Ze hebben veel meer eisen tegenwoordig voor A.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 18:28 schreef Antaris het volgende:
Mijn neefje moest laatst afzwemmen voor zijn A diploma.
Ik vond het niveau best hoog, borstcrawl zat er ook bij.
Alhoewel niet iedereen even goed zwom waren ze toch allemaal geslaagd.
En volgens mij wanneer ze voor hun B moeten dan zijn het net waterratten.
Je moet drie diploma's hebben voordat je "goed kan zwemmen" alleen A stelt niet veel voorquote:Op dinsdag 19 mei 2015 18:28 schreef Antaris het volgende:
Mijn neefje moest laatst afzwemmen voor zijn A diploma.
Ik vond het niveau best hoog, borstcrawl zat er ook bij.
Alhoewel niet iedereen even goed zwom waren ze toch allemaal geslaagd.
En volgens mij wanneer ze voor hun B moeten dan zijn het net waterratten.
Dat laatste is gewoon belachelijk.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 19:49 schreef geppie het volgende:
Waar ik me in aanloop naar het A diploma aan ergerde was aan die jankende (onwillende) kinderen die alle aandacht van de leerkracht opslokken waardoor de rest van de groep eigenlijk gewoon maar wat doet. Ligt overigens meer aan de badmeesters dan aan het kind zelf maar toch![]()
En waar ik echt witheet van werd is dat we voor onze dochter in de kerstvakantie een paar privélessen hadden afgenomen (omdat ze bijzonder slordig zwom) toen bleek mijn man niet te mogen kijken en ze kreeg een juf ipv haar eigen badmeester omdat het zwembad de privelessen tegelijkertijd met een groep moslima's had ingepland
Zeker van die moeders die ook nooit zelf met hun kind in het weekend gaan oefenen.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 20:13 schreef Estrys het volgende:
Dat je kind zakt voor zijn A diplomadat was wel even een ergernisje ja
Tegenwoordig vind ik de moeders die er zitten een grotere ergernis. Dat gezeik. 'Waarom zwemt mijn kind nog niet zonder bandjes?' Omdat ie dan verzuipt![]()
Pff, als de kwaliteit van zwemles echt zo slecht is zou ik dat zelf ook nog willen overwegen als dat kan. Enig idee wat voor scholing je daar voor nodig hebt?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 20:40 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb zwemles gegeven en ik vond het niveau van onze zwemschool bedroevend. Er mochten kinderen op A-examen die bijna verzopen. Er waren docenten van boven de 70 die af en toe nog de haak erbij pakten. Er was geen communicatie tussen de docenten van verschillende groepen... Na een half jaar ben ik er weg gegaan, er waren zoveel klachten! En terecht overigens.
Ik hoop straks mijn eigen kind zwemles te kunnen geven, dan ben ik niet afhankelijk van een zwemschool.
Leert je kind dan niet zwemmen? Of ga je een andere school zoeken?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 21:01 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Wij zijn net gestopt met de zwemlessen, het werd een beetje een gebed zonder end en dat waren we zat.
Ze kan al zwemmen, alleen een perfecte schoolslag/enkelvoudige rugslag etc zal ze niet doen, nee. Maar dat boeit verder niet: als ze in de sloot valt, kan ze zich redden, dat is voldoende.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 21:17 schreef Cwen het volgende:
[..]
Leert je kind dan niet zwemmen? Of ga je een andere school zoeken?
Je hebt geen scholing nodig om zwemles aan je eigen kind te geven, dat mag iedereen. Het enige is dat je een zwemschool zult moeten benaderen om af te kunnen zwemmen (daarbij moeten twee examinatoren aanwezig zijn). En veel zwemscholen willen dat niet, want ze willen dat je bij hen lessen afneemt. Dus dat is wel iets om op te letten.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 20:42 schreef LuDann het volgende:
[..]
Pff, als de kwaliteit van zwemles echt zo slecht is zou ik dat zelf ook nog willen overwegen als dat kan. Enig idee wat voor scholing je daar voor nodig hebt?
Sommige ouders maken van de diploma's halen het doel. Het doel is natuurlijk kunnen zwemmen niet een papiertje waar A of B op staat.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 21:23 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ze kan al zwemmen, alleen een perfecte schoolslag/enkelvoudige rugslag etc zal ze niet doen, nee. Maar dat boeit verder niet: als ze in de sloot valt, kan ze zich redden, dat is voldoende.
Dat dus. Ik ga zelf bijna wekelijks met mijn kinderen zwemmen.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 21:25 schreef Estrys het volgende:
[..]
Sommige ouders maken van de diploma's halen het doel. Het doel is natuurlijk leren zwemmen niet een papiertje waar A of B op staat.
Dit 100%quote:Op dinsdag 19 mei 2015 21:30 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Dat dus. Ik ga zelf bijna wekelijks met mijn kinderen zwemmen.
Grote klacht is namelijk ook dat na het behalen van een diploma er verder niet tot nauwelijks meer gezwommen wordt, maar mijn inziens kun je beter geen diploma hebben en veel zwemmen, dan een diploma halen en vervolgens bijna nooit meer zwemmen...
Ah bedankt voor de info.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 21:24 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Je hebt geen scholing nodig om zwemles aan je eigen kind te geven, dat mag iedereen. Het enige is dat je een zwemschool zult moeten benaderen om af te kunnen zwemmen (daarbij moeten twee examinatoren aanwezig zijn). En veel zwemscholen willen dat niet, want ze willen dat je bij hen lessen afneemt. Dus dat is wel iets om op te letten.
Het is sowieso handig om de watergewenning zelf te doen met je kind, dat kan al heel vroeg natuurlijk. En dan gaan drijven, beetje borstcrawl armen... Dan zijn ze al een eind
En dan die examinator geïrriteerd tegen zoon: wat doe je ermee ga je door of niet? Je houd alle anderen op.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 21:40 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb ook kindjes in mijn ogen veel beter zien zwemmen dan L en die mochten dan niet naar een volgend groepje en L wel. Misschien zien de badmeesters toch iets wat wij niet zien.
Wat sneu van het afzwemmen Estrys.Hopelijk gaat het volgende keer beter.
Als ik het zo inschat ( hij is nog maar zes natuurlijk maar toch) zal dat niet aan de orde komen.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 21:44 schreef MevrouwCactus het volgende:
Mocht je kind ooit naar de Sportacademie of Sport&Bewegen willen, dan hebben ze wel een B- of C-diploma nodig. Dus dat is wel iets om rekening mee te houdenIk heb een paar jaar geleden daardoor mijn C moeten halen, toen was ik 26. Gelukkig hoefde ik niet tussen de kinderen te zwemmen, maar mocht ik erna in m'n eentje.
Ooh schoolzwemmen idd! Ik had altijd "oorontsteking"quote:Op dinsdag 19 mei 2015 20:48 schreef Cwen het volgende:
Ik had een enorme hekel aan zwemles, ik kon nl niet duiken ivm afwijking neusschotje - er loopt letterlijk water m'n keel in als ik onder water ga. Maar een duikbril incl neus of neusknijpers waren verboden.
Schoolzwemmen was helemaal de hel. Geen hulp, geen begrip. Twee jaar strijd. Ik heb alleen m'n A diploma, verrassend genoeg. Ik houd echter wel van zwemmen, gek genoeg.
Ik hoop dat m'n dochter een fijnere zwemleservaring heeft. Babyzwemmen vindt ze erg leuk in elk geval.
Bij ons is het selectie zwemmen... kijken of je mag afzwemmen dus.Dquote:Op dinsdag 19 mei 2015 20:34 schreef _NIKKI_ het volgende:
Kunnen ze echt zakken? Mijn naieve geest dacht altijd dat het "proefzwemmen" al het keurmoment was en het afzwemmen meer voor de show.
Soms wordt die nette slag wel wat overdreven. Ken een kind en die kon niet afzwemmen omdat de benen niet helemaal dicht gingen. Bleek een lichte afwijking in de heupen. Hij is nu 15 en kan het nog niet. Nou zit je dan met je zwemles.quote:Op woensdag 20 mei 2015 07:58 schreef debuurvrouw het volgende:
Houden jullie er wel rekening mee dat voor bijvoorbeeld een kano huren zwemdiploma's verplicht zijn?
Die 'nette slag' vind ik ook irritant trouwens. Alsof als mijn kind in de sloot dondert dat er nog toe doet.![]()
Het is geen schoonzwemmen maar levensreddend. Al houden ze het met een nette slag wel beter vol.
dat zeg ikquote:Op woensdag 20 mei 2015 08:09 schreef Estrys het volgende:
[..]
Soms wordt die nette slag wel wat overdreven. Ken een kind en die kon niet afzwemmen omdat de benen niet helemaal dicht gingen. Bleek een lichte afwijking in de heupen. Hij is nu 15 en kan het nog niet. Nou zit je dan met je zwemles.
Maar het is niet zo dat je je diploma moet laten zien als je wilt kanoën ofzo. Het is mij in ieder geval nog nooit gevraagd. Dus dat is niet eens zo erg.quote:Op woensdag 20 mei 2015 07:58 schreef debuurvrouw het volgende:
Houden jullie er wel rekening mee dat voor bijvoorbeeld een kano huren zwemdiploma's verplicht zijn?
Die 'nette slag' vind ik ook irritant trouwens. Alsof als mijn kind in de sloot dondert dat er nog toe doet.![]()
Het is geen schoonzwemmen maar levensreddend. Al houden ze het met een nette slag wel beter vol.
Ja helaas en nog zonder diploma.quote:
Die ouders zijn gewoon heel vreemd. Het gaat er toch om dat de kinderen het leuk vinden en goed leren zwemmen? Als ze het leuk vinden en nog wat oefening kunnen gebruiken, is er toch niks aan de hand?quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:41 schreef pinquit het volgende:
Zwemles is hier best. Sommige dingen worden misschien niet goed geoefend (mijn dappere lukte het niet om tijdens het afzwemmen door t gat te komendrie keer geprobeerd, aagh! Hij mocht erlangs en haalde toch z'n diploma, maar argh)
En ik vind de dingen die aangeleerd worden niet echt van toepassing (waaaarom móeten ze die rug- en borstcrawl!?) maar dat is overal tzelfde geloof ik.
Waar ik me wel kapot aan ergerde waren de ouders die er dikke drama (hardop, met iedereen erbij) van maakten als hún kind niet door mocht naar volgend badje of niet mocht afzwemmen.
niet door het gat en toch zijn diploma is ook opmerkelijk. Dat doen ze bij ons echt niet. Niet door het gat is geen diploma. Mijn kind ging kotsend door het gat, deed alles wat hij moest doen , misschien niet zo netjes maar het was niet voldoende. Geen diploma. Terwijl hij de week ervoor bij proefzwemmen als een speer ging.quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:41 schreef pinquit het volgende:
Zwemles is hier best. Sommige dingen worden misschien niet goed geoefend (mijn dappere lukte het niet om tijdens het afzwemmen door t gat te komendrie keer geprobeerd, aagh! Hij mocht erlangs en haalde toch z'n diploma, maar argh)
En ik vind de dingen die aangeleerd worden niet echt van toepassing (waaaarom móeten ze die rug- en borstcrawl!?) maar dat is overal tzelfde geloof ik.
Waar ik me wel kapot aan ergerde waren de ouders die er dikke drama (hardop, met iedereen erbij) van maakten als hún kind niet door mocht naar volgend badje of niet mocht afzwemmen.
Hier geldt het proefzwemmen echt als afzwemmen. Als het proefzwemmen niet gehaald is, mag je terug gaan lessen, als je m wel gehaald hebt, is je diploma binnen.quote:Op woensdag 20 mei 2015 14:14 schreef Estrys het volgende:
[..]
niet door het gat en toch zijn diploma is ook opmerkelijk. Dat doen ze bij ons echt niet. Niet door het gat is geen diploma. Mijn kind ging kotsend door het gat, deed alles wat hij moest doen , misschien niet zo netjes maar het was niet voldoende. Geen diploma. Terwijl hij de week ervoor bij proefzwemmen als een speer ging.
Ja toen heb ik ook een beetje een scène gemaakt eerlijk gezegd. Hormonen he![]()
Het is niet zo dat hij onderdelen niet deed. Hij zwom met opgetrokken schouders was het commentaar. Gek he, als je maaginhoud langs het zwembad ligtquote:Op woensdag 20 mei 2015 14:20 schreef pinquit het volgende:
[..]
Hier geldt het proefzwemmen echt als afzwemmen. Als het proefzwemmen niet gehaald is, mag je terug gaan lessen, als je m wel gehaald hebt, is je diploma binnen.
Snap dat je scene hebt gemaakttotaal terecht ook, ik snap werkelijk waar niet waarom je oudste zijn diploma niet gewoon kreeg. Waar gáát het nou om? Dat je kind krachtig kan zwemmen en zo zichzelf kan redden, toch?
Dat heb ik tijdens mijn geschopte scène ook gevraagd jaquote:Op woensdag 20 mei 2015 14:33 schreef pinquit het volgende:
![]()
belachelijk, weten die mensen wel dat ze met kinderen werken?
't is t leger niet.
Ik zou zo hoppeta overgestapt zijn (okay waarschijnlijk niet heel praktisch en alles, maar omg)
wij ongeveer 95 voor 6 lessen...quote:Op woensdag 20 mei 2015 15:29 schreef Kersjes het volgende:
Wij betalen trouwens ¤ 53 voor 8 lessen.
Proefzwemmen kost ¤ 17 extra en het afzwemmen ook.
Het zinnetje "Het tegoed is op, dat wordt dan ¤ 106 alsjeblieft." (2 kinderen op les) zorgt bij mij altijd voor veel irritatie![]()
quote:Op zondag 24 mei 2015 23:19 schreef Merel1808 het volgende:
Ik heb A en B gehaald in stoomcursussen, dan moest je een vakantieweek lang elke dag om 8 uur in het water liggen, dan tussen de middag warm eten op het zwembad, anderhalf uur slapen met je badjas aan bij een Disneyfilm en dan 's middags weer verder zwemmen. Als het dan goed ging mocht je direct de laatste zaterdag van de vakantie afzwemmen, anders moest je nog een keer (of 2/3) terugkomen op een normale zwemles en dan mocht je daarna afzwemmen.
Kan me alleen herinneren dat het gigantisch vermoeiend was, we kregen nog een boterham in de auto naar huis en dan gingen we geloof ik direct naar bed, maar m'n ouders waren er wel in één week vanaf
ik betaal 26 Euro per maand. Dat is dan 4 of 5 lessen.quote:
Ik heb ok geen perfecte beensluiting (schaarbeweging). Maar gelukkig geen rare praktijken (of iig niets wat ik mij herinner). Wel vanalles geprobeerd, met waterschoentjes aan zwemen enzo, maar niets hielp. Jaren later snap ik waarom, anatomisch ook niet helemaal correct en kan het nog steeds niet.quote:Op woensdag 20 mei 2015 08:09 schreef Estrys het volgende:
[..]
Soms wordt die nette slag wel wat overdreven. Ken een kind en die kon niet afzwemmen omdat de benen niet helemaal dicht gingen. Bleek een lichte afwijking in de heupen. Hij is nu 15 en kan het nog niet. Nou zit je dan met je zwemles.
Behalve als je door dat gat moest zwemmen onderwater, en die oefeningen wanneer je onder het ijs kwam, moest je onder matten door zwemmen naar een lichtgat.quote:
Zeker vroeg begonnen met roken?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 01:01 schreef Geerd het volgende:
[..]
Behalve als je door dat gat moest zwemmen onderwater, en die oefeningen wanneer je onder het ijs kwam, moest je onder matten door zwemmen naar een lichtgat.
Echt wtf dat vond ik niks
Ik vind het nogal wat voor een nét drie jarige.quote:Op woensdag 27 mei 2015 14:36 schreef Sam1993 het volgende:
Lisa is net 3 geworden en volgt sinds 4 maanden peutersurvival zwemmen. Ze is nu op een punt dat e met kleren aan en zonder zwemvest in het diepe kan springen om vervolgens omhooggevallen te komen op haar rug te draaien lucht te happen om te draaien naar de rand te zwemmen en indien nodig tussendoor nog een keer luchthaven op de rug. Gat zwemmen op 1.5 meter afstand lukt ook al als we zorgen dat ze niet boven komt drijven. Wij zijn trots en blij elke week 1 uurtje en ga met een gerust hart de zomer in
Bij ons wordt van je verwacht dat je naast de lessen op zondagmiddag gaat oefenen. Betaald. Doe ik ook niet. Ik betaal al voor de lessen en verwacht dat ze daar leert zwemmen.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 17:39 schreef geppie het volgende:
Wat een idioterie dat je als ouders zijnde mee het water in moet. Je betaalt er toch voor dat ze les krijgen?!
Hangt er vanaf hoe breed je die handdoek hebt gelegd natuurlijk.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 20:28 schreef mefke79 het volgende:
Het ergste aan de zwemlessen? Dat je na afloop altijd je plek kwijt bent in die enorm benauwde kleedkamer ondanks het breed klaarleggen van handdoek etc. Zoon komt altijd als laatste onder de douche vandaan en dan is er altijd wel 1 ouder die meent recht te hebben op jouw plek.
Goede tweede zijn kinderen die niet watervrij zijn. Dat is bij ons verplicht voor de start. Ik zag laatst met oefenzwemmen voor diploma a een kind dat nog elke keer jankend dat bad ingepraat moest worden. Kon prima zwemmen maar bleef bang. Deed dat ook kennelijk elke les.
Oudste was compleet watervrij en had het gewone spetterdiploma. Begon een jaar geleden met twee uur per week, maar is in de winter over gegaan naar 1x per week normaal en een half uurtje bijspijkeren. Door zware longinfectie met opname en zware ab kuur was zijn conditie en gewicht weg. Morgen zwemt hij voor a en over zes weken voor b of c. Al met al dus iets meer dan een jaar erover gedaan met een maand zomervakantie en een maand uitval door ziekte.
Jongste doet nu peutersurvival en is dus straks al gewend aan het zwemhesje en het bad. Hij kan inderdaad ook zonder vest op zijn rug naar de kant. Omdat hij deze lessen al gedaan heeft mag hij met vier jaar al starten. Wij wachten echter op de eerste plaats in de twee uurs les en dan start hij dit najaar.
Geen badje hier maar met hes in het diepe vanaf les 1. Kleine groepen en leraren in het bad. En als ze op mogen krijgen ze een oefentraject erbij zodat ze alles voor het diploma al een keer of vier gedaan hebben voor het diploma zwemmen.
Al met al zeker de moeite waard om er 10 km voor te rijden (we rijden dan zo'n vier andere opties voorbij).
Maar echt wat zal ik blij zijn als ik daar niet meer hoef te zitten.
Tuurlijk! Maar de boel gewoon aan de kant schuiven en er zelf gaan zitten inclusief extra peuter is niet helemaal netjes. En dan hangen de kleren etc er gewoon nog. Het zijn dezelfde moeders die ondanks dat het niet mag zo'n klein kleedhokje bezet houden door er kleding in te hangen. Ik heb zo gelachen toen her personeel een keer al die hokjes leeg haalden. Eigen schuld denk ik dan.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 21:08 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hangt er vanaf hoe breed je die handdoek hebt gelegd natuurlijk.
Zij heeft evengoed recht op een plek.
Ze betaalt immers hetzelfde lesgeld als jij.
Of nog langer douchen, tot de eersten alweer vertrekken.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 21:26 schreef mefke79 het volgende:
Dat gaat bij ons niet omdat de douches bij het bad zijn en ze daar zsm weg moeten vanwege de les erna. Nou is zoon sloom dus dan zijn we altijd als laatste in het hok. Ik ga hem toch maar eens overtuigen dat hij zelf naar mij in het hok moet komen. Kan ik zelf een plekje bezet houden.
Lekker zwembad dan, dat je steeds overnieuw moet beginnen. Gelukkig is het uiteindelijk goed gekomen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 23:54 schreef _Arual_ het volgende:
Ik deed er vijf jaar over terwijl ik al kon zwemmen voordat ik lessen kreeg.
Ik had als kind chronische amandel- en keelontstekingen, astma én een chloorallergie. Die versterkte de ontstekingen. Steeds was ik een heel eind op weg en dan werd ik weer ziek. Weken aaneen. Bij mijn zwembad was het dan zo dat je overnieuw moest beginnen.
Vreselijk, was ik een jaar of 11, kreeg ik wéér dezelfde lessen samen met een stel kleuters. Ik schaamde me rot: groot, log, ik menstrueerde al. Bij kinderfeestjes moest ik van die zwembandjes om mijn armen dragen terwijl ik eruitzag alsof ik vijftien was.
Toen zakte ik ook nog een keer, één dag voor een operatie aan mijn amandelen - ik kreeg simpelweg geen lucht.
Uiteindelijk naar een peperduur privézwembad gegaan, samen met andere brekebeentjes. Kinderen met chronische oorontstekingen, watervrees, ADHD. Daar kon je gewoon een paar weken stoppen. Binnen enkele maanden had ik A en B.
Daar heb je gelijk in. Zwemles is bedoeld om te leren zwemmen, niet om diploma's te halen zodat je indruk kan maken op anderen.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:08 schreef Elleska het volgende:
Gewoon kijken hoe het gaat en hoe leuk je de lessen vind. dan kan je altijd nog beslissen welke diploma's je wilt halen. fatsoenlijk leren zwemmen hangt naar mijn idee niet af van diploma's.
(zegt degene die volgens de badjuf nog steeds niet fatsoenlijk kan zwemmen maar wel >20 diploma's heeft)
Tip: als je kind een schaarbeweging heeft, laat je het op de buik zwemmen en ga je voor hem/haar lopen. Dan kunnen ze het namelijk wel meestal. Dat vaak genoeg doen tot ze het zonder jou kunnen. Dat weten lang niet alle instructeurs helaas of ze nemen er de tijd niet voor (want teveel kinderen enzo).quote:Op dinsdag 26 mei 2015 00:50 schreef Elleska het volgende:
[..]
Ik heb ok geen perfecte beensluiting (schaarbeweging). Maar gelukkig geen rare praktijken (of iig niets wat ik mij herinner). Wel vanalles geprobeerd, met waterschoentjes aan zwemen enzo, maar niets hielp. Jaren later snap ik waarom, anatomisch ook niet helemaal correct en kan het nog steeds niet.
Ondanks dat veel plezier gehad en diploma a b c gehaald. Bij de zwemclub mocht ik niet omdat de slag niet perfect was. Daarom jarenlang voor de lol met de reddingsvereniging mee gezwomen en de snorkelclub. Uiteindelijk zelfs een duikbrevet gehaald (terwijl ik de uitrusting buiten water niet eens kon tillen)
Is het echt zo makkelijk om een kind een schaarslag af te leren?quote:Op zondag 31 mei 2015 23:04 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Tip: als je kind een schaarbeweging heeft, laat je het op de buik zwemmen en ga je voor hem/haar lopen. Dan kunnen ze het namelijk wel meestal. Dat vaak genoeg doen tot ze het zonder jou kunnen. Dat weten lang niet alle instructeurs helaas of ze nemen er de tijd niet voor (want teveel kinderen enzo).
kinderen heb ik (nog) niet. maar wie weet een tip voor de toekomstquote:Op zondag 31 mei 2015 23:04 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Tip: als je kind een schaarbeweging heeft, laat je het op de buik zwemmen en ga je voor hem/haar lopen. Dan kunnen ze het namelijk wel meestal. Dat vaak genoeg doen tot ze het zonder jou kunnen. Dat weten lang niet alle instructeurs helaas of ze nemen er de tijd niet voor (want teveel kinderen enzo).
Het is vaak zo makkelijk ja. Maar het kost veel tijd per kind en dat heb je als instructeur niet. Als dit niet werkt, geef je een kind waterschoentjes aan en doe je hetzelfde trouwens.quote:Op zondag 31 mei 2015 23:40 schreef Valentijnsdag het volgende:
[..]
Is het echt zo makkelijk om een kind een schaarslag af te leren?![]()
Inderdaad zonde dan dat het niet veel wordt toegepast.
quote:Op zaterdag 30 mei 2015 20:28 schreef mefke79 het volgende:
Het ergste aan de zwemlessen? Dat je na afloop altijd je plek kwijt bent in die enorm benauwde kleedkamer ondanks het breed klaarleggen van handdoek etc. Zoon komt altijd als laatste onder de douche vandaan en dan is er altijd wel 1 ouder die meent recht te hebben op jouw plek.
Zie jij niet dat je hetzelfde gedrag vertoont als die moeders die een klein hokje bezet houden?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 21:18 schreef mefke79 het volgende:
Het zijn dezelfde moeders die ondanks dat het niet mag zo'n klein kleedhokje bezet houden door er kleding in te hangen. Ik heb zo gelachen toen her personeel een keer al die hokjes leeg haalden.
Check! Ik herken het, heb ook nooit netjes gezwommen. Ben idd ook hypermobiel.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 09:27 schreef simmu het volgende:
als ik het zo lees ben ik blij met onze zwemschool/zwemjuf. selene heeft ook geen nette slag, zo te lezen idd die schaarbeweging. haar juf houdt het op "da's gewoon selene, kan ze ook niet helpen" (ze is ernstig hypermobiel)
dat is bij onze zwemschool de standaardquote:Op zondag 31 mei 2015 23:04 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Voor A hoef je echt niet veel te kunnen: 12,5 meter schoolslag en 12,5 meter rugslag met kleren aan (korte broek, shirt met korte mouwen en schoenen). 50 meter schoolslagen rugslag zonder kleren, 5 meter borst- en rugcrawl, door een gat op 3 meter en wat drijven en watertrappelen. Het stelt echt nog weinig voor,quote:Op woensdag 3 juni 2015 01:16 schreef Valentijnsdag het volgende:
Niet echt een ergernis, maar ik vind het heel onlogisch dat kinderen hun C-diploma echt zouden moeten halen maar nergens meer is vereist dan het B-diploma. (Kijk maar op sites van waterpoloverenigingen en opleidingen tot gymleraren, bij een schoonspringvereniging is A zelfs al genoeg)
Sowieso vind ik het onlogisch dat je pas na drie keer een diploma behalen echt goed kan zwemmen. Maak er dan gewoon een diploma van met certificaten.
Ik heb alleen A en kan prima zwemmen. Wat denk je dat een kind dan niet kan?quote:Op woensdag 3 juni 2015 07:56 schreef miss_sly het volgende:
Het behalen wel, zeker. Dat is echt niet voor alle kindjes gemakkelijk, dat weet ik.
Maar eerlijk is eerlijk, echt goed kunnen ze dan niet zwemmen. Ik zou mijn kind met alleen een A diploma niet zo snel alleen loslaten in zo'n zwemparadijs met glijbanen en veel andere bezoekers. Met B en C erbij wordt dat toch al anders.
Dat dacht ik ook.quote:Op woensdag 3 juni 2015 07:56 schreef miss_sly het volgende:
Het behalen wel, zeker. Dat is echt niet voor alle kindjes gemakkelijk, dat weet ik.
Maar eerlijk is eerlijk, echt goed kunnen ze dan niet zwemmen. Ik zou mijn kind met alleen een A diploma niet zo snel alleen loslaten in zo'n zwemparadijs met glijbanen en veel andere bezoekers. Met B en C erbij wordt dat toch al anders.
Die spoedcursussen daar heb ik zelf wel mijn twijfels over. Als ik zie hoeveel beter mijn dochter ging zwemmen aan het eind van de lessen voor C. Haar spieren werden zoveel sterker toen. Voor mijn gevoel is het echt de herhaling en de spierkracht die het verschil maken.quote:Op woensdag 3 juni 2015 08:47 schreef YPPY het volgende:
[..]
Ze zwemt beter dan kinderen die in drie maanden B en C haalden.
Dat zei Chris zijn zwemjuf ook al.. Chris zwemt prima op niveau qua kracht. Alleen op schoonheid/techniek krijgt hij geen diploma zo. Ik heb hem op zwemles gedaan om zich te kunnen redden in het zwembad /sloot, En daar zag juf geen probleem. Dan maar geen B. Hij heeft wel 10 maand geoefend, dus wel de spierkracht opgebouwd.quote:Op woensdag 3 juni 2015 08:47 schreef YPPY het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook.Nu is zie dat ze alles beheerst, behalve dat suffe gat vanaf een hoogte (vanaf de andere kant duikt ze prima), laat ik haar vol vertrouwen in een zwemparadijs los met alleen A en 8 maanden les voor B. Ze zwemt beter dan kinderen die in drie maanden B en C haalden.
Helaas geldt niet voor alle kinderen dat ze met alleen A op zak alles prima beheersen, behalcve het gatquote:Op woensdag 3 juni 2015 08:47 schreef YPPY het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook.Nu is zie dat ze alles beheerst, behalve dat suffe gat vanaf een hoogte (vanaf de andere kant duikt ze prima), laat ik haar vol vertrouwen in een zwemparadijs los met alleen A en 8 maanden les voor B. Ze zwemt beter dan kinderen die in drie maanden B en C haalden.
herkenbaar.quote:Op woensdag 3 juni 2015 13:43 schreef Estrys het volgende:
Ik heb zojuist vernomen wanneer zoon van zes voor de tweede keer op mag voor A. En ik heb nu al stress. Ga ik het wel of niet aankondigen bij hem? Was hij vorige keer gewoon ziek of ziek van spanning?
Moeders met afzwemstress
Geef dan gewoon Winegums! De groene zijn goed tegen stress, van de gele ga je beter zwemmen. Klaarquote:Op woensdag 3 juni 2015 14:33 schreef simmu het volgende:
bij ons hielp dit: http://www.bachrescue.nl/con_rescue_kids.asp
nou zijn wij thuis nogal anti homeophatie enzo, dus we noemen ze gewoon placebo-medicijnen, die werken echt heel erg goeden ze zijn heel lekker, aldus selene
Het zou natuurlijk kunnen dat het wel iets doet...quote:Op woensdag 3 juni 2015 14:33 schreef simmu het volgende:
[..]
herkenbaar.
bij ons hielp dit: http://www.bachrescue.nl/con_rescue_kids.asp
nou zijn wij thuis nogal anti homeophatie enzo, dus we noemen ze gewoon placebo-medicijnen, die werken echt heel erg goeden ze zijn heel lekker, aldus selene
Gewoon bij de drogistquote:
Grote groep?quote:Op woensdag 3 juni 2015 08:39 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik herinner me vooral heel veel op een bankje zitten.... Als klein jongetje in alleen een zwembroekje... Vroeger wist je nog niet wat pedo's waren, nu weet je wel beter.
Daar trapt mijn 6 jarige niet in. Bovendien ben ik niet anti homeopatiequote:Op woensdag 3 juni 2015 15:51 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Geef dan gewoon Winegums! De groene zijn goed tegen stress, van de gele ga je beter zwemmen. Klaar
nou ja, vandaar dus dit en geen winegums (waar ze trouwens denk ik niet in zou trappen)quote:Op woensdag 3 juni 2015 15:52 schreef Cwen het volgende:
[..]
Het zou natuurlijk kunnen dat het wel iets doet...
Jazeker. Onze zoon heeft Envoz diploma's. Het schijnt dat die in het noorden meer worden gebruikt dan hier in het zuiden.quote:Op donderdag 4 juni 2015 14:36 schreef Valentijnsdag het volgende:
Iemand hier ervaring met de diploma's van ENVOZ?
Ik heb volgende week mijn eerste proefles en kan dan een diploma daar halen, maar B lijkt daar in grote lijnen heel veel op het standaard C-diploma?
Oke dus het is wellicht niet zoals bij veel zwemscholen een keuring van wie sierlijk kunnen zwemmen?quote:Op donderdag 4 juni 2015 17:48 schreef Moonah het volgende:
[..]
Jazeker. Onze zoon heeft Envoz diploma's. Het schijnt dat die in het noorden meer worden gebruikt dan hier in het zuiden.
Onze zoon heeft motorische problemen en zwemt daardoor heel slordig. maar bij Envoz is dat geen enkel probleem (en voor ons ook niet). En dat Envoz B veel lijkt op standaard C weet ik niet, maar ik vind dat hij prima zwemt met A en B.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |