Officiële studio versiequote:Trijntje Oosterhuis presenteert Songfestivallied Walk Along
Trijntje Oosterhuis heeft donderdag het nummer bekendgemaakt waarmee ze Nederland op het Eurovisie Songfestival in 2015 zal gaan vertegenwoordigen. Het nummer heet Walk Along. Het lied werd geschreven door Anouk, die in 2013 al meedeed aan het Eurovisie Songfestival.
Volgens Oosterhuis kreeg ze veel 'kracht' van Anouk, die haar tijdens de opnames van het nummer bijstond. "Ze gaat ook zeker mee naar het Songfestival", onthult Oosterhuis. "Ze is enorm betrokken."
"Waarom niet nu?", zegt Oosterhuis over haar eigen deelname. "Ik vond het super cool wat Anouk gedaan heeft en Ilse en Waylon. Ik durf het nu ook. Het is wel best spannend."
'Alles geven'
De zangeres is zeer positief over het nummer Walk Along, waarop Anouk meezingt in de koortjes. "Je moet alles geven. Wat ik ook altijd zeg als coach bij The Voice: je moet niks komen halen, je moet het brengen. Hopelijk krijg je dan de plek waar je recht op hebt."
Oosterhuis vindt het nummer fris, catchy en anders dan je van haar zou verwachten. De eerste keer dat het nummer op de radio te horen was, noemt ze een mooi moment. "Het is zo spannend, maar tegelijkertijd ook zo leuk.'' Na het liedje brak er luid applaus uit in de studio in Hilversum van AvroTros.
De zangeres heeft veel zin in het liedjesfestijn, dat in mei plaatsvindt. "Ik heb hele leuke verhalen gehoord van collega's.'' Daarnaast vindt de zangeres het een eer om ons land te vertegenwoordigen. En: "Als zangeres hoort een keer meedoen aan het songfestival er gewoon bij.''
Winnen
Ook programmamaker en songfestivalkenner Cornald Maas is bijzonder enthousiast over het nummer van Trijntje Oosterhuis. "Het zou best kunnen winnen", zo is hij van mening. "Dat heb ik in jaren niet gehad dat ik dat onmiddellijk bij een Nederlandse inzending had."
"In tegenstelling tot Birds is dit nummer heel catchy", aldus songfestivalcommentator Jan Smit. Hij prijst Anouk voor de compositie en hij vergelijkt het met oude songfestivalhits. Dit jaar was Smit erg kritisch over The Common Linnets.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of wordt het toch: #Teamjurk-2-zwart
Of heel misschien: #Teamjurk-2-rood
Of toch: #Teambroekpak
--- --- --- And the most important thing, everyone --- --- ---
![]()
WE GAAN VOOR DE WINST!
![]()
Haar beste optreden tot nu toe voor dit liedje?
Rossoneri siamo noi.
Dan heb je geen smaak. Overigens wil ik hiermee niet zeggen dat het goed was, maar die Oostblokdraken waren een stuk minder.quote:Op woensdag 20 mei 2015 00:14 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Denemarken was echt een van de mindere, totaal geen kwaliteit.
Denemarken was kut, Oostblok beter dan normaal.quote:Op woensdag 20 mei 2015 00:23 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dan heb je geen smaak. Overigens wil ik hiermee niet zeggen dat het goed was, maar die Oostblokdraken waren een stuk minder.
Ik krijg nu beelden van Jantje met een draaiorgel.quote:Op woensdag 20 mei 2015 00:13 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Absoluut. Alhoewel ik altijd een angst heb dat het TROS gedeelte in een reflex weer naar een draaiorgel grijpt.
Die heeft een fles limoncello open getrokken, ben ik bang.quote:
Vergeet ik nog het belangrijkste, EN een nietszeggend liedje waar je onmogelijk mee kan winnen... ZO.quote:Op woensdag 20 mei 2015 00:26 schreef Kinga het volgende:
Heb even dat stukje van RTL Late Night teruggekeken. Wat waren ze maar politiek correct. En maar herhalen hoe goed ze gezongen had (viel ook wel mee hoor Gerard). Niemand die rechtuit zei dat Pannecoucke de boel verneukt heeft, geen regie, geen act, geen spektakel, lelijke kleding, EN 2 keer naast de camera kijken....
De domheid is stuitend...quote:Op woensdag 20 mei 2015 00:08 schreef TheVulture het volgende:
http://www.telegraaf.nl/p(...)_verlies_niet__.html
Oh boy
De TROS moet zich verre houden van het Songfestival. En het zou ook niet alleen bij de AVROTROS moeten liggen. Omroepen die jongeren beter snappen, zouden ook moeten meedenken.quote:Op woensdag 20 mei 2015 00:13 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Absoluut. Alhoewel ik altijd een angst heb dat het TROS gedeelte in een reflex weer naar een draaiorgel grijpt.
Waar zien we dat allemaal eigenlijk?quote:Op woensdag 20 mei 2015 00:27 schreef aarontje112 het volgende:
Slecht nieuws voor België en Estland; die moeten in het eerste deel optreden
Het is me veel te makkelijk om alles op het visuele te gooien. Eigenlijk paste het visuele gedeelte perfect bij het nummer: er gebeurde 3 minuten niks.quote:Op woensdag 20 mei 2015 00:26 schreef Kinga het volgende:
Heb even dat stukje van RTL Late Night teruggekeken. Wat waren ze maar politiek correct. En maar herhalen hoe goed ze gezongen had (viel ook wel mee hoor Gerard). Niemand die rechtuit zei dat Pannecoucke de boel verneukt heeft, geen regie, geen act, geen spektakel, lelijke kleding, EN 2 keer naast de camera kijken....
Mee eens dat Denemarken beter was dan Armenië, Servië en Albanië.quote:Op woensdag 20 mei 2015 00:23 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dan heb je geen smaak. Overigens wil ik hiermee niet zeggen dat het goed was, maar die Oostblokdraken waren een stuk minder.
Elk jaar gaan er vals gezongen nummers naar de finale. Elk jaar dat Nederland de finale niet haalt, wordt daar weer over gemekkerd.quote:Op woensdag 20 mei 2015 00:29 schreef Cyan9 het volgende:
Ik ben verdomme zo geïrriteerd! En ja, ik weet dat we niet al te veel hoefden te verwachten met een nummer als Walk Along. Maar dit is eigenlijk wel heel erg onterecht. Ik kijk even niet naar het flut camera werk of de parachute jumpsuit, maar gewoon puur even naar de concurrentie.
De vocalen van bijzonder veel acts was gewoon beneden maat. Het sloeg echt helemaal nergens op. En dat sommige dan ook nog beloond worden met een finale plek slaat natuurlijk al helemaal nergens op.
Armenië begon vals, en de meerstemmigheid op het eind schoot alle kanten op. Ik was er ondanks alles wel vanuit gegaan dat ze door zouden gaan vanwege diaspora stemmen, maar het is eigenlijk totaal niet verdiend.
Servië ging ook bepaald niet helemaal lekker. Hier en daar schoot Bojana ook nogal van de rails (ohohohoho). Even los nog van het feit dat het één groot cliché was van het ESC in totaal.
Albanië was uiteindelijk het toppunt. Dat mens heeft geen noot zuiver gezongen, dat was misschien wel één van de meest vals gezongen inzendingen ooit. Er is geen enkele reden te bedenken waarom zij het verdient om door te gaan.
Wat een ongelofelijk sch**tzooi.
Gisteren was ze ook slecht blijkbaar... ik gok dat het liedje in combi met de startpositie en wat gekochte jurypunten waar Albanie net als Malta wel een handje van heeft ze net in de finale heeft gebracht als 10equote:Op woensdag 20 mei 2015 00:30 schreef aarontje112 het volgende:
Zong Albanië gisteren wel goed? Dan is het wel te verklaren waarom ze door zijn, aangezien het best een interessant liedje is
#neverforgetquote:Op woensdag 20 mei 2015 00:33 schreef Jane het volgende:
[ afbeelding ]
Those were the days my friend, I thought they'd never end...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |