abonnement Unibet Coolblue
pi_152830770
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Hij heeft de komende weken wel een stijgende lijn in z'n broek, verwacht ik.


Begrijpelijk
  zaterdag 23 mei 2015 @ 15:21:06 #77
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_152882421
Rojer weet nu ook wat verliezen van Pavic inhoudt. Laat het in de finale van Nice met Tecau liggen tegen topshow Pavic/Venus.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_152972861
Thiemo de Bakker pakt de eerste set van Napolitano met 7-5 (na een 4-5* achterstand). w/
pi_152973157
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 13:29 schreef Wopper1 het volgende:
Thiemo de Bakker pakt de eerste set van Napolitano met 7-5 (na een 4-5* achterstand). w/
w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/
U MAD?
pi_152973603
GSM Thiemo! 7/5 6/2.
pi_152973639
lekker. Pittig toernooitje met veel RG qualie falers.
U MAD?
pi_152974690
"Als je een speler ziet sprinten is hij te laat vertrokken." - JC
pi_152974876
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 14:35 schreef Crocmaz het volgende:
_O-

Mooie voor in het Haase topic. Als iemand er even een pica van kan maken zet ik 'm erin :P
U MAD?
pi_152993727
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 13:56 schreef Wopper1 het volgende:
GSM Thiemo! 7/5 6/2.
Hopelijk het spel van Bordeaux doorzetten
pi_153010485
Thiemo wint met 6/4 6/0 van Renzo Olivo. In de kwartfinale treft hij de Argentijn Facundo Bagnis.
pi_153025814
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 16:04 schreef Wopper1 het volgende:
Thiemo wint met 6/4 6/0 van Renzo Olivo. In de kwartfinale treft hij de Argentijn Facundo Bagnis.
Zie het nu pas.

Thiemo _O_
U MAD?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 mei 2015 @ 15:35:32 #87
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_153042104
De Eredivisie is begonnen. Voor de liefhebbers de uitslagen. Zo won Kerkhove van Rus en was Rus weer te sterk voor Hogenkamp.
SPOILER: speelronde I
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Speelronde II
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Speelronde III
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stand na drie speelronden
Leimonias 11 punten
Rapiditas 10 punten
Lobbelaer 9 punten
ALTA 9 punten
Zandvoort 7 punten
Salland 5 punten
Naaldwijk 3 punten
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_153067809
Thiemo is zojuist begonnen. Stand is 2-2.

http://livestream.com/ATP/vincenza2015centrecourt
pi_153071449
Hoppa! Thiemo door naar de halve finale, 6/4 3/6 6/3.
pi_153071858
^O^
Waarom deed die hond dat niet op RG :')
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_153072551
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 14:33 schreef Norrage het volgende:
^O^
Waarom deed die hond dat niet op RG :')
Naar de halve finale gaan?
U MAD?
pi_153097593
Hebben we deze al gelezen?
quote:
'Kinderen worden kapot getraind, het plezier ontbreekt'

Het grootste talent van Nederland bij de vrouwen moet op eigen benen staan. 'Ze had verder kunnen zijn.'

Als vanouds speelden de Nederlandse tennissers een bijrol op een grandslamtoernooi. Tim van Rijthoven moest afzeggen met een blessure, waardoor Nederland ook ontbreekt bij het juniorentoernooi van Roland Garros. 'Niet goed', zegt Robin Haase. 'Er gaapte een kloof na het afscheid van de gouden generatie. Zoals het er nu uitziet, wordt het gat achter de huidige topspelers alleen maar groter.'

Opvolgers voor de huidige lichting dienen zich niet aan, terwijl de progressie van toptalent Indy de Vroome stagneert. In het nieuwe beleidsplan van de KNLTB krijgen tennisscholen met een keurmerk een belangrijke status bij het aanleveren van potentiële topspelers. Volgens Haase, nummer 1 van Nederland, zijn de tennisscholen echter mede schuldig aan het verval.

'Kinderen moeten niet te lang op de baan staan, ze worden kapot getraind. Dat kun je de bond niet verwijten. De fout ligt bij de tennisscholen. Ik vind het schrikbarend om te zien hoe eenzijdig bij de meeste scholen wordt getraind. Het plezier ontbreekt.'

Tennisscholen

Tennisscholen zijn toch gebaat bij zo veel mogelijk klanten om de winkel draaiende te houden? Haase: 'Daarom vind ik ook dat tennisscholen niets moeten verdienen aan het begeleiden van talenten. Het geld moet worden opgebracht door de recreanten, opdat kan worden geïnvesteerd in topspelers. Het gebeurt al, maar het kan beter.'

Omgekeerd mist Haase bij de jonge generatie de passie om het beste uit jezelf te halen. 'Ik zeurde tegen mijn vader dat hij met me moest tennissen. Ik ging niet slapen voor hij ja had gezegd. Die drive zie ik te weinig. Je merkt meteen of kinderen echt van de sport houden of niet. Ik kwam enkele jaren geleden niet meer naar het bondscentrum in Almere, omdat er te slecht werd getraind. Als we een potje speelden, kon ik de bordjes op al 6-0 zetten.

'Die jongens waren niet bereid om diep te gaan voor een punt. Te veel spelers hadden die attitude, het is een van de redenen waarom ze niet zijn doorgebroken. Dat is veranderd. De huidige jongeren zijn gretig. Ze hebben het gevoel dat ik had als ik met Raemon Sluiter mocht trainen. Een jongen van 14 straalde uit dat hij me wilde verslaan. Vond ik mooi om te zien.'

Remmende factor

Haase ziet nog een remmende factor in de opleiding. 'De gekte bij de ouders. De druk die ze op kinderen leggen. Hoewel de meeste ouders geen verstand van tennis hebben, vertrouwen ze de coach onvoldoende. Ouders koesteren overspannen verwachtingen van hun kind. Ze moeten de regie overlaten aan vakmensen.'

Zelfs haar omstreden vader Petr stond nooit met een racket op de baan, zegt Michaëlla Krajicek, glimlachend. 'Hij zocht de juiste mensen om me heen.' Die aanpak staat in schril contrast met de eindeloze zoektocht van de familie De Vroome naar de ideale coach voor Indy, aldus Krajicek. 'Het is ook voor mij een raadsel, waarom Indy steeds van coach wisselt. Dan zit er iets fout.'

Carl Maes

Momenteel wordt De Vroome op afstand begeleid door Carl Maes, hoofdcoach van de Vlaamse tennisacademie van Kim Clijsters. 'Bij Indy voelde ik al snel dat ze speciaal was', vertelt de 26-jarige Krajicek. 'Nu loopt Indy in de pas bij haar leeftijdgenoten, ze had veel verder kunnen zijn. Ik weet niet wat er met haar aan de hand is.

'Soms hoor ik: nu wordt ze door haar moeder losgelaten. Dan is het weer anders. Ik sprak er over met Fed Cupcaptain Paul Haarhuis. Het zou voor Indy het beste zijn als ze bij de bond kan trainen. Maar ik begrijp dat het voor de KNLTB moeilijk is om afspraken te maken met de familie De Vroome.'

Haarhuis noemde Astrid Hoofs, moeder van Indy, een 'beperking' bij de ontwikkeling van haar dochter. De KNLTB verbrak de onderhandelingen, omdat met Hoofs geen afspraken zijn te maken. Hoewel De Vroome onder contract staat bij marketingbureau IMG houdt manager Olivier van Lindonk zich afzijdig. 'Voor haar tennis moet je bij Carl Maes zijn.'

Nederlagen

Sinds haar zegereeks bij het WTA-toernooi in Antwerpen in februari grossiert De Vroome in nederlagen. Ze slaat bijna elke partij 15 tot 23 dubbele fouten en begint dus gemiddeld met een 5-0-achterstand. Krajicek: 'Indy kan goed serveren, aan haar techniek ligt het niet. Maar alles moet hard bij haar. Je zou ook kunnen denken bij zoveel dubbele fouten: misschien kan het een onsje minder. Wie zegt het haar?'

Het valt niet mee om tot De Vroome door te dringen, stelt Krajicek. 'Ik heb nog nooit een speelster ontmoet, die zo gespannen was als zij.' Krajicek, terwijl ze met beide handen de leuning van haar stoel vastpakt: 'Zo zit ze erbij, ik vind het bijna zielig. Indy is een lief, bescheiden meisje. Ik begrijp niet waar die stress vandaan komt.'

Volgens Krajicek zou De Vroome zich ook socialer kunnen opstellen. 'Nu liet Indy voor het Fed Cupduel met Slowakije weten dat ze niet met ons wilde trainen, omdat ze toch niet zou spelen. Who the fuck are you om zoiets te zeggen? Indy moet bij zichzelf te rade gaan. Ze is 19 jaar, het wordt tijd om uit huis te gaan en een stabiele basis te vinden. Rust is nu haar toverwoord.'

http://www.volkskrant.nl/(...)-ontbreekt~a4042289/
pi_153097890
"Ik kwam enkele jaren geleden niet meer naar het bondscentrum in Almere, omdat er te slecht werd getraind. Als we een potje speelden, kon ik de bordjes op al 6-0 zetten."

_O_
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 30 mei 2015 @ 12:52:19 #94
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_153098596
Hier nog een item uit NOS op 3 van gisteren
http://nos.nl/op3/artikel(...)ar-kijkt-omhoog.html
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_153108299
Thiemo verliest in de halve finale ondanks dat hij meer punten maakte met 6/7 in de 3e set.
pi_153108308
Thiemo :')
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 30 mei 2015 @ 22:52:45 #97
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_153114135
Rondje uitslagen Eredivisie

Naaldwijk - Salland 2-4
Nicolette van Uitert - Richel Hogenkamp 1-6 4-6
Steffie Weterings - Jainy Scheepens 6-2 4-6 2-6
Robin Haase - Boy Westerhof 7-5 3-6 6-1
Peter Torebko - Jasper Smit 4-6 6-2 6-4
Weterings/K. Rus - Hogenkamp/Scheepens 6-4 1-6 4-10
Haase/M. De Jong – Lootsma/Westerhof 1-6 4-6

De Lobbelaer - Zandvoort 3-3
Kiki Bertens - Lesley Kerkhove 6-2 4-6 6-4
Bibiane Weijers - Quirine Lemoine 6-4 6-7 1-6
Jesse Huta Galung - Scott Griekspoor 6-2 6-2
Matwé Middelkoop - Kristof Vliegen 3-6 1-6
Van der Meet/Bertens - Harmsen/Kerkhove 6-3 6-3
Huta Galung/Middelkoop - Vliegen/T. Griekspoor 4-6 6-3 5-10

Leimonias - ALTA 2-4
Aleksandrina Naydenova - Bernarda Pera 4-6 6-3 4-6
Roos van der Zwaan - Sandra Zaniewska 0-6 2-6
Maxime Authom - Gero Kretschmer 6-4 6-4
Yannick Mertens - Nick van der Meer 6-1 6-1
Marosi/Naydenova - Schuurs/Zaniewska 2-6 1-6
Authom/Mertens - De Goede/Kretschmer 4-6 4-6
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_153114407
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:55 schreef TheArt het volgende:
Hebben we deze al gelezen?

[..]

Er gaat weer een potentieel toptalent verloren lijkt het
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_153115604
quote:
Volgens Krajicek zou De Vroome zich ook socialer kunnen opstellen. 'Nu liet Indy voor het Fed Cupduel met Slowakije weten dat ze niet met ons wilde trainen, omdat ze toch niet zou spelen. Who the fuck are you om zoiets te zeggen? Indy moet bij zichzelf te rade gaan. Ze is 19 jaar, het wordt tijd om uit huis te gaan en een stabiele basis te vinden. Rust is nu haar toverwoord.'
:N
pi_153149519
Op basis van dit artikel kun je zeggen dat Indy's probleem vooral mentaal zit. Te veel druk en spanning. Vraag is wie haar die druk oplegt (ouders, coach, zij zelf)... Gemiddeld 20 df per wedstrijd :') is niet normaal uiteraard...
The only way you can be original, is to be yourself.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')