abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 18 mei 2015 @ 15:44:48 #1
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_152714975
Heyy hallo

Even uit pure nieuwsgierigheid en voor de leuk. Wie heeft hier wel eens op PTA gebied een enooorme misser gemaakt, waarvan ie later dacht: "oh damn" |:(

Natuurlijk niet leuk om toe te geven, maar hey ach kom op, we zijn allemaal mensen, en mensen maken fouten. Niks om je voor te schamen! ;)

Dus, wie durft??

TS trapt af! Ik heb half jaartje terug een Oldtimer gekocht voor een kleine 3K
Waarom? Omdat ik dacht dat het wel supergaaf zou zijn om lekker in de lente/zomer er mee te gaan cruisen, en het voor oldtimer tarief/verzekering behoorlijk goedkoop rijden was.
Een echte 'impuls-aankoop' , inderdaad, ik geef het toe.
Hij leek in goede staat, recent nog een beurt gehad, apk zat erop voor een jaar en tijdens de testrit werkte alles gewoon vlekkeloos.

Echter, na een maand of wat rijden kwam ik erachter dat er toch stukken meer mankeerde aan de wagen dan ik had gedacht en met mijn (te beperkte) kennis op sleutelgebied en (te beperkte) tijd die ik had om daarin te investeren kwam de wagen al gauw in de garage stil te staan :')

Vervolgens heb ik na een maand nauwelijks rijden besloten dat dit een kansloze missie ging worden, ik had geen zin om er zoveel geld en tijd in te gaan investeren.... Dus heb ik 'm (uiteraard met verlies) weer weten te verkopen.

Weer een ervaring rijker, zullen we maar zeggen _O-
pi_152715058
Hehe, bij oldtimers is het toch bekend dat je zo'n beetje een ervaren automonteur moet zijn wil je er goedkoop in rijden. En dan nog is het niet goedkoop.

Mijn grootste miskoop was denk ik een BMW 3-Serie Coupe uit België (goedkoop met weinig kilometers van een handelaar, dom dom), alle lampjes gingen elke keer branden, alles lekte, was hartstikke sloom (318i), electronica faalde overal, electrische ramen, verwarming, radio, echt alles.

Km-stand van 120k bleek later ook bijna onmogelijk en bij verkoop had ik toegegeven wat er allemaal mis was en elke keuring was toegestaan, bleek de auto ook nog eens schade te hebben gehad.

Het was een koopje en heb er niet veel op verloren, maar wilde die auto destijds al jaren en viel zo tegen.
  maandag 18 mei 2015 @ 15:48:28 #3
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_152715150
Je had die oldtimer toch net zo kunnen verkopen als de chauffeur hem aan jou verkocht?
  Moderator maandag 18 mei 2015 @ 15:50:30 #4
Dick Laurent Is Dead
pi_152715220
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 15:46 schreef JDx het volgende:
Hehe, bij oldtimers is het toch bekend dat je zo'n beetje een ervaren automonteur moet zijn wil je er goedkoop in rijden. En dan nog is het niet goedkoop.
Ja I know. Daarom ook "impuls aankoop" :P
Plus, mijn filosofie was, ik ga er alleen af en toe mee cruisen in de lente/zomer dus hij zal niet zo heel veel gebruikt worden > dus zal die het wel langer uit kunnen houden zonder al teveel onderhoud.
:') ...stom, ik weet het. Daarom ook: ervaring rijker.
En ik heb er niet belachelijk veel verlies op gemaakt hoor, dus geen drama verder.

Maar, dat was mijn verhaal. Of ben ik de enige die een miskoop durft toe te geven?? :P
pi_152715383
Mijn Z4..... nieuw gekocht, leek me leuk zo'n sportieve cabrio.... 1,5 jaar later verkocht voor ongeveer de helft van de aanschafwaarde...
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  maandag 18 mei 2015 @ 15:59:06 #6
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_152715541
Ooit een Nissan primera op LPG gekocht.
Leek een nette auto, 2e hands maar goede kmstand, nieuwe apk etc.

Helaas het een na het andere ging stuk, ik kon bijna letterlijke elke maand mijn complete salaris naar de garage brengen en de toko waar ik het gekocht (een handelaar) had was failliet gegaan dus teruggaan kon niet meer -O-

Na een jaar wilde ik hem inruilen en bleek dat de auto in kwestie geen 170.000 km gereden had (waar op dat moment de teller op stond) maar dat de laatst bekende kmstand 270.000km was :X

Dat was wel mijn grootste miskoop ooit.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 18 mei 2015 @ 16:01:41 #7
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_152715637
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 15:55 schreef boegschroef het volgende:
Mijn Z4..... nieuw gekocht, leek me leuk zo'n sportieve cabrio.... 1,5 jaar later verkocht voor ongeveer de helft van de aanschafwaarde...
Afschrijving hé :X
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_152715661
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 15:59 schreef Metro2005 het volgende:
Ooit een Nissan primera op LPG gekocht.
Leek een nette auto, 2e hands maar goede kmstand, nieuwe apk etc.

Helaas het een na het andere ging stuk, ik kon bijna letterlijke elke maand mijn complete salaris naar de garage brengen en de toko waar ik het gekocht (een handelaar) had was failliet gegaan dus teruggaan kon niet meer -O-

Na een jaar wilde ik hem inruilen en bleek dat de auto in kwestie geen 170.000 km gereden had (waar op dat moment de teller op stond) maar dat de laatst bekende kmstand 270.000km was :X

Dat was wel mijn grootste miskoop ooit.
toevallig een P10 SRI?
life happens while you're pusing the throttle.
  maandag 18 mei 2015 @ 16:07:07 #9
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_152715784
echt een miskoop heb ik nog nooit gehad,
maarja als je een auto koopt voor 500 euro dan kan het bijna ook nooit fout gaan

500 euro auto's moeten bij mij minimaal 1 jaar meegaan,
de enige die dat niet gehaald heeft was de opel Calibra

( die hield er na 8 maanden mee op -O- )

op het moment rijd ik al weer 1.5 jaar in mijn huidige auto een fiat punto
mee bekant vangde gin haas.
  maandag 18 mei 2015 @ 16:13:04 #10
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_152716001
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 16:02 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

toevallig een P10 SRI?
Wel een P10, geen SRI
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 18 mei 2015 @ 16:24:38 #11
430066 Robuust-koekje
altijd al robuust geweest.
pi_152716421
Zelf nog geen echte miskoop gedaan.
Een vriend van mij had wel het belabberdste uitgekozen wat er was, een alfa romeo 2.0 twinspark met selespeed automaat :')
Na 1 maand bleek het dat alle bougies aan vervanging toe waren, dus meteen 8 bougies á 16 euro erin.

Toen ging de "computer" voor het schakelmechanisme kapot na 2 maanden.
Nog geen 2 weken later stopte hij er weer mee en moest er wéér een nieuwe computer in.

Vervolgens was ook zijn inlaatspruitstuk gescheurd maar dat was afgedicht met een soort puddy die niet meer werkte.
Toen was zijn uitlaat ook nog eens op 3 plaatsen lek (alles wat half gerepareerd was kwam na 3 maanden los)

Toen bleek het op het einde dat er geen airbag meer in het stuur zat, er dikke lasnaden op het frame zaten, de remleidingen vastgelast zaten? En de voorwielen krom waren.

4 maanden verder en na verkoop van zijn auto was hij in totaal 5400,- kwijt en hij had er niks aan over gehouden :')
robuuster dan de gemiddelde Nederlander, maar toch zachter dan een beschuitje.
  maandag 18 mei 2015 @ 20:43:28 #12
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_152726469
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 16:24 schreef Robuust-koekje het volgende:
Zelf nog geen echte miskoop gedaan.
Een vriend van mij had wel het belabberdste uitgekozen wat er was, een alfa romeo 2.0 twinspark met selespeed automaat :')
Na 1 maand bleek het dat alle bougies aan vervanging toe waren, dus meteen 8 bougies á 16 euro erin.

Toen ging de "computer" voor het schakelmechanisme kapot na 2 maanden.
Nog geen 2 weken later stopte hij er weer mee en moest er wéér een nieuwe computer in.

Vervolgens was ook zijn inlaatspruitstuk gescheurd maar dat was afgedicht met een soort puddy die niet meer werkte.
Toen was zijn uitlaat ook nog eens op 3 plaatsen lek (alles wat half gerepareerd was kwam na 3 maanden los)

Toen bleek het op het einde dat er geen airbag meer in het stuur zat, er dikke lasnaden op het frame zaten, de remleidingen vastgelast zaten? En de voorwielen krom waren.

4 maanden verder en na verkoop van zijn auto was hij in totaal 5400,- kwijt en hij had er niks aan over gehouden :')
Alleen een wijze les
pi_152726482
Winterbanden op lichtmetalen velgen gekocht. Werden aangeboden als in zeer goede staat en weinig gebruikt, de verkoper schatte het profiel op circa 7 á 8 mm.

Bij aankomst het profiel niet nagemeten en afgerekend bij de beste man. Eenmaal thuis bleek dat dus ± 4 mm te zijn, zo goed als op voor een winterband. :')

Achteraf natuurlijk stom om het niet ter plekke te controleren, maar wel zonde leergeld.
pi_152741983
Misschien toch wel mijn huidige auto, een Seat Ibiza Cupra uit 2001.

Ik rij best veel, dus ik had eigenlijk destijds beter een Diesel kunnen kopen (iets wat ik ook had, voordat ik weer terug 'emigreerde' naar Nederland en per se een Cupra wilde, omdat ie zo vlot en lekker rijdt).

En als ik daarnaast zie hoeveel geld (minstens 3500 euro) ik erin heb moeten steken de afgelopen jaren; daar had ik een veel leukere of mooiere of verstandigere auto van kunnen kopen.

Maarja.. nu ik hem eenmaal heb en nu ik weet dat ik er toch geen zak meer voor terug krijg (in verband met de kilometerstand alleen al die ik erop heb gereden), houd ik hem toch maar rijdend. Ook al kost het soms klauwen met geld.

Voor de rest heb ik weinig miskopen gedaan wat betreft mijn auto's en motors. Ik heb er meestal meer of hetzelfde geld voor terug gevangen als wat ik er zelf ooit voor had betaald.
pi_152742269
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 10:51 schreef Anne het volgende:
Misschien toch wel mijn huidige auto, een Seat Ibiza Cupra uit 2001.

Ik rij best veel, dus ik had eigenlijk destijds beter een Diesel kunnen kopen (iets wat ik ook had, voordat ik weer terug 'emigreerde' naar Nederland en per se een Cupra wilde, omdat ie zo vlot en lekker rijdt).

En als ik daarnaast zie hoeveel geld (minstens 3500 euro) ik erin heb moeten steken de afgelopen jaren; daar had ik een veel leukere of mooiere of verstandigere auto van kunnen kopen.

Maarja.. nu ik hem eenmaal heb en nu ik weet dat ik er toch geen zak meer voor terug krijg (in verband met de kilometerstand alleen al die ik erop heb gereden), houd ik hem toch maar rijdend. Ook al kost het soms klauwen met geld.

Voor de rest heb ik weinig miskopen gedaan wat betreft mijn auto's en motors. Ik heb er meestal meer of hetzelfde geld voor terug gevangen als wat ik er zelf ooit voor had betaald.
Zit ook wel eens te denken, misschien had ik beter het geld wat ik nu in de A3 (2.0 TFSI) heb gestoken om hem op te leuken moeten sparen en een 2013 Leon 1.4 TSI moeten kopen, veel verstandiger en zuiniger.

Maar verstandig is niet altijd leuk, zo'n 1.8T wel ;)
  dinsdag 19 mei 2015 @ 11:20:11 #16
325896 Thezappa
Fok!dealer
pi_152742743
heb wel een kawasaki zx10r gekocht , kwam ik thuis zat er afplakband aan de binnenkant van de tank,

gelukkig door kunnen verkopen voor meer geld
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_152745709
Alleen een arola die omgebouwd was tot klassieke Amerikaanse legerkamp was omgebouwd. Oh en een volvo penta buitenboordmotor van vijftig kilo uit de jaren zestig. Als we gingen varen moest de gereedschapskist mee :')

Verder heb ik een seat marabella gehad (¤85,-) die ons nooit in de steek heeft gelaten en zelfs nadat ze hem drie keer over de kop gerold hadden nog prima reed.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_152746368
Een Audi 80. Normaal gesproken een auto maar dit vehikel bleek meer een badkuip na een regenbuitje.
Een VW Jetta II. Normaal gesproken degelijk. Dit was meer een doodskist, gezien de gare remmerij rondom.
Detail: beiden kwamen van dezelfde garagehouder.

Later een Fiat Marea Weekend 1.6 16v. Eigenlijk wat je kan verwachten bij een Italiaan, vage storingen die nooit opgelost kunnen worden. Zo reed ie op 3 poten na een snelwegrit. Bobines, bougies, kabels, ECU en dat soort fratsen vervangen.. Niemand wist waar het aan lag. Zelfs Boschservice wist er geen raad meer mee. Achteraf waren die problemen er al toen die gloednieuw uit de showroom kwam. Toppunt waren de ruitenwissers die automagisch aangingen als dimlicht gevoerd werd.
pi_152750412
Een Alfa 155 1.8 die bij het stoplicht telkens afsloeg omdat er een zekering doorbrandde. Had ik het deurvak helemaal vol met steekzekeringen en dan elke keer als ik stil stond snel een nieuwe erin en weer starten :')

Achteraf bleek er van alles mis mee, spruitstuk gescheurd, slangen lek, bedrading kapoet dit dat. Uiteindelijk ingeruild op een 156 waarmee ik 3 jaar probleemloos heb gereden tot de bodem doorgerot bleek :P
pi_152751289
Mijn Lada 111 :') Ik wist dat er wat aan kon mankeren, maar wat een rothok was dat _O- Kende op een gegeven moment alle wegenwachters uit de regio bij naam.... Ding heeft hier twee jaar op de oprit nog gestaan toen ik er al klaar mee was omdat NIEMAND hem wilde hebben. :')
  dinsdag 19 mei 2015 @ 16:13:36 #21
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_152751970
Een diesel van 13 jaar oud.

Sindsdien weet ik wat een Dubbelmassavliegwiel, injectoren en een EGR voor onderdelen zijn.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  Moderator dinsdag 19 mei 2015 @ 17:52:57 #22
Dick Laurent Is Dead
pi_152755417
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 15:51 schreef Alexxxxx het volgende:
Mijn Lada 111 :') Ik wist dat er wat aan kon mankeren, maar wat een rothok was dat _O- Kende op een gegeven moment alle wegenwachters uit de regio bij naam.... Ding heeft hier twee jaar op de oprit nog gestaan toen ik er al klaar mee was omdat NIEMAND hem wilde hebben. :')
Hoe ben je er uiteindelijk vanaf gekomen dan? Sloop? :P
pi_152755671
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 16:13 schreef bokkepoot het volgende:
Een diesel van 13 jaar oud.

Sindsdien weet ik wat een Dubbelmassavliegwiel, injectoren en een EGR voor onderdelen zijn.
EGR gewoon uitschakelen, kan prima bij een oude diesel ^O^
pi_152759862
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 17:52 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Hoe ben je er uiteindelijk vanaf gekomen dan? Sloop? :P
Snippe uit Nieuwlande wilde hem wel om voor onderdelen te gebruiken inderdaad.
pi_152760879
Mijn allereerste auto...Celica 2000xt Liftback op lpg..voor 900 gulden gekocht..na 2 maanden 100 gulden betaald op em op te komen halen.
Was net 16 of 17 en was een autopoetser en king of the world toen ik dit dingetje kon kopen bij de Toyota dealer waar ik toen werkzaam was.
Te lang op gas gelopen,geen gelaagd glas in een ver verleden wat betreft de voorruit..dus ruitenkanker gehad..alles in de aanjager,kortsluiting door de vastloper daarin.
Dingetje zou nou denk ik wel wat poen waard zijn mits in goede staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')