Nee johquote:Op woensdag 13 mei 2015 20:44 schreef silliegirl het volgende:
Vraag; wat heb je nodig om een wiegje op te maken? Ik kom er niet uit met de uitzetlijst hoor.![]()
Ik word een slechte moeder, ik kan dit al niet
Ik wist het ook niet. Ben een keer de Prénatal ingelopen, heb een verkoopster aan haar jasje getrokken en haar me alles laten uitleggen. Hielp goedquote:Op woensdag 13 mei 2015 20:44 schreef silliegirl het volgende:
Vraag; wat heb je nodig om een wiegje op te maken? Ik kom er niet uit met de uitzetlijst hoor.![]()
Zo had ik het ookquote:Op woensdag 13 mei 2015 20:49 schreef kazy het volgende:
Oh Sillie je bent echt niet de enige hoor! Ik voel me ook nog een n00b en ik snapte ook geen drol van die uitzetlijst
Voor het wiegje hebben wij nu een zeiltje (had een bepaalde naam, ben ik even kwijt.. En mag alleen niet onder het hoofd begreep ik ivm stikken?), molton, hoeslaken, lakentje en deken. Nog 2 kruiken erbij met een hoes en dat was hem geloof ik. Mocht het niet kloppen, dan hoor ik het graag van de ervaringsdeskundigen. Kheb nu nog de tijd om extra te kopen
Oja en we hebben overal 2 of 3 van geloof ik.
Daar is de kraamzorg voor! En je hebt vaak ook op internet en in boeken tutorials.quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:44 schreef silliegirl het volgende:
Ja hoor, heb ik me weer zo'n duur plastic-achtig moltononderleggeval laten aanpratenquote:Op woensdag 13 mei 2015 20:51 schreef mignonne het volgende:
[..]
In de meeste gevallen maak je je wiegje op met een moltonhoes (gewoon stof dus, niet van die plastic meuk)
Neuh.quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:55 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Mignonne, heeft die driehoek ook een functie bij de hydrofiel?
Nee joh! Wat jij hebt is ook prima denk ik. Maar dan idd niet onder het hoofdeinde.quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:58 schreef kazy het volgende:
[..]
Ja hoor, heb ik me weer zo'n duur plastic-achtig moltononderleggeval laten aanpratenVolgende keer check ik eerst bij jullie haha.
Geen Mignonne maar dan kun je m stevig instoppen aan de zij en bovenkanten?quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:55 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Mignonne, heeft die driehoek ook een functie bij de hydrofiel?
Ohja, dat is wel logisch!quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:59 schreef mignonne het volgende:
[..]
Neuh.
Je vouwt hem in een driehoek omdat je afstand van punt-tot-punt dan langer is. Dan kun je hem makkelijker (lees: veiliger want steviger) onder het hoofdeinde van het matras stoppen. Bovendien ligt de hydro dan dubbel waardoor ie ietsje meer kan hebben.
Dat geldt eigk vooral voor ledikantjes. Bij wiegjes is de matras vaak zo klein dat je hem gewoon recht kan laten en er omheen kunt vouwen.
Thanks voor de toelichting! Zal eens kijken wat wij nu eigenlijk precies hebben gekocht (alles zit nog onuitgepakt in de plastic tasjes :p )quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:00 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nee joh! Wat jij hebt is ook prima denk ik. Maar dan idd niet onder het hoofdeinde.
Wat ik bedoel zijn die waterdichte moltons. Zo'n soort hoeslaken met een plastic onderkant. Das leuk voor als je kind zindelijk wordt, of voor als je bijna gaat bevallen en je vindt het zeiltje teveel kraken zeg maar. Maar voor baby's is dat niet geschikt. Juist omdat je het dus over het hele bed doet en niet het hoofd vrij kunt laten.
Ik heb weliswaar alles in 1 huis, maar ik kocht steeds dingetjes tussendoor (nadeel als je door de stad fietst van werk naar huisquote:Op woensdag 13 mei 2015 20:57 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Geloof ik. Het ligt verdeeld over verschillende dozen en winkeltassen en op verschillende kamers. Dus echt overzicht, mneu..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |