Welkom! Welkom in 'Het grote afval topic', waar iedereen welkom is. Of je nou begint met een BMI van 40+ of alleen de vakantie kilo's kwijt wilt, of je nou afvalt terwijl je hard sport of terwijl je op de bank zit te chillen. Hier kun je het allemaal bespreken.
Vele wegen leiden naar Rome. Kies de manier die het best bij jou past maar hou wel je gezondheid in acht. Crashdiëten zijn niet gezond. Het gaat om een verandering van je eetpatroon en levensstijl. Één die blijvend is. Diëten werkt niet. Zodra je op gewicht bent ga je weer eten als voor je dieet en kom je weer aan -> Jojo effect. Dat is iets wat je kosten wat kost wilt vermijden!
Verschillende soorten diëten Online wordt je dood gegooid met site’s / mensen die claimen hét dieet te hebben gevonden waardoor je afvalt. Atkins, Sonja Bakker, Paelo, Dr. Frank, Protislank,Low carb, Ziekenhuisdieet, Weight-watchers, Cambrdige, Modifast, Slimfast, ect ect. De één nog debieler dan de ander. Vrijwel al deze diëten kun je scharen onder “crash dieet” Je hoeft niet koolhydraat arm te eten om af te vallen. Je hoeft niet te leven op puur en enkel shakes om af te vallen. Het enige dat je moet doen is meer verbranden dan dat je binnen krijgt! Zo simpel is het. Daar is helemaal geen dieet voor nodig.
Geen enkele voedingsstof kun je bestempelen als gezond of ongezond! Je lichaam ziet overigens ook geen voeding zoals wij dat zien. Het lichaam ziet voedingsstoffen. Macro- en micronutriënten. Eiwitten, vetten, koolhydraten, vitamines en mineralen. Al deze stoffen heeft je lichaam nodig. Dus een mars is niet per definitie ongezond. Als je er elke dag 40 neemt, dan is dat ongezond. Maar de mars per definitie niet.
Doe jezelf een plezier, kom je mensen tegen die zeggen dat product of voedingsstof X ongezond voor je is óf lees je dat ergens online.. loop dan weg van die mensen / navigeer naar een andere site. You don’t need that kind of negativity in your life! Period.
Kilocalorieën bijhouden De handigste manier om af te vallen is om te weten wat je naar binnen werkt aan kilocalorieën. Dit doe je door ze te tellen. My Fitness Pal is daar ontzettend handig voor.
Maar, hoe weet ik dan hoeveel kilocalorieën ik moet eten Door je Basaal metabolisme in rust en met eventuele activiteit te berekenen. Dat kun je hier doen. Daar ga je ongeveer 400 a 500 kcal onder zitten per dag. Dan val je op een verantwoorde rustige manier af.
Let wel op: Dit is een richtlijn! Geen enkele formule kan precies jouw kcal behoefte berekenen. Als je bovenstaand hebt gedaan en je valt niet af, dan eet je te veel en moet je lager gaan zitten. Wees wel kritisch en hou alle ingenomen calorieën bij. Want calorieën die je niet invoert maar wel op eet zijn ook gewoon calorieën!
Fabels
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eiwitten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Macronutriënten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meedoen? Begin gewoon met posten. Je krijgt vanzelf vragen over wat je wilt, enz. De meeste mensen posten regelmatig lijstje in het volgende format: • O - Ontbijt • T - Tussendoortje • L - Lunch • D - Diner • S - Sport Meestal krijg je vanzelf opmerkingen/complimenten op je lijstje. Heb je specifieke dingen je wilt weten, zet die er dan even bij als vraag .
Heb je je doel bereikt? Zelfs als je al klaar bent met afvallen maar andere tips wilt geven, ondersteunen of gewoon je eigen ervaringen en prestaties wilt delen ben je hier van harte welkom!
Als je een beetje uitkijkt met de hoeveelheden meel (dat tikt hard aan in kcal) dan kun je pannenkoeken maken met maximaal awesome toppings. Bacon Kaas Appel en kaneel Banaan
Als je een beetje uitkijkt met de hoeveelheden meel (dat tikt hard aan in kcal) dan kun je pannenkoeken maken met maximaal awesome toppings. Bacon Kaas Appel en kaneel Banaan
KOKOS EN ROZIJNEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
Op woensdag 20 mei 2015 11:37 schreef Qwea het volgende: ooh en spek. En kaas. En knakworst. En appel. En kokos. Zei ik al kokos? Oeh en met nutella. Better yet, milka chocolade!
Uhu. Als ik niet lui ben gebruik ik meestal havermout
Ja maar er zitten dus van die mooie ijzeren ringen omheen.. en het is heel dik leer, meer dan een halve cm denk ik. Nouja ik moet toch binnenkort naar de schoenmaker dus ik vraag het dan wel
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Op woensdag 20 mei 2015 11:37 schreef Qwea het volgende: ooh en spek. En kaas. En knakworst. En appel. En kokos. Zei ik al kokos? Oeh en met nutella. Better yet, milka chocolade!
Gewoon poedersuiker Of pindakaas (voorspelbaar?????)
Mja, dat is duurder denk ik En broeken zitten bij mij eigenlijk altijd te wijd bij mijn middel, zonder riem heb ik altijd bouwvakkersdecollete. Kleiner gaan ze dan weer niet lekker zitten bij mijn kuiten en zo. Misschien een ander model kopen. Maarja, ik ga toch niet in één keer mijn hele garderobe vervangen dus houdt het voorlopig bij riemen
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
O: circa 250 groet magere Franse kwark met crusli met gedroogde stukje (dit is bijna op en dan neem ik muesli met rozijnen) T: niets L: vier LU knackers met smeerkaas balans 15+ (2 knackers op elkaar dus eigenlijk 2) T: advocado D: maaltijd salade die ik gisteren heb gemaakt ( halve sla kwart komkommer hele rode paprika feta kappertjes kruiden basilica azijn en quinoa. Ik eet er twee dagen van)
O: circa 250 groet magere Franse kwark met crusli met gedroogde stukje (dit is bijna op en dan neem ik muesli met rozijnen) T: niets L: vier LU knackers met smeerkaas balans 15+ (2 knackers op elkaar dus eigenlijk 2) T: advocado D: maaltijd salade die ik gisteren heb gemaakt ( halve sla kwart komkommer hele rode paprika feta kappertjes kruiden basilica azijn en quinoa. Ik eet er twee dagen van)
Veel te weinig.
Maak eens een myfitnesspal account aan en voer de gegevens in. Kijk hoeveel kcal je binnen zou moeten krijgen om op een verantwoorde wijze af te vallen (zie OP) en vergelijk dat met wat MFP aangeeft.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
Maak eens een myfitnesspal account aan en voer de gegevens in. Kijk hoeveel kcal je binnen zou moeten krijgen om op een verantwoorde wijze af te vallen en vergelijk dat met wat MFP aangeeft.
Dank ik zal eens kijken. Heb de fatsecret app gedownload en hou bij wat ik eet.
Je zit veels te ver onder de behoefte van je lichaam, genaamd je TDEE (BMI + wat je op een dag verbrand door beweging). Oftewel je bent aan het crashen zo.
Lees de OP eens door. Bereken daaruit eens je TDEE, ga daar eens 500 kcal onder zitten. Hou dit een tweetal weken vol en kijk als je afvalt. Val je af op een normaal tempo, dan doe je het goed.
Post dan eens lijstjes van dat kcal niveau en je zult zien dat de reacties hier ook veranderen
Waarom? Dacht dat ik hier wel tips of suggesties zou kunnen krijgen ipv 1 woord reacties.
hoe lang ben je, hoe zwaar ben je nu? Hoeveel wil je eraf. je lijstje lijkt nu heel weinig in ieder geval. maar er staan geen hoeveelheden bij de meeste dingen dus lastig te schatten. Hoeveel cruesli pak je en hoeveel van je salade? enz..
Beter kom je van het weekend langs. Ik heb hem zojuist op mijn lijstje gezet
Godver nu wil ik! Maar dit weekend kan ik niet. Zaterdag zelf bakken enz. Voor zondag verjaardag. Maar ik kan niet die maken want dat wil dan niemand, want die eikels snappen niet dat pindakaas gewoon HET is
Godver nu wil ik! Maar dit weekend kan ik niet. Zaterdag zelf bakken enz. Voor zondag verjaardag. Maar ik kan niet die maken want dat wil dan niemand, want die eikels snappen niet dat pindakaas gewoon HET is
Weet ik het goed gemaakt. Maak ik hem de 27ste samen met de witte chocolade cheesecake.
Overigens heb ik net weer een LB dag afgerond Vandaag niet machines gebruikt voor isolatieoefeningen, maar vooral compound. Walking lunges, single leg lunges, bridges, single leg bridges, squats (de 'gewone', narrow en sumo). En nog wat leg lifts op het einde. Had 't zweet van m'n kop gutsen En het was heerlijk rustig in het krachthonk
[ Bericht 0% gewijzigd door Artoo op 20-05-2015 14:02:29 (pannenkoek) ]
Op woensdag 20 mei 2015 13:57 schreef Valerie. het volgende: Hahahaha, ik maakte laatst dus witlof uit de oven met kaas. Blijkt Edward witlof fucking smerig te vinden EN DIE JONGEN LUST WERKELIJK ALLES.
Met kaas uit de oven vond hij het een stuk beter, though, en ik mag het zelfs wel eens weer maken
Ik vind witlof zoooo intens smerig
Op woensdag 20 mei 2015 13:59 schreef Artoo het volgende: Overigens heb ik net weer een UB dag afgerond Vandaag niet machines gebruikt voor isolatieoefeningen, maar vooral compound. Walking lunges, single leg lunges, bridges, single leg bridges, squats (de 'gewone', narrow en sumo). En nog wat leg lifts op het einde. Had 't zweet van m'n kop gutsen En het was heerlijk rustig in het krachthonk
Oeh nice! Maar hoe is UB squats enzulks?
Ik besloot vandaag rustdag te doen. Vanaaf ff stukkie fietsen wellicht na het eten. En dan morgen om 07u UB. Kan ik daarna gelijk door naar de fysio.
Ik besloot vandaag rustdag te doen. Vanaaf ff stukkie fietsen wellicht na het eten. En dan morgen om 07u UB. Kan ik daarna gelijk door naar de fysio.
Ahh fietsen Volgens mij wordt het weer in het pinksterweekend best mooi, en mijn kiddo is dan naar zijn vader, dus zondag ga ik lekker een fietstocht doen denk ik
Op woensdag 20 mei 2015 14:05 schreef Qwea het volgende: Ik heb 140 kcal over. Shall I take 200g kwark met honing? Of toch een graanreep? Of nog een broodje? Of iets anders?
Op woensdag 20 mei 2015 14:05 schreef Qwea het volgende: Ik heb 140 kcal over. Shall I take 200g kwark met honing? Of toch een graanreep? Of nog een broodje? Of iets anders?
Wilde ik volgende week doen, van kipgehakt, dat ik ook nog heb.
Heb je een goed recept?
Nja niet echt, ik had vorige week gewoon kipfilet in de keukenmachine gegooit met een eitje, paneermeel en wat kruiden (peper, zou, cajun) Ik had ze alleen wat te groot gemaakt, 200gr p.p.
teveel calorieën om lekker in te plannen. Wil overdag wel gewoon eten en als ik er maar 3 ofzo mag dan liever niet, dat vult gewoon niet genoeg. Dus gewoon luxeproblemen
teveel calorieën om lekker in te plannen. Wil overdag wel gewoon eten en als ik er maar 3 ofzo mag dan liever niet, dat vult gewoon niet genoeg. Dus gewoon luxeproblemen
Dude, als je mijn fluffypancakes maakt vullen die echt wel.
690 kcal waren er bij mij laatst 6. Dat heb je geen topping, maar wel banaan erdoor. Walden farms voor saus
200 ml karnemelk, 1 ei, 50 gram eiwitpoeder, beetje bakpoeder, beetje zout, 100 gram volkorenbloem.
Mengen, in de pan, wachten tot bubbels, omkeren. Klaar. Je maakt er 4 of 5 uit. Als in, het recept zegt 5, ik maak er altijd 4. 2 is echt zat als ontbijt. Met appelstroop.
Nutrition Facts Servings 5.0 Amount Per Serving calories 141 % Daily Value * Total Fat 4 g 6 % Saturated Fat 1 g 3 % Monounsaturated Fat 2 g Polyunsaturated Fat 1 g Trans Fat 0 g Cholesterol 0 mg 0 % Sodium 43 mg 2 % Potassium 88 mg 3 % Total Carbohydrate 15 g 5 % Dietary Fiber 2 g 7 % Sugars 2 g Protein 12 g 23 % Vitamin A 0 % Vitamin C 1 % Calcium 16 % Iron 0 %
200 ml karnemelk, 1 ei, 50 gram eiwitpoeder, beetje bakpoeder, beetje zout, 100 gram volkorenbloem.
Mengen, in de pan, wachten tot bubbels, omkeren. Klaar. Je maakt er 4 of 5 uit. Als in, het recept zegt 5, ik maak er altijd 4. 2 is echt zat als ontbijt. Met appelstroop.
Ok met eiwitpoeder, dat zou nog wel kunnen vullen ja. Hmm ff noteren want heb geen karnemelk in huis
Op woensdag 20 mei 2015 15:47 schreef CrunchySelf het volgende: Wat maakt die dingen eigenlijk fluffy lonaa? Zoveel wijken ze niet af van normaal recept.
De karnemelk en de bakpoeder. Zeg maar dat wat afwijkt van het normale recept.
Op woensdag 20 mei 2015 15:49 schreef Lonaa het volgende: Ik zag een recept met bratwurst (als in, bak bratwurst en doe in een wrap met groente voor de show) en nu wil ik dat.
net lekker mijn rijstwafels op en nu wil ik meer Waarom is dieten altijd zo kut? Als ik net heb gegeten en redelijk vol zit, denk ik: ik kan dit ik ben goed bezig lekker afvallen! 10 minuten later krijg ik honger en denk ik waarom doe ik dit, ik wil stoohooppeeeen
Haha morgen weer trainingsdag dus goeie macro's! Plus trakteren op werk dus ik mag een gebakje!
Op woensdag 20 mei 2015 16:33 schreef gcjoel het volgende: net lekker mijn rijstwafels op en nu wil ik meer Waarom is dieten altijd zo kut? Als ik net heb gegeten en redelijk vol zit, denk ik: ik kan dit ik ben goed bezig lekker afvallen! 10 minuten later krijg ik honger en denk ik waarom doe ik dit, ik wil stoohooppeeeen
Haha morgen weer trainingsdag dus goeie macro's! Plus trakteren op werk dus ik mag een gebakje!
IK HERKEN JE STRUGGLES.
Serieus, ik zit zwaar te overwegen weer maaltijd salade te halen. Ik ben zo fucking smerig lui
ook dat nog Nja als je het lekker vind is het goed toch, geen slechte keus! en bonus dus ach
En ik ging kijken naar mokka ladies... en toen ging ik huilen want hadden ze niet. Toen dacht ik "oeh, milka koekjes. Kan ik er 2 van want 62 kcal p/s" en toen dacht ik "jaaaaaaaaa. Better not. Dan gaat dat hele pak op"
En ik ging kijken naar mokka ladies... en toen ging ik huilen want hadden ze niet. Toen dacht ik "oeh, milka koekjes. Kan ik er 2 van want 62 kcal p/s" en toen dacht ik "jaaaaaaaaa. Better not. Dan gaat dat hele pak op"
Je moet het proberen! Ik had laatst milka cake van 150kcal. die waren lekker! met stukjes choco en een soort chocopasta erin
Ja maar ik weet bij voorbaat al dat dat niet gaat. Dan kan ik toch beter de verleiding niet hebben?
nee als je het echt zeker weet. Maar hoe kan het dat je het met de graanreep wel kunt?
Ik heb besloten dat ik morgen pannekoeken voor ontbijt moet want het is mijn verjaardag dus moet feestontbijt! Helaas geen echte echte maar sportspancakes van body en fit. Daar hoef je alleen water aan toe te voegen maar ze zijn wel echt lekker en dus calorietechnisch wel ok. dus nog ff in de super wat Delight jam gehaald voor erbij, en optimel Griekse stijl kers want
Toen vergat ik dat ik wel graanrepen had kunnen kopen alvast
nee als je het echt zeker weet. Maar hoe kan het dat je het met de graanreep wel kunt?
Ik heb besloten dat ik morgen pannekoeken voor ontbijt moet want het is mijn verjaardag dus moet feestontbijt! Helaas geen echte echte maar sportspancakes van body en fit. Daar hoef je alleen water aan toe te voegen maar ze zijn wel echt lekker en dus calorietechnisch wel ok. dus nog ff in de super wat Delight jam gehaald voor erbij, en optimel Griekse stijl kers want
Op woensdag 20 mei 2015 17:45 schreef sandertjuh het volgende: Hier nog iemand met struggles, ga één keer niet sporten uit werk en ik struin gelijk elk kastje af om iets te snaaien te zoeken...
Gelukkig is er niks!!
*boks*
Omdat ik die wel lekker vind... maar niet zo fucking awesome als koekjes. Chocolade gaat ook niet. Taart ook niet.
quote:
Pannenkoeken, feestontbijt domme kut met je graanreep! Ga terug dan.
Op donderdag 21 mei 2015 07:44 schreef Lonaa het volgende: Goedemorgen. Mijn buik is opgeblazen dus nu voel ik me superdik in m'n spijkerbroek + t-shirt.
Hmm.. zoutig gegeten?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
Ik was echt te lui en te hongerig om eerst brood oid te ontdooien. Dus ik had echt honger Had om 00:00 al honger maar besloot te kijken of dat terug kwam. Well