abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154575772
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 11:07 schreef Za het volgende:

[..]

Zou je niet juist van de advocaat verwachten dat hij ter verdediging verwardheid zou aanvoeren?
TBS kan langer duren dan een gevangenisstraf, dus proberen advocaten mensen die eigenlijk niet helemaal in orde zijn buiten de TBS regeling te houden.
pi_154576153
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 19:27 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

TBS kan langer duren dan een gevangenisstraf, dus proberen advocaten mensen die eigenlijk niet helemaal in orde zijn buiten de TBS regeling te houden.
Hoe noemt men ook alweer een land waar iemand met een andere mening voor gek wordt verklaard? Oja, ik weet het alweer, het is een dictatuur.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  donderdag 23 juli 2015 @ 20:15:37 #278
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_154577136
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 19:41 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Hoe noemt men ook alweer een land waar iemand met een andere mening voor gek wordt verklaard? Oja, ik weet het alweer, het is een dictatuur.
Je mag de mening hebben die je hebt maar als je om je mening (kracht bij te zetten) andere mensen in gevaar gaat brengen of dreigt in gevaar te brengen dan heeft dat geen bal met je mening te maken, maar met je wangedrag.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 23 juli 2015 @ 20:48:46 #279
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154578239
quote:
7s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:46 schreef Copycat het volgende:

[..]

Oke.

Ik vraag me af waar jij deze 'feiten' vandaan haalt. NOS-journalisten die ik ken, doen gewoon aan hoor, wederhoor en fact checking.
Yeah right. Dus ze doen fact checking bij elk nieuws onderwerp wat ze uitzenden? Weet je wel hoeveel tijd dat kost? Je praat gewoon onzin. Waarschijnlijk ken je niet eens NOS-journalisten. Het is algemeen bekend dat de NOS gewoon persberichten letterlijk overneemt.
Feyenoord!
  vrijdag 24 juli 2015 @ 07:08:03 #280
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_154588752
Oké dan. Jouw feestje.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_154588801
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 07:08 schreef Copycat het volgende:
Oké dan. Jouw feestje.
Complotisme is een religie. Gelovigen de idioterie in laten zien van wat ze geloven is vrijwel onmogelijk.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 10:19:15 #282
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154590491
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 07:21 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Complotisme is een religie. Gelovigen de idioterie in laten zien van wat ze geloven is vrijwel onmogelijk.
Wat dacht je dan van het stukje omtrent de financiele complottheorieeen die nu allemaal mainstream aan het komen zijn en opeens door iedereen geloofd worden?
Feyenoord!
  vrijdag 24 juli 2015 @ 10:28:12 #283
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_154590656
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 07:21 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Kapitalisme is een religie. Gelovigen de idioterie in laten zien van wat ze geloven is vrijwel onmogelijk.
Democratie is een religie. Gelovigen de idioterie in laten zien van wat ze geloven is vrijwel onmogelijk.

En nu ff zonder gekheid, de NOS is geen spreekbuis van de overheid maar ze doen volgens mij vaak genoeg 'handje klap' met bepaalde nieuws items om deze voordelig in het nieuws te brengen voor een ander dienstje hier en daar. De publieke omroep is afhankelijk van overheidsgelden dus kunnen ze niet volledig uit hun ster gaan tegen de hand die hun voedt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_154590951
quote:
9s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 10:28 schreef jogy het volgende:

[..]

Kapitalisme is een religie. Gelovigen de idioterie in laten zien van wat ze geloven is vrijwel onmogelijk.
Democratie is een religie. Gelovigen de idioterie in laten zien van wat ze geloven is vrijwel onmogelijk.

En nu ff zonder gekheid, de NOS is geen spreekbuis van de overheid maar ze doen volgens mij vaak genoeg 'handje klap' met bepaalde nieuws items om deze voordelig in het nieuws te brengen voor een ander dienstje hier en daar. De publieke omroep is afhankelijk van overheidsgelden dus kunnen ze niet volledig uit hun ster gaan tegen de hand die hun voedt.
Nou is het niet zo dat het 8uur journaal wezenlijk anders is dan het half-8 journaal op RTL, terwijl bij RTL toch geen staatshand is die ze voedt. Ik heb wel het idee overigens dat RTL vaak iets meer onderzoek doet / eerder met nieuws is/ betere reportages maakt.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 24 juli 2015 @ 10:48:18 #285
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154591017
quote:
9s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 10:28 schreef jogy het volgende:

[..]

Als de NOS bv bij de hele MH17 ramp letterlijk de persberichten overneemt dan lijkt de NOS me wel de spreekbuis van de overheid.
Feyenoord!
  vrijdag 24 juli 2015 @ 10:50:48 #286
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154591066
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 10:44 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Nou is het niet zo dat het 8uur journaal wezenlijk anders is dan het half-8 journaal op RTL, terwijl bij RTL toch geen staatshand is die ze voedt. Ik heb wel het idee overigens dat RTL vaak iets meer onderzoek doet / eerder met nieuws is/ betere reportages maakt.
Echt? Komen ze dan wel eens met een origineel nieuwsonderwerp waar mensen nog niet van op de hoogte waren?

RTL neemt net zo goed persberichten van overheden letterlijk over want bij RTL draait het (nog meer dan bij de NOS) om geld. Dus die gaan geen diepgravende onderzoeken instellen omdat ze daar simpelweg het geld en de tijd niet voor hebben.
Feyenoord!
  vrijdag 24 juli 2015 @ 10:51:45 #287
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_154591089
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 10:44 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Dat maakt het inderdaad wel iets lastiger voor een overheid ja, dat er ook commerciële zenders zijn die relatief onafhankelijk opereren van de overheid. En de overheid zou een staatszender op kunnen zetten en de commerciëlen kunnen dwingen hun nieuws te brengen maar dan heb je weer de uitdaging dat buitenlandse zenders met Nederlands nieuws aan de haal kunnen gaan (België, Engeland, Duitsland en of Frankrijk.) dus ik zie het ook niet snel gebeuren nee.
Vrijheid
  vrijdag 24 juli 2015 @ 10:56:03 #288
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154591182
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 10:51 schreef jogy het volgende:

[..]

Dat maakt het inderdaad wel iets lastiger voor een overheid ja, dat er ook commerciële zenders zijn die relatief onafhankelijk opereren van de overheid. En de overheid zou een staatszender op kunnen zetten en de commerciëlen kunnen dwingen hun nieuws te brengen maar dan heb je weer de uitdaging dat buitenlandse zenders met Nederlands nieuws aan de haal kunnen gaan (België, Engeland, Duitsland en of Frankrijk.) dus ik zie het ook niet snel gebeuren nee.
Waarom zou een commerciele zender de overheid in de wielen gaan rijden? De mensen die de commerciele media bezitten hebben vaak hetzelfde doel als de overheid.
Feyenoord!
  vrijdag 24 juli 2015 @ 11:10:15 #289
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_154591441
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 10:56 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Waarom zou een commerciele zender de overheid in de wielen gaan rijden? De mensen die de commerciele media bezitten hebben vaak hetzelfde doel als de overheid.
Omdat het kijkcijfers scoort, als je denkt dat de politiek soms last heeft van korte termijn visie dan zijn (commerciele) zenders helemaal hilarisch. En zeker vandaag de dag kan je jouw eigen land niet te veel volproppen met onzinpropaganda omdat er zo verschrikkelijk veel media outlets zijn in binnen en buitenland dat een land zichzelf geen vrije democratie meer kan noemen als het een Chinese firewall laat bouwen om de informatievoorziening te beperken. Het is misschien wel een gevalletje 'we zouden het doen als we het konden' maar ze kunnen het niet zonder te grote nadelen voor hun eigen reputatie (als ik het cynisch bekijk)
Vrijheid
pi_154591453
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 10:50 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Echt? Komen ze dan wel eens met een origineel nieuwsonderwerp waar mensen nog niet van op de hoogte waren?

RTL neemt net zo goed persberichten van overheden letterlijk over want bij RTL draait het (nog meer dan bij de NOS) om geld. Dus die gaan geen diepgravende onderzoeken instellen omdat ze daar simpelweg het geld en de tijd niet voor hebben.
Kijk bijvoorbeeld maar naar de MH17. Daar zijn ze met hun journalisten (Koens en Akkermans) gewoon een stuk verder dan de NOS. Ze komen ook met meer ontdekkingen dan de NOS. Ook op de dag van de ramp zelf waren ze bij RTL gewoon een stuk eerder met het brengen van nieuws. Het overlijden van MJ bijvoorbeeld waren ze bij RTL ook uren eerder dan bij de NOS. Verder lijkt het me wat sterk dat jij inzicht hebt in budgetten en personeelsbestand van RTL, dus je laatste opmerking kan ik niet zoveel mee. Jouw redenatie is me wat te makkelijk.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 24 juli 2015 @ 11:18:32 #291
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154591609
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 11:10 schreef jogy het volgende:

[..]

Omdat het kijkcijfers scoort, als je denkt dat de politiek soms last heeft van korte termijn visie dan zijn (commerciele) zenders helemaal hilarisch. En zeker vandaag de dag kan je jouw eigen land niet te veel volproppen met onzinpropaganda omdat er zo verschrikkelijk veel media outlets zijn in binnen en buitenland dat een land zichzelf geen vrije democratie meer kan noemen als het een Chinese firewall laat bouwen om de informatievoorziening te beperken. Het is misschien wel een gevalletje 'we zouden het doen als we het konden' maar ze kunnen het niet zonder te grote nadelen voor hun eigen reputatie (als ik het cynisch bekijk)
ja over onzin kan en mag er genoeg gepraat worden op TV. Dat is heel iets anders als diepgravend onderzoek naar belangrijke onderwerpen. En het maakt niet uit hoeveel onzin je vertelt in je propaganda kanalen als je er maar voor zorgt dat mensen "die rare complottheorieeen en die aluhoedjes" niet geloven. Dan ben je klaar. De propaganda in het westen gaat veel subtieler te werk als de propaganda in bv China en Rusland. Maar dat wil niet zeggen dat het er niet is, het is alleen veel beter verstopt. En daarom ook veel gevaarlijker.
Feyenoord!
pi_154591618
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 10:48 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Als de NOS bv bij de hele MH17 ramp letterlijk de persberichten overneemt dan lijkt de NOS me wel de spreekbuis van de overheid.
Heb je daar iets van concrete voorbeelden van? Ik denk bij persberichten omtrent MH17 bijvoorbeeld (wat elke vrijdag wel kwam) van"Er zijn weer 4 doden geidentificeerd, het aantal geidentificeerde doden staat nu op XXX en er zijn nog XX niet geďdentificeerd." Dat soort berichten, waarom zou je dat niet letterlijk overnemen?
  vrijdag 24 juli 2015 @ 11:20:46 #293
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154591657
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 11:10 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Kijk bijvoorbeeld maar naar de MH17. Daar zijn ze met hun journalisten (Koens en Akkermans) gewoon een stuk verder dan de NOS. Ze komen ook met meer ontdekkingen dan de NOS. Ook op de dag van de ramp zelf waren ze bij RTL gewoon een stuk eerder met het brengen van nieuws. Het overlijden van MJ bijvoorbeeld waren ze bij RTL ook uren eerder dan bij de NOS. Verder lijkt het me wat sterk dat jij inzicht hebt in budgetten en personeelsbestand van RTL, dus je laatste opmerking kan ik niet zoveel mee. Jouw redenatie is me wat te makkelijk.
Het overlijden van MJ zou ik absoluut geen nieuws noemen dus weet niet waarom je dat naar voren haalt. Dat RTL 2 journalisten in dat gebied hebben (neem ik dan maar aan) en een paar mensen interviewen daar betekent toch niet dat ze het werk doen wat journalisten zouden moeten doen? Namelijk de luis in de pels van de overheid zijn.
Feyenoord!
pi_154591706
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 11:20 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Het overlijden van MJ zou ik absoluut geen nieuws noemen dus weet niet waarom je dat naar voren haalt. Dat RTL 2 journalisten in dat gebied hebben (neem ik dan maar aan) en een paar mensen interviewen daar betekent toch niet dat ze het werk doen wat journalisten zouden moeten doen? Namelijk de luis in de pels van de overheid zijn.
Je hebt het onderzoek met scherven van de raket gemist? De reportage's van Koens (inclusief hele pdf rapporten) over de vermoedelijke lanceerplaats + foto's?

Het overlijden van 1 van 's werelds grootste artiesten noem ik overigens wel nieuws. Het was ook maar als voorbeeld om aan te geven
  vrijdag 24 juli 2015 @ 11:23:17 #295
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_154591711
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 11:18 schreef Japie77 het volgende:

[..]

ja over onzin kan en mag er genoeg gepraat worden op TV. Dat is heel iets anders als diepgravend onderzoek naar belangrijke onderwerpen. En het maakt niet uit hoeveel onzin je vertelt in je propaganda kanalen als je er maar voor zorgt dat mensen "die rare complottheorieeen en die aluhoedjes" niet geloven. Dan ben je klaar. De propaganda in het westen gaat veel subtieler te werk als de propaganda in bv China en Rusland. Maar dat wil niet zeggen dat het er niet is, het is alleen veel beter verstopt. En daarom ook veel gevaarlijker.
In principe ben ik het niet oneens met je, ware het niet dat bijvoorbeeld in Noord Korea voor degene waar het om telt de propaganda duizenden keren effectiever en gevaarlijker is dan die in bijvoorbeeld Nederland. In het vrij aandoende westen kunnen ze de informatievoorziening wel sturen naar een minst nadelig perspectief maar heel veel meer ook niet, dat maakt het subtiel en gevaarlijk maar niet zo verschrikkelijk als bij de totalitaire staten in de wereld waar de publieke/staats omroep de enige informatievoorziening is.

Maar Tarik had het erover dat de NOS niet alleen staatspropaganda spuwde maar ook het internetverkeer manipuleerde volgens mij, dat gaat mij stiekem een klein kilometertje te ver.
Vrijheid
  vrijdag 24 juli 2015 @ 11:24:07 #296
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154591723
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 11:18 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Heb je daar iets van concrete voorbeelden van? Ik denk bij persberichten omtrent MH17 bijvoorbeeld (wat elke vrijdag wel kwam) van"Er zijn weer 4 doden geidentificeerd, het aantal geidentificeerde doden staat nu op XXX en er zijn nog XX niet geďdentificeerd." Dat soort berichten, waarom zou je dat niet letterlijk overnemen?
Omdat journalisten ervan uit moeten gaan dat de overheid ze niet de waarheid verteld. De taak van journalisten is de waarheid achterhalen voor het volk. Niet persberichten kopieren.
Feyenoord!
pi_154591762
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 11:24 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Omdat journalisten ervan uit moeten gaan dat de overheid ze niet de waarheid verteld. De taak van journalisten is de waarheid achterhalen voor het volk. Niet persberichten kopieren.
Oké, maar een concreet voorbeeld waar de overheid een persbericht uitgaf en waarvan jij denkt "Hier had de NOS iets heel anders moeten brengen, als ze goede journalisten waren geweest" . Zo bedoelde ik mijn vraag eigenlijk.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 11:33:49 #298
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154591909
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 11:23 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Je hebt het onderzoek met scherven van de raket gemist? De reportage's van Koens (inclusief hele pdf rapporten) over de vermoedelijke lanceerplaats + foto's?

Het overlijden van 1 van 's werelds grootste artiesten noem ik overigens wel nieuws. Het was ook maar als voorbeeld om aan te geven
Gemist? Denk je serieus dat ik die troep (journaal) kijk? Ten eerste is het totaal onbetrouwbaar en ten tweede zijn journaals ook voor een groot deel bedoeld om mensen in een staat van angst en ellende te houden. Wat denk je dat er met iemand gebeurt die elke dag ellende en narigheid voorbij ziet komen in het kader van "nieuws" ? Ik kijk heel bewust geen journaal.
Feyenoord!
  vrijdag 24 juli 2015 @ 11:37:57 #299
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_154591994
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 11:33 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Gemist? Denk je serieus dat ik die troep (journaal) kijk? Ten eerste is het totaal onbetrouwbaar en ten tweede zijn journaals ook voor een groot deel bedoeld om mensen in een staat van angst en ellende te houden. Wat denk je dat er met iemand gebeurt die elke dag ellende en narigheid voorbij ziet komen in het kader van "nieuws" ? Ik kijk heel bewust geen journaal.
Dus heb je geen flauw idee waar je het over hebt :')?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_154592001
Joh, prima. Dan zijn we klaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')