abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152570410
Zwangerschap en Geboorte
2015

2 mei: twist02 (meisje)
10 mei: Klumsy (jongen)
28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
12 juli: kazy
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01 (meisje)
30 juli: Fuente (meisje)

4 augustus: SaskiaR
6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen)
12 augustus: Ggirl (jongen)
23 augustus: Coccinelle (jongen)
24 augustus mousemicky (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88 (meisje)

6 oktober: Limone (jongen)
8 oktober: Skoap (jongen)
14 oktober: Sara82 (jongen)
16 oktober: pinquit (jongen)
16 oktober: Estrys (jongen)
21 oktober: JantinaGr
23 oktober: *** Cassandra87 en Bartholomeus *** (jongen)

3 november: silliegirl
4 november: Daui (tweeling)
11 november: 1stGirl
14 november: ***Kuukske & JDude***
23 november: Bloesem

8 december: bloes85

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Voor updates graag quoten!
pi_152570423
Even quoten voor wijzigingen
pi_152570448
Hebben jullie 1 boxkleed? Of meerdere?
pi_152570646
2 gekregen tot nu toe en ik wil er graag nog 1 zelf (wellicht 2ehands) kopen die echt mijn smaak is. Leek me handig voor ongelukjes enzo.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_152570684
Wij hebben 2 box kleden. Een mooie en een van de kruidvat van een tientje als reserve welke ook weer als speelkleed op de grond of in de tuin gebruikt kan worden.
pi_152570996
Eén boxkleed hier. Ik had er überhaupt nog niet eens over nagedacht dat meerdere praktisch konden zijn ivm ongelukjes.. (Was al blij dat ik er eentje had haha)

@Joycie: sterkte nog! Balen dat je zo lang moet wachten voor de volgende echo.
pi_152571153
Joycie wat naar dat moeten wachten in onzekerheid :*
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_152571185
Bij Lola had ik 1 boxkleed, en omdat ik voor Frits geen roze wilde en een nieuwe heb laten maken, heb ik er nu 2 :) maar vorige keer ging prima met 1
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_152571322
Ik had bij de meiden 1 boxkleed en een speelkleed voor op de grond met van die toeters en bellen. Als er al ooit een ongelukje plaats vond op het boxkleed (like, 2 keer gebeurd ofzo :') ) dan gooide ik dat speelkleed erin en boxkleed gelijk in een was, kon ie er de volgende dag weer in.

T is wat mij betreft niet net als met beddengoed dat een tweede set wel echt wenselijk is ofzo.
:)
pi_152571760
Vraag; wat heb je nodig om een wiegje op te maken? Ik kom er niet uit met de uitzetlijst hoor. -O-

Ik word een slechte moeder, ik kan dit al niet -O-
pi_152571978
Oh Sillie je bent echt niet de enige hoor! Ik voel me ook nog een n00b en ik snapte ook geen drol van die uitzetlijst :')

Voor het wiegje hebben wij nu een zeiltje (had een bepaalde naam, ben ik even kwijt.. En mag alleen niet onder het hoofd begreep ik ivm stikken?), molton, hoeslaken, lakentje en deken. Nog 2 kruiken erbij met een hoes en dat was hem geloof ik. Mocht het niet kloppen, dan hoor ik het graag van de ervaringsdeskundigen. Kheb nu nog de tijd om extra te kopen :D

Oja en we hebben overal 2 of 3 van geloof ik.
pi_152572035
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 20:44 schreef silliegirl het volgende:
Vraag; wat heb je nodig om een wiegje op te maken? Ik kom er niet uit met de uitzetlijst hoor. -O-

Nee joh :D
Hou gewoon in je achterhoofd dat alles enkel maar regeltjes zijn die wij in NL bedacht hebben want "zo heurt het nu eenmaal". ;) In de VS kijken ze weer heel anders tegen dingen aan, daar zijn die stootkussens enzo helemaal je-van-het...
Als je kindje maar warm, schoon en droog ligt uiteindelijk is dat het belangrijkste ;)

In de meeste gevallen maak je je wiegje op met een moltonhoes (gewoon stof dus, niet van die plastic meuk), een hoeslaken, dan eventueel een hydrofiel in driehoek gevouwen met de punt naar boven toe onder het hoofdeinde voor quick-fix bij ongelukjes. Daarna een lakentje, dan een of twee dekentjes. Klaar :)

Kindje moet uiteindelijk met zn voetjes tegen de bodem aanliggen en met zn schoudertjes onder het dekentje. Je kunt het voor nu gewoon opmaken, je weet immers niet of je kind straks 46 of 56 cm zal zijn. De kraam helpt je daar tzt gewoon mee.
pi_152572070
Een molton (kan onderlegger zijn of hoeslaken, ligt aan het matrasje), een (hoes)laken, een lakentje, een dekentje. Hydrofiel voor onder het hoofdje, klaar.

O, spuit 11 natuurlijk :')
pi_152572091
quote:

Ik wist het ook niet. Ben een keer de Prénatal ingelopen, heb een verkoopster aan haar jasje getrokken en haar me alles laten uitleggen. Hielp goed :D

Hier ook 1 boxkleed en 1 speelkleed. Meer vind ik niet nodig nog.
pi_152572126
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 20:49 schreef kazy het volgende:
Oh Sillie je bent echt niet de enige hoor! Ik voel me ook nog een n00b en ik snapte ook geen drol van die uitzetlijst :')

Voor het wiegje hebben wij nu een zeiltje (had een bepaalde naam, ben ik even kwijt.. En mag alleen niet onder het hoofd begreep ik ivm stikken?), molton, hoeslaken, lakentje en deken. Nog 2 kruiken erbij met een hoes en dat was hem geloof ik. Mocht het niet kloppen, dan hoor ik het graag van de ervaringsdeskundigen. Kheb nu nog de tijd om extra te kopen :D

Oja en we hebben overal 2 of 3 van geloof ik.
Zo had ik het ook :) zonder het zeiltje en kruiken dan (die hadden mijn kinderen niet nodig)

Oh en ik had 1 goed boxkleed en een goedkoop ding als reserve. Maar was eigenlijk niet heel erg nodig, ik moet zeggen ik gooide ook niet bij ieder spuugvlekje dat ding in de was (kleed was ook wit)
  woensdag 13 mei 2015 @ 20:54:45 #16
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152572153
quote:

Daar is de kraamzorg voor! En je hebt vaak ook op internet en in boeken tutorials. :D

Ik heb me nog niet echt in de uitzetlijst verdiept. Ik heb alleen nog maar leuke dingen gekocht. :') en al helemaal niet verdiept in het opmaken van een bedje.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_152572166
Mignonne, heeft die driehoek ook een functie bij de hydrofiel?
pi_152572253
We hebben bij het matrasje hoeslakens gekocht, ik geloof drie. En ik weet zo niet of we die voor de wieg ook hebben.

En ik heb nu twee lakentjes en drie dekentjes.

Geloof ik. Het ligt verdeeld over verschillende dozen en winkeltassen en op verschillende kamers. Dus echt overzicht, mneu.. :')
pi_152572315
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 20:51 schreef mignonne het volgende:

[..]
In de meeste gevallen maak je je wiegje op met een moltonhoes (gewoon stof dus, niet van die plastic meuk)
Ja hoor, heb ik me weer zo'n duur plastic-achtig moltononderleggeval laten aanpraten :P Volgende keer check ik eerst bij jullie haha.
pi_152572338
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 20:55 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Neuh.

Je vouwt hem in een driehoek omdat je afstand van punt-tot-punt dan langer is. Dan kun je hem makkelijker (lees: veiliger want steviger) onder het hoofdeinde van het matras stoppen. Bovendien ligt de hydro dan dubbel waardoor ie ietsje meer kan hebben.
Dat geldt eigk vooral voor ledikantjes. Bij wiegjes is de matras vaak zo klein dat je hem gewoon recht kan laten en er omheen kunt vouwen.
pi_152572392
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 20:58 schreef kazy het volgende:

[..]

Ja hoor, heb ik me weer zo'n duur plastic-achtig moltononderleggeval laten aanpraten :P Volgende keer check ik eerst bij jullie haha.
Nee joh! Wat jij hebt is ook prima denk ik. Maar dan idd niet onder het hoofdeinde.

Wat ik bedoel zijn die waterdichte moltons. Zo'n soort hoeslaken met een plastic onderkant. Das leuk voor als je kind zindelijk wordt, of voor als je bijna gaat bevallen en je vindt het zeiltje teveel kraken zeg maar. Maar voor baby's is dat niet geschikt. Juist omdat je het dus over het hele bed doet en niet het hoofd vrij kunt laten.
pi_152572413
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 20:55 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Geen Mignonne maar dan kun je m stevig instoppen aan de zij en bovenkanten?

Wat Mignonne zelf ook al zegt dus ;)
pi_152572533
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 20:59 schreef mignonne het volgende:

[..]

Neuh.

Je vouwt hem in een driehoek omdat je afstand van punt-tot-punt dan langer is. Dan kun je hem makkelijker (lees: veiliger want steviger) onder het hoofdeinde van het matras stoppen. Bovendien ligt de hydro dan dubbel waardoor ie ietsje meer kan hebben.
Dat geldt eigk vooral voor ledikantjes. Bij wiegjes is de matras vaak zo klein dat je hem gewoon recht kan laten en er omheen kunt vouwen.
Ohja, dat is wel logisch!
pi_152572624
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:00 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nee joh! Wat jij hebt is ook prima denk ik. Maar dan idd niet onder het hoofdeinde.

Wat ik bedoel zijn die waterdichte moltons. Zo'n soort hoeslaken met een plastic onderkant. Das leuk voor als je kind zindelijk wordt, of voor als je bijna gaat bevallen en je vindt het zeiltje teveel kraken zeg maar. Maar voor baby's is dat niet geschikt. Juist omdat je het dus over het hele bed doet en niet het hoofd vrij kunt laten.
Thanks voor de toelichting! Zal eens kijken wat wij nu eigenlijk precies hebben gekocht (alles zit nog onuitgepakt in de plastic tasjes :p )
  woensdag 13 mei 2015 @ 21:12:41 #25
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152573014
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 20:57 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

Geloof ik. Het ligt verdeeld over verschillende dozen en winkeltassen en op verschillende kamers. Dus echt overzicht, mneu.. :')
Ik heb weliswaar alles in 1 huis, maar ik kocht steeds dingetjes tussendoor (nadeel als je door de stad fietst van werk naar huis :+ ) en pleurde alles thuis in verpakking in een shopper in de berging. Vorige week maar alles uitgezocht, omdat de commode af was. Kon me van alles al niet meer herinneren en had al wat dubbele dingen gekocht. :+

Ik heb sowieso last van ernstige zwangerschapsdyscalculie. Kan echt geen geld meer overmaken of ik selecteer de verkeerde rekening. Bleek ik ook een verkeerde datum voor de bed & breakfast voor dit weekend ingevuld te hebben. Kon gelukkig nog recht gezet worden. Ik ben handelingsonbekwaam geworden! :'(
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')