abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152742960

Welkom!
Welkom in 'Het grote afval topic', waar iedereen welkom is. Of je nou begint met een BMI van 40+ of alleen de vakantie kilo's kwijt wilt, of je nou afvalt terwijl je hard sport of terwijl je op de bank zit te chillen. Hier kun je het allemaal bespreken.

Vele wegen leiden naar Rome. Kies de manier die het best bij jou past maar hou wel je gezondheid in acht. Crashdiëten zijn niet gezond. Het gaat om een verandering van je eetpatroon en levensstijl. Één die blijvend is. Diëten werkt niet. Zodra je op gewicht bent ga je weer eten als voor je dieet en kom je weer aan -> Jojo effect. Dat is iets wat je kosten wat kost wilt vermijden!

Verschillende soorten diëten
Online wordt je dood gegooid met site’s / mensen die claimen hét dieet te hebben gevonden waardoor je afvalt. Atkins, Sonja Bakker, Paelo, Dr. Frank, Protislank,Low carb, Ziekenhuisdieet, Weight-watchers, Cambrdige, Modifast, Slimfast, ect ect. De één nog debieler dan de ander. Vrijwel al deze diëten kun je scharen onder “crash dieet” Je hoeft niet koolhydraat arm te eten om af te vallen. Je hoeft niet te leven op puur en enkel shakes om af te vallen. Het enige dat je moet doen is meer verbranden dan dat je binnen krijgt! Zo simpel is het. Daar is helemaal geen dieet voor nodig.

Geen enkele voedingsstof kun je bestempelen als gezond of ongezond!
Je lichaam ziet overigens ook geen voeding zoals wij dat zien. Het lichaam ziet voedingsstoffen. Macro- en micronutriënten. Eiwitten, vetten, koolhydraten, vitamines en mineralen. Al deze stoffen heeft je lichaam nodig. Dus een mars is niet per definitie ongezond. Als je er elke dag 40 neemt, dan is dat ongezond. Maar de mars per definitie niet.

Doe jezelf een plezier, kom je mensen tegen die zeggen dat product of voedingsstof X ongezond voor je is óf lees je dat ergens online.. loop dan weg van die mensen / navigeer naar een andere site. You don’t need that kind of negativity in your life! Period.

Kilocalorieën bijhouden
De handigste manier om af te vallen is om te weten wat je naar binnen werkt aan kilocalorieën. Dit doe je door ze te tellen. My Fitness Pal is daar ontzettend handig voor.

Maar, hoe weet ik dan hoeveel kilocalorieën ik moet eten :?
Door je Basaal metabolisme in rust en met eventuele activiteit te berekenen. Dat kun je hier doen. Daar ga je ongeveer 400 a 500 kcal onder zitten per dag. Dan val je op een verantwoorde rustige manier af.

Let wel op: Dit is een richtlijn! Geen enkele formule kan precies jouw kcal behoefte berekenen. Als je bovenstaand hebt gedaan en je valt niet af, dan eet je te veel en moet je lager gaan zitten. Wees wel kritisch en hou alle ingenomen calorieën bij. Want calorieën die je niet invoert maar wel op eet zijn ook gewoon calorieën!

Fabels
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Eiwitten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Macronutriënten
SPOILER
Meedoen?
Begin gewoon met posten. Je krijgt vanzelf vragen over wat je wilt, enz. De meeste mensen posten regelmatig lijstje in het volgende format:
• O - Ontbijt
• T - Tussendoortje
• L - Lunch
• D - Diner
• S - Sport
Meestal krijg je vanzelf opmerkingen/complimenten op je lijstje. Heb je specifieke dingen je wilt weten, zet die er dan even bij als vraag :Y.

Extra informatiebronnen
De volgende websites/artikelen geven goede informatie.
Hoe stel je zelf een voedingsschema op?
Feiten en fabels over voeding en sport.

Heb je je doel bereikt?
Zelfs als je al klaar bent met afvallen maar andere tips wilt geven, ondersteunen of gewoon je eigen ervaringen en prestaties wilt delen ben je hier van harte welkom! O+
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  dinsdag 19 mei 2015 @ 11:28:10 #2
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152742984
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 11:14 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Nja zo dacht ik dus ook toen ik begon, en iedereen tegen wie je het zegt praat dan zo.
Maar je moet echt heel bewust gaan eten en opletten wat je voelt. En ineens voelde ik dan wel dat ik eigenlijk genoeg had gehad. In het begin echt vaak dingen weggegooid omdat ik teveel had klaargemaakt.
Nu doe ik dus niet zo eten en heb ik gewoon weer altijd honger hoor :')
Je moet er echt voor gaan zitten zonder afleiding aan tafel.
Mindfullness eten ben ik sowieso voorstander van. Want anders blijf ik stouwen :D Ik moet wel zeggen, ze heeft wel goede punten. Echte honger, dan maakt het niet uit wat je eet. Brood, salade, groente, gewoon, honger. Maar pseudo honger wil ik perse iets. Dus bv milka chocolade oreo. En dat komt idd op in 0 tot 10 sec :') Dus, ja, hmm.

*verder leest
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 19 mei 2015 @ 11:31:32 #3
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_152743088
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 11:28 schreef Qwea het volgende:

[..]

Mindfullness eten ben ik sowieso voorstander van. Want anders blijf ik stouwen :D Ik moet wel zeggen, ze heeft wel goede punten. Echte honger, dan maakt het niet uit wat je eet. Brood, salade, groente, gewoon, honger. Maar pseudo honger wil ik perse iets. Dus bv milka chocolade oreo. En dat komt idd op in 0 tot 10 sec :') Dus, ja, hmm.

*verder leest
Ja klopt, zei ik laatst tegen mijn vriend toen jij 's avonds die salade at!
Ik denk nu dat ik honger heb maar ik zou geen salade hoeven, dus heb ik kennelijk niet genoeg honger :P
En alles wat je eet is echt zoveel lekkerder als je honger hebt!
  dinsdag 19 mei 2015 @ 11:36:23 #4
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152743237
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 11:31 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Ja klopt, zei ik laatst tegen mijn vriend toen jij 's avonds die salade at!
Ik denk nu dat ik honger heb maar ik zou geen salade hoeven, dus heb ik kennelijk niet genoeg honger :P
En alles wat je eet is echt zoveel lekkerder als je honger hebt!
Ja, dat was dus bij mij echt een moment van honger. Want toen hoefde ik echt niet chocolade, of pringels, of brood, of iets specefieks. Ik wilde gewoon eten want ik had fucking honger door die kut asperges _O-

En die salade smaakte idd zo geniaal toen :D
pi_152743307
Lunch *O*
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_152743359
Hey artoo. Wat was dat appel havermout ontbijt ding van jou ook alweer? Ik zoek een groter ontbijt en lekkers, maar geen tig stukken brood.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  dinsdag 19 mei 2015 @ 11:41:58 #7
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_152743393
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 11:40 schreef CrunchySelf het volgende:
Hey artoo. Wat was dat appel havermout ontbijt ding van jou ook alweer? Ik zoek een groter ontbijt en lekkers, maar geen tig stukken brood.
Uhh. Wat bedoel je? Dat taartje?
Fear is the path to the Dark Side.
pi_152743404
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 11:41 schreef Artoo het volgende:

[..]

Uhh. Wat bedoel je? Dat taartje?
Nou jij at altijd iets. Ik weet dat het lekker klonk, maar weet niet meer wat het is :P. Was met appel en havermout.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  dinsdag 19 mei 2015 @ 11:44:13 #9
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152743440
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 11:39 schreef CrunchySelf het volgende:
Lunch *O*
*boks*
  dinsdag 19 mei 2015 @ 11:44:35 #10
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_152743444
Ben toch niet in zo'n R&P topic beland hé? Afvallen op niveau hiero. :D
Ik eet altijd pas als ik honger heb trouwens, at voorheen alleen altijd teveel en de verkeerde dingen en stopte niet als m'n honger al over was. :+
pi_152743452
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 11:44 schreef Qwea het volgende:

[..]

*boks*
* CrunchySelf ontwijkt de harde rechtse van Q
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_152743472
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 11:44 schreef Lastpost het volgende:
Afvallen op niveau hiero.
Ik neem eten goed serieus :Y
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  dinsdag 19 mei 2015 @ 11:47:09 #13
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_152743520
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 11:42 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Nou jij at altijd iets. Ik weet dat het lekker klonk, maar weet niet meer wat het is :P. Was met appel en havermout.
Haha. Dat appeltaartje is ongeveer dit:
Havermout (of ander meel)
Flinke snuf bakpoeder (!)
Flinke snuf kaneel
1 eiwit,
Iets van 2 flinke el kwark (ongeveer), en mocht 't nodig zijn om het smeuiiger te maken: een scheutje melk/water/vocht.
1 appel, in stukjes

Eerst meng je de droge ingrediënten door elkaar (havermout even tot meel vermalen, of gewoon meel pakken), dan gooi je de 'natte' dingen er in, en op het laatst roer je de appel er doorheen. Gooi in een INGEVET (bakspray of leg bakpapier in de vorm) bakvormpje (ik gebruik een 'kinderbakvorm', uit zo'n kleine bakset, die koop je bij de Action of de Hema of Xenos of....) en zet het een half uur in de oven op 200 graden. Als het goed is, is 'ie dan mooi gaar.
pi_152743560
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 11:47 schreef Artoo het volgende:

[..]

Haha. Dat appeltaartje is ongeveer dit:
Havermout (of ander meel)
Flinke snuf bakpoeder (!)
Flinke snuf kaneel
1 eiwit,
Iets van 2 flinke el kwark (ongeveer), en mocht 't nodig zijn om het smeuiiger te maken: een scheutje melk/water/vocht.
1 appel, in stukjes

Eerst meng je de droge ingrediënten door elkaar (havermout even tot meel vermalen, of gewoon meel pakken), dan gooi je de 'natte' dingen er in, en op het laatst roer je de appel er doorheen. Gooi in een INGEVET (bakspray of leg bakpapier in de vorm) bakvormpje (ik gebruik een 'kinderbakvorm', uit zo'n kleine bakset, die koop je bij de Action of de Hema of Xenos of....) en zet het een half uur in de oven op 200 graden. Als het goed is, is 'ie dan mooi gaar.
Dank u _O_ Ik noteer hem voor het weekend, was even vergeten dat ie in de oven moest :')

En ik ben geen Sanger he ;)
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  dinsdag 19 mei 2015 @ 11:48:51 #15
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_152743564
De hoeveelheden staan niet vast natuurlijk. Ik neem zelf meestal 30g havermout, maar meer of minder kan natuurlijk ook, dat ligt net aan hoe veel je wilt eten. Als je meer meel gebruikt kan het zijn dat je iets meer kwark/vocht moet toevoegen om het beslag wat 'smeuiig' te houden. Het moet niet te droog zijn maar ook zeker niet erg vloeibaar. Een standaard cakebeslag consistentie is ok, net iets dikker dan vla zeg maar. En verder doe ik ook maar wat :P
  dinsdag 19 mei 2015 @ 11:49:14 #16
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_152743578
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 11:48 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Dank u _O_ Ik noteer hem voor het weekend, was even vergeten dat ie in de oven moest :')

En ik ben geen Sanger he ;)
Neh, maar ik zet 't er maar even bij voor de zekerheid :P
pi_152743609
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 11:48 schreef Artoo het volgende:
De hoeveelheden staan niet vast natuurlijk. Ik neem zelf meestal 30g havermout, maar meer of minder kan natuurlijk ook, dat ligt net aan hoe veel je wilt eten. Als je meer meel gebruikt kan het zijn dat je iets meer kwark/vocht moet toevoegen om het beslag wat 'smeuiig' te houden. Het moet niet te droog zijn maar ook zeker niet erg vloeibaar. Een standaard cakebeslag consistentie is ok, net iets dikker dan vla zeg maar. En verder doe ik ook maar wat :P
Ik ga het even proberen, kom er vanzelf achter :Y
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  dinsdag 19 mei 2015 @ 11:56:41 #18
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_152743795
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 11:50 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Ik ga het even proberen, kom er vanzelf achter :Y
Ik gebruik deze wel eens:
http://fannetiek.nl/eat-i(...)-gebakken-havermout/
(plaatje klopt totaal niet, das gewoon een apple crumble maar goed)
Ik deed dan de appel eerst mengen met beetje zoetstof en kaneel (zoals appeltaart)
En ik deed 10 gram whey door de havermout om die wat smaak te geven
Eventueel wat walnoot of rozijnen erdoor en dan smaakt het echt lekker appeltaart achtig!
  dinsdag 19 mei 2015 @ 12:03:42 #19
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_152743936
Thee en snuggie weer O+
Ben alleen op m'n werk dus vrees dat het bij thee blijft :+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_152744229
Lunch!

Hey Q, ik lette wel op, maar reageerde niet, kan ik die PDF ook krijgen? :P
Sterkheidsbaas van alles.
pi_152744294
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 12:16 schreef Lonaa het volgende:
Lunch!

Hey Q, ik lette wel op, maar reageerde niet, kan ik die PDF ook krijgen? :P
_O-
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_152744313
Mijn lunch O+

Stukken biefstuk, stukken paddestoel, witte tijmbloemetjes en paarse bieslookbloemejtes. Het is lekker EN het ziet er mooi uit O+
pi_152744332
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 12:20 schreef Lonaa het volgende:
Mijn lunch O+

Stukken biefstuk, stukken paddestoel, witte tijmbloemetjes en paarse bieslookbloemejtes. Het is lekker EN het ziet er mooi uit O+
Jij zit vroeg aan de paddo's :o
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_152744369
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 12:20 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Jij zit vroeg aan de paddo's :o
Ik moet straks naar het ziekenhuis en wil graag een goede indruk maken. *)
pi_152744429
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 12:22 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik moet straks naar het ziekenhuis en wil graag een goede indruk maken. *)
Heb je het tenminste wel naar je zin :Y
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')