http://m.metronieuws.nl/b(...)crimineerd-bij-stagequote:Allochtone studenten worden gediscrimineerd tijdens hun stage. Dat stelt Laurens Simonse, directeur van stagebemiddelingsorganisatie StudentenBureau. Hij reageert daarmee op cijfers uit de Nationale Stagemonitor, die vandaag worden gepresenteerd.
Uit het jaarlijks terugkerende onderzoek blijkt dat allochtone studenten gemiddeld minder stagevergoeding krijgen en meer sollicitatiebrieven moeten versturen voordat ze worden aangenomen. Ook krijgen ze vaker een lager eindcijfer.
Discriminatie accepteren lijkt me toch niet de bedoeling.quote:Op donderdag 21 mei 2015 09:05 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
http://m.metronieuws.nl/b(...)crimineerd-bij-stage
Wanner houden deze allochtonen op met zielig doen en leren ze hun plekje in ONS maatschappij?
ACCEPT OR LEAVE!
quote:Op donderdag 21 mei 2015 09:07 schreef Megumi het volgende:
[..]
Discriminatie accepteren lijkt me toch niet de bedoeling.
quote:Stagebedrijven geven autochtone studenten gemiddeld een 7,8. Allochtone studenten scoren net iets lager: 7,5.
STAGEVERGOEDING
Stagiairs verdienen gemiddeld 275 euro per maand. Allochtone studenten krijgen gemiddeld 14 euro minder.
Welke bedrijf geeft dan 261 euro stagevergoedingquote:
Gemiddeldquote:Op donderdag 21 mei 2015 09:09 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Welke bedrijf geeft dan 261 euro stagevergoeding. Rond het dan af op een mooie getal ofzo.
En dan ergens op het eind pas:quote:Stagiairs krijgen gemiddeld een stagevergoeding van 275 euro per maand. Het verschil tussen mannen en vrouwen is daarbij groot. Mannen verdienen gemiddeld 76 euro meer.
Verklaart waarschijnlijk ook enigszins het verschil tussen de vergoeding voor autochtonen en allochtonenquote:Bij gelijke functies is het verschil een stuk kleiner. Maar vrouwen werken nu eenmaal vaker in velden waar weinig of geen stagevergoeding wordt betaald, bijvoorbeeld in de zorg.
Frontlijn zeker?quote:Op donderdag 21 mei 2015 09:51 schreef Peunage het volgende:
[..]
275, wat een plebs
Ik ben ook een allochtoon en krijg bijna 2 keer zo veel
quote:
Even over die cijfers'quote:Op donderdag 21 mei 2015 10:09 schreef NickGrouwen het volgende:
Mijn racistische mening:
"Uit het jaarlijks terugkerende onderzoek blijkt dat allochtone studenten gemiddeld minder stagevergoeding krijgen"
Is dacht ik afhankelijk van het veld waar je in werkt, misschien werken allochtonen vaker in lager betalende velden dan autochtonen
"en meer sollicitatiebrieven moeten versturen voordat ze worden aangenomen."
Zoals iemand al zei, zijn die brieven wel in orde qua spelling, grammatica, interpunctie, hoofdletters, zinsstructuur, etc, (ik werd daar vaak hardcore op afgewezen), allochtonen maken vaker taalfouten
"Ook krijgen ze vaker een lager eindcijfer."
Misschien is daar een reden voor, misschien presteren allochtonen over het algemeen minder
Gewoon wat cijfers rondgooien en zeggen "discriminatie" is niet voldoende. Graag meer uitgebreide informatie rondom deze cijfers. Graag tastbaar bewijs dat er word gediscrimineerd tegen allochtonen (wat ook daadwerkelijk gebeurt), want dit is niks. Zoals laatst dat gedoe met die "etnische" vs Nederlandse/Westerse namen bij het solliciteren via schrift/telefoon, dat is klaarblijkelijk discriminatie en daarom goed bewijs.
Mja, gewoon dat bedrijven aangeven dat ze leerlingen van een stageplaats willen voorzien en dat ze een X aantal plaatsen hebben en dat de school die leerlingen dan per bedrijf indeelt.quote:Op donderdag 21 mei 2015 10:27 schreef paddy het volgende:
Scholen zouden gewoon een stageplek moeten zoeken i.p.v leerlingen. Denk dat je dan dit probleem kan voorkomen. Bedrijff weet dan niet of ze een blanke autochtoon of allochtoon in dienst krijgen om stage te lopen.
Dat allochtonen minder goed presteren dan autochtonen lijkt me sterk.quote:Op donderdag 21 mei 2015 10:09 schreef NickGrouwen het volgende:
Mijn racistische mening:
"Uit het jaarlijks terugkerende onderzoek blijkt dat allochtone studenten gemiddeld minder stagevergoeding krijgen"
Is dacht ik afhankelijk van het veld waar je in werkt, misschien werken allochtonen vaker in lager betalende velden dan autochtonen
"en meer sollicitatiebrieven moeten versturen voordat ze worden aangenomen."
Zoals iemand al zei, zijn die brieven wel in orde qua spelling, grammatica, interpunctie, hoofdletters, zinsstructuur, etc, (ik werd daar vaak hardcore op afgewezen), allochtonen maken vaker taalfouten
"Ook krijgen ze vaker een lager eindcijfer."
Misschien is daar een reden voor, misschien presteren allochtonen over het algemeen minder
Gewoon wat cijfers rondgooien en zeggen "discriminatie" is niet voldoende. Graag meer uitgebreide informatie rondom deze cijfers. Graag tastbaar bewijs dat er word gediscrimineerd tegen allochtonen (wat ook daadwerkelijk gebeurt), want dit is niks. Zoals laatst dat gedoe met die "etnische" vs Nederlandse/Westerse namen bij het solliciteren via schrift/telefoon, dat is klaarblijkelijk discriminatie en daarom goed bewijs.
Zoiets.quote:Op donderdag 21 mei 2015 10:30 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Mja, gewoon dat bedrijven aangeven dat ze leerlingen van een stageplaats willen voorzien en dat ze een X aantal plaatsen hebben en dat de school die leerlingen dan per bedrijf indeelt.
Het ironische gehalte in deze post is hoog. Anderen de slachtofferrol toespelen terwijl alleen een woordvoerder een onderzoek aanhaalt en er verder niemand is die "zielig doet".quote:Op donderdag 21 mei 2015 10:36 schreef charlieharper2 het volgende:
Hee allochtonen,
Ook de gemiddelde Nederlander met een WO opleiding moet meerdere sollicitatiebrieven versturen en krijgt vaak een magere vergoeding. Dat heeft niks met een kleurtje te maken maar met verzadiging van de markt. Maar het is zo makkelijk om zielig te doen, omdat je een kleurtje hebt
Wat mij meer verbaasd is de totale ontkenning.quote:Op donderdag 21 mei 2015 10:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het ironische gehalte in deze post is hoog. Anderen de slachtofferrol toespelen terwijl alleen een woordvoerder een onderzoek aanhaalt en er verder niemand is die "zielig doet".
Of de ontkenning gevolgd door een "ja, maar allochtonen, die zijn ook gewoon minder gemotiveerd en alles".quote:Op donderdag 21 mei 2015 10:41 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat mij meer verbaasd is de totale ontkenning.
Ik ontken niets. Ik geloof alleen dat dit soort onderzoeken selectief zijn. Dat kan je zelf ook zien wanneer je om je heen kijktquote:Op donderdag 21 mei 2015 10:41 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat mij meer verbaasd is de totale ontkenning.
Nee, dit is geweldig Nederlands.quote:Op donderdag 21 mei 2015 10:41 schreef Isis20 het volgende:
Die allochtonen die ik ken, en op mijn hbo-opleiding zaten, hadden ook super slecht Nederlands. Logisch dat die groep meer brieven moeten versturen en een lager cijfer krijgen.
Dat het niet altijd het geval is natuurlijk ook zo. Maar ik weet uit eigen ervaring en ervaringen van andere dat het daadwerkelijk wel voorkomt.quote:Op donderdag 21 mei 2015 10:42 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik ontken niets. Ik geloof alleen dat dit soort onderzoeken selectief zijn. Dat kan je zelf ook zien wanneer je om je heen kijkt
Volgens mij is het algemeen bekend dat de allochtone medemens zich vaak in een slachtofferpositie manoeuvreert.quote:Op donderdag 21 mei 2015 10:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het ironische gehalte in deze post is hoog. Anderen de slachtofferrol toespelen terwijl alleen een woordvoerder een onderzoek aanhaalt en er verder niemand is die "zielig doet".
Zeker, en ontken ik niet, maar dan echt van beid kanten in dezelfde hoeveelheid.quote:Op donderdag 21 mei 2015 10:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat het niet altijd het geval is natuurlijk ook zo. Maar ik weet uit eigen ervaring en ervaringen van andere dat het daadwerkelijk wel voorkomt.
Volgens mij is het ook algemeen bekend dat discriminatie nog steeds voorkomt.quote:Op donderdag 21 mei 2015 10:44 schreef charlieharper2 het volgende:
[..]
Volgens mij is het algemeen bekend dat de allochtone medemens zich vaak in een slachtofferpositie manoeuvreert.
Idd, en vice versaquote:Op donderdag 21 mei 2015 10:45 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Volgens mij is het ook algemeen bekend dat discriminatie nog steeds voorkomt.
Volgens mij doet helemaal niemand dat hier en is dat zogenaamde algemeen bekende feit waar je het over hebt alleen maar een legitimatie om je eigen slachtofferrol te legitimeren.quote:Op donderdag 21 mei 2015 10:44 schreef charlieharper2 het volgende:
[..]
Volgens mij is het algemeen bekend dat de allochtone medemens zich vaak in een slachtofferpositie manoeuvreert.
Ik zou ook onderzoeken wat uitgebreider willen . Doet men nu niet. Dan zal men tot de conclusie komen dat er enkele mensen rondlopen in Nederland die discrimineren op achtergrond ongeacht welke achtergrond dan ook. Zit echt geen verschil in.quote:Op donderdag 21 mei 2015 10:46 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Precies, daarom reageerde ik ook op zijn post.
Dan mis je weer het leren brieven schrijven en solliciteren. Ook geen goed plan dusquote:Op donderdag 21 mei 2015 10:30 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Mja, gewoon dat bedrijven aangeven dat ze leerlingen van een stageplaats willen voorzien en dat ze een X aantal plaatsen hebben en dat de school die leerlingen dan per bedrijf indeelt.
Je bedoeld dat je een stageplek bij een bedrijf krijgt toegewezen en niet kan kiezen?quote:Op donderdag 21 mei 2015 11:00 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik zou ook onderzoeken wat uitgebreider willen . Doet men nu niet. Dan zal men tot de conclusie komen dat er enkele mensen rondlopen in Nederland die discrimineren op achtergrond ongeacht welke achtergrond dan ook. Zit echt geen verschil in.
Maar dat soort onderzoeken zijn er niet of nauwelijks terwijl je in Nederland genoeg voorbeelden hebt dat het ook vice versa gaat en allebei niet goed te praten is.
Denk dus in dit geval dat de stageplekken door scholen uitgezocht en verdeeld moeten worden. En dan bedoel ik niet kleurtje bij kleurtje, maar juist gemengd. Ook bij die garages en detailhandel etc waar ik het over had eerder in dit topic.
Het begint me trouwens meer en meer op te vallen dat er geen Nederland meer is, maar een boel eilandjes. Iedere cultuur, of achtergrond op eigen eilandje. Mag niemand van andere achtergrond betreden
Volwassenen vergiftigen de kinderen.
Daar kan je ze in helpen, maar dan naamloos.quote:Op donderdag 21 mei 2015 11:03 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dan mis je weer het leren brieven schrijven en solliciteren. Ook geen goed plan dus
Nou meer dat degene die de stageplek vrijmaakt niet kan kiezen.quote:Op donderdag 21 mei 2015 11:04 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je bedoeld dat je een stageplek bij een bedrijf krijgt toegewezen en niet kan kiezen?
Daar zou je wel interessante statistiek mee kunnen bedrijven.quote:Op donderdag 21 mei 2015 11:05 schreef paddy het volgende:
[..]
Daar kan je ze in helpen, maar dan naamloos.
Noem ide naam van de school als afzender. Probleem opgelost
Gahaha nee.quote:Op donderdag 21 mei 2015 11:07 schreef paddy het volgende:
[..]
Nou meer dat degene die de stageplek vrijmaakt niet kan kiezen.
Wel rekening houden met functie uiteraard.
Ik ga iemand met een enorm zwaar twents accent ook niet in Noord Holland als gastvrouw/gastheer in een duur hotel stoppen uiteraard.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |