quote:
Op maandag 13 juli 2015 05:21 schreef Mishu het volgende:[..]
Ik zou hem ook niet meer uitnodigen dan voor huwelijken, geboortes van eventuele kinderen etc. Dat recht verliest hij dan ook.
Wellicht alleen een foto van je pasgeboren kind erbij met als onderschrift 'die zal jij nooit leren kennen'.
Hij heeft het recht niet om opa te zijn.
Neuh, dat vind ik te overdreven.
Ik ben overigens al getrouwd en kinderen gaan er niet komen dus dat gaat sowieso al niet meer op. Tja. op dit moment heb ik zoiets van 'joh laat maar gewoon.'
quote:
Op maandag 13 juli 2015 14:00 schreef Lingue het volgende:[..]
Oh dat is geen fijne gedachte...

Heeft het zin om een berichtje te sturen met de vraag waarom hij niets meer laat horen en dat je dat jammer en spijtig vindt?
En wat betreft je halfzus.. Misschien moet het ook nog wat bezinken daar.
Maar wel lief om je neefje van een kaartje te voorzien voor zijn verjaardag.
Ik heb hem met de uitslag van de test ook een mailtje gestuurd. Daarim heb ik gezegd dat ik altijd een fijne jeugd heb gehad en dat ik in hem altijd een fijne vader heb gehad waarvan ik veel heb geleerd.
Maar ook dat hij met (de aanloop naar) de echtscheiding van mijn moeder mijn hart heeft gebroken. Dat dat heel veel pijn heeft gedaan. Dat hij mijn hart wederom heeft gebroken door mij nooit te informeren over zijn wel en wee en ook nooit mijn hulp in te schakelen, maar dat ik dat altijd achteraf moet vernemen.
En dat hij nu mijn hart heeft gebroken door niet te vertellen hoe het nu werkelijk zit.
Dat ik dat alles heel erg vind, dat ik het voel alsof hij niet alleen haar maar nu ook mij definitief tot zijn verleden heeft verbannen. Dat hij weet hoe hij mij kan bereiken (telefoon, adres, e-mail).
en dan mijn naam.
Ik vind (op dit moment) dat ik hem heel duidelijk heb gemaakt waar voor mij de pijn zit (in het liegen/verzwijgen/ook nu niets vertellen,
niet in haar bestaan) en dat ik best open sta voor zijn contact, maar dat hij nu dan wel aan zet is.
quote:
Ik durf dat niet te zeggen.
In het begin kwam mijn vader naar mij toe omdat hij moeite had met het internetbankieren van de Rabobank. Hij had het allang niet meer gedaan dus we moesten het weer even met hem oefenen.
Geen probleem, maar ik heb toen wel gezegd:
ik: 'joh, X (zijn huidige vrouw) bankiert toch ook bij de Rabo? Heeft zij geen internetbankieren?'
hij: 'jawel'
ik: 'ik wil het altijd uitleggen hoor, dat is geen probleem, maar zij kan jou daar toch ook bij helpen?'
hij': '.... ja dat kan ....'
Ik vroeg me toen af, wat voor een relatie hebben die met elkaar? Maar goed, niet lang daarna bleken ze al een jaar getrouwd te zijn. Was haar idee. Op zich met een plausibele reden, maar hij zat er weer bij alsof het niet over hem ging.
Achteraf ga je denken, tja zij doet rare dingen, zij zegt rare dingen, zij heeft hier vast wat in gedaan of gezegd. Maar ik vind dat toch moeilijk te beoordelen. Ik heb haar altijd gezien als 'aanhangsel' van mijn vader. En niet als iemand waar ik zelf ook een band mee heb opgebouwd in welke zin dan ook. Het enige wat ik in het begin met hem heb besproken en ook wel tegen haar heb gezegd, dat ik er vanuit ga dat zij beiden mijn telefoonnummer hebben en dat zij bij calamiteiten of andere dingen mij altijd zullen bellen.
Ik heb geen behoefte aan een 'relatie' met haar, maar ik ging er uit fatsoens oogpunt vanuit dat zij mij ook wel zou bellen als er wat op zou doen. Nou, dat blijkt dus niet het geval te zijn.