abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 mei 2015 @ 18:55:16 #1
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_152598235
Aangeboden een powerline adapter met switch, door de aanschaf van een AC wifi router is deze overbodig geworden.

Leeftijd: jaar of 3.
Vraagprijs 30 euro.
Op te halen in Groningen en te verzenden.

Specs: Tweakers
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 18:46:27 #2
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_152628694
Kick
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 20:26:02 #3
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_152631669
Dat is toch voor 'draadloos' internet? Ik heb slecht wifi in mijn kantoorkamer, is dit een stabielere oplossing dan die klote Ziggo router?
  vrijdag 15 mei 2015 @ 22:15:09 #4
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_152635874
Ja internet via het stroomnet. Dus ik had de ene kant in de meterkast in het stopcontact zitten en de andere kant (de switch) in de woonkamerin het stopcontact. Werkte voor mij prima. De 500Mbps waarmee ze adverteren is denk ik wel in een totaal ideale omgeving, maar HD streamen ging voor mij in ieder geval prima.

/edit

Nog een keer je vraag gelezen. Het is dus geen wifi apparaat. Maar als je draadloos bedoeld in het kader dat je geen draden hoeft te trekken klopt het, maar eigenlijk leg je dus zonder kabels te trekken een internetverbinding neer ergens in huis (inclusief switch), waar je dan een x aantal apparaten op aan kunt sluiten via UTP kabel.

Zelf gebruikte ik het dus in mijn tv hoek, tv op internet, raspberry pi op internet, squeezebox op internet allemaal aangesloten op de switch die in het stopcontact zat. Ivm dus de brakke wifi verbinding van ziggo router. Nu dus een compleet nieuwe router gekocht, dus is deze niet meer nodig.

[ Bericht 27% gewijzigd door Sandyman op 15-05-2015 22:20:20 ]
  zaterdag 16 mei 2015 @ 17:36:52 #5
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_152654813
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 22:15 schreef Sandyman het volgende:
Ja internet via het stroomnet. Dus ik had de ene kant in de meterkast in het stopcontact zitten en de andere kant (de switch) in de woonkamerin het stopcontact. Werkte voor mij prima. De 500Mbps waarmee ze adverteren is denk ik wel in een totaal ideale omgeving, maar HD streamen ging voor mij in ieder geval prima.

/edit

Nog een keer je vraag gelezen. Het is dus geen wifi apparaat. Maar als je draadloos bedoeld in het kader dat je geen draden hoeft te trekken klopt het, maar eigenlijk leg je dus zonder kabels te trekken een internetverbinding neer ergens in huis (inclusief switch), waar je dan een x aantal apparaten op aan kunt sluiten via UTP kabel.

Zelf gebruikte ik het dus in mijn tv hoek, tv op internet, raspberry pi op internet, squeezebox op internet allemaal aangesloten op de switch die in het stopcontact zat. Ivm dus de brakke wifi verbinding van ziggo router. Nu dus een compleet nieuwe router gekocht, dus is deze niet meer nodig.
Bedankt, lijkt mij een prima oplossing voor mijn kantoor (laptop + pc). Zitten er dan 2 van die dingen voor in het stopcontact bij, waarvan de ene kant aan mijn router wordt verbonden en de andere kant aan de switch?

Als het zo zit doe ik bij deze een bod van Eur 27,50 incl. verzendkosten.

edit: Jammer dat ik dan een stopcontact kwijtraak bij de router. Kan ik hem ook in een stekkerdoos pluggen?

[ Bericht 2% gewijzigd door leolinedance op 16-05-2015 17:42:08 ]
  zaterdag 16 mei 2015 @ 19:22:40 #6
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_152657216
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 17:36 schreef leolinedance het volgende:

[..]

edit: Jammer dat ik dan een stopcontact kwijtraak bij de router. Kan ik hem ook in een stekkerdoos pluggen?
Kwestie van proberen. Ik heb stekkerdozen die wel werken met m'n Powerline setje, maar ook eentje die het niet doet. Waar dat in zit weet ik niet, maar meestal werkt het wel. Rechtstreeks in de muur is natuurlijk wel optimaler.
  zaterdag 16 mei 2015 @ 23:31:41 #7
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_152664857
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 19:22 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Kwestie van proberen. Ik heb stekkerdozen die wel werken met m'n Powerline setje, maar ook eentje die het niet doet. Waar dat in zit weet ik niet, maar meestal werkt het wel. Rechtstreeks in de muur is natuurlijk wel optimaler.
Dit dus. Ik heb meerdere opstellingen geprobeerd (uit nieuwsgierigheid) en kwam inderdaad tot de conclusie dat het de beste resultaten oplevert door hem aan beide kanten rechtstreeks in de muur te steken.

En om de andere vraag van leolinedance te beantwoorden, er zitten 2 'dingen' bij. 1 witte waar je vanuit je router een UTP kabel insteekt (meestal dus in de meterkast hangende) en een switch die je op de plek waar je internet wilt hebben in het stopcontact steekt.
  zondag 17 mei 2015 @ 00:42:46 #8
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_152667054
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 23:31 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Dit dus. Ik heb meerdere opstellingen geprobeerd (uit nieuwsgierigheid) en kwam inderdaad tot de conclusie dat het de beste resultaten oplevert door hem aan beide kanten rechtstreeks in de muur te steken.

En om de andere vraag van leolinedance te beantwoorden, er zitten 2 'dingen' bij. 1 witte waar je vanuit je router een UTP kabel insteekt (meestal dus in de meterkast hangende) en een switch die je op de plek waar je internet wilt hebben in het stopcontact steekt.
Top. Indien mijn bod akkoord is kunnen we het afronden wat mij betreft.
  zondag 17 mei 2015 @ 10:34:16 #9
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_152670723
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 00:42 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Top. Indien mijn bod akkoord is kunnen we het afronden wat mij betreft.
Ja is prima.
  zondag 17 mei 2015 @ 22:12:34 #10
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_152695605
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 10:34 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Ja is prima.
Ok doen we.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: