twitter:Hannibalum twitterde op zondag 17-05-2015 om 22:08:36@EjmAlrai Anger will rise in sunni population if hashd destroy everthin= Happy ISIS. more followers @Soroush1394 @JoelWing2 reageer retweet
voornamelijk wegens een de religie die ze aanhangen, een overdosis testosteron, een hoop kijk mij de beste zijn, algehele ongeletterdheid/domheid, een misplaatst eergevoel en een overschot aan wapens.quote:Op zondag 17 mei 2015 22:28 schreef JeMoeder het volgende:
Jammer dat deze islamofascisten nu weer een stad met weerloze burgers de vernieling in gaan helpen. Zal nooit begrijpen waarom deze gekken het zo prettig vinden dood en terreur te zaaien.
Laat die ISIS-adepten maar rottenquote:Op zondag 17 mei 2015 22:24 schreef UpsideDown het volgende:
Hezbollah die een sunni-stad gaat innemen, daar blijft niks van overtwitter:Hannibalum twitterde op zondag 17-05-2015 om 22:08:36@EjmAlrai Anger will rise in sunni population if hashd destroy everthin= Happy ISIS. more followers @Soroush1394 @JoelWing2 reageer retweet
Kunnen zij toch niks aan doen dat ze fan zijn van Sebastian Vettel...quote:Op zondag 17 mei 2015 22:50 schreef Frezer het volgende:
Kunnen ze alle haatbaarden die dit conflict overleven in elk geval dat irritante vingertje afhakken (naar goed Daesh gebruik)?
twitter:zaidbenjamin twitterde op zondag 17-05-2015 om 21:59:13#Iraq | People in #Mosul celebrating #ISIL capture of #Ramadi, #Anbar largest city. http://t.co/zYhiR3kvAN reageer retweet
hoe dat?quote:
Het is veels te georganiseerd en gaat sowieso tegen haar eigen idealen in. Ze zijn ook veels te snel gegroeid opeens. Dus als iemand zegt dat het op staande voet gehouden wordt om de wapenindustrie draaiende te houden, dan geloof ik dat makkelijk me dunkt.quote:
ik ben niet zo van de complot theorieen, maar hun successen doet je wel denken idd, hoe hebben deze gasten het zover kunnen schoppen???!quote:Op maandag 18 mei 2015 00:56 schreef rakotto het volgende:
[..]
Het is veels te georganiseerd en gaat sowieso tegen haar eigen idealen in. Ze zijn ook veels te snel gegroeid opeens. Dus als iemand zegt dat het op staande voet gehouden wordt om de wapenindustrie draaiende te houden, dan geloof ik dat makkelijk me dunkt.
Ze geven anders zeer lang religieuze training aan iedereen die hen joint. Ook passen ze straffen vergelijkbaar met (en nog iets wreder dan) Saudi-Arabië toe. Veel van hun straffen zijn wel gebaseerd op de Sharia, net als het laten betalen van belasting van Christenen. Ook hun haat richting Sjiieten duidt wel op een Islamitisch gemotiveerd ideaal. Het is alleen hun versie van de Islam.quote:Op maandag 18 mei 2015 01:04 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik ben niet zo van de complot theorieen, maar hun successen doet je wel denken idd, hoe hebben deze gasten het zover kunnen schoppen???!
omdat je er geen makkelijke antwoord op kan geven is het natuurlijk verleidelijk te zeggen, dat bepaalde duistere machten hen steunen voor hun eigen doeleinden, niet ondenkbaar uiteraard, maarja who knows!
daarnaast hebben ze imo maar 1 ideaal en dat is de totale macht toe-eigenen en elke middel te gebruiken dit doel te bereiken. ik kan voor de rest weinig idealen zien in hun daden. zeer zeker geen islamitische
De elite troepen zijn er later pas heen gestuurd, in feite toen er niks meer te redden viel.quote:Op zondag 17 mei 2015 23:54 schreef Nintex het volgende:
Opvallend dat het in Ramadi ging om zogenaamde elite troepen van het Iraakse leger die de door Amerika geleverde zware wapens achter lieten en er vandoor gingen.
In dit artikel een ooggetuige die zegt dat er op zijn minst 30 Amerikaanse Humvees zijn achter gelaten door het leger en de politie.
http://www.mcclatchydc.com/2015/05/17/266937/islamic-state-routs-last-elite.html
Het is eigenlijk vrij simpel. Ze nemen geen plekken in omdat ze zo goed kunnen vechten. Ze nemen alleen de plekken in waar de bevolking het toelaat. Het leger kan in een stad niks doen als de bevolking ISIS steunt. Want vanuit elk huis kun je beschoten worden. Dat is waarom ze grote moeite hebben met kleine dorpjes zoals Amerli, Nubl/Zahra (in Syrie) die 100% sjiitisch zijn. Ook al zijn het kleine dorpjes.quote:
True. Ramadi gaat nog lastig wordenquote:Op maandag 18 mei 2015 11:29 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het is eigenlijk vrij simpel. Ze nemen geen plekken in omdat ze zo goed kunnen vechten. Ze nemen alleen de plekken in waar de bevolking het toelaat. Het leger kan in een stad niks doen als de bevolking ISIS steunt. Want vanuit elk huis kun je beschoten worden. Dat is waarom ze grote moeite hebben met kleine dorpjes zoals Amerli, Nubl/Zahra (in Syrie) die 100% sjiitisch zijn. Ook al zijn het kleine dorpjes.
Daarom gaan plekken als Baghdad of Erbil nooit vallen.
isis is niet eens bij nubl zahra, maar dat je (een deel van) de bevolking mee hebt is natuurlijk heel belangrijkquote:Op maandag 18 mei 2015 11:29 schreef Peunage het volgende:
Dat is waarom ze grote moeite hebben met kleine dorpjes zoalsNubl/Zahra (in Syrie) die 100% sjiitisch zijn.
Al-Nusra terroristen wel.quote:Op maandag 18 mei 2015 12:46 schreef Slayage het volgende:
[..]
isis is niet eens bij nubl zahra, maar dat je (een deel van) de bevolking mee hebt is natuurlijk heel belangrijk
Dus dan krijg je in de steden als Bagdad of Erbil straks ook zware autobommen en andere zelfmoordterreur?quote:Op maandag 18 mei 2015 11:29 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het is eigenlijk vrij simpel. Ze nemen geen plekken in omdat ze zo goed kunnen vechten. Ze nemen alleen de plekken in waar de bevolking het toelaat. Het leger kan in een stad niks doen als de bevolking ISIS steunt. Want vanuit elk huis kun je beschoten worden. Dat is waarom ze grote moeite hebben met kleine dorpjes zoals Amerli, Nubl/Zahra (in Syrie) die 100% sjiitisch zijn. Ook al zijn het kleine dorpjes.
Daarom gaan plekken als Baghdad of Erbil nooit vallen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |