quote:Op maandag 13 juli 2015 05:21 schreef Mishu het volgende:
Wellicht alleen een foto van je pasgeboren kind erbij met als onderschrift 'die zal jij nooit leren kennen'.
Oh dat is geen fijne gedachte...quote:Op vrijdag 10 juli 2015 13:54 schreef Spiegelei het volgende:
Naar. Dat is wel een goed woord daarvoor. Ja, het is naar. Het familielid in het buitenland zegt dat het verleden in het verleden ligt en dat dat er niet toe doet. Daarmee bedoelt hij die halfzus. Haar bestaan doet er niet toe voor 'ons' zeg maar.
Ik vind dat juist extra kwetsend en dat heb ik ook gezegd. Ik heb een hele fijne vader gehad, een hele fijne jeugd ook. Als hij nu zeg dat het verleden er niet toe doet en dat dat voorbij is,can vat ik dat op dat ik het moet doen met een vader die nu,can het heden, afstand van mij neemt. En dat ik dus die fijne vader soort van zou moeten vergeten ofzo.... Want dat is verleden. Ik zie dat precies andersom.
Ik heb geen hekel aan mijn vader (maar ik ben wel boos, dat gaat ook nog wel even duren). Die man heeft mij ook ontzettend veel geleerd en we hebben een hele lange tijd heel veel plezier gehad, dus dat koester ik.
Als ik mijn vader een beetje ken, dan zal hij nooit meer contact met mij opnemen. Dat doet nog steeds wel een beetje pijn, ook als ik dat zo opschrijf.
Neuh, dat vind ik te overdreven.quote:Op maandag 13 juli 2015 05:21 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ik zou hem ook niet meer uitnodigen dan voor huwelijken, geboortes van eventuele kinderen etc. Dat recht verliest hij dan ook.
Wellicht alleen een foto van je pasgeboren kind erbij met als onderschrift 'die zal jij nooit leren kennen'.
Hij heeft het recht niet om opa te zijn.
Ik heb hem met de uitslag van de test ook een mailtje gestuurd. Daarim heb ik gezegd dat ik altijd een fijne jeugd heb gehad en dat ik in hem altijd een fijne vader heb gehad waarvan ik veel heb geleerd.quote:Op maandag 13 juli 2015 14:00 schreef Lingue het volgende:
[..]
Oh dat is geen fijne gedachte...
Heeft het zin om een berichtje te sturen met de vraag waarom hij niets meer laat horen en dat je dat jammer en spijtig vindt?
En wat betreft je halfzus.. Misschien moet het ook nog wat bezinken daar.
Maar wel lief om je neefje van een kaartje te voorzien voor zijn verjaardag.
Ik durf dat niet te zeggen.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 14:09 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Pff, lekker dan. Speelt je heksstiefma hier niet een grote rol in?
Zoiets moet in je aard liggen, een externe factor kan het misschien wel versterken maar als je zo bent, dan ben je zo. Belachelijk, zulke mensen.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 14:09 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Pff, lekker dan. Speelt je heksstiefma hier niet een grote rol in?
Ouwe snoeperd.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 15:33 schreef redboyke het volgende:
heb ik ook gehad paar jaar terug. bleek dat mijn vader geneukt had met de babysitter van mijn andere 2 halfzusjes.
Oh nee..quote:Op maandag 7 augustus 2017 21:18 schreef Spiegelei het volgende:
Oké weer een kick van dit topic.
Ik heb vandaag per Whats App vernomen dat mijn vader afgelopen weekend is overleden.
De app kwam niet van zijn vrouw, maar van een familielid in het buitenland die dacht dat ik het al wist.
Mijn man heeft kort telefonisch contact gehad met zijn vrouw.
De vraag (of ze er niet wellicht over nagedacht had om mij ook in te lichten) is gesteld. Haar reactie: ze had het kenbaar gemaakt aan mijn vaders broer (in buitenland, zij is de taal ook nauwelijks machtig) en ze wist dat er wel een lijntje naar mij zou zijn. Dus dat vond ze wel genoeg zo.
Alhoewel het volledig volgens verwachting is dat zij zo doet, word ik er weer heel boos om.
Het is schrikken, het is onwerkelijk, het is definitief en het is voor mij toch ook emotioneel. Niet vanwege de laatste jaren, maar wel mijn verleden met hem. 30 jaar lang heb ik een fantastische vader gehad. De herinneringen doen toch weer een beetje pijn.
quote:Op maandag 29 juni 2015 23:30 schreef Spiegelei het volgende:
Ik denk ook serieus dat ik bij ontij niet direct geïnformeerd zal worden.
quote:Op zondag 1 mei 2016 20:04 schreef Spiegelei het volgende:
Zou hij zelf bellen dan zou ik zeker opnemen. Maar ik weet wel bijna zeker dat hij dat niet gaat doen. Voor mij voelt het als een vader die overleden is. Ik heb de herinneringen, ik heb zijn DNA, ik ben wie ik ben zeer zeker ook dankzij hem. Ik heb hele fijne herinneringen, maar 'het einde' is een beetje raar en apart gelopen.
Oh bah, wat heftig zeg. Gecondoleerd.quote:Op maandag 7 augustus 2017 21:18 schreef Spiegelei het volgende:
Oké weer een kick van dit topic.
Ik heb vandaag per Whats App vernomen dat mijn vader afgelopen weekend is overleden.
De app kwam niet van zijn vrouw, maar van een familielid in het buitenland die dacht dat ik het al wist.
Mijn man heeft kort telefonisch contact gehad met zijn vrouw.
De vraag (of ze er niet wellicht over nagedacht had om mij ook in te lichten) is gesteld. Haar reactie: ze had het kenbaar gemaakt aan mijn vaders broer (in buitenland, zij is de taal ook nauwelijks machtig) en ze wist dat er wel een lijntje naar mij zou zijn. Dus dat vond ze wel genoeg zo.
Alhoewel het volledig volgens verwachting is dat zij zo doet, word ik er weer heel boos om.
Het is schrikken, het is onwerkelijk, het is definitief en het is voor mij toch ook emotioneel. Niet vanwege de laatste jaren, maar wel mijn verleden met hem. 30 jaar lang heb ik een fantastische vader gehad. De herinneringen doen toch weer een beetje pijn.
quote:Op woensdag 9 augustus 2017 02:27 schreef Kamelenteen het volgende:
Tssssss, Een vrouw die zelfs niet wilt vertellen wanneer zn uitvaart is aan zn dochter. Vind ik toch wel heel erg sneu om een dochter niet eens de kans te geven om afscheid te nemen. Ongeacht de band die je met haar/hem hebt. Ik vind zoiets eigenlijk een recht..
Gecondoleerd. En een dikke middelvinger van afkeuring naar de heks namens mij
Dit, hoe triest ben je dan, en rancuneus ook. Wat heb jij nou helemaal misdaan dat dit rechtvaardigt?quote:Op woensdag 9 augustus 2017 02:27 schreef Kamelenteen het volgende:
Tssssss, Een vrouw die zelfs niet wilt vertellen wanneer zn uitvaart is aan zn dochter.
Nee, immers maakt bloed geen band. Dat is een band die men zichzelf oplegt. Soms een hele fijne warme en soms een kille. Wellicht mist zij familie / warmte en zoekt ze er zo naar.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 18:05 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
? Ik snap je niet?
Ik ken dat mens niet. Moet in ineens warme familiegevoelens hebben?
Jezus, anders lees je even wat er in de afgelopen 2 jaar verder nog gebeurd is.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 09:21 schreef oganesson het volgende:
Nee, immers maakt bloed geen band. Dat is een band die men zichzelf oplegt. Soms een hele fijne warme en soms een kille. Wellicht mist zij familie / warmte en zoekt ze er zo naar.
Ik zou beginnen met de vraag: maakt het je uberhaupt uit of ze je halfzus is of niet? Zo ja, vraag of zij een DNA test wil betalenZo nee, laat gaan dat contact.
Ik kijk nooit naar de datum... dit topic kwam naar boven gewoon niet gezien. Ik ga geen 400 posts door spittenquote:Op woensdag 9 augustus 2017 11:09 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Jezus, anders lees je even wat er in de afgelopen 2 jaar verder nog gebeurd is.
Hoe staat je halfzus nu in het overlijden van je vader?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |