kanovinnie | zaterdag 16 mei 2015 @ 20:41 |
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier. Kijk, zó moet het! ![]() Eerstvolgende meet: * 300km Ardennendriehoek (de beruchte) op zaterdag 28 maart * 400km Maas-Ourthe op zaterdagavond 25 april * 600km Rondom de Eifel op zaterdagochtend 13 juni * 200km Vennbahn op zondag 20 september * zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk Wij doen aan Strava Nuttige links: Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in Spanje
![]() | |
Andyy | zaterdag 16 mei 2015 @ 21:02 |
https://www.strava.com/activities/305791489 Nieuw record voor mij. Volgend jaar ga ik 'm uitrijden, als we niet vier uur lang regen en wind hebben ![]() | |
Z | zaterdag 16 mei 2015 @ 21:03 |
Hoe ben je thuis gekomen? | |
Andyy | zaterdag 16 mei 2015 @ 21:04 |
In de volgauto gestapt en vervolgens de trein gepakt ![]() | |
Z | zaterdag 16 mei 2015 @ 21:08 |
Volgauto ftw. | |
ddx | zaterdag 16 mei 2015 @ 21:27 |
Waarom wachten tot volgend jaar ? | |
Fretwork | zaterdag 16 mei 2015 @ 21:29 |
Barbecue achter de kiezen, nu de verjaardag van Grolsch vieren. Yolo enzo. | |
ratatat | zaterdag 16 mei 2015 @ 21:29 |
Gewoon volgende week met ddx mee, of die week erna, of die daarna. ![]() | |
ultra_ivo | zaterdag 16 mei 2015 @ 21:33 |
Die opmerking over het kerkhof heb ik al eens een keer van een Haagse randonneur gehoord. 1000km brevet vanaf Eindhoven in 1994. De Rue de Tesny was de eerste klim van betekenis. Ik ging als eerste aan, achter me trapte iemand z'n achterwiel gelijk scheef. De rest allemaal te voet. In dat jaar zat er een gat in de kerkhofmuur. Erg handig ![]() | |
Tourniquet | zaterdag 16 mei 2015 @ 21:58 |
Leuk rondje: https://www.strava.com/activities/304930092 | |
ddx | zaterdag 16 mei 2015 @ 22:01 |
Netjes binnen de 24u ![]() | |
ultra_ivo | zaterdag 16 mei 2015 @ 23:18 |
De ritten van Karl zijn inderdaad legendarisch. Toch zie ik ze niet als een echte BRM. Hij zoekt ieder klimmetje in de omgeving op en maakt daardoor gigantische omwegen. Het is daardoor een echte spoorzoektocht bij hem. Daarbij verzet hij zich ook nog eens tegen het gebruik van een GPS en levert expres foute GPS bestanden. | |
Yankee | zondag 17 mei 2015 @ 08:36 |
Edge 800 met city nav, maar zonder band etc voor 190 euro. Is dat een beetje okay? | |
Gripper | zondag 17 mei 2015 @ 09:14 |
Klinkt niet duur, aan de andere kant zijn er ook mogelijkheden om city nav te bemachtigen voor minder geld ![]() En de hr band zou je dan nog los moeten kopen, is ook zo weer 60¤ ? | |
Andyy | zondag 17 mei 2015 @ 09:17 |
http://www.decathlon.nl/g(...)-ant-id_8321463.html 35, kan je vast wel ergens voor nog minder vinden | |
Yankee | zondag 17 mei 2015 @ 09:43 |
Is voor mijn vriendin. Ze gebruikt nu een forerunner, dus die band heeft ze wel. Batterij van de forerunner is alleen leeg na een uurtje of vier. Dat is een beetje jammer met het oog op de marmotte etc. | |
Patroon | zondag 17 mei 2015 @ 13:30 |
https://www.strava.com/activities/306195086 Naar de tering ![]() | |
Oksel | zondag 17 mei 2015 @ 14:52 |
Wat bedoel je? | |
Oksel | zondag 17 mei 2015 @ 15:01 |
Ik heb vanochtend mijn nieuwe wieltjes getest. Rustig duurritje richting de Holterberg, daar even gas erop. Had niet genoeg tijd om 't helemaal te doen, maar wilde even een steil stukje hebben om te kijken of de wielen onder mishandeling ook zouden presteren. Nouja, ze gaven dus geen krimp. Meteen even een PR gezet op de Diepe Hel. ![]() | |
Levitas | zondag 17 mei 2015 @ 15:04 |
Mooi fietske zo Okkie!! | |
Patroon | zondag 17 mei 2015 @ 16:07 |
Kijk maar naar de blokken. 6x5min voluit, met 5min rust er tussen. Waaide weer storm, dus blokken tegen de wind in. Respectievelijk 336w, 325w, 325w, 317w, 312w en 304w. | |
fetss | zondag 17 mei 2015 @ 16:31 |
Net terug uit een lang weekendje Monschau! Was ik mijn activiteiten aan het bekijken in veloviewer, moet ik tegenwoordig betalen om alles te kunnen zien. ![]() Zijn er nog goede alternatieven? | |
Levitas | zondag 17 mei 2015 @ 16:33 |
Kut kut kut... Net na m`n rit schiet m`n Garmin uit m`n handen toen ik hem van de mount halen. Bovenkant tikt op de grond en er zitten nu een aantal flinke barsten in m`n scherm. Alles doet het verder nog, maar hij zal niet meer waterdicht zijn nu ![]() Moet mij weer overkomen zeg, verdomme. Iemand ervaring met Futurumshop/ Garmin wat betreft reparaties ? [ Bericht 9% gewijzigd door Levitas op 17-05-2015 16:45:21 ] | |
RealBizkit666 | zondag 17 mei 2015 @ 16:36 |
Vandaag deden de benen toch wel een beetje pijn. ![]() | |
ratatat | zondag 17 mei 2015 @ 16:36 |
Klinkt pijnlijk. Maar is 5 minuten niet wat lang om voluit te gaan? | |
Patroon | zondag 17 mei 2015 @ 16:40 |
Ik heb het niet bedacht. Het gem. vermogen van het 3e blok was leidend voor de blokken erna. Kwam ik qua gem vermogen onder 97% van blok 3, dan deed ik daarna nog 1 blok. Anders doorgaan tot max 8 herhalingen. Bij blok 5 dook ik onder de 315, waardoor ik nog 1 keer moest. Als het verval groter is dan 3% heeft het geen zin om met de interval door te gaan. | |
Yankee | zondag 17 mei 2015 @ 16:54 |
Alleen wat betreft een fout oid in de software, niet met een kapotte body. Werd prima afgehandeld, duurde twee weekjes geloof ik | |
KnutdeIJsbeer | zondag 17 mei 2015 @ 17:04 |
Jij doet me altijd een beetje aan buurman denken. Van buurman en buurman. Ajetoo. | |
Levitas | zondag 17 mei 2015 @ 17:42 |
Onhandig? Yep, dat klopt wel een beetje ![]() Maar wel een leuk (kort) ritje gedaan. Uurtje op tempo en zelfde intensiteit vast blijven houden tegen de wind in. Klein uurtje op net geen 30 per uur gemiddeld. | |
Oksel | zondag 17 mei 2015 @ 17:54 |
Ik begrijp er geen hol van. Wat wil je nu zeggen? | |
Oksel | zondag 17 mei 2015 @ 17:55 |
Thanks! Prima fietsje, voor nog geen 2k zoals hij daar staat. 7,7kg zoals hij er staat. Geen lichtgewicht, maar lekker stijf en tof. | |
Oksel | zondag 17 mei 2015 @ 17:58 |
Ik begin wel te wennen aan D1. Wind tegen 28, wind mee 32 met hf140 ofzo. Heb trouwens ook nog even met 42 een kasseien strook gepakt met de fiets. gaat lekker. | |
Gripper | zondag 17 mei 2015 @ 18:16 |
Wordt verdomme ook eens tijd, hoeveel jaar ren je nou al wiel? Wij reden de eerste keer die toertocht samen in 2008 ofzo? ![]() Maar wel goed bezig natuurlijk. D1 is de basis! ![]() | |
Patroon | zondag 17 mei 2015 @ 18:33 |
Doe niet zo stoer joh | |
Patroon | zondag 17 mei 2015 @ 18:35 |
Je bedoelt hf 146 ![]() | |
Levitas | zondag 17 mei 2015 @ 18:59 |
Nou, ben benieuwd. Heb Futurumshop maar gemaild voor een RMA. Lees hier en daar al dat reparatie ¤100 is. Zonde geld, maar liever dat dan een helemaal kapotte Garmin door wat vocht die er nu in kan kruipen. | |
Patroon | zondag 17 mei 2015 @ 19:15 |
Om ff op je (terechte) vraag terug te komen. Interval voor vo2max moet minimaal 3min en max 8min zijn. Op 106-120% van FTP. Mijn FTP is 273, dus 290-327 watt. ![]() ![]() ![]() In boek staat stoppen bij 5-7% drop in power tov 3e set, maar ik moest stoppen bij drop van 3% en dan nog 1x. Komt op zelfde neer want 304w (mijn laatste set) is bijna 6,5% drop tov 325w [ Bericht 5% gewijzigd door Patroon op 17-05-2015 20:14:47 ] | |
Sunri5e | zondag 17 mei 2015 @ 19:23 |
Hebben jullie ervaring met de zeem in broekjes van eBay? Het is lastig om de kwaliteit van die broekjes in te schatten. | |
dop | zondag 17 mei 2015 @ 19:32 |
hoe moeten wij nu weten welk broekje jij bedoeld, linkje ? ik heb een grof harige oude mannen kont en kan doorgaans met elke broek fietsen, merk wel dat sommige beter zitten dan andere. maar het is allemaal nogal persoonlijk, de een zweert bij merk A de ander B. | |
KnutdeIJsbeer | zondag 17 mei 2015 @ 20:02 |
![]() Welk boek is dat patroon | |
Patroon | zondag 17 mei 2015 @ 20:15 |
Training and racing with a powermeter. Heb nog ff het vervolg van dat hoofdstuk erbij gedaan. | |
Carb | zondag 17 mei 2015 @ 21:08 |
Ik snap dat doorgaan met je interval totdat je niet meer kan en dan nog 1 niet helemaal. Je gaat dan maximaal, wat natuurlijk een super goede prikkel is, maar je moet voor deze training fris zijn om te doen en dan ook nog eens herstellen (wat misschien wel tot 48 uur kan duren). | |
buzz1291 | zondag 17 mei 2015 @ 21:26 |
Bedoel je deze? Geen idee...... ![]() Hoe moet iemand hier nu weten wat die kwaliteit op Ebay is. Honderden aanbieders en het zal wel allemaal Chiastelli zijn. Niet doen dus. | |
Oksel | zondag 17 mei 2015 @ 21:28 |
Ik begrijp je serieus niet. Maar ik denk dat je bedoelt dat je kapot bent door blokjes, maar wij moesten raden dat die paar km's die je deed uit blokjes bestonden. | |
Oksel | zondag 17 mei 2015 @ 21:28 |
Ja, klopt ja ![]() Ik begin me nu eindelijk een beetje renner & toerder af te voelen. | |
Oksel | zondag 17 mei 2015 @ 21:29 |
Ja, dat is de volgende stap. Maar dan had ik die hele heuvel niet meer gehaald ![]() | |
Oksel | zondag 17 mei 2015 @ 21:31 |
Ohja.. kon 't niet laten. ![]() Een Specialized voor m'n dochter. Ze past er overigens nog niet op.. ![]() Alles is dus 'echt'. Een zadelpen, een klem, echte spaken, mooie lasnaden, etc. Dus gebouwd alsof 't een grote-mensen-fiets is. En rood, dus mijn zoon kan er over 3 jaar ook op ![]() | |
ratatat | zondag 17 mei 2015 @ 21:33 |
Als ik het goed heb zegt het boek dat je moet stoppen als je meer dan 5-7% verval hebt op 5 minuten intervallen. Patty gaat door tot z'n verval 3% is en doet er dan nog een blok bij. Waardoor je bij je laatste blok ook zo'n 5-7% verval hebt. | |
Oksel | zondag 17 mei 2015 @ 21:34 |
En nogeens ohjah; ik heb volgende week fietsmeeting. Geen meeting, maar een meeting, snappie? Omdat ik na 100 echt pijn in m'n voeten krijg, en nog regelmatig last van m'n reedt heb. Moet dus 2 fietsen mee, en al m'n schoenen (ook 2 paar). Alleen er zit echt een wereld van verschil qua geometrie & maat tussen m'n Chinago en m'n Oltre.. dus hoe ze dat gaan oplossen ![]() | |
Oksel | zondag 17 mei 2015 @ 21:41 |
![]() ![]() | |
Patroon | zondag 17 mei 2015 @ 21:42 |
Nee, je gaat niet door totdat je niet meer kan. Je gaat door totdat je power niet meer in de juiste zone zit. Bijvoorbeeld om je Vo2max te trainen moet je tussen de 106 en 120% van je FTP trainen. Als je dan blokken doet van 5min, dan kijk je naar je gem. vermogen van blok 3, omdat de eerste 2 blokken je nog fris bent en je nog veel glycogeen voorraad hebt + veel anaerobic work capaciteit. De 3e interval zit dus al wat vermoeidheid en geeft dus een betere waarde voor wat je vaker vol kan houden. Zodra ik onder de 3% van het 3e blok ging, deed ik nog 1x. Zo ging ik niet door tot failure. Je wil namelijk zo efficiënt mogelijk trainen. Precies voldoende doen, zodat het nut heeft, ipv door intervallen terwijl ze geen doel meer hebben. (vooral laatste stukje van 1e afbeelding staat dat wel beschreven) Het herstel zal wat langer zijn dan bijv een duurtraining, maar dat is niet erg. Morgen een rustdag en diegene die mijn schema's maakt, houdt daar wel rekening mee. Het is helemaal niet erg om soms eens diep te gaan in een training, maar je moet dat niet vlak voor een koers doen natuurlijk. Daarom moet je soms ook even een periode in lassen waarin je wat minder koersen rijdt, zodat de focus weer even op training gelegd kan worden, om zo weer een goede wedstrijd periode tegemoet te gaan. [ Bericht 1% gewijzigd door Patroon op 18-05-2015 07:58:18 ] | |
ratatat | zondag 17 mei 2015 @ 21:42 |
Vind het wel echt mooi dat je met een powermeter zo specifiek kan trainen. Met een hartslag meter is het zeker in het begin van je blokken een beetje gokken hoe hard je nu eigenlijk moet trappen om een bepaalde hartslag te halen. | |
kanovinnie | zondag 17 mei 2015 @ 21:44 |
Postbodes verdienen niet veel zeg![]() | |
Patroon | zondag 17 mei 2015 @ 21:48 |
Klopt, hij zei, doe maar nog 1x als je onder de 3% gaat. Waarom hij daarvoor koos wist ik vooraf niet, maar achteraf blijkt dus, dat dat was om mij in te dekken om mezelf niet naar de tering te rijden. Hij kent mij. Als hij 5-7% had gezegd en dan nog 1x, was het nog zwaarder geworden, want dan had ik wel 7 blokken moeten doen. Soort persoonlijke twist denk ik ![]() Staat ook in dat laatste stuk van 1e afbeelding onderaan. Dat de meesten echt het gevoel willen hebben echt iets te hebben gedaan. Dan doen ze na die 5% drop nog 1x, maar dan halverwege al instorten.. dus die laatste keer is dan eigenlijk onzinnig. Dat voorkom je als je 3% zegt en dan nog 1x. Maar hij had ook kunnen zeggen 5% drop, dan direct stoppen, dus geen extra keer. [ Bericht 2% gewijzigd door Patroon op 17-05-2015 21:53:54 ] | |
Oksel | zondag 17 mei 2015 @ 21:49 |
Voor Patty is wielrennen ondertussen pure wetenschap.. | |
buzz1291 | zondag 17 mei 2015 @ 21:51 |
Ga voor over een jaar maar vast voor deze echte fiets in maatje 24 inch. Maar dan heeft ze ook wat. ![]() | |
Patroon | zondag 17 mei 2015 @ 21:52 |
Is het ook ![]() | |
Patroon | zondag 17 mei 2015 @ 21:54 |
HAHAHA Grip laat even zijn tentpaal zien ![]() | |
poiuytr | zondag 17 mei 2015 @ 22:00 |
Vandaag voor het eerst sinds paar ritten weer heerlijk gefietst ![]() | |
KolonelBroodje | zondag 17 mei 2015 @ 22:22 |
Ik blijf mij verbazen over de trainingen die jij fietst. Respect daarvoor! Ik zou het zelf niet kunnen zo precies trainen. Je krijgt dus schema's en trainingen door van jullie trainer. Toen ik bij de junioren fietste was het niet echt zo serieus, misschien lag het aan de club maar daar hielt het wel op bij interval/d1/2/3. Maar jij fietst bij de amateurs nu, wat voor trainer heb je dan? Want het is allemaal wel erg serieus en hij heeft er blijkbaar veel verstand van als ik het zo lees. Wat ik mij afvraag, waarom traint die trainer amateurs en niet elite? Of is de doelstelling van hem om jullie team elite te maken? | |
quinoahipster | zondag 17 mei 2015 @ 22:25 |
Ardennen ![]() | |
Andyy | zondag 17 mei 2015 @ 22:30 |
Ik heb een Chistelli broekje, zeem is echt pure aids. Haal m'n hele kont+anus zo ongeveer open aan de zeem bij een ritje | |
ratatat | zondag 17 mei 2015 @ 22:33 |
Heb ook een chistelli pakje. Broek 1 keer gedragen, daarna nooit weer. Shirtje is wel ok. | |
Patroon | zondag 17 mei 2015 @ 22:39 |
Is niet via de club. Ik DM je morgen ff. | |
buzz1291 | zondag 17 mei 2015 @ 22:48 |
Oei, dat gaat Kolonel vast knaken kosten ![]() ![]() | |
ddx | zondag 17 mei 2015 @ 23:10 |
Ja was erg mooie maar zware rit vandaag ![]() Iig m'n pr verbeterd op de Rue Tesny. | |
ultra_ivo | zondag 17 mei 2015 @ 23:15 |
Het blijft iig zo nog spannend voor de Fok strava hoogtemeterstand voor deze maand ![]() | |
ratatat | zondag 17 mei 2015 @ 23:41 |
Alan Smeets toevallig? Want die zegt echt precies dezelfde dingen op fiets.nl forum als wat jij hier loopt te verkondigen. | |
ddx | maandag 18 mei 2015 @ 00:19 |
Vermoed dat jij eind van de maand wel bovenaan staat ![]() | |
Levitas | maandag 18 mei 2015 @ 07:16 |
Prachtig spul om te lezen, Patroon. Ik hou daar wel van ![]() Voor mij zou het echter in de praktijk zwaar overbodig zijn, hoewel zulke trainingen ook voor recreanten leuk kunnen zijn. Is er ook zo'n boek dat niet zo op power ingaat, maar toepasbaar is voor de middelmatige fietser net als ik, met alleen een hartslagmeter bijv? | |
kanovinnie | maandag 18 mei 2015 @ 07:42 |
Ja daar staat in 80% D1, 20% D2/D3 en rijden met je kutje. | |
muzas | maandag 18 mei 2015 @ 07:46 |
Kan iemand ff scans van de pagina's betreffende dat kutje hier ff plaatsen? | |
kanovinnie | maandag 18 mei 2015 @ 07:47 |
![]() | |
KnutdeIJsbeer | maandag 18 mei 2015 @ 07:49 |
Witte broek, geen bretels, niet soignee | |
kanovinnie | maandag 18 mei 2015 @ 07:54 |
Dit soort broeken is als lingerie. Het moet zo snel mogelijk op de (slaapkamer)vloer liggen. Ze kijkt er iig wel stout genoeg voor. | |
Fretwork | maandag 18 mei 2015 @ 08:00 |
Die filantropische emomeid staat ineens ook op mijn facebookfeed. Maar ze heeft iig wel evenveel gefietst als ik in Tecklenburg, wel droog en plat enzo. | |
kanovinnie | maandag 18 mei 2015 @ 08:09 |
Achteraf vond ik het wel een beetje jammer dat ik die 160 niet toch gedaan had. Ik had goede benen, al was ik na de 130 km ook blij dat ik een herstelshake en braadwurst mit frieten naar binnen kon werken. | |
kanovinnie | maandag 18 mei 2015 @ 08:17 |
http://labs.strava.com/fl(...)JBIJjSUS+50tEkmYMxI= Echt heel ver lagen we steeds niet uit elkaar | |
ultra_ivo | maandag 18 mei 2015 @ 08:22 |
Vandaag is de laatste dag van mijn vakantie. Zoveel extra hoogtemeters zal ik niet meer verzamelen in de komende dagen. Eind van de maand dan wel nog de 600, die heeft iets van 3000-4000 hoogtemeters. | |
Fretwork | maandag 18 mei 2015 @ 08:28 |
Ben na 130km helemaal stukgegaan. Toen we bij de finish kwamen waren de herstelshakes al op. Guanabanananenadrankman stond te roken dus die hebben we ook gemist. Blij dat we doorgezet hebben, maar ik ga woensdag op zijn vroegst weer fietsen. | |
kanovinnie | maandag 18 mei 2015 @ 08:31 |
Dat spul deed het voor mij niet heel erg denk ik. Op het einde wel nog lekker doorgekacheld maar dat was meer omdat ik Gripper niet gunde om mij in te halen en de gedachte dat er een fraaie kissmiss zou staan om mij te onthalen. | |
Carb | maandag 18 mei 2015 @ 08:47 |
Volgens mijn logica heb je er dan nog steeds 1 te veel gedaan. Daar doelde ik mijn opmerking op. Ik snap dat niet (, de rest van de theorie wel). "Intervals-to-exhaustion" probeert het aantal intervals te maximaliseren in één training, terwijl dat misschien niet het aantal intervals in een week maximaliseert. | |
Z | maandag 18 mei 2015 @ 08:51 |
Ik niet maar met, uiteraard, een stukje verkeerd fietsen, kwam ik toch nog op 143 km uit. Met wat voor een cassette reden jullie? Ik zag veel fietsers behoorlijk lichter trappen dan ik dat deed. Op 1 van de klimmetjes, die op een pad begon en overging in een brede asfaltweg (en waar je dat buisje met raar spul kreeg), had ik behoefte aan een iets lichter verzet. En ik zie dat ik een hele twee seconden sneller dan jij ben op die 25% klim, lekker. | |
Gripper | maandag 18 mei 2015 @ 08:52 |
En wij nog langer wachten in die miezerregen zeker? Nee, t was prima zo dat je 130 hebt gedaan ![]() | |
kanovinnie | maandag 18 mei 2015 @ 08:55 |
Welke klim was 25%? Ik ben met mijn 80 kg geen klimmer ![]() Ik was ook wel weer blij om niet meer in de viezigheid te hoeven rijden ![]() Volgende keer beter ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door kanovinnie op 18-05-2015 09:00:53 ] | |
Fretwork | maandag 18 mei 2015 @ 08:55 |
Ik heb een 50/39/34 triple met 12-25 10-speed. Had lichter gemogen, zeker omdat mijn derrie aan het kutten was. Ik durfde hem op de Lärchenweg niet op de 25 te leggen dus 34-23 was redelijk zwaar. | |
Fretwork | maandag 18 mei 2015 @ 08:57 |
Oow, als je iemand "God kut teringding!" hebt horen roepen bij het schakelen was ik het waarschijnlijk. Werd uitgelachen door zo'n kerel op een veel te lekkere fiets. 10 seconden later ging ik hem twee keer zo hard op een koffiemolenverzetje voorbij. | |
#ANONIEM | maandag 18 mei 2015 @ 08:58 |
Uitgelachen = toegelachen. ![]() | |
kanovinnie | maandag 18 mei 2015 @ 08:59 |
Ik reed m'n ketting eraf tijdens het schakelen. Komt een vent voorbij JA DAT IS CAMPAGNOLO Als het 1 van de mannen van hier is.... Daarna reed ik z'n hele groepje aan poeier. Niemand lacht om campa ![]() | |
kanovinnie | maandag 18 mei 2015 @ 08:59 |
Ik zou trouwens ook gelachen hebben Fretje. Sorry. | |
luc.sken | maandag 18 mei 2015 @ 09:02 |
Mijn Garmin schommelt alle kanten op kwa snelheid. Ook het lijntje op Strava ziet er niet helemaal lekker uit (https://www.strava.com/activities/306330826). Weet iemand hoe ik dat kan fixen? | |
kanovinnie | maandag 18 mei 2015 @ 09:03 |
http://www.sportvoedingwe(...)-van-de-organisatie/ Afgezien van wat ambulances heb ik er weinig van gemerkt eigenlijk. Geeneens doorgehad dat de route omgepijlt was. | |
Z | maandag 18 mei 2015 @ 09:04 |
De Lärchenweg. Ik ben nog zo'n 15 kilo zwaarder dan jij ![]() | |
Z | maandag 18 mei 2015 @ 09:09 |
Ik fietste er voorbij toen het net gebeurd was. Er waren toen nog geen ambulances, tamelijk bizar. | |
Fretwork | maandag 18 mei 2015 @ 09:15 |
Zeer begrijpelijk, maakt niet uit. Ik had je daarna wel de berm ingereden. No offense. | |
kanovinnie | maandag 18 mei 2015 @ 09:15 |
Waar was dat dan? Ik zie niet echt een verschil tussen onze routes. HAHAHA Tuurlijk. | |
Fretwork | maandag 18 mei 2015 @ 09:19 |
Je bent hem wel sneller dan Kano opgegaan denk ik. Als jij een atypische profielfoto hebt althans. Niet zo snel als ik hoor, dat was voor de kramp. | |
Fretwork | maandag 18 mei 2015 @ 09:19 |
Kom dan! | |
Tommeke | maandag 18 mei 2015 @ 10:01 |
Jongons, ik heb een vraagje. Ik kan deze zomer voor m'n vakantie een Mio lenen. Nu wil ik daar routes in gaan zetten. Iemand een overzichtelijke site met fietsroutes? | |
Levitas | maandag 18 mei 2015 @ 10:13 |
Dit antwoord verwachtte ik al ![]() Ik vind het interessant om te weten hoe en waarom een bepaalde training effectief is. Als ik daardoor ook nog eens gerichter en effectiever kan trainen voor een persoonlijk doel, is dat toch alleen maar mooi? Net bericht gehad van Futurumshop. Geen idee wat daar nou mee moet ![]() Dat snap ik nog wel ja, eigen stomme schuld. Dus, ik kan een nieuwe (goedkoper) kopen, of gewoon m'n kapotte toestel terugkrijgen? Handig ja. Zou ik hem ook gewoon ergens kunnen laten repareren (afhankelijk van de kosten en de kosten van een nieuwe kopen bij Futurum) | |
Patroon | maandag 18 mei 2015 @ 10:16 |
Je mist ff dat ik nog 1x deed bij 3% verval. Dus komt op zelfde neer dan stoppen bij 5-7% verval zoals literatuur voorschrijft. | |
iScream. | maandag 18 mei 2015 @ 10:23 |
Ik gebruik http://www.bikemap.net/nl/ altijd. Kun je gewoon een startplaats ingeven, aantal KM enzo en hij zoekt een opgeslagen route die aan je criteria voldoet. | |
kanovinnie | maandag 18 mei 2015 @ 10:28 |
Uiteraard. Toch, je traint 2 tot 4 uur per week. Als je dan vervolgens de loorberg met 15km/uur oprijd waar ik 'm met 18 per uur oprij en vervolgens op een stijle klim als de gulpner niets meer over hebt zou ik dat eerder zoeken in je onervarenheid als fietser dan in je getraindheid. Want je bent in het begin gewoon te hard gegaan. Maargoed, ga lekker je trainingen tot een honderste nauwkeurig uitvoeren. Misschien heb je er wat aan. Of gewoon zoals Andy af en toe met een groepje meerijden en zodoende je grenzen leren kennen. Want wat je vergeet is dat Patroon (ondanks dat ik dit niet te rooskleurig moet opschrijven, dan gaat ie naast z'n schoenen lopen) een zeer ervaren wielrenner is en zodoende precies weet over hoe en wat. Bij jongens zoals jou is het (naar mijn bescheiden mening) belangrijker dat je eerst eens leert hoe het allemaal gaat voordat je gaat schaven aan je trainingsmanieren. | |
Carb | maandag 18 mei 2015 @ 10:29 |
Nee, dat miste ik niet. Ik zei "je", maar ik bedoel het boek. | |
Z | maandag 18 mei 2015 @ 10:30 |
Ik zie wel het treinspoor maar de overgang kan ik niet vinden. Het is ook een rommelige route, ik zou niet weten waar ik welke kant op fietste. Knak. En vandaar de kramp natuurlijk ![]() | |
Patroon | maandag 18 mei 2015 @ 10:31 |
Het boek geeft eigenlijk aan dat je direct moet stoppen bij 5-7% verval, maar omdat renners toch graag altijd het gevoel willen hebben genoeg te hebben gedaan, toch nog 1 extra doen, en dan er achter komen dat ze instorten en niet meer genoeg intensief is om de juiste zone te pakken. Dus eigenlijk adviseert het boek ook direct stoppen bij verval 5-7% | |
Patroon | maandag 18 mei 2015 @ 10:37 |
Hier ben ik het wel mee eens. Als je 2-4 uren per week traint, moet je niet bezig zijn met schema's maar gewoon lekker fietsen en af en toe wat verschillende intensiteit zones pakken. Niet te moeilijk. Sowieso is het in het begin vooral erg belangrijk om gewoon lekker zoveel mogelijk te fietsen, daar wordt je beter van. Wat ik doe is vooral nodig als je wil echt wil pieken op bepaalde momenten. Iedereen kan wel met normaal trainen een bepaald niveau halen, maar als je in een bepaalde periode nog eens boven je eigen niveau wil uitstijgen, moet je daar gericht naar toe werken. Het is leuk dat Levitas hier interesse in heeft en niks mis mee, gewoon lekker over lezen en zelf gewoon lekker fietsen is mijn advies. Zelf merk ik dat mijn vorm weer af afneemt, dus ga ik vanaf begin juni weer wat meer richting op training om naar een nieuwe wedstrijd periode toe te werken. Ik rij in die trainingsperiode om de week een KNWU koers en om de week een trainingskoers. | |
kanovinnie | maandag 18 mei 2015 @ 10:38 |
Ik had eigenlijk een ander antwoord van je verwacht ![]() Achter zo´n groep aan als newbie is juist mooi. Jezelf helemaal het schoempes inrijden en dan net, maar dan ook net aan bij kunnen blijven. ![]() En dan de rest van de week in D1 ter compensatie. Meer patatten dus, dan vul je je vorm weer aan ![]() | |
Patroon | maandag 18 mei 2015 @ 10:39 |
Wat had je verwacht dan? ![]() | |
kanovinnie | maandag 18 mei 2015 @ 10:41 |
Dat je zou vinden dat hij het zo op de juiste manier doet. | |
KnutdeIJsbeer | maandag 18 mei 2015 @ 10:52 |
Strava? Of gpsies.com. | |
kanovinnie | maandag 18 mei 2015 @ 10:55 |
![]() | |
KnutdeIJsbeer | maandag 18 mei 2015 @ 10:55 |
Wat is dat voor raar pakje | |
Levitas | maandag 18 mei 2015 @ 10:58 |
Ja natuurlijk heeft dat met gebrek aan ervaring te maken, dat zul je me ook nooit horen zeggen. Ik heb mezelf al opgeblazen op de Loorberg. Ik ben de eerste die dat toegeeft. Maar ik ben ook de persoon(lijkheid) die daarvan baalt en de volgende keer beter wilt doen. Ik vind het fijn om een structuur te hebben in trainingen. Ik heb altijd met schema's hardgelopen, dat werkte heel lekker. Nu doe ik dat ook met krachttraining, en met fietsen doe ik het niet. Daar merk ik van mezelf gewoon dat ik consistentie/ houvast mis, die ik wel bij het hardlopen had en bij KT heb. Heeft dat 100% met elkaar te maken? Waarschijnlijk niet, maar trainen met structuur (of een schema) heeft wel m'n voorkeur. Trainen op de honderste nauwkeurig is natuurlijk ook weer onzin. Nogmaals, ik vind materie die Patroon daar postte gewoon tof om te lezen, toe te passen en de resultaten daarvan te zien. Interessant om te lezen welke training waar effectief voor is, en waarom. Dat wil niet zeggen dat ik helemaal in paniek zou raken als ik af zou wijken van een bepaalde training, maar wat meer structuur is helemaal niet verkeerd imo. Ja, ik moet véél meer ervaring opdoen om te weten wat ik kan, of niet kan, door o.a regelmatig met een leuke groep te rijden. Ervaring die Patroon overduidelijk wel heeft, ook daar ben ik me van bewust. Maargoed.. Rijden met m'n kutje en een leuke groep vinden. En in een notendop, is dat precies wat ik wil. | |
Z | maandag 18 mei 2015 @ 10:58 |
Ik heb wel meer van die soort shirts gezien. Kan dat? Hier was het ongeluk: https://www.google.nl/maps/place/52°15'32.1"N+7°48'35.8"E/@52.258913,7.809931,17z/data=!3m1!4b1!4m2!3m1!1s0x0:0x0?hl=nl | |
kanovinnie | maandag 18 mei 2015 @ 10:59 |
Van mijn nieuwe ploeg ![]() Denk dat je dubbel zag. Is van de organisator. Ik heb een clinic gedaan waar je dat pakje bij kreeg dus die had ik maar aangetrokken. Bedankt voor de locatie | |
KnutdeIJsbeer | maandag 18 mei 2015 @ 11:00 |
Ik denk dat het "probleem" een beetje is dat er vrij weinig programma's te vinden zullen zijn voor 2-4 uur per week. Dan zul je al snel op HIIT trainingen uitkomen, of vrij vertaald: rijden met je kutje. | |
kanovinnie | maandag 18 mei 2015 @ 11:02 |
Ik snap dat je het interessant vind. Ik denk alleen dat dat soort trainingen alleen toepasbaar zijn als je een basis hebt. En zonder basis is het lastig. | |
Fretwork | maandag 18 mei 2015 @ 11:09 |
Als het niet continu regende had ik geen kramp gehad denk ik. | |
kanovinnie | maandag 18 mei 2015 @ 11:11 |
https://www.strava.com/se(...)ollowing&gender=both Knappe score's hebben we hier Gripper! | |
KnutdeIJsbeer | maandag 18 mei 2015 @ 11:13 |
![]() | |
#ANONIEM | maandag 18 mei 2015 @ 11:15 |
2 km ![]() | |
ratatat | maandag 18 mei 2015 @ 11:20 |
The Cyclist's Training Bible van Joe Friel is dan wel interessant. | |
Z | maandag 18 mei 2015 @ 11:21 |
Weer speelde wel mee ja. Ik was in korte broek (voor de tweede keer dit jaar), dacht dat dat wel kon ... | |
Tommeke | maandag 18 mei 2015 @ 11:22 |
Dank voor de tips! | |
Fretwork | maandag 18 mei 2015 @ 11:22 |
Ik heb op een aantal segementen 20 minuten enzo, o.a. bij de televisietoren vanwege de stop daar boven. | |
kanovinnie | maandag 18 mei 2015 @ 11:25 |
Gripper had daaro lek. Ik dacht eerst aan kniestukken maar was maar wat blij met m'n beenstukken. Heb het niet koud gehad maar had graag m'n gabba aangehad
![]() | |
Fretwork | maandag 18 mei 2015 @ 11:27 |
Ik krijg naar mijn idee sneller kramp in de koude regen dan in de zonneschijn. | |
Z | maandag 18 mei 2015 @ 11:32 |
Had je wel genoeg gedronken tijdens de rit? | |
Fretwork | maandag 18 mei 2015 @ 11:33 |
Liters sportdrank Ruim gegeten ook. | |
Fretwork | maandag 18 mei 2015 @ 11:37 |
http://kennisplatform.knwu.nl/kramp | |
kanovinnie | maandag 18 mei 2015 @ 11:38 |
Gewoon niet goed gekleed dus. Wat voor beenstukken heb je? Wel gevoerd? | |
Fretwork | maandag 18 mei 2015 @ 11:48 |
Kan goed kloppen hoor, simpelste beenstukken van cyclewear.eu. Had minder regen verwacht. | |
Levitas | maandag 18 mei 2015 @ 13:00 |
Wat een service van Futurum/ Garmin ![]() Enige wat ik kan doen is m'n Edge 810 opsturen naar Futurumshop. Futurum kan me dan een prijs geven waarvoor ik een nieuw toestel kan kopen. Dit kunnen ze nu nog niet zeggen ![]() | |
#ANONIEM | maandag 18 mei 2015 @ 13:01 |
Wil een brilletje kopen voor vliegjes en ander vliegend gespuis. Nu kwam ik deze tegen; http://www.wiggle.nl/northwave-devil-zonnebril/ Is dit wat? Of hebben jullie betere aanraders voor rond deze prijs? | |
KnutdeIJsbeer | maandag 18 mei 2015 @ 13:01 |
Waarom moet je hem dan opsturen? Zou het ook eens bij je inboedelverzekering proberen. | |
iScream. | maandag 18 mei 2015 @ 13:04 |
Gewoon op aliexpress eentje bestellen, ben je voor 3 euro klaar ![]() | |
ratatat | maandag 18 mei 2015 @ 13:05 |
Met polycarbonaat glas zit je gewoon goed hoor qua uv bescherming. | |
BORRREETJEEE | maandag 18 mei 2015 @ 13:07 |
Ik heb de goedkoopste bril van de Decatlon, ¤5. Heb ik iets meer vertrouwen in. Ook maar een beetje meer hoor. En hoe zie je of het polycarbonaat is? | |
Questular | maandag 18 mei 2015 @ 13:07 |
Ik heb een bril van BBB, doet het prima | |
ratatat | maandag 18 mei 2015 @ 13:11 |
Er staat meestal wel bij waarvan de lens is gemaakt. | |
#ANONIEM | maandag 18 mei 2015 @ 13:17 |
Dure grap weer. ![]() | |
Questular | maandag 18 mei 2015 @ 13:20 |
Nou nee, de moeder van mn vriendin heeft die ergens langs de weg gevonden en hij past perfect ![]() Sowieso zijn die toch niet echt duur? | |
#ANONIEM | maandag 18 mei 2015 @ 13:23 |
HEY, DIE BEN IK LAATST KWIJT GERAAKT! ![]() ![]() | |
Levitas | maandag 18 mei 2015 @ 13:24 |
zodat ze kunnen bepalen voor welk bedrag ik een nieuwe kan kopen. Kan er dan altijd nog voor kiezen om het defecte toestel retour te krijgen als het te duur is. Inboedelverzekering is wel een goede ja. Eens proberen ![]() | |
KnutdeIJsbeer | maandag 18 mei 2015 @ 13:25 |
Maar wat is dat voor onzin dat ze moeten bepalen voor hoeveel je een nieuwe "mag" kopen? Hoe kapotter hoe meer korting ofzo? Stamp er dan nog een paar keer op met een hamer. | |
iScream. | maandag 18 mei 2015 @ 13:26 |
Wat is er mee gebeurd dan? Meeste inboedelverzekeringen zijn tegenwoordig "all-risk", waarbij schade die je zelf toegebracht hebt ook gewoon vergoed krijgt. | |
kanovinnie | maandag 18 mei 2015 @ 13:30 |
https://www.bike-componen(...)uslaufmodell-p24496/ Kaas! | |
Levitas | maandag 18 mei 2015 @ 13:32 |
laten vallen, scherm gebarsten. Werkt verder nog prima | |
KnutdeIJsbeer | maandag 18 mei 2015 @ 13:33 |
Dit. Heb zo al een keer een camera en telefoon gedeeltelijk vergoed gekregen. | |
kaasplankje | maandag 18 mei 2015 @ 13:38 |
Sehr schön ja. Aber das ist eine laufradsatz fur schlauchreifen, öhne drahtreifen, und das auslaufmodel von 20mm breite. | |
kanovinnie | maandag 18 mei 2015 @ 13:41 |
Zo goed had ik ook weer niet gekeken | |
KnutdeIJsbeer | maandag 18 mei 2015 @ 13:42 |
Zaterdag ronde van katendrecht kaas. Doe jij mee | |
kaasplankje | maandag 18 mei 2015 @ 13:43 |
Nee, heb gene fixed gearfiets, gene racer van voor 1990 en met de licentiehouders mag ik ook niet meedoen want das alleen voor sportklasse. Jij wel? | |
KnutdeIJsbeer | maandag 18 mei 2015 @ 13:44 |
Volgens mij mag ik starten in de zondagsklasse als basislid bij ahoy. | |
kaasplankje | maandag 18 mei 2015 @ 13:45 |
Dit is geen antwoord op mijn vraag. | |
KnutdeIJsbeer | maandag 18 mei 2015 @ 13:46 |
Ik ben daar niet zeker van dus dat heb ik gevraagd aan de organisatie. Als het mag dan start ik ja. | |
kaasplankje | maandag 18 mei 2015 @ 13:47 |
Naja als erbij staat auslaufmodel weet je eik al genoeg want bora clincher is 2015 en momenteel nog niet leverbaar? | |
#ANONIEM | maandag 18 mei 2015 @ 13:47 |
Grappig dat Rotterdammers zo blij duits praten ![]() | |
kaasplankje | maandag 18 mei 2015 @ 13:48 |
nou kom je wel ff aanmoedigen dan | |
kaasplankje | maandag 18 mei 2015 @ 13:48 |
wie was er blij dan paardenlul | |
#ANONIEM | maandag 18 mei 2015 @ 13:49 |
Weet niet. kan geen duits ![]() | |
kanovinnie | maandag 18 mei 2015 @ 13:54 |
Ja dat vroeg die Utrechtse postbode ook al aan me. Of jij mee ging doen. Die baanfiets van je is nu gesoigneerd. Hij vond ook dat dat groene stuurlint echt niet kon. Ik zag bora voor een lage prijs, dacht niet langer na en kocht 'm meteen. ![]() | |
KnutdeIJsbeer | maandag 18 mei 2015 @ 13:58 |
Die boras zijn toch altijd rond de 1000? | |
kanovinnie | maandag 18 mei 2015 @ 13:59 |
Nee bullet ultra. Bora's zijn iets van 1500 dacht ik. | |
kaasplankje | maandag 18 mei 2015 @ 14:04 |
Bullet ultra is ietsje meer dan 900.- en 1590 gram, en die bora one clincher staan er bij hopmans op voor 1300.- en 1485 gram, alleen nog niet leverbaar. Ik zou bullet ultra pakken heb ze alleen nu niet nodig. | |
Gripper | maandag 18 mei 2015 @ 14:05 |
Kijk eens kaas!! Ik zit vandaag gevangen in een kaaspakhuis, stinken jongens, en heb speciaal voor jou een plaatje gemaakt van heel veel kaas en kaasplankjes! ![]() | |
kaasplankje | maandag 18 mei 2015 @ 14:06 |
![]() | |
iScream. | maandag 18 mei 2015 @ 14:25 |
Oh, grote kans dat je inboedelverzekering dat gewoon dekt hoor. Laatst nog per ongeluk mn glazen tafel kapot gemaakt, kreeg zelfs de nieuwprijs (van 5 jaar geleden) vergoed, gekke verzekeraars. | |
Patroon | maandag 18 mei 2015 @ 14:31 |
Palletsorteerder ![]() | |
Levitas | maandag 18 mei 2015 @ 15:01 |
Verdomme, held man. Net gebeld en idd, zou gewoon gedekt moeten worden. Als je een meisje was geweest had ik je nu een kusje gegeven | |
Fretwork | maandag 18 mei 2015 @ 15:03 |
Voor een jongen stiekem ook wel toch? Waarom verbergen? Wel gaaf dat het gedekt wordt. Daar betaal ik premie voor ![]() | |
iScream. | maandag 18 mei 2015 @ 15:04 |
Leonos gaat op FOK! als een meisje door het leven, ik speel 'm door ![]() | |
#ANONIEM | maandag 18 mei 2015 @ 15:24 |
Ik sta klaar ![]() | |
Fretwork | maandag 18 mei 2015 @ 15:29 |
Waar wil je hem hebben? | |
Gripper | maandag 18 mei 2015 @ 15:35 |
![]() Kaasboxen zijn het trouwens. Zie jij pallets? Wel supergaaf hightech pallets sorteren: volautomatisch rijdende trucks, die precies weten waar elke box in het magazijn staat; die tot op de mm nauwkeurig kunnen manoeuvreren om boxen op een robotlijn te zetten of ervanaf te pakken, en ze kunnen ook nog eens elkaar en voetgangers ontwijken. Helaas is het zo fijngevoelig dat als er 1 medewerker van de klant een foutje maakt en een box ietsje scheef neerzet, de truck in paniek schiet; en dan moet ik de boel handmatig komen oplossen. Ze klagen de hele tijd over die automatische trucks van ons, terwijl ze 99% van de fouten zelf maken door iets in het computersysteem verkeerd in te voeren ![]() | |
#ANONIEM | maandag 18 mei 2015 @ 15:35 |
Op mijn nieuwe fietsbroek ![]() | |
#ANONIEM | maandag 18 mei 2015 @ 15:36 |
Bekend verhaal, user error, krijg jij de schuld ![]() | |
kanovinnie | maandag 18 mei 2015 @ 15:40 |
![]() Dat soort dingen zijn ook gaaf ![]() | |
MarcoD | maandag 18 mei 2015 @ 15:45 |
*fapfapfap | |
Jumparound | maandag 18 mei 2015 @ 16:06 |
beste, ik heb een vraag ![]() Over een paar weken staat de trois ballons op het programma en qua voorbereiding zit ik niet echt lekker. Ik geef mezelf ongeveer 50% kans (25% als ik realistisch ben) om hem uit te fietsen. Afgelopen week was ik in toscane en heb ik nog wat klim meters mee kunnen pakken (zoals deze ) maar ik vraag me af... Wat is in een vlak Nederland nou een goede training om hoogtemeters en helling te simuleren? 7 a 8 % kom ik nog wel redelijk op (oke, zal halverwege even moeten uitblazen) maar als het steiler wordt begint het toch wel te piepen en te kraken :-) Bvd ![]() Sjoerd | |
#ANONIEM | maandag 18 mei 2015 @ 16:09 |
Ligt eraan waar je woont? | |
kanovinnie | maandag 18 mei 2015 @ 16:11 |
Als het in een paar weken nog moet gebeuren zou ik persoonlijk proberen om een paar lange ritten te maken zodat je gewend bent aan lange tijden in het zadel. | |
Jumparound | maandag 18 mei 2015 @ 16:11 |
bussum, dus weinig in de buurt qua klimmen... ben een paar keer naar Amerongen gegaan, maar na 10 keer die berg op en af begint het ook wel te vervelen | |
MarcoD | maandag 18 mei 2015 @ 16:12 |
Toen ik de trois ballons reed had ik nog nooit geklommen, op wat heuveltjes in NL/BE na. Alleen duurtrainingen/uren gemaakt. | |
Jumparound | maandag 18 mei 2015 @ 16:12 |
oke, dat is ook nog wel de bedoeling. Alpenbrevet is in augustus, dus dan heb ik nog wat langer ;-) Het is vooral 10%+ waar ik me zorgen om maak... en weet niet hoe ik daar op zou moeten trainen | |
Patroon | maandag 18 mei 2015 @ 16:13 |
Met cadans 70-90 tegen de harde wind inrijden. | |
kanovinnie | maandag 18 mei 2015 @ 16:13 |
Ik ook niet. Zorgen dat je het juiste verzet hebt is het belangrijkste. Welk verzet heb je? | |
Jumparound | maandag 18 mei 2015 @ 16:13 |
oke, thanks. Ik ga kijken hoe ik de uren nog in mn agenda kan proppen ;-) Dat gaat nachtwerk worden ben ik bang... | |
dop | maandag 18 mei 2015 @ 16:13 |
volgens mij komt sjoerd uit amsterdam. | |
#ANONIEM | maandag 18 mei 2015 @ 16:14 |
Hoezo ga je een alpenbrevet proberen te halen als je nog nooit een berg ben op gefietst? | |
kanovinnie | maandag 18 mei 2015 @ 16:14 |
Je moet het toch een keer doen | |
#ANONIEM | maandag 18 mei 2015 @ 16:15 |
Wat een wijsheid ![]() | |
Jumparound | maandag 18 mei 2015 @ 16:15 |
ik krijg volgende week mn shimano 10 speed casette met 28 binnen. Heb een ultegra derailleur dus zou volgens de fietsenmaker moeten passen. Voor geloof ik 27 kleinst. | |
dop | maandag 18 mei 2015 @ 16:17 |
nu kan ik het niet meer volgen 27 voor ? | |
Jumparound | maandag 18 mei 2015 @ 16:17 |
peer pressure Niet "een" maar 'de" Dit dus ;-) | |
MarcoD | maandag 18 mei 2015 @ 16:19 |
Dit dus! Waarom uitstellen als het nu ook kan, prima mentaliteit. Zorg voor een goed verzet! Drink! en eet genoeg, drinken extra belangrijk als het warm is (dorstlesser niet alleen water, mineralen zijn belangrijk). | |
Jumparound | maandag 18 mei 2015 @ 16:19 |
dat zal wel fout zijn. ik dacht het uit mijn hoofd te weten (niet dus, dat wordt tanden tellen) | |
kanovinnie | maandag 18 mei 2015 @ 16:20 |
Welke afstand? Geen 276 hoop ik? 27x28 (triple dus ![]() | |
Jumparound | maandag 18 mei 2015 @ 16:20 |
die tip had ik inderdaad gevolgd, sportdrank met zout bijvoorbeeld. Ik zweet nogal | |
kanovinnie | maandag 18 mei 2015 @ 16:21 |
Gripper had van die bruistabletjes, dan gooi je gewoon een tablet in je bidon en dan heb je instantsportdrank. | |
MarcoD | maandag 18 mei 2015 @ 16:21 |
Voorbereiding met heuvels bestond uit Amstel gold race flink doorkachelen en klimclassic. | |
Jumparound | maandag 18 mei 2015 @ 16:21 |
nee, geen 276. Afhankelijk van de dag 132 of heel misschien 172 | |
Z | maandag 18 mei 2015 @ 16:22 |
Die 276, wat een tocht is dat. | |
Jumparound | maandag 18 mei 2015 @ 16:22 |
voor mij 2 weken toscane. Heel veel wijn en pasta... Dus de energie voorraad is op pijl ;-) | |
Jumparound | maandag 18 mei 2015 @ 16:23 |
hmm, interessant! | |
MarcoD | maandag 18 mei 2015 @ 16:24 |
Gewoon rustig starten en sparen voor het einde, dan komt het wel goed! | |
Fretwork | maandag 18 mei 2015 @ 16:26 |
Als ik jou was zou ik gewoon tegen de wind in proberen met een steady cadans te fietsen. Je probeert dan de weerstand van de helling te simuleren. Hard fietsen in de gewenste cadans is misschien ook een optie. Ik twijfel of je van trainen op de Amerongense berg echt beter gaat klimmen op lange klimmen. Misschien naar Zuid-Limburg en vijf tot tien keer de Camerig rustig op? | |
dop | maandag 18 mei 2015 @ 16:27 |
een race triple is doorgaans 50-39-30 of 52-39-30 | |
Jumparound | maandag 18 mei 2015 @ 16:28 |
dan is het voor 30, maar ik zal nog eens checken :-) | |
Fretwork | maandag 18 mei 2015 @ 16:30 |
Met 30-27 kan je nog wel redelijk rondtrappen op die steile stukken denk ik. Hopelijk hoef je niet te gaan staan, anders is het misschien een idee om dat wat meer te trainen. | |
Jumparound | maandag 18 mei 2015 @ 16:31 |
die zal ik inderdaad nog eens moeten pakken ja ![]() Ik had ook niet het idee dat het veel zoden aan de dijk zette, donderdag pakte ik 2000 meter in 2 x klimmen (en een beetje) in amerongen moet ik daar 40 x voor omhoog... | |
Jumparound | maandag 18 mei 2015 @ 16:34 |
waar ik tegenaan loop is: Het begint goed, cadans is lekker en kom in een lekker ritme... Tot een bepaald punt waarop mn hartslag omhoog schiet en dan begint het harken. Als ik dan een minuut afstap, wat drink en weer verder ga voelt het alsof ik 8 verzetten kleiner ben geschakeld. Maar zodra ik over dat punt heen ben kan ik zonder problemen mn klim voortzetten ![]() | |
KnutdeIJsbeer | maandag 18 mei 2015 @ 16:34 |
Beter dan even doorrijden naar baraque michel ofzo. | |
Fretwork | maandag 18 mei 2015 @ 16:38 |
Klinkt alsof je te hard gaat aan het begin. Kan natuurlijk ook een mentale barrière zijn. Ik denk dat je te dicht of over je omslagpunt zit. | |
Fretwork | maandag 18 mei 2015 @ 16:38 |
Btw, wat is je cadans ongeveer? | |
Jumparound | maandag 18 mei 2015 @ 16:41 |
65-80 tijdens klimmen | |
Fretwork | maandag 18 mei 2015 @ 16:45 |
Ik vind het zelf lekkerder om met een hogere cadans te klimmen, rond de 90 tot waar het kan. Kan me voorstellen dat dat een lagere frequentie eerder voor verzuring zorgt. Heb weinig referentie hoor, zijn er hier veel die veel lange klimmen gedaan hebben. | |
Gripper | maandag 18 mei 2015 @ 16:46 |
Was jij niet die gast die begin van t jaar kwam vragen wat ie moest doen om voor het alpenbrevet (het brevet, niet de brevet) te trainen? En waren er toen niet een paar goedbedoelde adviezen in de trant van "probeer veel km's te maken, minstens 5000, probeer wat heuvels mee te pakken, bijv Limburg en Ardennen; en zorg dat je zo licht mogelijk bent? " Geen fuck met al die adviezen gedaan zeker ![]() Je kunt niet net als met een proefwerk waar je slecht voor geleerd had nog ff in een paar nachtjes alles inhalen he. | |
Jumparound | maandag 18 mei 2015 @ 16:55 |
je mag best naar mijn stats kijken hoor ![]() Heuvels, afstanden etc zit er allemaal in. De 5K gaat moeilijk worden aangezien er de afgelopen maanden nogal wat gebeurd is prive https://www.endomondo.com/stats/3690596 Dat ik die vraag eerder gesteld heb zou kunnen, maar dat is zeker niet dit jaar geweest | |
Andyy | maandag 18 mei 2015 @ 16:56 |
Zeg soigneepolitie, wat kan hier nog gesoigneerder aan?
| |
Andyy | maandag 18 mei 2015 @ 16:57 |
Ja, de foto. Maar het regent buiten ![]() | |
dop | maandag 18 mei 2015 @ 17:01 |
was een andere user Grip. Jumparound heb ik niet eerder in dit topic gezien. en had hem wel herkend omdat ik, weet wie hij is vanuit de begintijd van fok. zal de meeste mensen nu niets meer zeggen , maar broertje van Bart ![]() | |
KnutdeIJsbeer | maandag 18 mei 2015 @ 17:02 |
Toen deed ie ook nog net alsof ie niet de mietjesafstand ging rijden ![]() | |
KnutdeIJsbeer | maandag 18 mei 2015 @ 17:04 |
Oh laat maar dan ![]() | |
#ANONIEM | maandag 18 mei 2015 @ 17:04 |
Waar is je hont? | |
Jumparound | maandag 18 mei 2015 @ 17:05 |
![]() | |
Andyy | maandag 18 mei 2015 @ 17:07 |
Opgegeten | |
Jumparound | maandag 18 mei 2015 @ 17:09 |
![]() Bart was pas blij, hij moest wat voor me oppikken en kon zich voordoen als het broertje van Sjoerd ![]() | |
Gripper | maandag 18 mei 2015 @ 17:20 |
Oh ok. Sorry dan. Maarre, dan doen wat kano zegt. Nu nog heuvels bijtrainen gaat niks doen. Zorg dan maar dat er nog wat lange afstanden in de benen zitten, stop tijdig met trainen voor het weekend van 13-14 juni! Woensdag je laatste rit; donderdag en vrijdag zijn rustdagen. Je zal ook nog die kant op moeten? Vrijdagmiddag hooguit een klein uurtje om de benen los te rijden. En denk aan je eten en drinken: die buisjes limo koop je gewoon bij de fietsenzaak. De 3 tieten kenmerkt zich door matige bevoorrading, er is alleen water en aanmaak limo. Dus als je je sportdrank zelf bij je hebt, kun je het gewoon maken. Powerbar heeft een mooi klein busje met 10 of 12 tabs. (1 per bidon) Op echte sportrepen moet je ook niet rekenen, wat cakejes en brood hebben ze, en zowel vers als gedroogd fruit. Dus echte repen en gels moet je zelf meenemen | |
Jumparound | maandag 18 mei 2015 @ 17:24 |
Geen probleem, maar je was wel overtuigend want ik voelde me al helemaal schuldig ![]() Ik ga die tabs zoeken en opzoek naar gels en repen. De repen van de COOP die ik in italie had waren prima te pruimen, maar wat zijn belangrijke punten om op te letten qua reep? Energie natuurlijk, maar wat nog meer? | |
#ANONIEM | maandag 18 mei 2015 @ 17:24 |
En de (twee) weken ervoor jezelf niet teveel uitputten met proberen er dan nog een paar lange tochten in te knallen. De woensdag ervoor ook niet al te ver fietsen. Ervoor zorgen dat je fris uitgerust aan de start staat. | |
Fretwork | maandag 18 mei 2015 @ 17:26 |
Alcohol een weekje laten staan is ook chill. | |
Jumparound | maandag 18 mei 2015 @ 17:45 |
was ik al mee gestopt ![]() Mag nog wel een kilo of 5 af namelijk ![]() | |
Fretwork | maandag 18 mei 2015 @ 17:49 |
Ook voor je vorm is het chill | |
Jumparound | maandag 18 mei 2015 @ 17:52 |
omdat je een BB avatar hebt neem ik het van je aan ;-) | |
Tommeke | maandag 18 mei 2015 @ 17:57 |
Niets! Super mooi! | |
Carb | maandag 18 mei 2015 @ 18:00 |
Buitenkabel van achterrem misschien iets strakker? | |
Patroon | maandag 18 mei 2015 @ 18:04 |
Bovenkant stuur meer horizontaal zetten. Staat nu wat naar boven gericht. | |
Andyy | maandag 18 mei 2015 @ 18:08 |
Ohja, klopt. Vorige keer tijdens een ritje verschoven, toen snel even weer omhoog gezet | |
Patroon | maandag 18 mei 2015 @ 18:10 |
Een hele puike fiets Andy! | |
ratatat | maandag 18 mei 2015 @ 18:12 |
Campy SR erop voor de rode details die dan mooi matchen met de rest van je fiets. ![]() | |
Fretwork | maandag 18 mei 2015 @ 18:13 |
![]() | |
kaasplankje | maandag 18 mei 2015 @ 18:17 |
-ventielen zijn te lang -shifters staan te laag op de bocht -achterremkabel is te lang bij zadelpen -ketting is te lang -vorkbuis moet nog afgezaagd het is niks ![]() | |
luc.sken | maandag 18 mei 2015 @ 18:20 |
Iemand? | |
kanovinnie | maandag 18 mei 2015 @ 18:29 |
Geen idee, sorry | |
kaasplankje | maandag 18 mei 2015 @ 18:37 |
doe je imo niks aan dit is gps afwijking | |
buzz1291 | maandag 18 mei 2015 @ 18:46 |
![]() Ouwe azijnzeikert, omdat het geen blauwe Taiwanios is cker? | |
Patroon | maandag 18 mei 2015 @ 18:47 |
5mm spacer boven de stuurpen is juist erg pro ![]() | |
buzz1291 | maandag 18 mei 2015 @ 18:48 |
Je pacemaker uitschakelen misschien? ![]() Of en snelheidssensor monteren. | |
dop | maandag 18 mei 2015 @ 18:50 |
na lang zoeken zag ik 1 ding wat opviel, klemband van de voorderrie Zwart. ketting heeft kaas waarschijnlijk gelijk. achter remkabel tsja zou kunnen. ventielen niks van aantrekken remhendels , en stuur staan prima wat mij betreft, misschien klein stukje omhoog maar scheelt weining. [ Bericht 0% gewijzigd door dop op 18-05-2015 18:59:41 ] | |
kaasplankje | maandag 18 mei 2015 @ 18:51 |
was ik nog vergeten 2 dingskes -er zit geen campa op -tis een amerikaan | |
buzz1291 | maandag 18 mei 2015 @ 18:53 |
Ok, die eerste miste ik al, maar op een Trek moet je geen Campa willen lijkt me. | |
Patroon | maandag 18 mei 2015 @ 19:15 |
Ik kan de boeken van Paul van den Bosch aanbevelen! | |
Andyy | maandag 18 mei 2015 @ 19:26 |
-Ventielen steken maar 1cm uit, hoe kort moet het dan zijn? ![]() -Vind de shifters fijn zo -Kan wel kloppen, paar schakels gaan er volgende keer af -Ja klopt. -.5mm spacer boven de pen is pro ![]() | |
buzz1291 | maandag 18 mei 2015 @ 19:37 |
Paul van den Bosch ![]() Ik weet het, ik draaf door, maar PvdB vind ik zo'n enorme kwal, en dat moest er ff uit. | |
Patroon | maandag 18 mei 2015 @ 19:41 |
Haha je mag de persoon niks vinden, maar hij heeft er wel veel verstand van. Dat Energylab is tenminste een instituut die de sporttesten goed uitvoert, je betaalt dan wat meer, maar je krijgt tenminste waar voor je geld, itt SMA's. Daar kan je net zo goed niet heen gaan, aangezien je toch niks aan de uitkomst van de test hebt. En je mag van Sven Nijs vinden wat je wil, maar als er 1 veldrijder is die de afgelopen jaren constant heeft gepresteerd is hij het wel. | |
buzz1291 | maandag 18 mei 2015 @ 19:43 |
Shifters staan echt niet goed. Moeten omhoog vermits je geen hele kleine handjes hebt en dan onder in de beugel niet meer kan remmen. En anders een 17 graden pen monteren waardoor die grepen automatisch lager komen te staan. Door die grepen hoger in de bocht te monteren staan je polsen in een betere houding dan nu het geval zal zijn. (En het ziet er natuurlijk niet uit zo) | |
Z | maandag 18 mei 2015 @ 19:46 |
Stickers op de velgen. Nu zijn het net Toffifee's. | |
Patroon | maandag 18 mei 2015 @ 19:46 |
Stel wijven hier ![]() | |
dop | maandag 18 mei 2015 @ 19:47 |
He Buzz wanneer krijgen we eens een pica van jou fiets. Dat jij zelf anoniem wil blijven wil toch niet zeggen dat we jou karretje niet eens mogen bewonderen. Ook al zullen we het dan vast niet laten om commentaar te geven,maar daar ga jij je niks van aantrekken. Misschien krijg je zelfs complimentjes ![]() | |
buzz1291 | maandag 18 mei 2015 @ 19:49 |
Opzouten met die Nys, daar maak ik in een ander topic wel ruzie over. Ik denk dat PVDB best wel kundig is hoor. Maar de arrogantie waarmee hij op SPORZA iedere keer weer bij Wuyts in het hol mag kruipen om Nys, met een Y anders hebbie 't over z'n ex, op te hemelen en te verheerlijken vind ik verschrikkelijk stuitend. En komend seizoen wordt hij, of uitgelachen, of hij komt niet meer want de jonkies MvdP, LvdH en WvA overklassen de rest volledig. ![]() | |
Yankee | maandag 18 mei 2015 @ 19:51 |
Ah dat was ik ![]() ![]() | |
Patroon | maandag 18 mei 2015 @ 19:52 |
Tsja ouderdom zal uiteindelijk ook Nys de das om doen ![]() | |
dop | maandag 18 mei 2015 @ 19:56 |
dat weet Buzz vast als geen ander ![]() | |
buzz1291 | maandag 18 mei 2015 @ 19:56 |
Geen porum man, die fiets van mij, 1,5 cm spacers op een centimeter dikke onderring, halve cm spacer er bovenop, omdat het moest van Patroon. En dat alles met een 11 cm korte 6 graden stuurpen. Ziet er niet uit joh. Enne, ook al weer modelletje 2009/10 hé. Tegen de tijd dat ik een witte Pegoretti, een blauwe Baum of een titanium Passoni aangeschaft heb, meld ik me wel. | |
dop | maandag 18 mei 2015 @ 19:58 |
niet piepen , ik ben oprecht geintreseerd. mijn fiets is ook niet nieuw. en een bmc blijft doorgaans een schoon fietsje | |
Z | maandag 18 mei 2015 @ 20:00 |
Zaterdag een paar mooie fietsen gezien. Onder andere een paarse Cinelli (staal denk ik) inclusief paarse banden. En een Olmo(?) leek ook staal of aluminium. | |
Yankee | maandag 18 mei 2015 @ 20:01 |
Leuke fiets die trek ![]() | |
Patroon | maandag 18 mei 2015 @ 20:03 |
Hoe langer ik buzz ken, hoe meer ik van onze huisopa begin te houden. ![]() Vraag me alleen af voor hoelang | |
buzz1291 | maandag 18 mei 2015 @ 20:04 |
Prima, maar als ik dan vóórdat het afgelopen seizoen begint, Paul van den Bosch publiekelijk hoor roeptoeteren dat de conditie en de lab test waarden bij Nys nog nooit zo goed geweest waren, dan lach ik achteraf me echt de ballen uit m'n broek. En dit wegseizoen weer precies hetzelfde beweren hé, Nys dan. Lachen man. En ja, ik merk echt dat boven de 50 het herstel gewoon langer duurt. Streven van 300 km afgelopen weekend werden er ook maar 227 km. Vrijdag was gewoon klote met hele dikke benen van een winderige donderdag rit. Zondag ging wat beter maar niet optimaal. Was aanklampen in de groep. | |
Yankee | maandag 18 mei 2015 @ 20:05 |
![]() ![]() | |
Patroon | maandag 18 mei 2015 @ 20:08 |
Waarom zal je de concurrentie vertellen dat je minder wordt? Dat merken ze vanzelf. Je moet natuurlijk niet alles geloven omke buzz ![]() | |
muzas | maandag 18 mei 2015 @ 20:18 |
Waarom staat op de canyon site niet hoe lang de stuurpen is die ze erbij leveren? Zit nu op een 58,5 lange fiets met een 110 8o pen.... Zit te kijken of ik zou passen op zo'n endurace... Want die kosten bijna niks... | |
kaasplankje | maandag 18 mei 2015 @ 20:21 |
Nee idd met ander frameset, groep en wielen is hij een heel eind. Hij is verder aardig op de goede weg. | |
Gripper | maandag 18 mei 2015 @ 20:23 |
Jonguh, ik ging zo hard zaterdag (op de schaarse momenten dat ik geen band stond te plakken tenminste ![]() | |
the_critic | maandag 18 mei 2015 @ 20:23 |
voor de liefhebbers van onboard beelden.. http://www.nu.nl/wielrenn(...)ek-giro-ditalia.html | |
kaasplankje | maandag 18 mei 2015 @ 20:25 |
Pak toch een ultimate cf man wat moet je met zo een beginnersfiets. | |
KnutdeIJsbeer | maandag 18 mei 2015 @ 20:26 |
Dit Desnoods al | |
muzas | maandag 18 mei 2015 @ 20:27 |
Help me even, als ze gelijk zijn afgemonteerd, wat is er dan meer 'beginner' aan de endurace? Ik dacht dat het alleen een andere geo is, en er 'mindere' wielen inzitten waardoor ie wat cheaper is, maar ik heb al prima wielen. | |
Yankee | maandag 18 mei 2015 @ 20:27 |
![]() ![]() | |
kaasplankje | maandag 18 mei 2015 @ 20:28 |
De geo idd vooral, en een lager gewicht ook ms, maar dat weet ik niet zeker. | |
poiuytr | maandag 18 mei 2015 @ 20:29 |
Tip: fietsverzekering van de NTFU ![]() | |
KnutdeIJsbeer | maandag 18 mei 2015 @ 20:29 |
Stuurpenmaat staat gewoon bij de geometrie trouwens muzas | |
Yankee | maandag 18 mei 2015 @ 20:30 |
Staat er wel, kijk eens bij geometrie | |
Yankee | maandag 18 mei 2015 @ 20:30 |
ah, spuit 11 ![]() | |
KnutdeIJsbeer | maandag 18 mei 2015 @ 20:30 |
Moet wel hoger gewicht aangezien ze een doelpaal als balhoofd gebruiken | |
kaasplankje | maandag 18 mei 2015 @ 20:32 |
Als ik Canyon was zou ik bij een complete fiets als optie "kies je wielset" toevoegen aan de webshop. En dan Shimano, Campa, Mavic en Fulcrum gamma. | |
muzas | maandag 18 mei 2015 @ 20:33 |
ok. Ja daar zat ik naar te kijken. TCR heeft een 1,8cm dustcap en 0,5mm spacer.. dus 18,5+2,3=20,8cm. Balhoofd endurace = 19,5. Zou slammed kunnen, gekke balhoofding moet er wel onder blijven... dus dan kom je even hoog uit? Weet niet hoe hoog dat sluitringetje is -ah gevonden- 16mm Endurace is centimeter korter dan TCR, maar dan pak ik een 120mm pen? Nu ik het zo uittiep past de ultimate beter ja, die is gewoon net zo langs als mn tcr maar een halve cm hoger. | |
muzas | maandag 18 mei 2015 @ 20:33 |
Oh, straal overheen gelezen. tnx. | |
muzas | maandag 18 mei 2015 @ 20:34 |
0,6cm hoger... | |
KnutdeIJsbeer | maandag 18 mei 2015 @ 20:37 |
Bij rose kan je alles eigenlijk uitwisselen en veranderen. Maar dat zijn pas echt lelijke fietsen. | |
kaasplankje | maandag 18 mei 2015 @ 20:39 |
Hmm ja, das nog mooier. Als je nu van bijv. Campa houdt (ik zeg maar es iets geks) en een Canyon wilt, heb je maar 1 of 2 keuzes en anders moet je zelf bouwen. Maar dan krijg je die prijs niet zo scherp ws. | |
KnutdeIJsbeer | maandag 18 mei 2015 @ 20:44 |
Het valt idd mee maar toch heeft ie een hoger giant defy gehalte | |
Patroon | maandag 18 mei 2015 @ 20:44 |
Je moet ook even naar de balhoofdhoek kijken. Die bepaald het stuur/fiets gedrag van het frame. Hoe rechter op het balhoofd, hoe meer race/agressief stuurgedrag. | |
buzz1291 | maandag 18 mei 2015 @ 20:46 |
En de naloop niet vergeten hé ![]() | |
muzas | maandag 18 mei 2015 @ 20:46 |
Goede. Op zich een interessante afweging... Want meer dan toeren gaan het wat mij betreft niet worden. Geen ambitie om de baan op te gaan. Maar goed, vind de geometrie van de TCR ook prima om uren op te zitten.,. Then again; geen ervaring met wat anders. Wat is dat? | |
Patroon | maandag 18 mei 2015 @ 20:49 |
72,4graden vs 73,25graden. Dat stuurt als een oma fiets. | |
buzz1291 | maandag 18 mei 2015 @ 20:50 |
De hoek die de vork met de denkbeeldige horizontale lijn maakt. Vork en vorkbuis staan niet in één lijn namelijk. | |
ratatat | maandag 18 mei 2015 @ 20:51 |
Gewoon met van die Aksium One wielen nemen, heb je meteen een wielset voor bagger weer. | |
Patroon | maandag 18 mei 2015 @ 20:51 |
![]() |