abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 23 mei 2015 @ 19:02:03 #1
202546 Baszh
The Dude abides
pi_152887326


In de Witcher series is de hoofdrolspeler Geralt, een Witcher. De games zijn gebaseerd op de boeken van Andrzej Sapkowski maar spelen zich af na deze boeken. De wereld heeft een rauwe middeleeuwse setting in combinatie met elk monster wat je maar kan vinden in folklore en sprookjes. Naast de nodige monsters zijn er ook politieke en romantische spanningen waar het verhaal zich in verdiept.

Een Witcher is een monsterjager die getraind zijn in het bestrijden van monsters. De training begint op heel vroege leeftijd en de jongens krijgen in verschillende stadia van het trainingsproces chemische cocktails die leiden tot het mutaties van het lichaam. Daardoor heeft de Witcher kenmerkende pupillen en onder andere bovennatuurlijke reflexen, kracht en uithoudingsvermogen. Daarnaast hebben de Witchers een grote kennis van alchemie en kunnen drankjes maken die ze helpen met het bevechten van de monsters (of mensen) Ook hebben de Witchers training gehad in basis magische vaardigheden die de Witcher kunnen toepassen in het gevecht. Door al deze vaardigheden worden de Witchers gevreesd en verafschuwd door het grote deel van de bevolking in de wereld waar het zich in afspeelt.

De Witcher is een uitstervend beroep(zoals Gerald het zelf noemt), omdat de vraag naar monster jagers steeds minder wordt(o.a. door de minachting tegen magie gebruikers) en er geen nieuwe Witchers worden getraint na de aanval op Kaer Morhen, het kasteel van de Witchers. Toch zijn de Witchers hard nodig om de mensheid tegen bovennatuurlijke krachten te beschermen.

Filmpje over witchers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Recap deel 1:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Recap deel 2:

Plot deel 3, geen spoilers:
quote:
The world is in chaos. The air is thick with tension and the smoke of burnt villages. The fearsome Empire of Nilfgaard has struck again, ravaging the hapless Northern Kingdoms. The once mighty who tried to use Geralt for their own gain are now gone. In these uncertain times, no one can say what fortune holds in store, who will bring peace to the world and who will cause it only misery. But a force darker and deadlier emerges. The petty men and women commanding tin-plated armies fail to understand that their conflict is child's play compared to the Wild Hunt, the otherworldly threat which now looms. These ghastly spectral riders have for ages plagued humankind, bringing misery to the world. Yet this time the Wild Hunt seeks one person in particular: the one individual Destiny itself bestowed upon Geralt, the one soul Geralt considers kin.


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- 30 x groter dan The Witcher 2
- Open world
- Directe sequel
- Release in 2015 op PC en Next gen consoles.
- Gratis DLC's
- Je hoeft de vorige delen niet gespeeld te hebben!
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
pi_152887406
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 16:11 schreef 2dope het volgende: Ik kan eindelijk weer ff spelen vandaag O+ @ JaqenHghar: nog bedankt voor je tip, maar ik kom
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb aan de ene kant wel zin om weer lekker doelloos rond te dwalen en alles wat op m'n pad komt uit te zoeken, maar wil ook ff wat progressie maken.
Je moet eerst met de enige persoon in dat dorpje ervoor praten.
Wie dit leest is hek.
pi_152887676
Tvp.
My mission is to kill time, and time's to kill me in its turn. How comfortable one is among murderers.
  Eindredactie Games zaterdag 23 mei 2015 @ 19:43:25 #4
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_152888183
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 19:07 schreef Jungle_Jim het volgende:

[..]

Je moet eerst met de enige persoon in dat dorpje ervoor praten.
Ja ben inmiddels al een stuk verder. Vond 't alleen irritant dat ik niet aan het suggested level voldeed. Ik snap wel dat je je daar niet op blind moet staren alleen had 't idee dat ik allemaal sidequests miste.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  zaterdag 23 mei 2015 @ 19:46:39 #5
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_152888267
OP:
quote:
Je hoeft de vorige delen niet gespeeld te hebben '!'
...maar het is wel aan te bevelen.

Lijkt me op die manier wat beter, want zoals met elke verhalende serie is het 't best om de volle ervaring mee te krijgen.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  zaterdag 23 mei 2015 @ 19:47:05 #6
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_152888276
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 18:57 schreef Jungle_Jim het volgende:

[..]

is dat in de eerste area? Sleutel ligt aan t begin van dat bruggetje.
dank. Ga ik naar op zoek straks of morgen.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_152888801

fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  Eindredactie Games zaterdag 23 mei 2015 @ 20:11:49 #8
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_152888878
Ghehe nice. Gezicht van Tyrion ziet er ook gewoon sprekend uit.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  zaterdag 23 mei 2015 @ 20:20:42 #9
202546 Baszh
The Dude abides
pi_152889134
Hoorde net een guard zeggen: 'maybe, maybe not, maybe fuck yourself!'
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
  zaterdag 23 mei 2015 @ 21:32:04 #10
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_152892150
"fuck off" komt ook geregeld langs :D
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  zaterdag 23 mei 2015 @ 22:54:42 #11
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_152897279
Ik denk maar dat ik verder ga in het verhaal en later terug kom. Mijn tas zit ook overvol met materialen waar ik niet weet wat mee te doen. De leercurve is wel heel erg stijl en overdonderend. Beetje gevoel om de helft links te laten liggen. Maar dan red je het weer niet en dat maakt me we weer aan het twijfelen om door te spelen als ik toch vast kom te lopen.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_152898652
Als je niet weet wat je er mee moet --> verkopen.

Dat is wat ik altijd doe met dergelijke games. Vooral in het begin alles wat los en vast zit meezeulen en zooi verkopen om aan geld te komen. Meestal later in de game heb je genoeg geld en hoef je niet meer alles mee te nemen.

Maargoed, of dat hier ook zo werkt weet ik niet, want ik speel nog niet.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_152899358
Wat is dit een game :)
  zaterdag 23 mei 2015 @ 23:37:26 #14
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_152899774
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 23:28 schreef Banaanensuiker het volgende:
Wat is dit een game :)
Ik vind hem niet leuk, ziet er mooi uit en verhaal lijkt leuk. Maar ik vind het teveel op werken lijken en dat moet ik al genoeg doen. Ik leg hem in de kast neer tot over een half jaar en dan zijn alle tips en truukjes bekend zodat het wat soepeler gaat.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  zaterdag 23 mei 2015 @ 23:55:30 #15
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_152900777
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 23:37 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Ik vind hem niet leuk, ziet er mooi uit en verhaal lijkt leuk. Maar ik vind het teveel op werken lijken en dat moet ik al genoeg doen. Ik leg hem in de kast neer tot over een half jaar en dan zijn alle tips en truukjes bekend zodat het wat soepeler gaat.
Zet hem op only the story please (easy mode) en dan kun je er zonder troubles doorheen jagen maar wel van het verhaal genieten. ^O^
  Eindredactie Games zondag 24 mei 2015 @ 00:43:51 #16
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_152903673
Heerlijk juist bij dit soort RPG's. Ben alweer helemaal hooked aan het looten/craften/brouwen O+
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  zondag 24 mei 2015 @ 01:22:12 #17
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_152905209
Ik heb het een beetje door O+. Monsters vallen best mee. Nu nog craften leren.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_152905712
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 23:15 schreef Geralt het volgende:
Als je niet weet wat je er mee moet --> verkopen.

Dat is wat ik altijd doe met dergelijke games. Vooral in het begin alles wat los en vast zit meezeulen en zooi verkopen om aan geld te komen. Meestal later in de game heb je genoeg geld en hoef je niet meer alles mee te nemen.

Maargoed, of dat hier ook zo werkt weet ik niet, want ik speel nog niet.
Doet het niet er is redelijk wat crafting zooi die best belangrijk is voor je schematics, en je bommen en potions en shit. Dingen die je echt nodig gaat hebben. Vooral bombs en potions zijn redlijk belangrijk.
  zondag 24 mei 2015 @ 01:50:48 #19
369251 Geralt
of Rivia
pi_152906148
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 01:37 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

Doet het niet er is redelijk wat crafting zooi die best belangrijk is voor je schematics, en je bommen en potions en shit. Dingen die je echt nodig gaat hebben. Vooral bombs en potions zijn redlijk belangrijk.
Ik kan niet wachten tot ik los kan. De game heb ik inmiddels, maar ik wil hem beter kunnen spelen dan nu. Met mn 6970 is het ook nog wel te doen, maar ik wil deze toch echt op ultra kunnen spelen. Dus ik wacht op mn nieuwe videokaart. En de strategy guide ligt naast me. Heb er vluchtig een blik in geworpen en het zag er goed uit. Dicht gedaan en niet meer aankomen voorlopig. Dat gaat nog een opgave worden :X :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_152906490
quote:
7s.gif Op zondag 24 mei 2015 01:50 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik kan niet wachten tot ik los kan. De game heb ik inmiddels, maar ik wil hem beter kunnen spelen dan nu. Met mn 6970 is het ook nog wel te doen, maar ik wil deze toch echt op ultra kunnen spelen. Dus ik wacht op mn nieuwe videokaart. En de strategy guide ligt naast me. Heb er vluchtig een blik in geworpen en het zag er goed uit. Dicht gedaan en niet meer aankomen voorlopig. Dat gaat nog een opgave worden :X :P
Ehm met zon kaart moet het te doen zijn hoor, zoveel slechter dan r7's zijn ze niet. In fact doen die oude radeon kaarten het qua performance juist beter? Vaak is tegenwoordig processor de bottleneck. Ik run ook nog steeds 79xx en draai alles op max. PC is inmiddels wat jaartjes oud.
Maar goed, ik weet dan ook wat ik doe als ik een pc in elkaar knutsel.
  zondag 24 mei 2015 @ 03:35:34 #21
369251 Geralt
of Rivia
pi_152907671
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 02:05 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

Ehm met zon kaart moet het te doen zijn hoor, zoveel slechter dan r7's zijn ze niet. In fact doen die oude radeon kaarten het qua performance juist beter? Vaak is tegenwoordig processor de bottleneck. Ik run ook nog steeds 79xx en draai alles op max. PC is inmiddels wat jaartjes oud.
Maar goed, ik weet dan ook wat ik doe als ik een pc in elkaar knutsel.
Ik weet ook wat ik doe. Draai een 2500K en TW3 leunt niet zo zwaar op de CPU.

Draait ook wel, maar ik wil hem gewoon in volle glorie spelen :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_152907767
quote:
7s.gif Op zondag 24 mei 2015 03:35 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik weet ook wat ik doe. Draai een 2500K en TW3 leunt niet zo zwaar op de CPU.

Draait ook wel, maar ik wil hem gewoon in volle glorie spelen :)
Ik vinde Witcher series erg tof maar heb er nooit echt in kunnen komen helaas. Op de 1 of andere manier trekt de combat me niet zo. ik kan de potentie van de games wel zien, maar kom er nooit doorheen. Word te snel afgeleid door andere dingen.
  zondag 24 mei 2015 @ 09:02:27 #23
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_152908695
Mijn eerste crash :(
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  zondag 24 mei 2015 @ 09:58:59 #24
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_152909262
Die 'Nithral' was een lastig gevecht, maar na een poging of 9 eindelijk neer...
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_152913433
Zo. Na flink wat uurtjes gespeeld te hebben (meer dan echt gezond is) kan ik concluderen dat Witcher 3 een prachtige game is. De wereld is gigantisch maar nooit saai, de gevechten blijven interessant en leuk om te doen, de karakters hebben vrijwel allemaal personaliteit en zijn niet zo zwart/wit als good/evil en zelfs de sidequests hebben allemaal een verhaal waardoor het nooit dat je echt in herhaling valt. Ik ben echt niet iemand die alle boekjes gaat lezen of geduld heeft om elke dialoog helemaal uit te laten rollen, maar in Witcher 3 kan ik haast niet anders omdat het allemaal gewoon zo degelijk en doordacht gedaan is.

Ik ben nooit fan geweest van witcher 1 en 2. Allebei vaak geprobeerd te spelen maar de gameplay voelde voor mij nooit echt heel compleet. Open world is iets dat de serie wat mij betref naar hoge sferen heeft gebracht en de competentie van de developers heeft gezorgd dat het, in mijn ogen, tot noch toe de beste game in dat genre is. Skyrim is leuk, maar alles wat die game fout deed (wat best veel was) heeft Witcher vrijwel zonder problemen weggepoets.

Geweldige titel en ik kan me niet zo snel een situatie voorstellen waarin een andere game game van het jaar zal worden voor mij.
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')