Same here, ken bijna alle nummers uit mijn hoofd, maar qua tel. nummers ken ik alleen mijn eigen en dat van de ouderlijke huis telefoon die inmiddels ook al een aantal jaar de deur uit is gedaanquote:Op dinsdag 19 mei 2015 13:45 schreef awiebo het volgende:
even wennen, maar ken mijnn betaalrekening IBAN al wel uit mijn hoofd, net als mijn telefoonnummer, pinpasnummer, BSN nummer, meldcodenummer auto etc.
Maar als ik in de wildernis mijn vriendin moet bellen, ho maar
same here, ik weet echter de IBAN en BIC van m'n duitse bankrekening er nog bij en de BSN nummers van m'n vrouw en kinderen zitten er ook goed in. En nee, ik heb niets met getallen.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 13:45 schreef awiebo het volgende:
even wennen, maar ken mijnn betaalrekening IBAN al wel uit mijn hoofd, net als mijn telefoonnummer, pinpasnummer, BSN nummer, meldcodenummer auto etc.
Dat is ook leuk in sommige aziatische landen, daar willen de ATM's nog wel eens een andere layout hebben, gelijk aan je numpad op je toetsenbord.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 14:33 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
same here, ik weet echter de IBAN en BIC van m'n duitse bankrekening er nog bij en de BSN nummers van m'n vrouw en kinderen zitten er ook goed in. En nee, ik heb niets met getallen.
Irritant is wel dat ik de PIN nummers van de bankpassen nogal eens "vergeet", ik weet namelijk nog van tot zeg 15 jaar geleden de pincodes nog en dat brengt me soms wel eens in verwarring.
Ik weet nog het telefoonnummer van mijn oma terwijl zij al 17 jaar dood is. Het telefoonnummer van mijn vriendin waarmee ik al jaren ga dan weer niet. Wel het kenteken van mijn eerste auto, maar niet van mijn autos daarna. Van mijn oude basisschoolklas ken ik nog ieder kind op de foto met voor en achternaam terwijl ik van de middelbare school veel minder mensen nog bij naam ken. Laatst kwam ik zelfs een klasgenoot tegen die ik me totaal niet kon herinneren. Hij herkende mij en uiteindelijk heb ik maar gezegd dat zijn gezicht me bekend voorkwam terwijl dat niet waar was.quote:Op woensdag 20 mei 2015 00:13 schreef starla het volgende:
Ik doe mee! Ik ken:
Pincode van mij, m'n man en m'n moeder
Pasnummer van pinpas
IBAN
CC-nummer
BSN (vrij makkelijke met veel 7'tjes)
Paspoortnummer (ook vrij makkelijk)
Telefoonnummer van mij, echtgenoot, ouders, grootouders, zus en 2 beste vriendinnen
Kenteken van huidige auto en nog van de vorige XR-HP-79
En m'n BIG-nummer
Beat that bitches!
Beetje vreemd ditquote:Op woensdag 20 mei 2015 00:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik weet nog het telefoonnummer van mijn oma terwijl zij al 17 jaar dood is.
Waarom? Dat telefoonnummer heb ik zo vaak gedraaid dat het er gewoon ingebakken zit.quote:
die opblaaspop kan niet opnemen hequote:Op dinsdag 19 mei 2015 13:45 schreef awiebo het volgende:
Maar als ik in de wildernis mijn vriendin moet bellen, ho maar
och kentekens, daar had ik nog niet aan gedacht, daar heb ik dus wel wat mee.quote:Op woensdag 20 mei 2015 00:13 schreef starla het volgende:
Kenteken van huidige auto en nog van de vorige XR-HP-79
ik moet 5 cijfers en 5 letters extra onthouden...quote:Op dinsdag 19 mei 2015 14:00 schreef Guy1243 het volgende:
Door de IBAN moet je 2 nummer meer onthouden
Het is namelijk:
NL twee cijfers die je extra moet onthouden JE BANK 0 en je eigen rekeningnummer die je al had
Kijk mij eens jaloers zijn.quote:Op woensdag 20 mei 2015 08:24 schreef Koelkastdier het volgende:
kijk mij is onzin kunnen onthouden topic
Bedankt johquote:Op woensdag 20 mei 2015 08:19 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
och kentekens, daar had ik nog niet aan gedacht, daar heb ik dus wel wat mee.
Van mijn ouders(totdat ze naar DE verhuisd zijn):
HT-25-XB (Alfasud, bazenbak!)
NF-03-TK (bruine Sunny diesel)
TG-93-YB (witte Sunny diesel Trend)
FX-JJ-54 (rode Sunny)
NR-PV-20 (rode Corolla, heb ik nog in de vernieling gereden)
XZ-DS-32 (grijze Corolla)
De Bluebird en rode Lada voor dit rijtje ben ik wel kwijt, maar toen was ik ook <8 jaar.
Eigen:
XY-77-TY (golf 2)
XF-XJ-54 (golf 2 Edition Blue)
LN-HB-89 (Tigra)
RT-GL-12 (Carbagerun Corrado G60)
Ik ben het kenteken van de Matiz van m'n vrouw gedeeltelijk kwijt.
Mijn duitse kentekens weet ik uiteraard ook allemaal, die heb ik zelf uitgezocht.![]()
Kentekens van m'n vrienden, m'n werkgever en 2 collega's ken ik ook.
Ik snap dat niet. Je kan toch gewoon overal hetzelfde wachtwoord gebruiken? En waarom 50 (!!) stuksquote:Op woensdag 20 mei 2015 09:35 schreef Chule het volgende:
M'n IBAN kan ik wel onthouden, alleen die 50 verschillende wachtwoorden voor emails, online accounts etc. die ook nog eens minstens een hoofdletter, getal en raar tekentje moeten bevatten... Heb er wel een bepaalde logica inzitten om ze te kunnen onthouden, maar toch.
quote:Op woensdag 20 mei 2015 08:19 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
FX-JJ-54 (rode Sunny)
De Bluebird en rode Lada voor dit rijtje ben ik wel kwijt, maar toen was ik ook <8 jaar.
Eigen:
XY-77-TY (golf 2)
LN-HB-89 (Tigra)
Mijn duitse kentekens weet ik uiteraard ook allemaal, die heb ik zelf uitgezocht.![]()
6 letters waar allemaal op te komen zijn als je ff nadenkt in welk land je woont en wat je bank is.quote:Op woensdag 20 mei 2015 08:26 schreef FredvZ het volgende:
[..]
ik moet 5 cijfers en 5 letters extra onthouden...
Ja, dat kunnen ze.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 13:36 schreef Mirel het volgende:
Kunnen de banken bij een betaling de oude versie van het nummer niet gewoon omzetten naar IBAN?
Elke bank heeft op internet wel een ibanconfiguratorquote:Op woensdag 20 mei 2015 11:16 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ja, dat kunnen ze.
Ze mogen het alleen niet.
Staat gewoon op je pasje en sowieso tijdens het internetbankieren of in de app.[/quote]quote:Op woensdag 20 mei 2015 11:24 schreef Dagonet het volgende:
Waarom zou je trouwens je IBAN willen onthouden?
Ik ga geen moeite in dingen onthouden stoppen die ik echt misschien ééns in het jaar, en waarschijnlijk nog niet eens zo vaak, nodig heb.quote:Op woensdag 20 mei 2015 11:29 schreef zarGon het volgende:
Gemak en snelheid. Net zoals het onthouden van je telefoonnummer.
quote:Op woensdag 20 mei 2015 08:19 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
FX-JJ-54 (rode Sunny)
Eigen:
XY-77-TY (golf 2)
LN-HB-89 (Tigra)
Ik ontmoet vaak nieuwe mensen de laatste tijd en soms als je dan meelift of whatever of de rekening betaalt in de kroeg (of iemand anders), dan moet je rekeningnummers met elkaar uitwisselen. Die heb ik dan niet in m'n adressenboek aangezien ik ze nog niet zo lang ken.quote:Op woensdag 20 mei 2015 11:31 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik ga geen moeite in dingen onthouden stoppen die ik echt misschien ééns in het jaar, en waarschijnlijk nog niet eens zo vaak, nodig heb.
Waarom zou je dat doen? Wanneer heb je je IBAN zo snel nodig dat je niet de 10 seconden kan missen om je pasje te pakken?
Dan open je je app. Dan kijk je op je pasje.quote:Op woensdag 20 mei 2015 11:40 schreef Mirel het volgende:
[..]
Ik ontmoet vaak nieuwe mensen de laatste tijd en soms als je dan meelift of whatever of de rekening betaalt in de kroeg (of iemand anders), dan moet je rekeningnummers met elkaar uitwisselen. Die heb ik dan niet in m'n adressenboek aangezien ik ze nog niet zo lang ken.
Gevolgen van de verApperisering van de samenleving. Alles moet een app hebben, want lui.quote:Op woensdag 20 mei 2015 11:31 schreef Dagonet het volgende:
Waarom zou je dat doen? Wanneer heb je je IBAN zo snel nodig dat je niet de 10 seconden kan missen om je pasje te pakken?
PAS MAAR OP DIE SUPERSTAAT DIE IS AL DICHTERBIJ DAN JE DENKT!! OPEN JE OGEN!!!!quote:Op woensdag 20 mei 2015 11:46 schreef Confetti het volgende:
Dat hele IBAN is ons door de strot geduwd door de nazi-elite in Brussel. Puur en alleen om politiek redenen want één superstaat moet ook één bankrekeningnummer hebben.
Dat klopt. Ze doen het heel subtiel, één rekeningnummer voor de hele EU, EU-vlag op de kentekens, de EU die opeens roept dat er meer dan 1000 'EU-burgers' vermist zijn in Nepal etc .quote:Op woensdag 20 mei 2015 11:47 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
PAS MAAR OP DIE SUPERSTAAT DIE IS AL DICHTERBIJ DAN JE DENKT!! OPEN JE OGEN!!!!
Dat doe ik ook.quote:Op woensdag 20 mei 2015 11:44 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dan open je je app. Dan kijk je op je pasje.
Ik heb de app om snel wat geld over te schrijven van betaal naar spaarrekening en v.v. of van persoonlijke naar gezamenlijke rekening voor wat extra boodschappen en dingen.quote:Op woensdag 20 mei 2015 11:46 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Gevolgen van de verApperisering van de samenleving. Alles moet een app hebben, want lui.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |