abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153144463
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 00:50 schreef Elleska het volgende:

[..]

Ik heb ok geen perfecte beensluiting (schaarbeweging). Maar gelukkig geen rare praktijken (of iig niets wat ik mij herinner). Wel vanalles geprobeerd, met waterschoentjes aan zwemen enzo, maar niets hielp. Jaren later snap ik waarom, anatomisch ook niet helemaal correct en kan het nog steeds niet.

Ondanks dat veel plezier gehad en diploma a b c gehaald. Bij de zwemclub mocht ik niet omdat de slag niet perfect was. Daarom jarenlang voor de lol met de reddingsvereniging mee gezwomen en de snorkelclub. Uiteindelijk zelfs een duikbrevet gehaald (terwijl ik de uitrusting buiten water niet eens kon tillen)
Tip: als je kind een schaarbeweging heeft, laat je het op de buik zwemmen en ga je voor hem/haar lopen. Dan kunnen ze het namelijk wel meestal. Dat vaak genoeg doen tot ze het zonder jou kunnen. Dat weten lang niet alle instructeurs helaas of ze nemen er de tijd niet voor (want teveel kinderen enzo).
pi_153145528
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 23:04 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Tip: als je kind een schaarbeweging heeft, laat je het op de buik zwemmen en ga je voor hem/haar lopen. Dan kunnen ze het namelijk wel meestal. Dat vaak genoeg doen tot ze het zonder jou kunnen. Dat weten lang niet alle instructeurs helaas of ze nemen er de tijd niet voor (want teveel kinderen enzo).
Is het echt zo makkelijk om een kind een schaarslag af te leren? :O

Inderdaad zonde dan dat het niet veel wordt toegepast.
pi_153145690
quote:

[..]

kinderen heb ik (nog) niet. maar wie weet een tip voor de toekomst ;)

ben bang dat het te gemakkelijk klinkt. mijn schaarbeweging komt achteraf gezien door EDS; instabiele gewrichten en gestoorde proprioceptie.
ik weet niet of dat überhaupt wel goed te corrigeren is. trainen en spierkracht opbouwen vermindert de instabiliteit, maar de schaarbeweging is na jaren training nooit helemaal weg geweest. als ik de verhalen hier lees ben ik blij dat ze bij mij niet zo extreem streng waren.
pi_153145753
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 18:37 schreef hugecooll het volgende:
Ik vond zwemles altijd best leuk
pi_153147379
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 23:40 schreef Valentijnsdag het volgende:

[..]

Is het echt zo makkelijk om een kind een schaarslag af te leren? :O

Inderdaad zonde dan dat het niet veel wordt toegepast.
Het is vaak zo makkelijk ja. Maar het kost veel tijd per kind en dat heb je als instructeur niet. Als dit niet werkt, geef je een kind waterschoentjes aan en doe je hetzelfde trouwens.

Ik leerde dit van een oud-collega die toen 74 jaar was, ik heb het ook niet op de opleiding geleerd. Dus ik weet niet hoe bekend dit is.
pi_153149723
Van waterschoentjes weet ik zeker dat het voor mij niet de oplossing was. Op welke manier helpen zwemschoentjes eigenlijk?
helaas toch geen 100% oplossing maar gelukkig gaat zwemmen ook prima zonder perfecte slag.

[ Bericht 8% gewijzigd door Elleska op 01-06-2015 10:40:13 ]
  maandag 1 juni 2015 @ 17:56:08 #107
11682 Moonah
Jolie femme
pi_153161689
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 20:28 schreef mefke79 het volgende:
Het ergste aan de zwemlessen? Dat je na afloop altijd je plek kwijt bent in die enorm benauwde kleedkamer ondanks het breed klaarleggen van handdoek etc. Zoon komt altijd als laatste onder de douche vandaan en dan is er altijd wel 1 ouder die meent recht te hebben op jouw plek.
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 21:18 schreef mefke79 het volgende:
Het zijn dezelfde moeders die ondanks dat het niet mag zo'n klein kleedhokje bezet houden door er kleding in te hangen. Ik heb zo gelachen toen her personeel een keer al die hokjes leeg haalden.
Zie jij niet dat je hetzelfde gedrag vertoont als die moeders die een klein hokje bezet houden?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_153164754
Wat is een schaarbeweging?
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_153166240
benen niet netjes symetrisch bewegen en recht sluiten.
pi_153166519
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 19:32 schreef d.k. het volgende:
Wat is een schaarbeweging?
In plaats van je benen in een horizontaal vlak bewegen, diagonaal. Bij de schoolslag.
  maandag 1 juni 2015 @ 21:44:45 #111
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_153170651
Mijn oudste heeft een poos met zwemschoenen aan gezwommen, het idee was dat de schoenen zorgden dat ze bewust waren van hun voeten en daardoor bewust de goede slag maakten. Maar na maanden proberen bleek dat ook niet te werken.
Bij hem komt het door een scheve ontwikkeling. De ene helft is eerder geautomatiseerd dan de andere en daardoor doet hij het niet helemaal gelijk. Vermoedelijk is een jaar of wat stoppen, ontwennen en opnieuw beginnen de oplossing. Maar hij zwemt de rest er rustig uit met zijn scheve slag, dus ik zie het nut er niet van in.

Ik zag net op het leerlingvolgsysteem dat hij nu de schoolslag met kleren wel op groen had staan. Nu alleen de lange stukken nog. Nog 2 lessen tot het proefzwemmen. :P
pi_153178993
als ik het zo lees ben ik blij met onze zwemschool/zwemjuf. selene heeft ook geen nette slag, zo te lezen idd die schaarbeweging. haar juf houdt het op "da's gewoon selene, kan ze ook niet helpen" (ze is ernstig hypermobiel)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_153179030
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 09:27 schreef simmu het volgende:
als ik het zo lees ben ik blij met onze zwemschool/zwemjuf. selene heeft ook geen nette slag, zo te lezen idd die schaarbeweging. haar juf houdt het op "da's gewoon selene, kan ze ook niet helpen" (ze is ernstig hypermobiel)
Check! Ik herken het, heb ook nooit netjes gezwommen. Ben idd ook hypermobiel.
Home is where the O+ is...
pi_153179107
quote:

[..]

dat is bij onze zwemschool de standaard :) komt denk ik ook omdat ze gewoon direkt (behangen met kurkjes) in het diepe beginnen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Moderator dinsdag 2 juni 2015 @ 10:03:19 #115
5428 crew  miss_sly
pi_153179706
Toen ik dit topic zag, heb ik even goed nagedacht, maar echt, zwemlesergernissen? Neuh, niet echt. Het is er warm, maar dat is alleen maar fijn voor die kleine zwemmers, denk ik dan. Verder, ach, het is maar waar je je aan ergert, denk ik. Ja, het duurt een tijd. Nee, mijn dochter is niet al dik een jaar iedere week supergeconcentreerd bezig om iets op te steken. De nattigheid in de kleedkamer is niet heel fijn en soms is het er wat druk, zeker als de sportieve BSO die dag ook zwemt.

Maar ach, ze gaat nog steeds met plezier en er zit echt vooruitgang in. En er komt echt een einde aan :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_153207686
Niet echt een ergernis, maar ik vind het heel onlogisch dat kinderen hun C-diploma echt zouden moeten halen maar nergens meer is vereist dan het B-diploma. (Kijk maar op sites van waterpoloverenigingen en opleidingen tot gymleraren, bij een schoonspringvereniging is A zelfs al genoeg)

Sowieso vind ik het onlogisch dat je pas na drie keer een diploma behalen echt goed kan zwemmen. Maak er dan gewoon een diploma van met certificaten.
pi_153208037
Vond zwemles altijd leuk, heb zelf de diploma's A, B en C destijds gehaald. M'n zusje gaat binnenkort voor A dus dan ga ik wel even kijken wat er veranderd is ten opzichte van 10 jaar geleden
  Moderator woensdag 3 juni 2015 @ 07:35:48 #118
5428 crew  miss_sly
pi_153208815
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 01:16 schreef Valentijnsdag het volgende:
Niet echt een ergernis, maar ik vind het heel onlogisch dat kinderen hun C-diploma echt zouden moeten halen maar nergens meer is vereist dan het B-diploma. (Kijk maar op sites van waterpoloverenigingen en opleidingen tot gymleraren, bij een schoonspringvereniging is A zelfs al genoeg)

Sowieso vind ik het onlogisch dat je pas na drie keer een diploma behalen echt goed kan zwemmen. Maak er dan gewoon een diploma van met certificaten.
Voor A hoef je echt niet veel te kunnen: 12,5 meter schoolslag en 12,5 meter rugslag met kleren aan (korte broek, shirt met korte mouwen en schoenen). 50 meter schoolslagen rugslag zonder kleren, 5 meter borst- en rugcrawl, door een gat op 3 meter en wat drijven en watertrappelen. Het stelt echt nog weinig voor,

Het is ook zo dat veel zwemscholen het programma "zwem ABC" hebben, hetgeen impliceert dat je alledrie de diploma's nodig hebt om goed te zwemmen. Maakt het dan werkelijk uit dat je drie diploma's krijgt, ipv één diploma en een aantal certificaten?
pi_153208883
Voor sommige kinderen stelt A best veel voor. ;)
ti amo più di ieri ma meno di domani
  Moderator woensdag 3 juni 2015 @ 07:56:49 #120
5428 crew  miss_sly
pi_153208984
Het behalen wel, zeker. Dat is echt niet voor alle kindjes gemakkelijk, dat weet ik.

Maar eerlijk is eerlijk, echt goed kunnen ze dan niet zwemmen. Ik zou mijn kind met alleen een A diploma niet zo snel alleen loslaten in zo'n zwemparadijs met glijbanen en veel andere bezoekers. Met B en C erbij wordt dat toch al anders.
pi_153209269
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 07:56 schreef miss_sly het volgende:
Het behalen wel, zeker. Dat is echt niet voor alle kindjes gemakkelijk, dat weet ik.

Maar eerlijk is eerlijk, echt goed kunnen ze dan niet zwemmen. Ik zou mijn kind met alleen een A diploma niet zo snel alleen loslaten in zo'n zwemparadijs met glijbanen en veel andere bezoekers. Met B en C erbij wordt dat toch al anders.
Ik heb alleen A en kan prima zwemmen. Wat denk je dat een kind dan niet kan?
Home is where the O+ is...
  woensdag 3 juni 2015 @ 08:39:14 #122
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_153209392
Ik herinner me vooral heel veel op een bankje zitten.... Als klein jongetje in alleen een zwembroekje... Vroeger wist je nog niet wat pedo's waren, nu weet je wel beter.
censuur :O
  woensdag 3 juni 2015 @ 08:47:26 #123
1762 YPPY
Yppiaans
pi_153209484
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 07:56 schreef miss_sly het volgende:

Dat dacht ik ook. ;) Nu is zie dat ze alles beheerst, behalve dat suffe gat vanaf een hoogte (vanaf de andere kant duikt ze prima), laat ik haar vol vertrouwen in een zwemparadijs los met alleen A en 8 maanden les voor B. Ze zwemt beter dan kinderen die in drie maanden B en C haalden. :)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_153209495
Ik heb eind jaren 70 alleen twee jaar schoolzwemmen gehad.
In dat tijdsbestek alleen A en B gehaald. Er was nog net genoeg tijd om 1 keer voor C op te gaan maar daar ben ik toen voor gezakt.

Ik ben een keer bijna verdronken.
Ik was 15. Heel beangstigend. In een golfslagbad (Mirandabad in Amsterdam). Ik was er niet tegen opgewassen en wilde me steeds vastgrijpen, maar op die plek waren er alleen van die spekgladde pilaren met ronde bovenkant en dat lukt natuurlijk niet.
Mijn oom zag het gelukkig en heeft me eruit gehaald. Het had niet veel langer moeten duren.
pi_153209814
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 08:47 schreef YPPY het volgende:

[..]
Ze zwemt beter dan kinderen die in drie maanden B en C haalden. :)
Die spoedcursussen daar heb ik zelf wel mijn twijfels over. Als ik zie hoeveel beter mijn dochter ging zwemmen aan het eind van de lessen voor C. Haar spieren werden zoveel sterker toen. Voor mijn gevoel is het echt de herhaling en de spierkracht die het verschil maken.
En het regelmatig blijven zwemmen.
Met een meidenkwartet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')