Wie heeft deze conclusie weleens getrokken.. ik dus wel.
Als "vrienden" je laten vallen, dan zijn ze de term vrienden niet waard...
Vriendschap neem ik erg hoog. Is voor mij nog belangrijker dan liefde.
Chroom is nog een te mooie benaming voor ze
Maar het zal wel waar zijn dat het dan nooit echte vrienden zijn geweest...zelfs na 10 jaar niet...
quote:Juist moeite voor iemand doen. Om 05.00 uur uit je bed gebeld worden door de politie en dan er zijn....Daarna niet te horen krijgen hoe of wat: 'Dat gaat je niets aan...'
Op maandag 11 november 2002 09:19 schreef Bulls-Ass het volgende:
als je dan eens een vriend nodig hebt in nood blijkt niemand bereid je te helpen als ze er enige moeite moeten voor doen. Dus moet je wel je conclusies trekken.
Stel je voor; moeite doen voor iemand en er eventueel moe van worden...
En ik heb een handjevol vrienden met wie ik dat ook allemaal heb maar die in moeilijke tijden hebben bewezen dat vriendschap nog een stapje verder kan gaan.
Oprechte bezorgdheid als het met de 1 even wat minder gaat,
vragen hoe het met je gaat en het antwoord echt willen weten.
Ik heb er zelf verbaasd van gestaan hoeveel je van vrienden kan houden, ik vraag nergens om maar ze zijn er gewoon.
Wmb is vriendschap dus geen illusie, ik ben er iig nog nooit in teleurgesteld.
En nu flik je me dit!! Of all women in the world, you had to pick her...
Ik vertrouwde je, maar blijkbaar is jouw definitie van vriendschap anders dan de mijne. Je wist het, je weet het. Ik weet genoeg.
Je bent dood voor mij.
Bedankt, mijn beste vriend.
quote:Hij is onzeker en wil indruk maken op z'n vriendin. Dat is echt niet iets persoonlijks tegen jou.
Op maandag 11 november 2002 09:02 schreef poster het volgende:
Was iig de enige goede vriend die ik had, die heeft ook een vriendin en probeert me nu constant te dissen, waar zijn vriendin bij is..
Als ik alleen met hem ben, dan iig nooit..
Beetje vaag allemaal..
quote:zelfs dat vind ik nog veel. ik heb er hoogstens 3 denk ik. ik stel dan ook wel hogere eisen aan de definitie vriend dan de gemiddelde persoon denk ik.
Ik heb welgeteld zo'n 6 goede vrienden..
Als een vriendschap tegenvalt leer je iets over wat het inhoudt, maar ik geloof er nog wel in.
quote:Hehe bij mij hetzelfde
Op maandag 11 november 2002 17:33 schreef Fogerty het volgende:
Ik zie mensen tegenwoordig slechts als 'gezelschap', dat scheelt een hoop teleurstellingen
Maarja ik kan er prima mee leven
quote:Dat heb ik dan weer niet. Ik ben nog in de fase dat ik me er nog niet bij heb neergelegd en er nog regelmatig van baal
Op maandag 11 november 2002 17:59 schreef Pietjuh het volgende:
Maarja ik kan er prima mee leven
En zo'n moment komt hard aan.
Echte vrienden zijn echt uiterst zeldzaam.
quote:Je hebt mij toch nog?
Op maandag 11 november 2002 17:38 schreef Tally het volgende:
Ik had 1 goeie vriend.. Althans dat dacht ik.. Achteraf bleek ik er geen een te hebben...
Die laatsten komen en gaan... in vele soorten en maten.
Niet te moeilijk over doen, denk ik. Niet te veel van verwachten.
quote:ben er wel gisteren achter gekomen dat "de enige echte liefde" iets is wat niet bestaat...
Op maandag 11 november 2002 08:14 schreef poster het volgende:
..Vrienden zijn een illusie, vrienden zijn een droom, een pakketje schroot met een klein beetje chroom..Wie heeft deze conclusie weleens getrokken.. ik dus wel.
quote:Tja, toen ik een paar vrienden nodig had, voor wie ik wel altijd klaar stond en toen ze er opeens voor mij niet waren
..Vrienden zijn een illusie, vrienden zijn een droom, een pakketje schroot met een klein beetje chroom..Wie heeft deze conclusie weleens getrokken.. ik dus wel.
quote:Dit komt me zeer bekend voor.......
Op maandag 11 november 2002 17:38 schreef Tally het volgende:
Ik had 1 goeie vriend.. Althans dat dacht ik.. Achteraf bleek ik er geen een te hebben...
quote:Ja, mij ook ...
Op zaterdag 16 november 2002 18:37 schreef SteaN het volgende:[..]
Dit komt me zeer bekend voor.......
quote:[offtopic]
Als mijn vrienden me laten vallen, gaan ze niet weten wat ze meemaken... ik ga door het vuur voor hun
idem hierquote:Op maandag 11 november 2002 17:38 schreef Tally het volgende:
Ik maak veel die vergissing, ik heb heel veel bekenden, die ik geregeld zie, en veel mee ouwehoer online. Toch kan ik er even goed mee lullen als met vrienden. Vrienden heb ik niet echt, vind ik ook helemaal niet zo hard nodig. Als ik maar op de juiste momenten van de dag, mensen heb waar ik mee kan praten, en dezelfde intresse delen, vind ik het al erg best.quote:Op maandag 11 november 2002 08:25 schreef T_R_I_P het volgende:
Ik heb bergen met kennisen en bekenden, maar slechts een handjevol vrienden. Volgens mij maken mensen vaak de vergissing om bekenden en kennisen vrienden te noemen.
waar heb je het in godsnaam overquote:Op zaterdag 28 februari 2004 15:36 schreef 5en5is het volgende:
Ja, hallo. Een vriend is een vriend totdat ie het niet meer is.
"Nee hoor, de vrienden die IK heb zijn ECHTE vrienden."
D'r is maar één persoon die kan zeggen wie je vriend is en dat ben je zelf.
Als ik zeg: "Ik heb ook een Miele vaatwasser maar die van mij doet het nog prima hoor!"
...voel ik me ook errug opgelucht. Die van mij doet het nog. Okay, okay... leg me dan het verschil maar uit tussen een vaatwasmachine en een echte vriend...
Ik volg hem wel. En hij heeft nog gelijk ookquote:Op zaterdag 28 februari 2004 15:59 schreef F1908 het volgende:
waar heb je het in godsnaam over
quote:Op zaterdag 28 februari 2004 15:36 schreef 5en5is het volgende:
Als ik zeg: "Ik heb ook een Miele vaatwasser maar die van mij doet het nog prima hoor!"
...voel ik me ook errug opgelucht. Die van mij doet het nog. Okay, okay... leg me dan het verschil maar uit tussen een vaatwasmachine en een echte vriend...
okay, zolang de vaatwasser het nog maar doet dan.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 15:36 schreef 5en5is het volgende:
Volledig mee eensquote:Op maandag 11 november 2002 08:19 schreef Bhorka het volgende:
Nee, ik niet..Als "vrienden" je laten vallen, dan zijn ze de term vrienden niet waard...Vriendschap neem ik erg hoog. Is voor mij nog belangrijker dan liefde.
In mijn geval niet hoor..quote:Op zondag 29 februari 2004 00:41 schreef Tranceptor het volgende:
Ach men leert he en probeert niet al te cynisch te worden. Vrienden zijn er heel erg weinig en degenen die je hebt blijven zelden een leven lang bij je...
quote:Je hebt iemand nodig
Stil en oprecht
Die als het erop aankomt
Voor je bidt en voor je vecht
Pas als je iemand hebt
Die met je lacht en met je grient
Dan pas kun je zeggen
Ik heb een vriend
nee maar dat moet hij wel persoonlijk opnemen en dat is ook mensenlijk..als zij vrienden zijn dan gaat ie toch niet een beetje indruk maken ten kost van hemm.. deze reactie ligt toch voor de hand?quote:Op maandag 11 november 2002 15:53 schreef _Sly_ het volgende:
<blockquote><font size="1" face="verdana, aial, helvetica">quote:</font><hr>Op maandag 11 november 2002 09:02 schreef poster het volgende:<br>Was iig de enige goede vriend die ik had, die heeft ook een vriendin en probeert me nu constant te dissen, waar zijn vriendin bij is..<br>Als ik alleen met hem ben, dan iig nooit..<br>Beetje vaag allemaal..<hr></blockquote>Hij is onzeker en wil indruk maken op z'n vriendin. Dat is echt niet iets persoonlijks tegen jou.
Prachtig mooi en oh zo waar. Ik heb op dit moment 3 hele goeie vrienden en daarnaast nog een paar andere vrienden die me ook heel dierbaar zijn, maar waarbij het toch net effe anders is.quote:Op zondag 29 februari 2004 11:45 schreef Paladin82 het volgende:
Hmz ik denk wel dat "Echte" vrienden bestaan ze zijn alleen heel zeldzaam. En imho is het versje wat Toon Hermans ooit heeft geschreven een mooie weergave wat een "echte"vriend inhoud.
Je hebt iemand nodig
Stil en oprecht
Die als het erop aankomt
Voor je bidt en voor je vecht
Pas als je iemand hebt
Die met je lacht en met je grient
Dan pas kun je zeggen
Ik heb een vriend
My story! Alleen mag je van die 10 jaar, 23 jaar maken.....quote:Op maandag 11 november 2002 14:09 schreef Beem het volgende:
Na tien jaar hechte vriendschap... we vertelden elkaar alles... waren er voor elkaar door dik en dun... vertelden elkaar onze dromen, hopen en wensen
En nu flik je me dit!!
Of all women in the world, you had to pick her...
Ik vertrouwde je, maar blijkbaar is jouw definitie van vriendschap anders dan de mijne. Je wist het, je weet het. Ik weet genoeg
Je bent dood voor mij
Bedankt, mijn beste vriend.
Je bent prima te volgenquote:Op woensdag 3 maart 2004 16:11 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik denk er niet meer zo bij na over dat gedoe van echte vrienden, ja of nee. Omdat ik van mening ben dat ik dan zelf fout bezig ben, wanneer ik super hoge eisen ga stellen, in hoe ze met me zouden moeten omgaan. Ik laat ze liever vrij in hun doen en laten.
Zou hetzelfde zijn, wanneer ze mij ineens niet meer als vriend zouden zien, wanneer zij bijvoorbeeld diep in de shit zitten, en waar ik totaal niet mee zou kunnen omgaan. Kan dan van alles zijn.
Elkaar wat los laten lijkt me wat prettiger. Anders klinkt het allemaal als een verplichting, zo van, " Je bent pas een goede vriend, wanneer je aan 20 eisen voldoet" Voldoe je daar niet aan, dan val je onder de categorie vage kennissen.
Ander voorbeeld is wanneer je heel veel hebt gedaan voor iemand die in de puree zat. Moet je dan wanneer je zelf in de shit zit, verlangen dat de ander hetzelfde voor jou doet? Of is het dan zo dat het niet uitmaakt wanneer de ander het niet doet? Kortom: Verlang je een tegenprestatie dan?
Te hoge eisen stellen, leidt sowieso vaker tot teleurstelling.
Hoop dat het wat te volgen is..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |