Voor mij niet, bij het oefenen is gebleken dat ik bij een moeilijke en dus hoge n-term veel hoger scoorde dan andersomquote:
Ehm... ook met die extreem lage N-term?quote:Op maandag 18 mei 2015 19:09 schreef DrNick het volgende:
Engels vorig jaar was keimakkelijk, had een 8,1
Dafuq O.oquote:Op maandag 18 mei 2015 19:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ehm... ook met die extreem lage N-term?
Volgens mij was ik toen al na 45 minuten klaar, daarna 20 minuten gespendeerd aan het overschrijven van de antwoorden op m'n gum
OMG, ben jij ook al verslaafd geraakt?quote:Op maandag 18 mei 2015 18:46 schreef Nattekat het volgende:
http://agar.io
Sorry voor de onvoldoendes die na dit bericht volgen
quote:
Juist met die lage N-term. 8.1 is 8.1.quote:Op maandag 18 mei 2015 19:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ehm... ook met die extreem lage N-term?
Volgens mij was ik toen al na 45 minuten klaar, daarna 20 minuten gespendeerd aan het overschrijven van de antwoorden op m'n gum
ik heb echt de volle 2,5 uur nodig xDquote:Op maandag 18 mei 2015 19:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Vers uit het EXA archief
Mogen jullie niet gewoon op een kladje schrijven of opgave mee?quote:Op maandag 18 mei 2015 19:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Vers uit het EXA archief
Doe je het jaar opnieuw ofzo?quote:Op maandag 18 mei 2015 19:13 schreef DrNick het volgende:
[..]
Juist met die lage N-term. 8.1 is 8.1.
Wij mochten het gewoon op een blaadje schrijven, en de antwoorden meenemen. Dit jaar doe ik dat niet, maar kijk ik uit het hoofd na.
Alleen als de tijd om is.quote:Op maandag 18 mei 2015 19:13 schreef Census het volgende:
[..]
Mogen jullie niet gewoon op een kladje schrijven of opgave mee?
Nou ik dus ook. NE, WIS B en NA waren 2014-2012 makkelijker vind ik.quote:Op maandag 18 mei 2015 18:54 schreef MyloXylo het volgende:
Ik vind van alles de oude examens van 2014-2012 makkelijker dan dit jaar
Welk examen heb jij gemaaktquote:Op maandag 18 mei 2015 19:12 schreef GeorgeArArMartin het volgende:
Er zat niet eens mechanica bij natuurkunde. Terwijl dat altijd een weggevertje is.
Ah vandaar.quote:Op maandag 18 mei 2015 19:15 schreef Nattekat het volgende:
Ow, tel nog maar een uur op bij die 45 minuten, zat zelf ook al te denken hoe de fuck ik het voor elkaar had gekregen
Ah oke. Op zich wel chill dat je maar 3 vakken hebt maar ik zag dat VAVO best duur isquote:Op maandag 18 mei 2015 19:18 schreef DrNick het volgende:
[..]
Op Natuurkunde, Wiskunde, en Scheikunde.
Het complete beta-zooitje, auquote:Op maandag 18 mei 2015 19:18 schreef DrNick het volgende:
[..]
Op Natuurkunde, Wiskunde, en Scheikunde.
Neuh, gratis zelfs, maar ik word dan ook uitbesteed.quote:Op maandag 18 mei 2015 19:19 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Ah oke. Op zich wel chill dat je maar 3 vakken hebt maar ik zag dat VAVO best duur is
Dat is mechanicaquote:Op maandag 18 mei 2015 19:24 schreef GeorgeArArMartin het volgende:
[..]
Er zat alleen kromlijnige bewegingen bij hoor.
quote:Op maandag 18 mei 2015 19:17 schreef royvandijk het volgende:
Zou ik voor BIO nu een examen maken (ook al heb ik daar echt geen zin in) of samengevat (en filmpjes)?
Oh ik doel eigenlijk op krachten construeren. Als in marieke weegt 12kg en springt op en neer.quote:Op maandag 18 mei 2015 19:27 schreef MyloXylo het volgende:
[..]
Dat is mechanica
Dat gedoe met al die grafieken is ook mechanica
Het beste is om een examen te maken, zeker als je al alle stof kent. Het resultaat kan je daarna als uitgangspunt gebruiken.quote:
Dat zat er inderdaad weinig inquote:Op maandag 18 mei 2015 19:32 schreef GeorgeArArMartin het volgende:
[..]
Oh ik doel eigenlijk op krachten construeren. Als in marieke weegt 12kg en springt op en neer.
Ik denk dat ik gewoon examenopgavens ga maken, geen heel examen.quote:Op maandag 18 mei 2015 19:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het beste is om een examen te maken, zeker als je al alle stof kent. Het resultaat kan je daarna als uitgangspunt gebruiken.
Wat?quote:Op maandag 18 mei 2015 19:39 schreef RRuben het volgende:
Raakte jullie ook in de war bij vraag 1? Er stond "Noem de onderdelen van de stroomkring die dan ontstaat." Meervoud en enkelvoud door elkaar![]()
Eerst kijken naar het gemiddelde van je CE: 5.5 of hogerquote:Op maandag 18 mei 2015 19:40 schreef Paksoi het volgende:
Als ik het goed heb moet je toch voor de cijfers die je nu haalt in je examen gemiddeld een 5.5 komen te staan? Wanneer zijn die aanvullende regels dan van toepassing, dus 1x een 5 bij nl eng en wi? Heb je een 5.5 voor je centraal examen gehaald, dan komen daar de cijfers van je schoolexamen nog eens bij op toch? En dan wordt er pas gekeken of je niet meer dan 1 5 hebt behaald voor de verplichte vakken? Ik vind t een beetje verwarrend nu ik er weer over na denk..
Ja, vond het echt een rare vraagstelling.quote:Op maandag 18 mei 2015 19:39 schreef RRuben het volgende:
Raakte jullie ook in de war bij vraag 1? Er stond "Noem de onderdelen van de stroomkring die dan ontstaat." Meervoud en enkelvoud door elkaar![]()
Jaquote:Op maandag 18 mei 2015 19:39 schreef RRuben het volgende:
quote:Op maandag 18 mei 2015 19:44 schreef GeorgeArArMartin het volgende:
[..]
JaIk heb daar geitenkaasbrie ingevuld omdat ik niet beter wist/weet.
Ik snap niet dat jullie het niet snappen. Ik heb iets ingevuld als: De stroom loopt van de batterij/bron naar de draad. Als een dier de draad aanraakt zal er een stroom lopen, dia via de aarde en vervolgens de metalen pin, naar de - pool loopt.quote:Op maandag 18 mei 2015 19:45 schreef shaderon het volgende:
Ik had alleen spanningsbron en stroomdraad.. Verder zag ik niets in de stroomkring
Nee want stroomkring is nietbgeslotenbdus I=0quote:Op maandag 18 mei 2015 19:46 schreef DrNick het volgende:
Ik heb het tweede deel van die vraag trouwens beantwoord met:
Ja, er wordt energie verbruikt op bij de volgende onderdelen:
-Energie voor regelinstallatie
-Verlies stroom door lucht
-Verlies energie bij een gebruikte hoogspanningstransformator.
Zit daar geen waarheid in?
Dan nog wordt er toch door die onderdelen stroom verbruikt?quote:Op maandag 18 mei 2015 19:51 schreef darthsideaus1 het volgende:
[..]
Nee want stroomkring is nietbgeslotenbdus I=0
Hoe werkt schrikdraad dan?quote:Op maandag 18 mei 2015 19:51 schreef darthsideaus1 het volgende:
[..]
Nee want stroomkring is nietbgeslotenbdus I=0
Als je het aanraakt gaat de stroom lopen omdat jij het circuit sluit.(Via de grond ofzo, wel vaag idd.)quote:
Niets vaags aan.quote:Op maandag 18 mei 2015 19:54 schreef RRuben het volgende:
[..]
Als je het aanraakt gaat de stroom lopen omdat jij het circuit sluit.(Via de grond ofzo, wel vaag idd.)
Dus toch. Dank jequote:Op maandag 18 mei 2015 19:43 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Eerst kijken naar het gemiddelde van je CE: 5.5 of hoger
Daarna kijken of je maximaal 1 5 staat voor wisk, eng en nl (als EINDcijfer)
Daarna derest van de eindcijfers bekijken en of je genoeg compensatie hebt voor bijv 1 5
Whehe, lekker nauwkeurig weer. Net zoals de aanvulling op het correctiemodel van vorig jaar, omdat je een formule niet hoefde te kennen. Een formule die zo simpel was als het kopiëren uit de vorige vraagquote:Op maandag 18 mei 2015 20:00 schreef DrNick het volgende:
Maar goed, correctievoorschrift zegt dit: Als de draad niet aangeraakt wordt, is er geen gesloten stroomkring en loopt er geen stroom. Er wordt dus ook geen elektrische energie verbruikt.
Maar dit is onjuist: De regelinstallatie stuurt een puls, ongeacht de aanwezigheid van een dier. Dit regelen kost energie. De spanning die de batterij levert, moet worden omgezet naar hoogspannning, door middel van een transformator. Deze heeft een (klein) verlies, ook als deze niet in gebruik is.
Daarnaast kan het zijn, dat er energie weglekt via de lucht, zeker als het wat vochtig is.
Ik ga eens een klacht indienen.quote:Op maandag 18 mei 2015 20:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Whehe, lekker nauwkeurig weer. Net zoals de aanvulling op het correctiemodel van vorig jaar, omdat je een formule niet hoefde te kennen. Een formule die zo simpel was als het kopiëren uit de vorige vraag
gewoon voldoendes halen. Hoef je daar ook niet over na te denkenquote:Op maandag 18 mei 2015 19:40 schreef Paksoi het volgende:
Als ik het goed heb moet je toch voor de cijfers die je nu haalt in je examen gemiddeld een 5.5 komen te staan? Wanneer zijn die aanvullende regels dan van toepassing, dus 1x een 5 bij nl eng en wi? Heb je een 5.5 voor je centraal examen gehaald, dan komen daar de cijfers van je schoolexamen nog eens bij op toch? En dan wordt er pas gekeken of je niet meer dan 1 5 hebt behaald voor de verplichte vakken? Ik vind t een beetje verwarrend nu ik er weer over na denk..
Nee, geen 6 gemiddeld als eindcijfer.quote:Op maandag 18 mei 2015 20:08 schreef GeorgeArArMartin het volgende:
[..]
Waar was je vorig jaar op gezakt? 5,5 regeling?
Balen.quote:
Ja, zoiets denk ik ook wel.quote:Op maandag 18 mei 2015 20:16 schreef GeorgeArArMartin het volgende:
[..]
Balen.
Wat denken jullie dat de n-term voor natuurkunde wordt? 2013-1 had 1,0. Ik denk/hoop dat het 1,3-1,4 wordt. WisB dan 0,9-1,1.
Zelfde hier. Hoop dat het goed is.quote:Op maandag 18 mei 2015 20:32 schreef RRuben het volgende:
Wtf, moest je bij vraag 24 weten dat het volume met k3 toeneemt en het oppervlak met k2?? Ik heb toch gvd geen wiskunde b, hoe moet ik dat weten? Ik heb gewoon gezegd dat het volume meer toeneemt dan het oppervlak...
kkkquote:Op maandag 18 mei 2015 20:34 schreef MyloXylo het volgende:
Nouja oppervlak is altijd met (bijvoorbeeld) m2 en inhoud met m3
En je hoeft echt geen wiskunde B te hebben om dat te bedenken.
Als de afstanden k keer groter worden, wordt de oppervlakte k*k (lengte*breedte) en inhoud k*k*k (lengte * breedte * hoogte) groter
hmm ja oke. Ben benieuwd wat de correctoren ervan vindenquote:Op maandag 18 mei 2015 20:34 schreef MyloXylo het volgende:
Nouja oppervlak is altijd met (bijvoorbeeld) m2 en inhoud met m3
En je hoeft echt geen wiskunde B te hebben om dat te bedenken.
Als de afstanden k keer groter worden, wordt de oppervlakte k*k (lengte*breedte) en inhoud k*k*k (lengte * breedte * hoogte) groter
Nee, dat valt me niet opquote:Op maandag 18 mei 2015 20:38 schreef Chaes het volgende:
Aan de mensen met economie:
Hebben jullie ook de examenbundel vwo 2014-2015?
Valt het jullie ook op dat de pilot examens economie makkelijker zijn dan de niet-pilot examens?
Zal het niveau van het CE economie overeenkomen met het niveau van de pilot examens?
als je alle economische berekeningen snel kan uitleggen zou dat fijn zijnquote:Op maandag 18 mei 2015 20:50 schreef Census het volgende:
Als jullie tijdens t oefenen (Eco) ergens tegenaan lopen / iets tegenkomen wat lastig is, laat t weten! Ik denk het in grote lijnen te snappen, maar je weet t nooit he ;p
bij de vragen zijn gemiddeld minder punten te halen, dus ik denk dat ze iets makkelijker zijn. Of moeilijk, maar dat je maar een kort antwoord/kleine berekening hoeft te gevenquote:Op maandag 18 mei 2015 21:43 schreef Census het volgende:
53 punten maar te behalen in Eco examen van morgen.. normaliter ~60 punten.
Wel gewoon zelfde hoeveelheid vragen. Dus obv elke punt telt zwaarder, maar betekent dat dat het relatief makkelijke vragen zijn of gewoon w /e Cito is aan t kloten?
dat is vreselijkquote:Op maandag 18 mei 2015 21:51 schreef Josvanb123 het volgende:
wel 1 4 punten vraag bij econ, zal dus wel weer een verhaal van 150 woorden ofzo zijn..
Liever daar nog een punt of twee voor dan zon totaal onoverzichtelijke vraag dat je iets moet berekenen met tig gegevensquote:
4p kan ook gewoon een moeilijke berekening zijn hoor. Die betoog vragen zijn eerder 5-8 punten.quote:Op maandag 18 mei 2015 21:51 schreef Josvanb123 het volgende:
wel 1 4 punten vraag bij econ, zal dus wel weer een verhaal van 150 woorden ofzo zijn..
Mhoah, beide zijn gewoon kut.quote:Op maandag 18 mei 2015 21:53 schreef Josvanb123 het volgende:
[..]
Liever daar nog een punt of twee voor dan zon totaal onoverzichtelijke vraag dat je iets moet berekenen met tig gegevens
Nee? Nooit gezien in oud examensquote:Op maandag 18 mei 2015 21:54 schreef Census het volgende:
[..]
4p kan ook gewoon een moeilijke berekening zijn hoor. Die betoog vragen zijn eerder 5-8 punten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |