abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156814179
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 17:30 schreef HaerdenC het volgende:
MISVERSTANDEN
- aan de grenzen gewoon even je paspoort geven en je mag door
- de wegen zijn meestal goed ... zeker niet slechter als bij ons
- we hebben ons nergens onveilig gevoeld ... wel hebben we van iedereen het advies gekregen uit Kosovo te blijven en dat voelde ook zo aan van dat maar te doen. In Albanie werden we wel behoorlijk bekeken
- Vluchtelingen zever ... niks van gezien
- Rare dingen ... wel mee gemaakt. In Bosnie door de politie tegen gehouden ... de conversatie ging zo "Why you drive here?" - "Because the GPS Says so ... please have a look" - "The GPS is wrong you go that way now!" ... daar mochten we dus duidelijk iets niet zien geen idee wat. We hebben de politie agent zijn weg netjes gevolgd"
- In Hongarije is er geen fuck te beleven ... mijn god wat een saai land
Je bent dan ook wel wat gewend als Belg natuurlijk. :+
pi_156814210
_O_
Spoilers!
  Moderator dinsdag 13 oktober 2015 @ 22:08:39 #28
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_156815949
Mooi verslag. Dat je bij meer dan 3 dagen in Slovenië moet melden bij de politie, is voor mij een nieuwe. Daar hadden we een paar jaar terug tijdens onze roadtrip helemaal geen last van.

Wij gaan trouwens donderdag naar Dubrovnik gaan daarvandaan naar Split, dus fijn om daarover te lezen. :).
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 23:35:23 #29
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_156820609
Heeft wel iets van een carbagerun, die roadtrip van jullie. Wel humor dit. ^O^
Share your talent, move the world.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 00:20:43 #30
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_156821909
Auto staat te koop momenteel wegens niet avontuurlijk genoeg. Ding doet het altijd, rijdt goed en volgende keer gaan we dus voor een oude fransoos of brit, desnoods voor een zastava :P

http://www.2dehands.be/au(...)-ae86-258898860.html
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_156822597
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 17:30 schreef HaerdenC het volgende:

- de wegen zijn meestal goed ... zeker niet slechter als bij ons
- we hebben ons nergens onveilig gevoeld ... wel hebben we van iedereen het advies gekregen uit Kosovo te blijven en dat voelde ook zo aan van dat maar te doen. In Albanie werden we wel behoorlijk bekeken

Afgelopen voorjaar ook in Albanië rond gereden, vond de wegen daar wel een van de slechtsten van Europa, zeker als je de 'snelwegen' vermijdt. Af en toe stukken van waar het asfalt spontaan ophoudt en de weg 15 cm naar onderen verspringt. Das toch ff oppassen wil je je schokbrekers te vriend houden :P
Ook in Kosovo geweest, vond het vergelijkbaar met Albanië qua welvaart en aangekeken worden.
pi_156822851
Als de politie je daar laat stoppen is het vaak om wat geld af te troggelen. Vooral als je met een gezin bent, dan heb je natuurlijk geen zin in gezeik met de politie als die zeggen dat je te hard hebt gereden ofzo maar als hij wat jongeren ziet gaat ie niet moeilijk doen :P

Overigens zou ik het aanraden als je in Bosnië, Kroatie ofzo bent Kokoreç te eten :9
pi_156823052
quote:
veel snaps, pintjes en een verhaal op zich ... Super leuke eigenaars en beste verhaal van de trip ... we houden dit als primeur voor onze documentaire!
Ja wat was dat verhaal dan?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Moderator woensdag 14 oktober 2015 @ 08:12:12 #34
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156824060
Gaaf verslag! Dat van Slovenië wist ik ook niet, ben er twee keer geweest.

Is een Lada Nova niets voor een volgend avontuur?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 14 oktober 2015 @ 11:29:40 #35
340341 Blester
Membre très utile
pi_156826648
Hele gave trip!!
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_156826993
Leuk verslag! 8-)
  woensdag 14 oktober 2015 @ 12:55:26 #37
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_156828182
Tof verslag
The more debt, the better
  woensdag 14 oktober 2015 @ 16:33:24 #38
78918 SeLang
Black swans matter
pi_156833043
Tof verslag! Veel van die plekken ben ik ook geweest (maar dan met openbaar vervoer). Kosovo is prima trouwens, en best leuk. Mooie vrouwen in Albanië was mij ook al opgevallen ja :P
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 14 oktober 2015 @ 19:00:08 #39
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_156836046
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 08:12 schreef derLudolf het volgende:
Gaaf verslag! Dat van Slovenië wist ik ook niet, ben er twee keer geweest.

Is een Lada Nova niets voor een volgend avontuur?
zastava yugo :P als je daar 5000 km in doet ben je echt een UBERBAAS
  woensdag 14 oktober 2015 @ 19:09:03 #40
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_156836261
quote:
7s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 01:53 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ja wat was dat verhaal dan?
Wel op voorhand bij het plannen hadden we besloten om alles ook wat in een topgear achtige format te kunnen gieten ... om onze hotel of slaap keuze te beperken in een keuze uit de 3 goedkoopste opties van booking.com en we hadden ons opgelegd om pas te boeken vanaf 16 uur :P... in Montenegro zaten we op een compleet verlaten weg en hadden we dus niet veel keuze ... 1 motel dus daar maar gestopt voor de zekerheid en gaan vragen ... Vader en Zoon hadden dit pas over genomen en waren vollop aan het zelf renoveren ...

Wij gevraagd wat een kamer koste ... en dat was 10 euro inclusief ontbijt ... wij vroegen of dat per persoon was ... nee nee voor ons 2 :P Ik was een tikkeltje wantrouwig want dat was dus 6 euro minder dan een camping 90 km er voor ...

De kamer was een hoopje gyproc bij mekaar geklopt, bed vol haar :P toch maar even op gewezen en hebben ze nieuwe (uit de verpakking gehaalde) lakens opgelegd ... de lamp socket hing maar een lamp niet :) 2 muurlampjes waarvan de schakelaar een koordje van een vuilzak was ... zo een opklapbaar strandstoeltje en twee verschillende kringloop waardige bedden.

Wel een volledig gerenoveerde gemeenschappelijke badkamer en aangezien wij de enige gasten waren :P :P :P

Dus hopla mee ingestemd ... beneden de pub in gedoken en daar waren nog 2 mannen wat snaps aan het drinken ... de snaps van het huis was 0.5 euro per shot :P en was best lekker dus paar pintjes gedronken aan 70 cent de pint en dan 6 soorten snaps getest :P beetje met de eigenaars aan de babbel geraakt bleek dat de zoon zijn vroegere schoolvriend in Belgie speelde bij Roeselare (nationaal voetbal 1ste klasse of zo) ... we waren vertrokken voor een gesprek.

In het hotel hadden in de volledige maand toch 3 gasten gelapen ... 2 daarvan waren wij hahahaha :) de bar draaide ook maar matig dus ik vroeg aan hem "hoe overleven jullie hier" ... wel het hotel was meer hun huis en als job ... gokten ze op alle mogelijke internationale voetbal wedstrijden ... en daar viel blijkbaar goed van te leven :P 's avonds mee met hun gegeten en in de ochten spek, eieren, kaas en 2 illy koffies gekregen.

Hoe oer Hollands goedkoop is dat ... de totale rekening was 28 euro :) we hebben die mens 40 euro gegeven want we voelden er ons zelf niet helemaal goed bij :P nu zijn we mailvriendjes! ze waren helemaal door het dolle heen om er eens een oldtimer te zien want dat is daar dus gewoon totaal niet populair en in de oorlog is zowat alles verloren gegaan op wat zastava's na.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 11:28:39 #41
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_157156268
Hopla ... we hebben een interview gegeven voor 2dehands.be ... de Belgische Marktplaats, die hadden ons verhaal opgepikt en vonden het geweldig genoeg om er een interview van te maken.

http://blog.2dehands.be/b(...)timer-ga-je-mee.html
  dinsdag 3 november 2015 @ 10:04:15 #42
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_157286565
Grote kans dat ik komend zomer ook op roadtrip ga. Wel met een iets andere auto ;).

'Ons' plan is vooralsnog:

-West-Oostenrijk
-Stelvio
-Oost-Oostenrijk
-Ljubljana
-
-
-
-

Verder weten wij het nog niet.
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 3 november 2015 @ 11:54:39 #43
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_157288849
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 november 2015 10:04 schreef RingBewoner het volgende:
Grote kans dat ik komend zomer ook op roadtrip ga. Wel met een iets andere auto ;).

'Ons' plan is vooralsnog:

-West-Oostenrijk
-Stelvio
-Oost-Oostenrijk
-Ljubljana
-
-
-
-

Verder weten wij het nog niet.
Kroatie kan ik echt aanraden en de D8 tot in dubrovnik is een must do, Montenegro is de ideale eindbestemming om wat uit te rusten paar dagen :P -> Kotor, super mooi, heel goedkoop !!!
  Moderator dinsdag 3 november 2015 @ 12:01:28 #44
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_157288991
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 11:28 schreef HaerdenC het volgende:
Hopla ... we hebben een interview gegeven voor 2dehands.be ... de Belgische Marktplaats, die hadden ons verhaal opgepikt en vonden het geweldig genoeg om er een interview van te maken.

http://blog.2dehands.be/b(...)timer-ga-je-mee.html
Leuk!
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 3 november 2015 @ 12:08:20 #45
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_157289099
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 11:54 schreef HaerdenC het volgende:

[..]

Kroatie kan ik echt aanraden en de D8 tot in dubrovnik is een must do, Montenegro is de ideale eindbestemming om wat uit te rusten paar dagen :P -> Kotor, super mooi, heel goedkoop !!!
Ik heb daar naar gekeken en dat is voor ons wel ver door. Wij willen wat dichter bij huis blijven. Vanaf Ljubljana gaan we misschien nog door naar Rovinj en Porec maar verder ook niet.

We willen sowieso de Stelvio rijden, Timmelsjoch en Grossglockner.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_157289421
Schiterend topic!

quote:
Sarajevo ... de stad van de lidtekens!
_O_
  Moderator dinsdag 3 november 2015 @ 13:10:15 #47
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_157290356
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 november 2015 12:08 schreef RingBewoner het volgende:
Ik heb daar naar gekeken en dat is voor ons wel ver door. Wij willen wat dichter bij huis blijven. Vanaf Ljubljana gaan we misschien nog door naar Rovinj en Porec maar verder ook niet.

We willen sowieso de Stelvio rijden, Timmelsjoch en Grossglockner.
Felbertauernstrasse ligt naast Grossglockner Hochalpenstrasse. Minder spectaculair, maar ook mooi.

In het noordwesten van Slovenië heb je ook nog de pas ten zuiden van Kranjska Gora die de moeite waard is.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 16:33:59 #48
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_162647116
Gues what ...

Ik ga terug deze zomer :) deze keer om het afscheid van mijn Auris Hybride te vieren ... De nieuwe firma wagen is bested :p
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')