abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 mei 2015 @ 10:54:50 #26
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_152517164
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 10:42 schreef tong80 het volgende:

[..]

Hoeveel joden die zijn vergast hadden beter kunnen vluchten ?

:P
Ik krijg niet de indruk dat je interesse hebt in een serieuze discussie, maar er is in Somalië een burgeroorlog aan de gang. Er is geen sprake van een systematische genocide vanuit de overheid gericht op één bevolkingsgroep. Daarmee wil ik de desperate situatie in Somalië niet te kort doen overigens, maar de vergelijking met de jodenvervolging in de Tweede Wereldoorlog lijkt me niet correct.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_152517171
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 10:30 schreef tong80 het volgende:
Geen idee hoe het hersteld moet worden. :{
Men moet dat domme asielbeleid aanpakken en vanaf het moment dat die mensen in Nederland zijn beginnen met opleiden en ze niet doelloos laten rondhangen tot eindelijk een beslissing is genomen of ze mogen blijven.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 10:55:40 #28
117098 Hathor
Effe niet
pi_152517187
Is gewiekste handelaar de politiek correcte term voor hosselaar?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 11:30:30 #29
79262 Dwersdriever
pi_152518114
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 10:55 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Men moet dat domme asielbeleid aanpakken en vanaf het moment dat die mensen in Nederland zijn beginnen met opleiden en ze niet doelloos laten rondhangen tot eindelijk een beslissing is genomen of ze mogen blijven.
Dat klinkt als principe natuurlijk heel sympathiek. Ook als ze afgewezen en uitgezet worden, kunnen ze nog wat hebben aan een hier genoten opleiding.

In werkelijkheid zul je hier complete, dure, nieuwe systemen voor op moeten zetten. Asielzoekers zijn geen eenduidige groep. Er zitten analfabeten tussen en mensen met een universitaire studie op hun naam. Er zitten mensen bij die vloeiend Engels spreken en mensen die alleen maar een taal spreken die zelfs in hun land van herkomst een minderheidstaal is. Daarnaast zijn er talloze opleidingsrichtingen.

Tenzij je die opleidingen heel generiek houdt, 'lezen en schrijven' bijvoorbeeld, is het in mijn ogen eigenlijk niet haalbaar, vooral ook door de spreiding van asielzoekerscentra. En hoe generieker de opleiding des te minder meerwaarde die heeft. Aansluiting bij het reguliere onderwijsaanbod in Nederland lijkt me ook geen goed idee. Dat systeem staat ook al fors onder druk, zonder een aanbod van duizenden mannen en vrouwen van boven de achttien zonder basiskennis van de Nederlandse taal, die ieder moment weer kunnen verdwijnen.
We Came A Long Time Ago
pi_152518343
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 11:30 schreef Dwersdriever het volgende:
In werkelijkheid zul je hier complete, dure, nieuwe systemen voor op moeten zetten.
Nou waar wachten we op?
pi_152518407
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 10:55 schreef Hathor het volgende:
Is gewiekste handelaar de politiek correcte term voor hosselaar?
Ja
  dinsdag 12 mei 2015 @ 11:47:27 #32
117098 Hathor
Effe niet
pi_152518559
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 11:38 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nou waar wachten we op?
Misschien eerst maar eens onderzoeken of ze wel een scholing en/of werk willen, of dat ze het zo misschien wel prima vinden?
pi_152518682
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 11:47 schreef Hathor het volgende:

[..]

Misschien eerst maar eens onderzoeken of ze wel een scholing en/of werk willen, of dat ze het zo misschien wel prima vinden?
Waarom zouden ze geen scholing willen?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_152518713
Er zit gewoon weinig potentie in dat volk. Ze hebben al een dikke intellectuele achterstand door slecht of geen onderwijs en de cultuur loopt ook een paar honderd jaar achter.

Geef het maar op. Misschien dat hun kinderen wat kunnen bereiken.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 11:55:52 #35
117098 Hathor
Effe niet
pi_152518834
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 11:51 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Waarom zouden ze geen scholing willen?
Geen zin? Geen motivatie? dat bedoel ik, onderzoek eerst eens of men wel bereid is wat te ondernemen, want van de berichten die ik gelezen heb over deze bevolkingsgroep krijg ik de indruk dat ze niet veel meer doen dan de hele dag op die qatblaadjes lopen te kauwen. en daardoor een beetjes dromerig door het leven gaan.
pi_152518936
We zullen nog generaties lang de zure vruchten plukken van deze immigratiepolitiek. En als je de grenzen wil sluiten, word je door de politiekcorrecten weggezet als onfatsoenlijk, rechts en 'racist'.
pi_152519291
Die andere helft doet blijkbaar iets verkeerd, misschien moet de hulpverlening er nog iets aan doen ?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_152519391
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 11:59 schreef luxerobots het volgende:
We zullen nog generaties lang de zure vruchten plukken van deze immigratiepolitiek. En als je de grenzen wil sluiten, word je door de politiekcorrecten weggezet als onfatsoenlijk, rechts en 'racist'.
Nu is het natuurlijk niet zo dat "onze" politici echte Gutmenschen zijn. De reden dat zij deze immigratiepolitiek zo (laks) toelaten is angst voor (impopulaire) maatregelen.
Pas als het echt niet anders kan dan komt men in actie, met vaak draconische maatregelen.
Kijk wat de EU nu voorstelt: het bombarderen van schepen.
Als ze 10 jaar geleden gewone normale strenge regels hadden gehanteerd waren er nu geen problemen.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 12:16:43 #39
79262 Dwersdriever
pi_152519404
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 11:38 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nou waar wachten we op?
Ik vraag me af of het de investering waard is.
We Came A Long Time Ago
pi_152519447
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 10:32 schreef waht het volgende:

[..]

Dat is al vrij lang bekend. Alleen willen de linksen deze mensen niet al te veel verantwoordelijkheid geven en vooral niets productiefs verwachten. Geef ze gewoon een woning, wat leefgeld, en kom dan met achterlijk beleid als het verplichten van een integratiecursus.
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 11:59 schreef luxerobots het volgende:
Ik denk liever in de constructieve richting: wat ga je doen met de mensen die er nu zijn en niet aan de slag komen.

Het centrum-rechtse wegkijkbeleid van de afgelopen 12 jaar lijkt dus ook niet echt te werken. PvdA de schuld geven gaat ook niet meer, die hebben maar in 2 van de 6 laatste kabinetten gezeten en waren niet de grootste.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 12:19:16 #41
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_152519474
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 11:47 schreef Hathor het volgende:

[..]

Waarom die keuze geven? Als ze hier willen vluchten zullen ze wel wat voor de kost moeten doen. Als we als samenleving beslissen dat dat in ieder geval bestaat uit het leren lezen, spreken en schrijven in het Engels dan hebben ze dat maar te doen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_152519571
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 11:55 schreef Hathor het volgende:

[..]

Geen zin? Geen motivatie? dat bedoel ik, onderzoek eerst eens of men wel bereid is wat te ondernemen, want van de berichten die ik gelezen heb over deze bevolkingsgroep krijg ik de indruk dat ze niet veel meer doen dan de hele dag op die qatblaadjes lopen te kauwen. en daardoor een beetjes dromerig door het leven gaan.
Moet ik het gaan onderzoeken?
Ok _O-
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
  dinsdag 12 mei 2015 @ 12:23:14 #43
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_152519588
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 12:19 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Waarom die keuze geven? Als ze hier willen vluchten zullen ze wel wat voor de kost moeten doen. Als we als samenleving beslissen dat dat in ieder geval bestaat uit het leren lezen, spreken en schrijven in het Engels dan hebben ze dat maar te doen.
Het is niet alsof ze het te druk hebben daarvoor..
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 12 mei 2015 @ 12:25:47 #44
79262 Dwersdriever
pi_152519659
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 12:16 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Nu is het natuurlijk niet zo dat "onze" politici echte Gutmenschen zijn.....Als ze 10 jaar geleden gewone normale strenge regels hadden gehanteerd waren er nu geen problemen.
Laten we eerlijk zijn, tien jaar geleden was er ook in de maatschappij weinig draagvlak voor strenge regels. En ook nu nog weten media en belangenorganisaties het recept voor het ondermijnen van strengere regelgeving maar al te goed. Het terugbrengen van het beleid tot een individueel geval. De publieke opinie draait vrijwel direct en de druk op politici wordt groot.

Derhalve valt ook in de toekomst geen verandering van beleid te verwachten.
We Came A Long Time Ago
pi_152519881
Ik vind de helft nog zwaar meevallen.
Je solliciteert, je wordt niet aangenomen en gaat vervolgens de bijstand in.
Niks mis mee.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_152520069
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 12:25 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Laten we eerlijk zijn, tien jaar geleden was er ook in de maatschappij weinig draagvlak voor strenge regels. En ook nu nog weten media en belangenorganisaties het recept voor het ondermijnen van strengere regelgeving maar al te goed. Het terugbrengen van het beleid tot een individueel geval. De publieke opinie draait vrijwel direct en de druk op politici wordt groot.

Derhalve valt ook in de toekomst geen verandering van beleid te verwachten.
De traan van Mauro. Of laatst die Afghaanse vader die voor de communistische veiligheidsdiensten had gewerkt. Als je de media-spin moest geloven had hij alleen het wagenpark bewaakt. Mooi hoe 'kunstenares' Katinka haar mond voorbij sprak door over een toneelstukje te beginnen.

De feitelijke situatie is dat het aantal niet-westerse immigranten alleen maar groeit. De Somalische gemeenschap in Nederland. Op een enkele Somalier na, kan ik me niet herinneren dat die er was in de jaren '90.
pi_152520103
Somaliers zijn harde werkers. In zo'n beetje elk land waar ze komen werken ze zich snel omhoog. Alleen in Nederland lukt dit niet. Zou dat dan aan de Somaliers of aan NL liggen?
pi_152520168
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 12:39 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De traan van Mauro. Of laatst die Afghaanse vader die voor de communistische veiligheidsdiensten had gewerkt. Als je de media-spin moest geloven had hij alleen het wagenpark bewaakt. Mooi hoe 'kunstenares' Katinka haar mond voorbij sprak door over een toneelstukje te beginnen.

De feitelijke situatie is dat het aantal niet-westerse immigranten alleen maar groeit. De Somalische gemeenschap in Nederland. Op een enkele Somalier na, kan ik me niet herinneren dat die er was in de jaren '90.
1993 was zelfs een piekjaar volgens Wikipedia.
pi_152520356
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 12:40 schreef Geoffrey het volgende:
Somaliers zijn harde werkers. In zo'n beetje elk land waar ze komen werken ze zich snel omhoog. Alleen in Nederland lukt dit niet. Zou dat dan aan de Somaliers of aan NL liggen?
Beide.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_152520644
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 10:27 schreef LXIV het volgende:
In de VS worden immigranten min of meer aan hun lot overgelaten. Toch werken ze daar meestal wel en is er een zekere mate van integratie.
Ah daarom zijn er 4% illegale immigranten die alleen spaans spreken.

http://en.wikipedia.org/w(...)to_the_United_States
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')