SPOILER: profielenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
twitter:Cyclingbetting twitterde op dinsdag 19-05-2015 om 15:27:49Here is the bottleneck the riders have to get through with 850m to go today as they exit the Piazza.. should be fun.. http://t.co/0kk7sbxpfP reageer retweet
Goed steegje om de boel te ontregelenquote:Op dinsdag 19 mei 2015 15:41 schreef Mani89 het volgende:
Ik zet in op 20 doden.[ afbeelding ]twitter:Cyclingbetting twitterde op dinsdag 19-05-2015 om 15:27:49Here is the bottleneck the riders have to get through with 850m to go today as they exit the Piazza.. should be fun.. http://t.co/0kk7sbxpfP reageer retweet
Zei nog dat je beppu had moeten nemen.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:09 schreef Mani89 het volgende:
Ik hang mijn Scorito aan de wilgen, zoek het allemaal maar uit met jullie moeders.
Ben je het eens met:quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:01 schreef Sked het volgende:
[..]
Met zaterdag en zondag in het achterhoofd vond ik dat zeer ongepast
Ik weet het, ik zag hem net nog keihard aan kop van het peloton sleuren de held.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zei nog dat je beppu had moeten nemen.
Ik ookquote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:09 schreef Mani89 het volgende:
Ik hang mijn Scorito aan de wilgen, zoek het allemaal maar uit met jullie moeders.
Dat vind ik al een stuk beterquote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ben je het eens met:
snipperMIDweek
Dan ben je echt stekeblind hoorquote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:24 schreef vaarsuvius het volgende:
ik kijk al een uur naar sporza en volgens mij hebben ze nog niet 1 keer de kopgroep in beeld gebracht (of ik mis het net, zit ook andere dingen te doen)
echt alleen maar helicopterbeelden van het peleton als ik een blik op mijn 2de scherm werp ....quote:
Die gaat straks nog wel een keer vallenquote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:28 schreef Marcoss het volgende:
Haussler blijkbaar ook niet fit, lekker dagje bij IAM
Wij geloven niet in die fabeltjesquote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:30 schreef Szura het volgende:
Dit kan nog spannend worden volgens de minuut-per-tien-kilometer-regel
Als je aanneemt dat de 2'30 waarheid is.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:30 schreef Szura het volgende:
Dit kan nog spannend worden volgens de minuut-per-tien-kilometer-regel
Ik verwacht weer een mooie 18e plaats voor tommekequote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:37 schreef johannes_vermeer het volgende:
Wel goed dat Boonen meedoet, anders hadden de Belgen niks om over te praten.
Alle hoop is intussen gevestigd op Jurgen en Maximquote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:37 schreef johannes_vermeer het volgende:
Wel goed dat Boonen meedoet, anders hadden de Belgen niks om over te praten.
Is Gilbert overleden dan?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:42 schreef Sked het volgende:
[..]
Alle hoop is intussen gevestigd op Jurgen en Maxim
Die kan er niks vanquote:
Houdt de wet van Herbert ook rekening met een foute GPS?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:44 schreef johannes_vermeer het volgende:
Ze gaan het redden volgens de wet van Herbert
Degene die de wet heeft geijkt is zelf een grote fout dus ja.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:44 schreef Sked het volgende:
[..]
Die kan er niks van
[..]
Houdt de wet van Herbert ook rekening met een foute GPS?
Misschien worden ze net voor de meet ingehaald. Dat zou genot zijn.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:49 schreef Max23 het volgende:
11 km met 1:30, volgens Herbert gaan ze het redden
A la Sagan in Californië eroverheen knallen. Oss heeft nog maanden nachtmerries.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:49 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Misschien worden ze net voor de meet ingehaald. Dat zou genot zijn.
Ik heb hem in mijn sportspooltje, typisch dit. Ik heb ook altijd pech.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Arme Gatto, dat was gewoon de rapste vooraan.
Backstreet Boys fans worden altijd gepakt.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:53 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik heb hem in mijn sportspooltje, typisch dit. Ik heb ook altijd pech.
Monfort.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:53 schreef vaarsuvius het volgende:
voor wie rijdt 'de belgische loterij' ?
Greipel natuurlijkquote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:53 schreef vaarsuvius het volgende:
wat dacht je van Greipel?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:53 schreef vaarsuvius het volgende:
Voor Lars Ytting Bak.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:53 schreef vaarsuvius het volgende:
Mwah, dat is wel vaker gebeurd hoor.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:54 schreef Boezeidekoe het volgende:
Dit kon wel eens een historisch moment worden, een kopgroep die voorop blijft in een vlakke etappe
Omdat ze Greipel anders aan een nieuwe zege helpenquote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:54 schreef TheArt het volgende:
PelotonHoe kunnen ze dit in hemelsnaam laten lopen.
oh ja, ben niet helemaal wakkerquote:
Herbert komt uit Drenthe, dus dat is logischquote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:55 schreef johannes_vermeer het volgende:
Herbert lijkt er dus extreem veel verstand van te hebben.
Ze maken niet eens 1 minuut goed de laatste 10 kilometerquote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:55 schreef johannes_vermeer het volgende:
Herbert lijkt er dus extreem veel verstand van te hebben.
haha, mooi ja.. dat zit er inderdaad wel een beetje inquote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:55 schreef Mani89 het volgende:
Ik hoor een lichtelijke irritatie bij de commentatoren dat de andere ploegen Greipel niet aan een tweede ritzege willen helpen.
Ik heb het dan ook vooral over Lotto. Ze gingen al controleren toen de koplopers 2.30 hadden en alsnog laten ze het lopen.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:55 schreef Szura het volgende:
[..]
Omdat ze Greipel anders aan een nieuwe zege helpen
Die zat ook weer veel te ver geplaatst voor die sprint. Gelukkig ging het nergens over.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:03 schreef johannes_vermeer het volgende:
De sprint van Hofland kwam er ook weer niet helemaal uit.
Douwe Egberts-punten?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:06 schreef johannes_vermeer het volgende:
Wel jammer dit voor scorito anders had ik honderd duizend punten gepakt.
Je had Boem niet als kopman?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:06 schreef johannes_vermeer het volgende:
Wel jammer dit voor scorito anders had ik honderd duizend punten gepakt.
Waarom zouden ze Engels gaan praten als de verslaggever Italiaans kan?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:09 schreef Slobeend het volgende:
Kunnen de Italianen en Spanjaarden geen Engels?
Krijg je wel bonuspunten voor de roze trui!quote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:10 schreef Mani89 het volgende:
Haha ik heb blijkbaar Greipel niet opgesteld vandaag maar Contador, de witte jassen mogen me nu wel meenemen.
Dat kan ie niet.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:10 schreef Sked het volgende:
[..]
Waarom zouden ze Engels gaan praten als de verslaggever Italiaans kan?
You are an idiot!quote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:10 schreef Mani89 het volgende:
Haha ik heb blijkbaar Greipel niet opgesteld vandaag maar Contador, de witte jassen mogen me nu wel meenemen.
Boem Koekoek heeft gewonnen.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
is er vandaag nog wat boeiends gebeurd jongens? heb niets gezien, praat me bij!
De winnaar was BOEM KOEKOEK SOWWWWWWWquote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
is er vandaag nog wat boeiends gebeurd jongens? heb niets gezien, praat me bij!
De vragen zijn in het Engels.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:10 schreef Sked het volgende:
[..]
Waarom zouden ze Engels gaan praten als de verslaggever Italiaans kan?
sowquote:
Lekquote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
maareuh, Porte tijd kwijt? Hoe dat zo?
Lek op dik 5 km van de finish.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
Flawless.quote:
da's ook wel een beetje dom om net dan lek te rijden.quote:
Een lekke band hoorde ik op sporza.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
*Getakeld.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:15 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Heel Europa zal op zijn grondvesten schudden als de Trijn het beeld in wordt geduwd.
Misschien zou Nicola Boem de ronde van Twente kunnen gaan rijden.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:22 schreef Sked het volgende:
[..]
Heb je ook nog een vuurwerkgrap met Twente?
Ze heb wel lekkere tieten.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:15 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Heel Europa zal op zijn grondvesten schudden als de Trijn het beeld in wordt geduwd.
jammer dat er dan de rest aan zitquote:
die vuilniszak is echt teringdebielquote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:27 schreef Max23 het volgende:
[..]
Die worden verhuld nu ze die decolleté-jurk niet aan doet maar dat broekpak
Dit had je niet kunnen zeggen als het over de Finse deelnemers zou gaan.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
die vuilniszak is echt teringdebiel
Ik weet het. Ik ga er vanavond op stemmenquote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:30 schreef Max23 het volgende:
[..]
Dit had je niet kunnen zeggen als het over de Finse deelnemers zou gaan.
Aangezien die serieus de Finse Jostiband sturen
Greipel laat er gewoon een paar voor zodat die denken dat ze meer kans hebben en meer mee gaan werken.quote:
Uit solidariteit met de familie Schelvis?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik weet het. Ik ga er vanavond op stemmen
Mensen zoals jij verpesten t Songfesivalquote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik weet het. Ik ga er vanavond op stemmen
Ik stem op de muziek die ik het beste vind, dat is in mijn geval een beetje wtf-punk over dat je geen zin hebt om de afwas te doen.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:38 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Mensen zoals jij verpesten t Songfesival
Wel apart dat iemand die interviewt tijdens het wielrennen geen Spaans, Italiaans en Frans spreekt.quote:
is dat niet Clarkequote:Op dinsdag 19 mei 2015 18:16 schreef Momo... het volgende:
[ afbeelding ]
Bling die Porte helpt vandaag.
Afstaan fiets of enkel wielen aan een renner van andere ploeg is niet toegestaan?twitter:philmaertens twitterde op dinsdag 19-05-2015 om 18:51:43Nice what @SimoClarke did for @richie_porte but UCI rule 12.1.040 says 2 minutes time penalty. reageer retweet
Lekker bezig jongens! Jammer dat Gatto een lekke band kreeg, anders hadden we nog even wat hoger gestaan denk ik.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 19:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
We gaan lekker met onze subleague op Sportpools. 14 plaatsjes winst naar plek 23 van de 483.
Klopt, hulp van buitenaf (dus ook van andere teams) is volgens de UCI niet toegestaan.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 19:22 schreef TargaFlorio het volgende:
Afstaan fiets of enkel wielen aan een renner van andere ploeg is niet toegestaan?twitter:philmaertens twitterde op dinsdag 19-05-2015 om 18:51:43Nice what @SimoClarke did for @richie_porte but UCI rule 12.1.040 says 2 minutes time penalty. reageer retweet
Wie krijgt die penalty dan? Clarke of Porte?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 19:22 schreef TargaFlorio het volgende:
Porte begrijp ik van Twitter.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 19:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wie krijgt die penalty dan? Clarke of Porte?
Porte.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 19:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wie krijgt die penalty dan? Clarke of Porte?
twitter:nealrogers twitterde op dinsdag 19-05-2015 om 19:46:49Porte penalized 2min for taking wheel from Clarke after puncture. Painful to hear, as it effectively ends his GC bid. http://t.co/42YEDoAaSq reageer retweet
Dat is wel erg flauw vind ikquote:Op dinsdag 19 mei 2015 19:48 schreef TheArt het volgende:
[..]
Porte.
Inmiddels druppelen de geruchten ook binnen dat Porte 2 minuten straftijd heeft gehad van de jury.twitter:nealrogers twitterde op dinsdag 19-05-2015 om 19:46:49Porte penalized 2min for taking wheel from Clarke after puncture. Painful to hear, as it effectively ends his GC bid. http://t.co/42YEDoAaSq reageer retweet
Terwijl het Giro twitter account net nog dit post.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 19:50 schreef TheArt het volgende:
Allebei dus. Definitief bevestigd: 2 minuten straftijd voor zowel Porte als Clarke.
[ afbeelding ]
twitter:giroditalia twitterde op dinsdag 19-05-2015 om 18:47:47This is cycling. This is the best sport in the world.#Giro http://t.co/gK4C4YfSg9 reageer retweet
twitter:nealrogers twitterde op dinsdag 19-05-2015 om 19:48:00Important to remember: This decision isn’t made by @giroditalia, but by @UCI_cycling race jury. Of course race would prefer tight GC battle. reageer retweet
nu vraag ik me dus af of bijv Voigt toen in de Tour ook die tijdstraf kreeg toen hij die kinderfiets meenam. Anders zou het weer lekker inconsequent zijnquote:Op dinsdag 19 mei 2015 19:33 schreef TheArt het volgende:
[..]
Klopt, hulp van buitenaf (dus ook van andere teams) is volgens de UCI niet toegestaan.
Inconsequentie verbaast me dan weer niks.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 19:52 schreef franklop het volgende:
[..]
nu vraag ik me dus af of bijv Voigt toen in de Tour ook die tijdstraf kreeg toen hij die kinderfiets meenam. Anders zou het weer lekker inconsequent zijn
Dus als Contador iets harder op zn bek was gegaan een volledig Astana podium. Terecht ook wel!!quote:
quote:According to the UCI's rule 2.3.012, “The lending or exchanging of tubular tyres of bicycles … shall be permitted only amongst riders of the same team.”
twitter:inrng twitterde op dinsdag 19-05-2015 om 20:27:08Precedent for this happening before, Boris Shpilevsky lost the 2009 Tour of Hainan http://t.co/hX8aeESYxr reageer retweet
Denk dat de meeste renners het bestaan van deze regel helemaal niet kennen eigenlijk..quote:Op dinsdag 19 mei 2015 20:39 schreef Slobeend het volgende:
Die Clarke is sowieso geen helder licht volgens mij.
Daarom is het des te ironischer dat het Sky overkomt, die alles altijd tot in de puntjes onder controle willen hebben.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 20:41 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Denk dat de meeste renners het bestaan van deze regel helemaal niet kennen eigenlijk..
Waar waren z'n ploeggenoten eigenlijk?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 20:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Daarom is het des te ironischer dat het Sky overkomt, die alles altijd tot in de puntjes onder controle willen hebben.
Ik heb het niet live gezien, maar in de samenvatting van de NOS had Porte 5 ploegmaats bij toen hij op achterstand reed. Dan had een van hen beter een wieltje kunnen geven.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 20:49 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Waar waren z'n ploeggenoten eigenlijk?
Maar ook al dat juichen vorige week...quote:Op dinsdag 19 mei 2015 20:41 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Denk dat de meeste renners het bestaan van deze regel helemaal niet kennen eigenlijk..
twitter:bramtankink twitterde op dinsdag 19-05-2015 om 21:01:50De Sky mannen wisten natuurlijk niet dat Porte ook in de Giro is. #camper reageer retweet
Mooi hé dat overweldigende licht blauw. Nibali loopt al warm! En Boom wint de proloog. Topploeg dat Astana.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 20:55 schreef Sked het volgende:
Morgen nog even Contador zijn banden lek steken en Astanagoden rijden gewoon de Giro uit op 1, 2 en 3
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 22:04 schreef MarijeH het volgende:
Een beetje erg overdreven om Porte twee minuten tijdstraf te geven. Ok, regels zijn regels, maar deze regel vind ik overdreven. Hoeveel voordeel heeft porte nou gehad aan het feit dat Clarke hem zijn wiel gaf? Op 1 van de foto's van het moment kon je zien dat er een Sky renner in de buurt was.
Arme Porte, Arme Simon ClarkeHoe moet Clarke zich nu voelen?
Ik vind het een goede, sportieve actie van Clarke. Wellicht had ik hetzelfde gedaan als ik hem was. Het gebaar van Clarke hoeft niet zo hard bestraft te worden is mijn mening.
twitter:SimoClarke twitterde op dinsdag 19-05-2015 om 22:07:21Feeling sad for @richie_porte. Tried to help a friend as most would. I'm sorry about the outcome of all this! reageer retweet
Kreeg ie die kinderfiets van een andere renner dan?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 19:52 schreef franklop het volgende:
[..]
nu vraag ik me dus af of bijv Voigt toen in de Tour ook die tijdstraf kreeg toen hij die kinderfiets meenam. Anders zou het weer lekker inconsequent zijn
Moest, toen ik van deze tijdstraf, hoorde, gelijk denken aan Nibali die tijdens de wegwedstrijd in Firenze keurig werd teruggebracht nadat ie op z'n muil was gegaan.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 21:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
Deze regel was uiteraard ook toegepast als een willekeurige Androni-renner Aru had geholpen.
Briljante tactiek van Jan.quote:Sports Director Jan Boven explained why the team didn’t help chasing down the leaders. “We agreed on that with the riders in the bus this morning. We are currently with only seven and Steven Kruijswijk is focused on GC. We were expecting a hectic sprint today and so we knew that we needed all five others to assist Moreno. If we would have helped, we would have fallen short in the final kilometres. Unfortunately, things didn’t go as planned in the sprint, that’s something we should learn from.”
En van Giant.quote:“Towards the finale, we let Caleb [Fairly] and Cheng [Ji]chase as well, but the bunch had a hard time in approaching the leading group. We did not take the full initiative to close the gap and the other teams weren’t able to close it. At the finish, the leaders only had 18” left, as the bunch sprinted for a 5th place and we took 8th with Luka”, explained Coach Marc Reef after the stage.
quote:Trek Factory Racing director Adriano Baffi admitted that a mistake was made, a combination of underestimating the strength of the breakaway group and waiting too long:
“I can say that I am disappointed. At the end, I didn’t calculate that these riders were so strong after 200 kilometers and very motivated. I made a wrong decision to wait with the idea to put the pressure on Greipel’s team and try and isolate him for the sprint.
Idd en dat is dan ook de reden voor de regel.quote:Op woensdag 20 mei 2015 01:00 schreef Zelva het volgende:
Maar even serieus hè. Wat was er nou precies zo sportief aan de actie van Clarke? Een balletje teruggeven bij het voetbal is sportief omdat je daarmee je rechtmatig balbezit weggeeft. Als iemand bij een tenniswedstrijd aangeeft dat een lijnrechter een verkeerde call heeft gemaakt, is dat sportief omdat je daarmee het punt weggeeft.
Wat gaf Clarke precies weg? Juist, helemaal niets. Hij strijdt niet voor het klassement, de rit ging ie ook echt niet winnen, Clarke lijdt geen enkel nadeel door het weggeven van zijn wiel, want hij kreeg er toch wel weer een van zijn eigen team en de Giro gaat voor hem ook gewoon verder.
Zou Clarke ook een wiel aan Contador gegeven hebben, of aan Aru? Ik gok zomaar eens van niet. Wat Clarke deed is niets meer dan een chauvinistische actie voor zijn landgenoot cq vriend Porte. Ik zou echt niet weten waarom dat bejubeld zou moeten worden.
Lekke banden en de gevolgen daarvan horen gewoon bij de wielersport, voor iedereen, en het is raar als bepaalde renners daar minder nadeel van kunnen ondervinden omdat ze toevallig veel landgenoten/vrienden in het peloton hebben rondrijden, terwijl anderen wel met de doorbakken peren blijven zitten.
En voor dat laatste wordt ook wel tijdstraf gegeven als het de spuigaten uitloopt. Kan me iig herinneren dat Leipheimer er eens een tijdstraf voor gekregen heeft in de Tour.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 20:32 schreef franklop het volgende:
Wat ik me afvraag, gaat dit enkel om mechanische hulp?
Want er wordt toch wel vaker geholpen? Als iemand (bijna) een ravijn invalt, een duwtje geven etc. Ook het rijden achter ploegwagen van een andere auto kan in veel gevallen als hulp worden gezien
Ja, dit was gewoon een heel mooi geschenkje om die vervelende Porte uit de nek van hun Aru te halen, no way dat ze dat niet gingen uitpakken.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 23:56 schreef flyguy het volgende:
[..]
Moest, toen ik van deze tijdstraf, hoorde, gelijk denken aan Nibali die tijdens de wegwedstrijd in Firenze keurig werd teruggebracht nadat ie op z'n muil was gegaan.
Geen probleem.
Het is wel wat vaak wordt gezegd: waarom helpen andere ploegen de ploeg van de sprint favoriet? Maar dat gaat in dit geval niet op natuurlijk, aangezien Greipel verre van ongenaakbaar is. Heb trouwens geen idee wat je met 5 man in een hectische finale moet; je hebt juist een man nodig die goed kan sturen. En dan wellicht een of twee extra om die twee op een x aantal kilometers voor de streep naar voren te brengen. Met z'n zessen bij elkaar blijven is sowieso onmogelijk.quote:Op woensdag 20 mei 2015 03:07 schreef wimderon het volgende:
[..]
Briljante tactiek van Jan.
En als het dan volkomen duidelijk wordt dat het niet goed gaat gewoon vasthouden aan het droomplan dat 's morgens in de bus is uitgestippeld
[..]
En van Giant.
Gelukkig geven ze bij Trek gewoon toe dat ze geblunderd hebben:
[..]
Sowieso is het aan de grillen van de jury om het reglement toe te passen, dat staat in het reglement (hebben Wuyts en De Cauwer het dit voorjaar nog over gehad tijdens de uitzending). En dat mag idd er wel uit het reglement wmb.quote:Op woensdag 20 mei 2015 08:27 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Dus die regel is er, maar het is aan de grillen van de plaatselijke jury om er een straf aan te verbinden? Ze hadden 'em ook, zeg, een puntenstaf kunnen geven?
20 seconden was ok geweest, dit is natuurlijk ridicuul
Straf komt wel van de UCI af, niet van de Giro-organisatie zelf, dus denk eigenlijk dat het bij Aru dan ook was gebeurd.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 21:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
Deze regel was uiteraard ook toegepast als een willekeurige Androni-renner Aru had geholpen.
Ik vind het ook niet aan Lotto-Jumbo om het gat dicht te rijden. Het is nou niet dat Hofland favoriet is voor de etappewinst.quote:Op woensdag 20 mei 2015 08:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het is wel wat vaak wordt gezegd: waarom helpen andere ploegen de ploeg van de sprint favoriet? Maar dat gaat in dit geval niet op natuurlijk, aangezien Greipel verre van ongenaakbaar is. Heb trouwens geen idee wat je met 5 man in een hectische finale moet; je hebt juist een man nodig die goed kan sturen. En dan wellicht een of twee extra om die twee op een x aantal kilometers voor de streep naar voren te brengen. Met z'n zessen bij elkaar blijven is sowieso onmogelijk.
Sowieso gebeurt dat laatste nogal eens, dat pas als iets breed wordt uitgemeten, de jury bedenkt 'he, dat mag eigenlijk niet." Of dat ze het in eerste instantie volledig hebben gemist.quote:Op woensdag 20 mei 2015 09:01 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Straf komt wel van de UCI af, niet van de Giro-organisatie zelf, dus denk eigenlijk dat het bij Aru dan ook was gebeurd.
Ben wel benieuwd of de straf er is gekomen omdat er later foto's van op Twitter werden geplaatst of dat de straf toen al uitgedeeld was. Anders wordt hij dus "gepakt" omdat er toevallig beelden/foto's van zijn..
Nee maar eigenlijk is niemand echt favoriet. Dan kan iedereen naar Greipel wijzen, en ja daar weten we de gevolgen vanquote:Op woensdag 20 mei 2015 09:01 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet aan Lotto-Jumbo om het gat dicht te rijden. Het is nou niet dat Hofland favoriet is voor de etappewinst.
Dat laatste sowieso, is ook altijd met straffen voor stayeren en plakbidons; zeer willekeurig wanneer er wat aan gedaan wordt. En ik vraag me eigenlijk ook af of de UCI deze straf had durven uitdelen aan een Italiaan hoor, een beetje laveren "voor de sport" is ze natuurlijk niet vreemdquote:Op woensdag 20 mei 2015 09:01 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Straf komt wel van de UCI af, niet van de Giro-organisatie zelf, dus denk eigenlijk dat het bij Aru dan ook was gebeurd.
Ben wel benieuwd of de straf er is gekomen omdat er later foto's van op Twitter werden geplaatst of dat de straf toen al uitgedeeld was. Anders wordt hij dus "gepakt" omdat er toevallig beelden/foto's van zijn..
Nee, minimumstraf is 200 frank boete en 2 minuten tijdstraf.quote:Op woensdag 20 mei 2015 08:27 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Dus die regel is er, maar het is aan de grillen van de plaatselijke jury om er een straf aan te verbinden? Ze hadden 'em ook, zeg, een puntenstaf kunnen geven?
20 seconden was ok geweest, dit is natuurlijk ridicuul
Ah oké, dat maakt de straf wel wat logischer. Als dezd straf niet was gegeven had je terechtere kritiek kunnen geven. Vind 2 minuten wel veel als minimumstraf, maar aan de andere kant moet een straf natuurlijk wel hoger zijn dan de mogelijke tijdswinst.quote:Op woensdag 20 mei 2015 09:51 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nee, minimumstraf is 200 frank boete en 2 minuten tijdstraf.
Solidariteit omdat de regels gevolgd zijn? Daar geloof ik helemaal niks van.quote:Op woensdag 20 mei 2015 10:38 schreef TargaFlorio het volgende:
Na al die ophef ben ik benieuwd of de renners vandaag bij de start nog een statement maken.
Ik vermoed van niet. Solidariteit kent z'n grenzen. Waarschijnlijk zullen Astana en Tinkoff sowieso niet meedoen.
Solidariteit met Porte omdat renners de straf belachelijk vinden.quote:Op woensdag 20 mei 2015 10:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Solidariteit omdat de regels gevolgd zijn? Daar geloof ik helemaal niks van.
Misschien laten ze hem wel 2 minuten naar voren rijdenquote:Op woensdag 20 mei 2015 10:48 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Solidariteit met Porte omdat renners de straf belachelijk vinden.
quote:Op woensdag 20 mei 2015 03:07 schreef wimderon het volgende:
[..]
Briljante tactiek van Jan.
En als het dan volkomen duidelijk wordt dat het niet goed gaat gewoon vasthouden aan het droomplan dat 's morgens in de bus is uitgestippeld
Moeten ze lekker doen, ik zou het compleet belachelijk vinden.quote:Op woensdag 20 mei 2015 10:48 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Solidariteit met Porte omdat renners de straf belachelijk vinden.
Als ze tof zijn met zijn alles wisselen ze op 2 na gewoon allemaal massaal hun wiel uit na de start.quote:Op woensdag 20 mei 2015 10:49 schreef Leonos het volgende:
[..]
Misschien laten ze hem wel 2 minuten naar voren rijden
quote:‘Bardiani-CSF liet renner starten in Giro ondanks lage cortisolwaarde’
Bardiani-CSF heeft in de Giro d’Italia een renner laten starten ondanks een te lage cortisolwaarde in zijn bloed. De Italianen handelen daarmee in strijd met de regels van de MPCC, waar de ploeg lid van is. Dat meldt de Franse sportkrant L’Équipe. De naam van de renner is niet bekendgemaakt.
De lage cortisolwaarde werd vastgesteld bij een routinecontrole door de de medische commissie van wielerunie UCI vlak voor de start van de Giro. George Bennett kwam om dezelfde reden niet door de test heen. Zijn ploeg LottoNL-Jumbo besloot in tegenstelling tot Bardiani-CSF wel om zijn renner aan de kant te houden. De Nederlandse formatie is eveneens lid van de MPCC.
Voor de UCI is een lage cortisolwaarde geen reden om een renner een startverbod op te leggen. De MPCC, een beweging voor een geloofwaardig wielrennen die in 2007 werd opgericht, hanteert echter strengere regels.
Bardiani-CSF boekte gisteren met Nicola Boem een ritzege in de Giro. De Procontinentale formatie is na anderhalve week nog met alle negen renners in koers.
http://www.wielerflits.nl(...)html//comment-page-1
quote:So Richie, can you tell us what happened out there on the road?
The peloton was going super fast to try and catch the breakaway and get ready for a bunch sprint, and I picked up a front wheel puncture as we were going around a roundabout. I'd gone around it on the left but my team-mates went around the other side. I stopped, and by the time the guys had got back to me Simon (Clarke from Orica GreenEdge) had already stopped and offered me his wheel. It was a spur of the minute thing. Alberto (Contador) summed it up last night - all you are thinking about when something like that happens is 'how can I make sure I lose the least time possible'. I didn't even give it a thought that it might be breaking the rules. Everything was happening so quickly and I was just acting on adrenaline.
What did you think of Simon's help?
It was amazing - really great sportsmanship. For a fellow pro from another team to help out like that - I think it shows cycling at its best. The sport has made a lot of pretty bad headlines over the years and this was a pretty special moment. Simon is a friend and he showed it yesterday for sure.
What's your reaction to the penalty?
I think I had better watch what I say... You might have had a different answer last night! Stating the obvious - it is frustrating but there is no point moaning or complaining. It was a technical infringement - although that was literally the last thing on my mind when it happened. As I said, all I wanted to do was to get to the finish line as fast as possible and limit my losses. It's pretty harsh really that Simon ended up with a two-minute penalty given he was left standing on the side of the road with just one wheel, but there you go.
I have to suck it up and we have to look forward as a team. It has been great to get so much support overnight. That means a lot. No-one should doubt how much I still want to win this race. There are still two weeks to go. It has been a great Giro so far. There is still a lot of racing ahead, some tough stages and this has really fired the whole team up to try to get the time back.
Kost ze 192 euro p.p.quote:Op woensdag 20 mei 2015 10:55 schreef OProg het volgende:
[..]
Als ze tof zijn met zijn alles wisselen ze op 2 na gewoon allemaal massaal hun wiel uit na de start.
Echter krijg je dan het risico dat niet iedereen mee doet.
quote:It's pretty harsh really that Simon ended up with a two-minute penalty given he was left standing on the side of the road with just one wheel
Krautfunduh hiervoor!quote:
Tja. De enige consequentie van uit het MPCC gezet worden, is dat je uit het MPCC wordt gezet. Dat gezelschap stelt echt 2 keer niets voor.quote:Op woensdag 20 mei 2015 11:09 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Nou MPCC wat is je reactie? Royeren lijkt me de enige reactie die mogelijk is.
Meedoen tot het je niet meer uitkomt, meer is het niet eigenlijk.quote:Op woensdag 20 mei 2015 11:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Tja. De enige consequentie van uit het MPCC gezet worden, is dat je uit het MPCC wordt gezet. Dat gezelschap stelt echt 2 keer niets voor.
Al die ploegen lachen om Lotto dat zich daadwerkelijk aan die regeltjes houdtquote:Op woensdag 20 mei 2015 11:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Tja. De enige consequentie van uit het MPCC gezet worden, is dat je uit het MPCC wordt gezet. Dat gezelschap stelt echt 2 keer niets voor.
Misschien hangt het ook af van renner tot renner. Ging het hier dus over (de te belangrijke) Pirazzi en hadden ze iemand als Chirico wel opgeofferd.quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Al die ploegen lachen om Lotto dat zich daadwerkelijk aan die regeltjes houdt
Boem wil de puntentrui graag behouden dustwitter:andremeganck twitterde op woensdag 20-05-2015 om 13:13:36#sporza #giro - na km 7,6 pakt NIzzolo de max punten bij de eerste tussenspurt voor Viviani Boem Belkov en Grosu reageer retweet
Komt ook omdat er best wat verschillende winnaars zijn geweest in een sprintjequote:Op woensdag 20 mei 2015 13:16 schreef Marcoss het volgende:
Die verhouding qua punten tussen de tussensprints en eindsprint is ook wel vrij bijzonder. Met die verdeling is de kans best groot dat een vluchter die trui ook echt gaat winnen..
Kleurloos kan je hem in ieder geval al niet meer noemen deze Giro, wat er ook verder nog gebeurt.quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:35 schreef Zelva het volgende:
Prima. Beter dan kleurloos dertiende worden in het klassement.
Intxausti stond al boven hem, en loopt alleen maar meer uitquote:
Dat zou een mooi doel zijn nadat een topklassement naar de vaantjes is. En zoveel truien winnen WIJ niet.quote:
Kruijswijk is dan ook een strijkijzer.quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:41 schreef Marcoss het volgende:
Kruijswijk wilde afgelopen zondag ook wel voor de bergtrui gaan, maar werd eruit sprint door z'n vluchtgenoten
40-45 is nooit rustig!quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:57 schreef Max23 het volgende:
Over een minuut of 40-45 zal het wel rustig zijn in de koers, precies als we live gaan
Gewoon weer een Astanagodquote:Op woensdag 20 mei 2015 14:13 schreef Principia het volgende:
Wie rijdt er in het peloton op kop? Toch een etappe voor Lampre, Orica of misschien zelfs Trek om de sprint te winnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |