ook composities tussen zitten die op minder sloegen (Armenie)
Met 1/3 ondervang je dat prima, zonder voor de resultaten afhankelijk te zijn van blonde kippetjes als Doquote:Op zondag 24 mei 2015 13:28 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind dit systeem wel het eerlijkste, tuurlijk zijn er juryleden die corrupt en/of clueless zijn maar de diaspora/burenstemmen bij de televote zijn ook een doorn in het oog.
Dit systeem middelt prima tussen die 2 uitersten
Dat ze die landen dan niet ook gewoon diskwalificeren??quote:Op zondag 24 mei 2015 14:08 schreef Jason22 het volgende:
Je verwacht het niet: Alle jury's van Armenië en Azerbeidzjan hebben elkaar weer op de laatste plaats gezet.
Armenië en Azerbeidzjan moet gewoon verboden worden om mee te doen.quote:Op zondag 24 mei 2015 14:08 schreef Jason22 het volgende:
Je verwacht het niet: Alle jury's van Armenië en Azerbeidzjan hebben elkaar weer op de laatste plaats gezet.
http://www.eurovision.tv/page/results?event=2083&voter=AZquote:Op zondag 24 mei 2015 14:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat ze die landen dan niet ook gewoon diskwalificeren??
Of waren dat wel die twee, nee toch?
Het vorige systeem met aleen een Top 10 van jury en televoters werkte op zich redelijk probleemloos.quote:Op zondag 24 mei 2015 14:03 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Met 1/3 ondervang je dat prima, zonder voor de resultaten afhankelijk te zijn van blonde kippetjes als Do
Het feit dat de jury Italië van de winst af heeft gehouden, bewijst de overbodigheid ervan.
Mwoa. Het viel me verder wel mee. Er was alleen een Conchita-overkill. Op een gegeven moment weet je het wel een keer.quote:Op zondag 24 mei 2015 07:40 schreef Pisces29 het volgende:
Tja, ze hebben het verder wel verdomd verrot georganiseerd.
Tenenkrommend hoe het is neergezet. Nooit heb ik me ooit aan het organiserend land geërgerd. Dus medelijden, neuh.
Gastland is de naam voor de gastheer, het organiserende land. Je bedoelt - neem ik aan - dat Australië niet meer mag meedoen? Dat is ook niet de bedoeling.quote:Op zondag 24 mei 2015 07:42 schreef Pisces29 het volgende:
Dat.
Echt niet wéér een gastland volgend jaar alsjeblieft.
Een keertje leuk, maar niet-Europese landen horen er gewoon niet. Om over het urenlange programma maar te zwijgen.
Landen die zijn aangesloten bij de EBU mogen gewoon meedoen. Marokko in principe ook.quote:Op zondag 24 mei 2015 07:42 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat.
Echt niet wéér een gastland volgend jaar alsjeblieft.
Een keertje leuk, maar niet-Europese landen horen er gewoon niet. Om over het urenlange programma maar te zwijgen.
bronquote:Israël kan zich een succesvol Eurovisiesongfestivalland noemen, daar ze heel veel hoge eindplaatsen heeft gehad.Israël heeft het festival 3 keer gewonnen. Israël is, hoewel het in Azië ligt, gerechtigd tot deelname aan het Europese festival omdat de nationale omroep IBA lid is van de European Broadcasting Union. Hiervan zijn ook omroepen in enkele Arabische landen lid. Het feit dat Israël deelneemt aan het Eurovisiesongfestival is mede een reden waarom deze landen van deelname afzien. In 1980 deed bij éénmalige afwezigheid van Israël Marokko éénmalig mee. Libanon zag in 2005 omwille van Israël af van deelname (zie ook: Libanon en het Eurovisiesongfestival) en iets vergelijkbaars deed zich al voor met Tunesië in 1977 (zie ook: Tunesië en het Eurovisiesongfestival). Ook moest in 1979 (vlak na de olie-crisis) Turkije verstek laten gaan op het festival in Jeruzalem onder dwang van enkele Arabische landen.
Israël is in elk opzicht Europees. Het Israëlische voetbalteam is ook aangesloten bij de UEFA (Europese bond) en voetbalt zijn wedstrijden in Europa.quote:Op zondag 24 mei 2015 15:03 schreef Mylene het volgende:
[..]
Landen die zijn aangesloten bij de EBU mogen gewoon meedoen. Marokko in principe ook.
[..]
bron
Mwah, vond Ruth Lorenzo stukken beter vorig jaar (beter gezongen en ook beter gepresenteerd).quote:Op zondag 24 mei 2015 10:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Beste Spaanse inzending in jaren, had de bovenste helft best mogen halen, meer ook niet
Wtf, die bewegingen ?!quote:Op maandag 25 mei 2015 10:21 schreef Cee het volgende:
Met terugwerkende kracht is België nu mijn favoriet. Het nummer heb ik al twee dagen in m'n hoofd zitten en ik vind de act in al zijn minimalisme zo goed in elkaar zitten.
Overigens lukt het nog niet zo goed om uit de songfestivalroes te komen dus ik ben op YouTube samenvattingen van alle liedjes per jaar aan het kijken. Echt, die mode, de acts, geweldig.IJsland 1997
Die is het circus begonnen hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |