Ja maar dat is erg beperkt hoor.quote:Op zondag 28 juni 2015 15:43 schreef Essebes het volgende:
Tegenwoordig kun je wel een Digid aanvragen, kan zelfs bij een speciale balie op Schiphol. (Wel tevoren afspraak maken!)
Ten eerste vallen dat soort taken onder consulaten, niet ambassades. Ten tweede worden die ivm bezuinigingen enorm uitgekleed. Die zullen er geen taken bijkrijgen.quote:Op zondag 28 juni 2015 18:45 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja maar dat is erg beperkt hoor.
Ik moest wel lachen toen ik de de gebruiksaanwijzing las voor mensen die in het buitenland wonen.
De loketten staan allemaal in Nederland.![]()
Kan er nu niets geregeld worden via de ambassades in het buitenland?
Nee stel je voor dat ze ietsje harder moeten werken.....quote:Op zondag 28 juni 2015 18:59 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ten eerste vallen dat soort taken onder consulaten, niet ambassades. Ten tweede worden die ivm bezuinigingen enorm uitgekleed. Die zullen er geen taken bijkrijgen.
Oh, je kent veel medewerkers op consulaten persoonlijk?quote:Op zondag 28 juni 2015 19:22 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nee stel je voor dat ze ietsje harder moeten werken.....
Ja, ben daar (verschillende consulaten en ambassades) erg veel geweest. Ben niet echt onder de indruk wat dat betreft....quote:Op zondag 28 juni 2015 19:52 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Oh, je kent veel medewerkers op consulaten persoonlijk?
Volgens mij heb jij niet door dat je in KAA zit?quote:Op zondag 28 juni 2015 22:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zou beter zijn als je alle zaken alleen nog in Nederland kan doen
Jawel maar wat is je punt precies?quote:Op maandag 29 juni 2015 01:26 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij niet door dat je in KAA zit?
Ik weet dat BSN = sofi nummer, maar ik ben nog zo gewend aan de oude term. Over een maandje ga ik voor een weekje naar Nederland, dus misschien maar even overwegen of ik een DigiD aanvraag. Ik weet eigenlijk niet wat het nut is voor mij. Ik ben toch al 10 jaar weg uit Nederland en als ik ooit zou terugkeren, dan kan ik het dan wel (of wat voor naam het dan heeft) doen.quote:Op zondag 28 juni 2015 11:24 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Je bent echt oud! Dat heet BSN 😉
Ik heb ook geen DigiD. Onze kinderen ook niet. Daardoor konden we ook geen spaarrekening voor ze openen.
Niet altijd.quote:
Dan heb je geen BSN en kan het ook niet in je paspoort staan dus.quote:
Niets lijkt mij, bij mij is vorig jaar mijn BSN nummer in mijn paspoort gekomen. Volgens mij werd daar expliciet ongevraagd of ik dat wilde of niet.quote:Op maandag 29 juni 2015 21:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat staat er dan in de plaats?
klopt. Heb net mijn paspoort verlengd en mijn oude sofi nummer staat er in...quote:Op maandag 29 juni 2015 21:49 schreef Felagund het volgende:
[..]
Niets lijkt mij, bij mij is vorig jaar mijn BSN nummer in mijn paspoort gekomen. Volgens mij werd daar expliciet ongevraagd of ik dat wilde of niet.
Ik heb vorige week mijn passport gekregen en mijn BSN nummer staat er niet in. Er staat ook geen vakje voorquote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:27 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
klopt. Heb net mijn paspoort verlengd en mijn oude sofi nummer staat er in...
BSN houd je wel, alleen staat het niet in het passport.quote:Op maandag 29 juni 2015 21:45 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dan heb je geen BSN en kan het ook niet in je paspoort staan dus.
bsn =sofinr. het nummer is niet veranderd, alleen de naam!quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:27 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
klopt. Heb net mijn paspoort verlengd en mijn oude sofi nummer staat er in...
Mijn sofi nummer BSN nummer staat al een tijdje in mijn paspoort onder het label "persoonsnummer". Zowel in een oud paspoort uit 2008 als mijn laatste uit 2013. Bij mijn dochter's paspoort uit 2013 staat daar dus niets aangezien zij niet in NL is geboren. Het staat rechts van de geboortedatum, maar dat kan alweer veranderd zijn.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 20:47 schreef rogier21 het volgende:
Ik heb vorige week mijn passport gekregen en mijn BSN nummer staat er niet in. Er staat ook geen vakje voor
Ik heb gewoon een BSN nummer, maar die vermelden ze volgens mij niet meer als je tijdens het aanvragen van je paspoort in het buitenland woont.quote:Op donderdag 2 juli 2015 04:53 schreef devzero het volgende:
[..]
Mijn sofi nummer BSN nummer staat al een tijdje in mijn paspoort onder het label "persoonsnummer". Zowel in een oud paspoort uit 2008 als mijn laatste uit 2013. Bij mijn dochter's paspoort uit 2013 staat daar dus niets aangezien zij niet in NL is geboren. Het staat rechts van de geboortedatum, maar dat kan alweer veranderd zijn.
Nou, niet helemaal. Ook is het afhankelijk waar je je paspoort aanvraagt.quote:Op donderdag 2 juli 2015 06:44 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een BSN nummer, maar die vermelden ze volgens mij niet meer als je tijdens het aanvragen van je paspoort in het buitenland woont.
Waarschijnlijk is dat een recente verandering, want mijn paspoort uit 2008 was uitgegeven door het consulaat in Miami en die van 2013 was uitgegeven door de ambassade in Washington, DC.quote:Op donderdag 2 juli 2015 06:44 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een BSN nummer, maar die vermelden ze volgens mij niet meer als je tijdens het aanvragen van je paspoort in het buitenland woont.
Lijkt me niet, zie hier een post uit 2010: http://kassa.vara.nl/vraa(...)-nummer-in-paspoort/quote:Op donderdag 2 juli 2015 19:52 schreef devzero het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is dat een recente verandering, want mijn paspoort uit 2008 was uitgegeven door het consulaat in Miami en die van 2013 was uitgegeven door de ambassade in Washington, DC.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |