abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152661967
quote:
ZOSSEN -
In de Duitse plaats Zossen is in de nacht van vrijdag op zaterdag brand gesticht in een gebouw waar vluchtelingen moeten worden opgevangen. De politie heeft zaterdag twee verdachten aangehouden die tot extreem rechtse kringen behoren.

Het gaat om twee mannen van 23 en 32 jaar die uit het district Teltow-Fläming komen. In hun auto vond de politie vuurwerk, lucifers en een brandbaar chemisch goedje. Ook hadden de twee posters bij zich met haatdragende teksten.
In Zossen, even ten zuiden van Berlijn, hebben rechts-extremisten al vaker brand gesticht in gebouwen die zijn aangewezen als vluchtelingenverblijf. Extreem rechtse organisaties willen voorkomen dat er buitenlanders hun intrek nemen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)Duitse_opvang__.html

Mafketels.
  zaterdag 16 mei 2015 @ 22:09:03 #2
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_152662283
Vierde brandstichting in een asielcentrum dit jaar in Duitsland.
are we infinite or am I alone
pi_152662354
Ben je automatisch extreem rechts als je niet wil dat er vluchtelingen/buitenlanders in je buurt komen wonen?
pi_152662367
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 22:09 schreef crystal_meth het volgende:
In een gebouw dat (nog) geen asielcentrum is en ook voor andere bestemmingen zou kunnen worden benut.
  zaterdag 16 mei 2015 @ 22:12:24 #5
433565 JagerJanssen
Schoap an't drieten
pi_152662374
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 22:11 schreef Cactus1 het volgende:
Ben je automatisch extreem rechts als je niet wil dat er vluchtelingen/buitenlanders in je buurt komen wonen?
Nee.
Ik wil niet opscheppen maar ik doe het toch maar even.
pi_152662469
quote:
Dat ligt een beetje aan je motivering he?
pi_152662495
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 22:16 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat ligt een beetje aan je motivering he?
Dezelfde als dat je geen muziekschool naast je deur wilt hebben, of een hoerenkast, of een slachthuis.
pi_152662539
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 22:17 schreef vaneiges het volgende:

[..]

Dezelfde als dat je geen muziekschool naast je deur wilt hebben, of een hoerenkast, of een slachthuis.
Waarom zou je dan extreem-rechts zijn?
pi_152662866
quote:
Volgens sommigen wel.

Die mensen kloppen zichzelf natuurlijk vol overtuiging en trots op de borst(en) betreffende hun enorm grote verdraagzaamheid.

Behalve naar mensen die zo hun twijfels hebben over de komst van grote groepen veelal kansloze allochtonen naar hun land.

Dan is er opeens en vooral heel snel geen verdraagzaamheid meer over en moeten de autochtonen maar inschikken en aanvaarden.

Zo niet dan de extreem rechtse, racisme en xenofobe beschuldigingen ondergaan.
pi_152663453
Trieste terroristen!
pi_152663900
Ik keur het niet goed maar ik kan goed begrijpen waarom ze het doen.
pi_152664047
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 23:03 schreef pietba het volgende:
Waarom dan? De samenleving saboteren met brandstichting kan ik sowieso niet goed begrijpen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2015 23:09:45 ]
pi_152664251
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 23:03 schreef pietba het volgende:
:').
  zaterdag 16 mei 2015 @ 23:21:07 #14
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_152664436
quote:
Nee, maar wel als je vervolgens brand gaat stichten in zo'n pand.
Helemaal super.
pi_152664438
NWS / [NWS FeedBack]

[ Bericht 81% gewijzigd door Specularium op 16-05-2015 23:22:12 ]
  zaterdag 16 mei 2015 @ 23:42:23 #16
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_152665260
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 23:09 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Waarom dan? De samenleving saboteren met brandstichting kan ik sowieso niet goed begrijpen.
jeweetwel, white power, Blut und Boden, vechten tegen ZOG...
pi_152665405
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 22:29 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Volgens sommigen wel.

Die mensen kloppen zichzelf natuurlijk vol overtuiging en trots op de borst(en) betreffende hun enorm grote verdraagzaamheid.

Behalve naar mensen die zo hun twijfels hebben over de komst van grote groepen veelal kansloze allochtonen naar hun land.

Dan is er opeens en vooral heel snel geen verdraagzaamheid meer over en moeten de autochtonen maar inschikken en aanvaarden.

Zo niet dan de extreem rechtse, racisme en xenofobe beschuldigingen ondergaan.
Heel veel mooie woorden maar twijfels hebben en brandstichting liggen imo mijlenver uit elkaar.
Dat mensen twijfels hebben, deze willen uitten is allemaal prima. Maar dat was hier niet het geval.
ijs_beer fan!
pi_152665729
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 23:47 schreef NanKing het volgende:

[..]

Heel veel mooie woorden maar twijfels hebben en brandstichting liggen imo mijlenver uit elkaar.
Dat mensen twijfels hebben, deze willen uitten is allemaal prima. Maar dat was hier niet het geval.
Zij zijn blijkbaar van mening dat dit meer aandacht oplevert dan een protest-tweet naar hun 7 volgers.
pi_152666202
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 23:56 schreef vaneiges het volgende:

[..]

Zij zijn blijkbaar van mening dat dit meer aandacht oplevert dan een protest-tweet naar hun 7 volgers.
Dat dacht de dader van Boston ook.
pi_152667091
Ik denk dat dit soort acties wel te rechtvaardigen zijn. De massa-immigratie is duidelijk geen verrijking maar het tegenovergestelde en is ons ongevraagd door de strot geduwd door de politieke elite. Massa-immigratie is niet zomaar iets, het heeft een enorme impact en zorgt voor onaangename veranderingen. Zulke grote veranderingen en beslissingen horen via referenda beslist te worden. En zolang dat niet gebeurt zie ik de massa-immigratie als illegaal.
Dus zolang er geen slachtoffers vallen sta ik achter dit soort..ludieke acties. Als de elite niet wil luisteren moeten ze maar voelen.
En laten we eerlijk zijn links bedient zich al tientallen jaren van dit actiemethodes en geen haan die daar naar kraait.
God bestaat niet, dus leef en geniet
  zondag 17 mei 2015 @ 01:07:09 #21
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_152667482
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 00:44 schreef Religieisfacisme het volgende:
Ik denk dat dit soort acties wel te rechtvaardigen zijn. De massa-immigratie is duidelijk geen verrijking maar het tegenovergestelde en is ons ongevraagd door de strot geduwd door de politieke elite. Massa-immigratie is niet zomaar iets, het heeft een enorme impact en zorgt voor onaangename veranderingen. Zulke grote veranderingen en beslissingen horen via referenda beslist te worden. En zolang dat niet gebeurt zie ik de massa-immigratie als illegaal.
Dus zolang er geen slachtoffers vallen sta ik achter dit soort..ludieke acties. Als de elite niet wil luisteren moeten ze maar voelen.
En laten we eerlijk zijn links bedient zich al tientallen jaren van dit actiemethodes en geen haan die daar naar kraait.
ludieke acties ...
pi_152667559
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 01:07 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

ludieke acties ...
[ afbeelding ]
Oh dat wist ik niet. Dus de negers in Amerika waren ook godsdienstwaanzinnig ? Pleegden zij ook gruwelijke aanslagen ? Probeerden zij ook de vrijheid van meningsuiting om zeep te helpen d.m.v. moordpartijen ? Onthoofden en verbranden zij ook gevangenen ? Onderdrukten zij ook vrouwen ?
Hingen zij homo's op ? Waren zij ook racistisch ? Waren zij ook antisemitisch ? etc.

Appels en peren vergelijken. Kansloos.
pi_152667581
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 01:13 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

Oh dat wist ik niet. Dus de negers in Amerika waren ook godsdienstwaanzinnig ? Pleegden zij ook gruwelijke aanslagen ? Probeerden zij ook de vrijheid van meningsuiting om zeep te helpen d.m.v. moordpartijen ? Onthoofden en verbranden zij ook gevangenen ? Onderdrukten zij ook vrouwen ?
Hingen zij homo's op ? Waren zij ook racistisch ? Waren zij ook antisemitisch ? etc.
Ga je iedere moslim nu serieus verantwoordelijk houden voor IS en dat soort extremisten? Wow...
pi_152667600
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2015 01:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ga je iedere moslim nu serieus verantwoordelijk houden voor IS en dat soort extremisten? Wow...
Niet alleen dat,elke asielzoeker.Zo'n stuk treurigheid kun je beter negeren denk ik.
pi_152667742
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2015 01:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus jij hebt de illusie dat alleen IS extreme ideeën er op na houdt. Ik zal je maar niet vervelen met enquętes die aangeven dat het radicale denken diep geworteld is en grote, zo niet het grootste, delen van de islamitische samenleving bestrijkt. Vrouwenonderdrukking, ondemocratisch gedachtengoed, homohaat, antisemitisme enz. vind je bij het gros van de moslims en al lang voordat IS bestond.

Sterker nog organisaties als IS kunnen alleen maar bestaan omdat dat gedachtengoed zo wijdverbreid is onder moslims. Waarom denk je dat je dit niet bij andere religies ziet ?
De islam predikt haat dat is haar fundament en dan moet je niet gek staan kijken dat de gelovigen die haat ook gaan verspreiden en in de praktijk brengen.
Hebben we dan niets geleerd van WWII ?
pi_152667787
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 01:26 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

Dus jij hebt de illusie dat alleen IS extreme ideeën er op na houdt.
Ah, gruwelijke aanslagen plegen, onthoofden en vermoorden van gevangenen en homo's ophangen zijn extreme ideeën.

Nee, dat zijn daden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Specularium op 17-05-2015 04:55:26 ]
pi_152667840
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2015 01:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ah, gruwelijke aanslagen plegen, onthoofden en vermoorden van gevangenen en homo's ophangen zijn extreme ideeën.

Nee, dat zijn daden.
Voortgekomen uit haat en de extreme en discriminerende denkbeelden die de islam erop na houdt.

[ Bericht 26% gewijzigd door Specularium op 17-05-2015 04:56:00 ]
pi_152667848
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 01:36 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

Voortgekomen uit haat en de extreme en discriminerende denkbeelden die de islam erop na houdt.
Dus nu is iedere moslim schuldig aan IS. Oké.
pi_152667873
quote:
10s.gif Op zondag 17 mei 2015 01:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus nu is iedere moslim schuldig aan IS. Oké.
Is iedere racist schuldig aan racisme ? Ik denk het wel.
pi_152667882
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 01:40 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

Is iedere racist schuldig aan racisme ? Ik denk het wel.
Ja, en iedere Nederlander aan Sytze van der V.
pi_152667917
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 22:09 schreef crystal_meth het volgende:
Dit is geen incident meer.
Alle rechts-extremisten terug naar Marokko!!!
pi_152667928
quote:
10s.gif Op zondag 17 mei 2015 01:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, en iedere Nederlander aan Sytze van der V.
Vreemde vergelijking. Is iedere kindermisbruiker schuldig aan het misbruiken van een kind ? In mijn ogen wel.
pi_152667956
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 01:44 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

Vreemde vergelijking. Is iedere kindermisbruiker schuldig aan het misbruiken van een kind ? In mijn ogen wel.
En iedere moslim die nog nooit een vinger heeft uitgestoken naar anderen is schuldig aan moord duizenden kilometers verderop? Hele vreemde redenatie.
pi_152668027
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 01:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En iedere moslim die nog nooit een vinger heeft uitgestoken naar anderen is schuldig aan moord duizenden kilometers verderop? Hele vreemde redenatie.
Gezamenlijk vormen zij een club die haat en discriminatie als de norm hebben. Daar kan gewoon niets goeds uit komen en dat zien we dan ook dagelijks in de praktijk. Er is een reden waarom de islam zo gewelddadig is en politiek correcte mensen doen net of die niet bestaat. Leg mij maar eens uit waarom de Jehova's geen mensen martelen en vermoorden, waarom de Christenen geen treinen opblazen en waarom de Joden geen striptekenaar doodschieten.
pi_152668057
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 01:13 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

Appels en peren vergelijken. Kansloos.
Leuk, maar dit gegeneraliseer van je is nog vele malen kanslozer.
pi_152668170
quote:

[..]

Voortgekomen uit haat en de extreme en discriminerende denkbeelden die de islam erop na houdt. Ben je echt zo simpel ?
Het feit dat jij over 'de Islam' praat en niet over Islamitische stromingen specifiek geeft volgens mij al aan dat je nog niet half weet waar je over praat. Hetgeen jij 'de Islam' noemt is in werkelijkheid omtzettend divers.
pi_152668198
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 01:54 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

Gezamenlijk vormen zij een club die haat en discriminatie als de norm hebben. Daar kan gewoon niets goeds uit komen en dat zien we dan ook dagelijks in de praktijk. Er is een reden waarom de islam zo gewelddadig is en politiek correcte mensen doen net of die niet bestaat. Leg mij maar eens uit waarom de Jehova's geen mensen martelen en vermoorden, waarom de Christenen geen treinen opblazen en waarom de Joden geen striptekenaar doodschieten.
Pak er eens twee kaarten bij.
Kaart 1: verspreiding van de 5 wereldreligies
Kaart 2: ontwikkelingsgraad per land
En zie de overeenkomsten.
  zondag 17 mei 2015 @ 02:14:18 #38
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_152668248
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2015 02:09 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Ja, het christelijke Afrika is erg goed bezig...
pi_152668268
quote:
13s.gif Op zondag 17 mei 2015 02:06 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Het feit dat jij over 'de Islam' praat en niet over Islamitische stromingen specifiek geeft volgens mij al aan dat je nog niet half weet waar je over praat. Hetgeen jij 'de Islam' noemt is in werkelijkheid omtzettend divers.
Dat zoeken ze maar lekker zelf uit. Die stromingen hebben vrijwel allemaal dezelfde discriminerende en racistische denkbeelden waar de rest van de wereld niet onder hoeft te lijden. Inpakken en wegwezen met die handel.

quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2015 02:09 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Kaarten ? Ik wil geen kaarten maar een samenleving die vrij is van religieuze waanzin. Wat hebben kaarten met het ongebreidelde racisme en extreme geweld van de islam te maken ?
pi_152675873
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 02:16 schreef Religieisfacisme het volgende:
Dat zoeken ze maar lekker zelf uit. Die stromingen hebben vrijwel allemaal dezelfde discriminerende en racistische denkbeelden waar de rest van de wereld niet onder hoeft te lijden. Inpakken en wegwezen met die handel.
Nee, je toont nu alleen nogmaals je onwetendheid aan. Verdiep je er eens in zou ik zeggen. Nu ben je niet heel erg overtuigend.
IS bijvoorbeeld mag dan wel een Islamitische organisatie zijn, hun sjiitische mede-Islamieten moeten zich bekeren of worden gedood.
Overigens snap ik niet waar je op baseert dat iedere moslim discriminerende en racistische denkbeelden zou hebben. Ik denk eerder dat jij zelf degene bent die daarmee anderen in een verdomhoekje stopt. Misschien zou je daar eerst eens mee moeten stoppen.
quote:
Kaarten ? Ik wil geen kaarten maar een samenleving die vrij is van religieuze waanzin. Wat hebben kaarten met het ongebreidelde racisme en extreme geweld van de islam te maken ?
De dingen die jij opnoemt staan los van de Islam, die hebben met een gebrek aan ontwikkeling te maken. Dat zie je evengoed in andere gebieden. Christelijk Afrika bijvoorbeeld, zoals C_M al heeft aangekaart.
Maar een uitdaging voor jou: zoek eens een gebied wat aantoont dat de Islam de door jouw opgenoemde zaken veroorzaakt.
Uiteraard moet dan wel worden uitgesloten dat de situatie in het gebied op iets anders dan puur de Islam te baseren is. Daarom zul je dus nog een ander gebied moeten vinden wat zo goed als gelijk is, maar verschilt in religie.
pi_152675908
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 02:14 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ja, het christelijke Afrika is erg goed bezig...
Bedoelde vooral dat de Islamitische gebieden minder ontwikkeld zijn en dat ik van mening ben dat de door R=f genoemde dingen waar de Islam voor zou staan daaraan te wijten zijn dan aan de Islam specifiek.
Al had ik dat inderdaad wel duidelijker kunnen verwoorden.
pi_152675993
Ik sta normaal gesproken neutraal tegenover brandstichting, maar dit keur ik af.
pi_152693840
quote:

[..]

Accepteer dat er ook mensen zijn die de invloed van religie en dan vooral de islam anders (willen blijven) zien.

De gevaren (willen blijven) bagatelliseren en minder serieus (willen blijven) nemen.

Dat scheelt je een hoop argumenteren.

Waarom die mensen het vooral voor de islam / moslims blijven opnemen en niet voor de andere gezellige fanatieke sprookjes liefhebbers blijft voor mij altijd weer verwonderlijk en bizar.

Die zien ze waarschijnlijk als saai en minder hip / aantrekkelijk

Een soort van selectieve verontwaardiging en loyaliteit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')