Wetten kunnen zomaar veranderen.quote:Op maandag 18 mei 2015 13:02 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af, ik zou toch denken dat een dergelijke wet juist de nadelen indekt of weghaalt.
Gewelddadige overvallen lonen niet meer want er ligt geen geld dus een plus voor de veiligheid, efficiënter, zwarte economie aanpakken, criminaliteit wordt lastiger etc. etc.quote:
Ik doel op de opmerking van de_kaas mbt mogelijke voordelen van een privacy-wet. Die zou dan toch juist bedoelt zijn om de nadelen in te dekken ipv mogelijke voordelen creëren.quote:
Idealiter zou het recht op privacy ook in de Grondwet verankerd worden. Ik zou ook pas een voorstander van het afschaffen van chartaal geld zijn wanneer dat soort zaken goed geborgen zijn.quote:
Dacht je dat, het komt nu al voor dat creditscards geroofd worden met de pincode erbij. Een gun op je kop doet zorgt wel dat je bezwijktquote:Op maandag 18 mei 2015 13:02 schreef De_Kaas het volgende:
[..]
Gewelddadige overvallen lonen niet meer want er ligt geen geld dus een plus voor de veiligheid, efficiënter, zwarte economie aanpakken, criminaliteit wordt lastiger etc. etc.
Wellicht zou de overheid criminaliteit moeten aanpakken ipv normale burgers lastig te vallenquote:Op maandag 18 mei 2015 13:02 schreef De_Kaas het volgende:
[..]
Gewelddadige overvallen lonen niet meer want er ligt geen geld dus een plus voor de veiligheid, efficiënter, zwarte economie aanpakken, criminaliteit wordt lastiger etc. etc.
Geen steekhoudend verweer. Dat bestaat nu ook al en is niet eens bij benadering even lonend als chartaal geld stelen aangezien je dat als crimineel prima kunt blijven gebruiken terwijl je die creditcard natuurlijk gewoon laat blokkeren.quote:Op maandag 18 mei 2015 13:05 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Dacht je dat, het komt nu al voor dat creditscards geroofd worden met de pincode erbij. Een gun op je kop doet zorgt wel dat je bezwijkt
Qua overvallen zal het een klein pluspuntje geven (bij de gemiddelde straatroof pakt men doorgaans toch al niet echt cash af, maar meer goederen).quote:Op maandag 18 mei 2015 13:02 schreef De_Kaas het volgende:
Je hebt gelijk Piet, we schaffen morgen om een goed begin te maken gewoon de controles op Schiphol af. Hoppa.quote:Op maandag 18 mei 2015 13:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wellicht zou de overheid criminaliteit moeten aanpakken ipv normale burgers lastig te vallen
Heb je een probleem met argumenten te verzinnen?quote:Op maandag 18 mei 2015 13:08 schreef De_Kaas het volgende:
[..]
Je hebt gelijk Piet, we schaffen morgen om een goed begin te maken gewoon de controles op Schiphol af. Hoppa.
Mooi toch. Net zoals die verguisde ov-chipkaart ervoor gaat zorgen dat we niet langer elke week in Opsporing Verzocht hoeven te zien hoe een buschauffeur klappen krijgt.quote:Op maandag 18 mei 2015 13:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Qua overvallen zal het een klein pluspuntje geven (bij de gemiddelde straatroof pakt men doorgaans toch al niet echt cash af, maar meer goederen).
Nee, ik heb het over tijd- en kostenbesparingen.quote:Efficienter? Je bedoelt dat men straks gewoon negatieve rente kan gaan rekenen en de vaste bankkosten omhoog kan gooien want je geld kun je toch niet meer van de bank halen?
Oh, er zal heus wel een substitutie-effect optreden waardoor de reductie niet 100% is maar ergens ertussen in. Prima toch.quote:Zwarte economie aanpakken? Dan ruilt men gewoon in wat anders hoor.
Ik dus wel, maar dat mocht al duidelijk zijn.quote:Ik zie niet echt voordelen.
Ben ik met je eens. Daarom zou je wel goede privacywetgeving moeten hebben.quote:Wel nadelen. Niemand hoeft te weten hoe vaak en waar ik tank, wat ik uitgeef aan diverse soorten boodschappen, en wat ik allemaal betaal aan derden.
Het is een argument, want een concreet voorbeeld van iets waarmee je normale burgers lastig valt ten behoeve van de veiligheid. Iets waarvan je net zonder even na te denken letterlijk aangaf dat je daarmee wil stoppen.quote:Op maandag 18 mei 2015 13:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb je een probleem met argumenten te verzinnen?
Dat komt uitsluitend ten goede aan het bankwezen. Maak je geen illusie dat je daar als gebruiker ook maar 1 promille in meedeelt.quote:Op maandag 18 mei 2015 13:13 schreef De_Kaas het volgende:
Nee, ik heb het over tijd- en kostenbesparingen.
Net zoals dat nu ook perfect werkt bij het tarief voor de hypotheekrente (stelselmatig ruim 1% hoger dan in omringende landen) bedoel je?quote:Maar om toch te reageren op jouw voorbeeld ervan: dat zal nooit de werkelijkheid zijn aangezien we gelukkig in een kapitalistische vrijemarkteconomie leven waarin fnianciele instellingen met elkaar concurreren. Ook is de fintech-sector enorm in opkomst (12-pagina lange special hierover deze week in The Economist, dergelijke apps gaan in toenemende mate concurreren met de oude traditionele banken).
98% 2% reductie dan?quote:Oh, er zal heus wel een substitutie-effect optreden waardoor de reductie niet 100% is maar ergens ertussen in. Prima toch.
Dat is een utopie. Zolang de gegevens ergens zijn, zullen ze ooit misbruikt worden.quote:Ben ik met je eens. Daarom zou je wel goede privacywetgeving moeten hebben.
Maar nu is het 'jouw probleem' als je dan geen contant geld bij hebt. Als content geld is 'afgeschaft' is dat een algemeen probleem waar ongetwijfeld voorzieningen voor worden getroffen.quote:Op maandag 18 mei 2015 11:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Dit is gewoon een poging zwart geld aan te pakken.
Nadeel ondervond ik vorige week, stroomuitval in het dorpje, leuk als je dan met electronisch geld wil afrekenen in het restaurant.
Niet alleen dat, maar zo'n bank zou in principe kunnen bepalen waar je pasje wel en waar je pasje niet werkt .. kan je ineens geen boodschappen meer doen in de biologische winkel maar alleen in de door Monsanto goedgekeurde winkels ..quote:Op maandag 18 mei 2015 13:31 schreef WammesWaggel het volgende:
Dus als de banken een storing hebben of bevroren worden (denk DSB) kan niemand meer efficiënt iets van een ander overnemen.
Verstandig ja.
Die richting zal het dan meer opgaan denk ik ook.quote:Op maandag 18 mei 2015 13:40 schreef Straatcommando. het volgende:
Mensen zijn van de ruilhandel.. Dus contant geld blijft bestaan. Anders word het gewoon in middelen handelen.
Precies. Dan mag je kiezen, de schoorsteenveger 35,- overmaken, of 3 pakjes shag of 3 kratten bier of een paar pakken koffie geven.quote:Op maandag 18 mei 2015 13:40 schreef Straatcommando. het volgende:
Mensen zijn van de ruilhandel.. Dus contant geld blijft bestaan. Anders word het gewoon in middelen handelen.
Komen de werklui ook weer eens hmm aan hun trekkenquote:Op maandag 18 mei 2015 13:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Precies. Dan mag je kiezen, de schoorsteenveger 35,- overmaken, of 3 pakjes shag of 3 kratten bier of een paar pakken koffie geven.
Ze kunnen er ook gewoon naar toe werken dat het hebben van en betalen met cash geld verdacht maakt.quote:Op maandag 18 mei 2015 14:41 schreef schrijfveer het volgende:
Zoiets kun je alleen invoeren als alle landen het zouden doen, wil het een negatief effect hebben op de zwarte markt. Iets wat de komende tientallen jaren niet zal gebeuren gezien de oorlogen of economische ontwikkeling in sommige landen.
We? ik niet he, daar heb ik een knop voor op de tv of afstandsbediening zappen of uit dus dan.quote:Op maandag 18 mei 2015 13:13 schreef De_Kaas het volgende:
[..]
Mooi toch. Net zoals die verguisde ov-chipkaart ervoor gaat zorgen dat we niet langer elke week in Opsporing Verzocht hoeven te zien hoe een buschauffeur klappen krijgt.
Kan nog veel geweldagiger worden denk ik, en dan denk ik aan het onfutselen van hun pincode?quote:Op maandag 18 mei 2015 13:02 schreef De_Kaas het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |