Daan is ook nooit naar de oppas geweest voordat hij naar de PSZ ging. Hij is begonnen in januari, toen was hij net een week 2. Voor de kerst wel een intake en even gespeeld met mij erbij. Bij het eerste echte afscheid was hij zo aan het spelen en waar ik bedacht had even te blijven stond ik in 5 minuten op de stoep.quote:Op maandag 1 juni 2015 08:15 schreef Cwen het volgende:
Maar ik wilde iets vragen, dus. Welke kindjes gaan naar de psz en zijn niet eerder naar opvang geweest? Hoe was dat wennen en hoe heb je hem/haar voorbereid?
Ellie mag in september beginnen en ik vind 't heel goed voor haar, maar ook heel spannend.
Hmm we zitten nu op drie weken erna, maar echt nog geen teken van wegtrekken. Maar ik las dat het wel tot een jaar kan duren. Het zit gelukkig vooral op haar rug en buik, dus niet direct in het zicht.quote:Op maandag 1 juni 2015 11:35 schreef Kyara het volgende:
[..]
D zal helemaal onder, zo erg dat ik me wel even zorgen heb gemaakt of alles nog wel weg zou trekken of dat ze er levenslange littekens aan over zou houden. Ook omdat het inderdaad nog even bleef zitten.Maar na een maandje of zo was alles wel weg, weet niet meer precies wanneer maar er is in elk geval helemaal niks meer van te zien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door XcUZ_Me op 01-06-2015 13:10:55 ][b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
Mijn tip zou zijn om vooral te stimuleren dat je kind bij een leidster gaat zitten die haar geruststelt en haar een veilig gevoel kan geven. Zodat ze ook ziet/voelt dat jullie haar toevertrouwen aan die ander. Ik praat bijvoorbeeld vaak met I over de leidsters van het kdv. Hoe lief en aardig ze zijn en als we naar het kdv toegaan, noem ik ook altijd hun namen en dat ze vandaag bij hen zal zijn.quote:Op maandag 1 juni 2015 12:13 schreef elamanilo het volgende:
Cwen, wij hebben (een beetje) ervaring daarmee
De eerste keer zijn wij erbij gebleven, ze vond het erg leuk en heeft fijn gespeeld. De tweede keer was ze heel blij om er heen te gaan en zijn we na een half uurtje zelf weggegaan. Ze heeft heerlijk gespeeld en het ging perfect!
Maar toen was het koningedag en daarna twee weken vakantie..
De eerste keer na de vakantie vond ze het weer heel spannend, ze was toen drie weken niet geweest. Wij zijn er een tijd weer bijgebleven en met wat snikken is ze fijn gaan spelen en zijn wij weggegaan. Maar toen waren we per ongeluk iets te laat met ophalen (ik voel me daar nu nog zo schuldig over!). Ze was daar echt heel erg verdrietig van![]()
De week erna (vorige week) was het Pinksteren en dus vandaag was ze voor de vierde keer.
Deze keer was eigenlijk de minst leuke tot nu toe.. Ze was moe en wilde alleen maar heel dicht bij mij zitten. Soms tussendoor ging ze even spelen, maar telkens werd ze dan toch verdrietig en kwam ze weer knuffelen. Uiteindelijk heb ik haar weer meegenomen naar huis, het was echt haar dag niet.
Eigenlijk dus een behoorlijk afglijdende lijn, we gaan het volgende week weer met frisse moed proberen. Maar als ze het echt niet leuk vindt, dan hoeft ze natuurlijk niet.
Ze was wel echt heel moe, we kwamen om 11 uur thuis en ze wilde meteen in bed en ligt nu dus te slapen. Normaal begint ze haar middagslaapje niet voor 1 uur, meestal zelfs pas tegen half 3
Dankje voor de tips!quote:Op maandag 1 juni 2015 14:47 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Mijn tip zou zijn om vooral te stimuleren dat je kind bij een leidster gaat zitten die haar geruststelt en haar een veilig gevoel kan geven. Zodat ze ook ziet/voelt dat jullie haar toevertrouwen aan die ander. Ik praat bijvoorbeeld vaak met I over de leidsters van het kdv. Hoe lief en aardig ze zijn en als we naar het kdv toegaan, noem ik ook altijd hun namen en dat ze vandaag bij hen zal zijn.
En natuurlijk een knuffeltje mee van huis. Wat ook goed werkt hier: op het kdv hangen foto's van ons, zodat I ons wel altijd kan zien. Ze gaat er ook vaak naar toe, en wijst dan papa en mama aan en zichzelf.. Wellicht kan zoiets daar ook.
Life time bedden. Je koopt 2 1persoonsbedden. En tzt kun je een ombouw set er bij kopen om er een stapelbed van te maken. Of, en dat doen wij, een hoek stapelbed.quote:Op maandag 1 juni 2015 21:26 schreef Kyara het volgende:
Ik begrijp je standpunt wel over een peuterbed![]()
Voor ons is het wel handig want tussenoplossing voor ze bijvoorbeeld in een stapelbed kunnen. In de kamer van de meiden kunnen we nu niet 2 1 persoonsbedden kwijt dus eea is ook weer afhankelijk of ze tzt bij elkaar blijven of uit elkaar gaan.
Hier blijven ze wel samen. Of ze moeten echt ooit enorme bonje krijgen.quote:Op maandag 1 juni 2015 21:43 schreef Kyara het volgende:
Ja precies. Maar de commode gaat hier nooit weg vrees ik. Daar is de kledingkast net iets te klein voor.
Als ze samen willen blijven zullen we tzt wel van kamer ruilen denk ik.
Hoe gaat jet met jouw meiden Cathmar?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |