ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
Vliegtuigen halen de tijd dan vaak wel in, treinen lopen nooit bijna alles in..
Dat is waar, als een trein met vertraging vertrekt, dan wordt het onderweg vaak alleen maar erger. Hoewel... Arke en Corendon zijn ook goed in het laten oplopen van vertraging.
Op vrijdag 22 mei 2015 14:59 schreef Dr_Flash het volgende: Onberekenbare klerezooi. Waarom moet ik trouwens Omreizen over Utrecht? Kan ik niet meer Amersfoort Hilversum Schiphol?
Standaard omreisroute als de reisplanner ervan uitgaat dat je je overstap niet haalt.
Op vrijdag 22 mei 2015 15:04 schreef FredvZ het volgende: Komt net een vraag voorbij in het publieke verhoor over de keuze van AnsoldoBreda: "Was de voorkeur niet ontstaan door het mooie Italiaanse design?"
Je zag die Smulders gewoon denken: "Heeft u die trein wel eens gezien?"
Vermoedelijk dus net voor Rotterdam richting het zuiden ergens?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
De NS was verminderd toerekeningsvatbaar toen het bedrijf 178 miljoen euro bood op het reizigersvervoer over de HSL-Zuid. Dat heeft toenmalig projectdirecteur Wim Korf verklaard tegenover de parlementaire enquêtecommissie die het Fyra-debacle onderzoekt.
Korf denkt dat het bedrijf geestelijke schade heeft opgelopen bij de privatisering in de jaren ‘90: “Ik heb tijdens de overleggen met de NS op geen enkel moment het idee gehad dat het bedrijf ze allemaal op een rijtje had. Er werden wat willekeurige bedragen genoemd en met enige regelmaat hoorde ik dat we ook zouden stoppen op station Duivendrecht.”
Oud-minister Gerrit Zalm noemde de NS eerder al ‘wereldvreemd’. Hij zegt dat het bedrijf zelfs al voor de privatisering vreemd gedrag vertoonde. Ook Zalms vroegere collega Tineke Netelenbos stelt dat de NS ‘baarlijke nonsens’ verkondigde.
NS-directeur Timo Huges reageerde aantoonbaar verward op de berichtgeving: “De prijs van een treinkaartje gaat volgend jaar omhoog.”
Op vrijdag 22 mei 2015 16:54 schreef DriekOplopers het volgende: Wat is dat nou weer voor gekloot tussen Almere en Lelystad? Al sinds op zijn minst 14 uur geen treinen wegens een stroomstoring...
Op vrijdag 22 mei 2015 16:54 schreef DriekOplopers het volgende: Wat is dat nou weer voor gekloot tussen Almere en Lelystad? Al sinds op zijn minst 14 uur geen treinen wegens een stroomstoring...
Ik zou me eerder kwaad gaan maken over Dordrecht - Breda/Roosendaal. Daar zijn gisterenochtend afwijkingen gevonden in spoorstaven door een UST en de treindienst is al 2 dagen beperkt. Stroomstoringen zijn dingen die kunnen gebeuren (er gaat wel eens wat stuk), spoorstaven die ineens niet meer aan de norm voldoen is iets wat je voor moet kunnen blijven.