1) Zou heel goed kunnen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 10:05 schreef milpek het volgende:
1) Betekent dat dat ik dus het water moet afsluiten voor het hele complex?
2) Is het ook mogelijk om een eigen hoofdkraan aan te brengen in mijn huis?
Geen idee, ja ik weet het niet handig. Maar ik zit er net in, dus ik ga dat uitzoeken. Hij zit in ieder geval niet in de woning zelf.quote:Op donderdag 14 mei 2015 10:17 schreef _Arthur het volgende:
Waar zit je watermeter? Of beter gezegd; hoe weet je hoeveel m3 water je per jaar verbruikt hebt? Of verteld iemand anders je dat?
Jep alle meterstanden, behalve water, de kosten daarvan zitten namelijk in de maandelijkse servicekosten.quote:Op donderdag 14 mei 2015 10:21 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
Je zit er net in... .dan heb je toch je meterstanden gecontroleerd bij afname / overname ???
Ja idd die zal ik benaderen. Bedankt voor de hulp iedereen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 10:28 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
Heb je een VVE / woningbeheerder/verhurende partij? die moet je kunnen informeren waar jouw meter dan zit. Of weten waar de afsluiter voor jouw betreffende appartement zich bevindt.
Hoe ziet je meterkast er dan wel uit ?quote:Op donderdag 14 mei 2015 10:05 schreef milpek het volgende:
In de meterkast zijn ook geen waterleidingen aanwezig. Die is heel 'minimalistisch'. Het is een appartementencomplex, dus het zou goed kunnen dat die in de gemeenschappelijke ruimte zit. Betekent dat dat ik dus het water moet afsluiten voor het hele complex? Is het ook mogelijk om een eigen hoofdkraan aan te brengen in mijn huis?
Als je meter in een gemeenschappelijke ruimte zit, wat dus gezien je verhaal heel aannemelijk is, hoef je in 90% van de gevallen niet het water van het hele complex af te sluiten.quote:Op donderdag 14 mei 2015 10:05 schreef milpek het volgende:
In de meterkast zijn ook geen waterleidingen aanwezig. Die is heel 'minimalistisch'. Het is een appartementencomplex, dus het zou goed kunnen dat die in de gemeenschappelijke ruimte zit. Betekent dat dat ik dus het water moet afsluiten voor het hele complex? Is het ook mogelijk om een eigen hoofdkraan aan te brengen in mijn huis?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In zo'n gemeenschappelijke meterruimte (die meestal onder een trap of in een 'vergeten' hoek in de hal zit) zit per appartement een meter. En elke meter kan je net voor en/of net na de meter het water afsluiten.
Zie hier een paar voorbeelden hoe het er in zo'n ruimte uit kan zien:
hier ontbreken de meters in, maar die blauwe hendels daarmee kan je afsluiten.
en
hier ziet ze er anders uit, met stopkraantjeslolwut
quote:Op donderdag 14 mei 2015 13:20 schreef BrandX het volgende:
[..]
Als je meter in een gemeenschappelijke ruimte zit, wat dus gezien je verhaal heel aannemelijk is, hoef je in 90% van de gevallen niet het water van het hele complex af te sluiten.Hier heb ik wat aan, erg duidelijk. Ik ga morgen sowieso contact opnemen met VvE beheer en het allemaal uitzoeken. Als ik het goed begrijp kan ik gewoon een stopkraan laten monteren in mijn appartement en in het ergste geval zal daarvoor heel even het water moeten worden afgesloten voor iedereen...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In zo'n gemeenschappelijke meterruimte (die meestal onder een trap of in een 'vergeten' hoek in de hal zit) zit per appartement een meter. En elke meter kan je net voor en/of net na de meter het water afsluiten.
Zie hier een paar voorbeelden hoe het er in zo'n ruimte uit kan zien:
hier ontbreken de meters in, maar die blauwe hendels daarmee kan je afsluiten.
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
hier ziet ze er anders uit, met stopkraantjes
Ja die ballofixjes willen weleens gaan lekken langs de spindel.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 22:28 schreef milpek het volgende:
Allemaal bedankt voor de tips! Ik heb de oplossing uiteindelijk gevonden met behulp van de buren. Uiteindelijk ontdekt dat hiermee de waterleiding kan worden afgesloten in het appartement:
[ afbeelding ]
Ik laat alsnog een stopkraan aanbrengen, dat lijkt me toch iets betrouwbaarder.
Er komen twee van dit soort leidingen het huis binnen. Eentje direct in de badkamer en eentje in de gangkast bij de cv, maar idd allebei deze dikte.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |