Tip: als je kind een schaarbeweging heeft, laat je het op de buik zwemmen en ga je voor hem/haar lopen. Dan kunnen ze het namelijk wel meestal. Dat vaak genoeg doen tot ze het zonder jou kunnen. Dat weten lang niet alle instructeurs helaas of ze nemen er de tijd niet voor (want teveel kinderen enzo).quote:Op dinsdag 26 mei 2015 00:50 schreef Elleska het volgende:
[..]
Ik heb ok geen perfecte beensluiting (schaarbeweging). Maar gelukkig geen rare praktijken (of iig niets wat ik mij herinner). Wel vanalles geprobeerd, met waterschoentjes aan zwemen enzo, maar niets hielp. Jaren later snap ik waarom, anatomisch ook niet helemaal correct en kan het nog steeds niet.
Ondanks dat veel plezier gehad en diploma a b c gehaald. Bij de zwemclub mocht ik niet omdat de slag niet perfect was. Daarom jarenlang voor de lol met de reddingsvereniging mee gezwomen en de snorkelclub. Uiteindelijk zelfs een duikbrevet gehaald (terwijl ik de uitrusting buiten water niet eens kon tillen)
Is het echt zo makkelijk om een kind een schaarslag af te leren?quote:Op zondag 31 mei 2015 23:04 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Tip: als je kind een schaarbeweging heeft, laat je het op de buik zwemmen en ga je voor hem/haar lopen. Dan kunnen ze het namelijk wel meestal. Dat vaak genoeg doen tot ze het zonder jou kunnen. Dat weten lang niet alle instructeurs helaas of ze nemen er de tijd niet voor (want teveel kinderen enzo).
kinderen heb ik (nog) niet. maar wie weet een tip voor de toekomstquote:Op zondag 31 mei 2015 23:04 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Tip: als je kind een schaarbeweging heeft, laat je het op de buik zwemmen en ga je voor hem/haar lopen. Dan kunnen ze het namelijk wel meestal. Dat vaak genoeg doen tot ze het zonder jou kunnen. Dat weten lang niet alle instructeurs helaas of ze nemen er de tijd niet voor (want teveel kinderen enzo).
Het is vaak zo makkelijk ja. Maar het kost veel tijd per kind en dat heb je als instructeur niet. Als dit niet werkt, geef je een kind waterschoentjes aan en doe je hetzelfde trouwens.quote:Op zondag 31 mei 2015 23:40 schreef Valentijnsdag het volgende:
[..]
Is het echt zo makkelijk om een kind een schaarslag af te leren?![]()
Inderdaad zonde dan dat het niet veel wordt toegepast.
quote:Op zaterdag 30 mei 2015 20:28 schreef mefke79 het volgende:
Het ergste aan de zwemlessen? Dat je na afloop altijd je plek kwijt bent in die enorm benauwde kleedkamer ondanks het breed klaarleggen van handdoek etc. Zoon komt altijd als laatste onder de douche vandaan en dan is er altijd wel 1 ouder die meent recht te hebben op jouw plek.
Zie jij niet dat je hetzelfde gedrag vertoont als die moeders die een klein hokje bezet houden?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 21:18 schreef mefke79 het volgende:
Het zijn dezelfde moeders die ondanks dat het niet mag zo'n klein kleedhokje bezet houden door er kleding in te hangen. Ik heb zo gelachen toen her personeel een keer al die hokjes leeg haalden.
Check! Ik herken het, heb ook nooit netjes gezwommen. Ben idd ook hypermobiel.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 09:27 schreef simmu het volgende:
als ik het zo lees ben ik blij met onze zwemschool/zwemjuf. selene heeft ook geen nette slag, zo te lezen idd die schaarbeweging. haar juf houdt het op "da's gewoon selene, kan ze ook niet helpen" (ze is ernstig hypermobiel)
dat is bij onze zwemschool de standaardquote:Op zondag 31 mei 2015 23:04 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Voor A hoef je echt niet veel te kunnen: 12,5 meter schoolslag en 12,5 meter rugslag met kleren aan (korte broek, shirt met korte mouwen en schoenen). 50 meter schoolslagen rugslag zonder kleren, 5 meter borst- en rugcrawl, door een gat op 3 meter en wat drijven en watertrappelen. Het stelt echt nog weinig voor,quote:Op woensdag 3 juni 2015 01:16 schreef Valentijnsdag het volgende:
Niet echt een ergernis, maar ik vind het heel onlogisch dat kinderen hun C-diploma echt zouden moeten halen maar nergens meer is vereist dan het B-diploma. (Kijk maar op sites van waterpoloverenigingen en opleidingen tot gymleraren, bij een schoonspringvereniging is A zelfs al genoeg)
Sowieso vind ik het onlogisch dat je pas na drie keer een diploma behalen echt goed kan zwemmen. Maak er dan gewoon een diploma van met certificaten.
Ik heb alleen A en kan prima zwemmen. Wat denk je dat een kind dan niet kan?quote:Op woensdag 3 juni 2015 07:56 schreef miss_sly het volgende:
Het behalen wel, zeker. Dat is echt niet voor alle kindjes gemakkelijk, dat weet ik.
Maar eerlijk is eerlijk, echt goed kunnen ze dan niet zwemmen. Ik zou mijn kind met alleen een A diploma niet zo snel alleen loslaten in zo'n zwemparadijs met glijbanen en veel andere bezoekers. Met B en C erbij wordt dat toch al anders.
Dat dacht ik ook.quote:Op woensdag 3 juni 2015 07:56 schreef miss_sly het volgende:
Het behalen wel, zeker. Dat is echt niet voor alle kindjes gemakkelijk, dat weet ik.
Maar eerlijk is eerlijk, echt goed kunnen ze dan niet zwemmen. Ik zou mijn kind met alleen een A diploma niet zo snel alleen loslaten in zo'n zwemparadijs met glijbanen en veel andere bezoekers. Met B en C erbij wordt dat toch al anders.
Die spoedcursussen daar heb ik zelf wel mijn twijfels over. Als ik zie hoeveel beter mijn dochter ging zwemmen aan het eind van de lessen voor C. Haar spieren werden zoveel sterker toen. Voor mijn gevoel is het echt de herhaling en de spierkracht die het verschil maken.quote:Op woensdag 3 juni 2015 08:47 schreef YPPY het volgende:
[..]
Ze zwemt beter dan kinderen die in drie maanden B en C haalden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |