abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152814440
ik heb mijzelf heel vaak verzet en daarvoor de prijs moeten betalen. Die was op een gegeven moment zo hoog dat mijn vrouw zei dat ze liever iets deed met mij waar ik geen hoge prijs voor moet betalen en iedereen het toch leuk heeft.
De kinderen vonden dat ook en hebben zo toch een vrolijke papa ipv 1 die dagen moet betalen voor 1 leuk uitje.
Ik heb me daar met moeite bij neer gelegd. Ik vecht er nog elke dag tegen, maar ik moet daar wel volwassen mee om proberen te gaan.
hi there good people
pi_152845586
Had gisteren ook weer een leuke. Medewerker van de gemeente, wilde kijken of ik revalidatie vergoed kon krijgen.

"Ik heb 6 buikoperaties gehad de laatste 2 jaar, van boven tot onder open. Na maanden fysio kan ik nog steeds niet zelfstandig omhoog komen."
-"Ben je opgenomen?"
"Ja, langdurig"
- "Oh, werk je?"
"Ehh,nee"
-"Waarom werk je niet?"

Werken tijdens opname. Does not compute.
pi_152850215
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 12:13 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ja, omdat ik al bronchitis heb sinds ik kind ben ( meeste krijgen het pas later door bv roken) zijn mijn longen erg zwak( en dat ik zelf lange tijd heb gerookt helpt ook niet mee natuurlijk), als ik een griepje of verkoudheid heb gehad dan is het 9 van de 10 keer dat ik daarna longinfecties krijg.
Dus ik wordt sneller ziek door de bronchitis en doordat ik ziek ben krijg ik een longontsteking.

Ik krijg wel iedere keer de griepprik maar dat werkt echt niet altijd.
Ik haak in. Ik heb astma, ook van kind af aan en kamp min of meer met dezelfde beperkingen.

Ik heb met fysio, ademhalingsoefeningen en sporten echter wel een hoop gewonnen (mijn longcapaciteit is toegenomen van 60 naar 85%) en ik herstel nu, na een infectie, velen malen sneller.
Griepprik haal ik niet meer, ik liep de jaren dat ik die kreeg de hele winter te snotteren; alsof het nooit helemaal doorzette. Zonder prik heb ik dat niet en ik heb in de 5 jaar dat ik m skip 1x echt griep gehad.
pi_152855242
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 23 mei 2015 @ 01:21:03 #105
39555 dekkered
MEDIC!!!!
pi_152873731
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 15:01 schreef Fripsel het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is er aan de hand?
Every war is different, every war is the same.
pi_152875927
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 01:21 schreef dekkered het volgende:

[..]

Wat is er aan de hand?
Ik wil gewoon teveel, en wil het allemaal zelf doen, en ik zou ondertussen toch moeten weten dat dat niet gaat.
  zaterdag 23 mei 2015 @ 17:37:59 #107
39555 dekkered
MEDIC!!!!
pi_152885642
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 09:19 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ik wil gewoon teveel, en wil het allemaal zelf doen, en ik zou ondertussen toch moeten weten dat dat niet gaat.
ik snap het. -O-
  zondag 24 mei 2015 @ 22:24:27 #108
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_152930256
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 09:19 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Herkenbaar! Sterkte! :*
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zondag 24 mei 2015 @ 22:31:52 #109
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_152930509
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 12:09 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik haak in. Ik heb astma, ook van kind af aan en kamp min of meer met dezelfde beperkingen.

Ik heb met fysio, ademhalingsoefeningen en sporten echter wel een hoop gewonnen (mijn longcapaciteit is toegenomen van 60 naar 85%) en ik herstel nu, na een infectie, velen malen sneller.
Griepprik haal ik niet meer, ik liep de jaren dat ik die kreeg de hele winter te snotteren; alsof het nooit helemaal doorzette. Zonder prik heb ik dat niet en ik heb in de 5 jaar dat ik m skip 1x echt griep gehad.
Ik zit er ook aan te denken om er mee te stoppen, ik heb helemaal niet het idee dat het mij helpt.

Het gaat met mij weer stukken beter gelukkig, ben weer naar school gegaan, heb bijna al mijn gemiste werk weer ingehaald en mag gewoon in module 3 blijven waar ik een net voor ik ziek werd naartoe ben verhuisd, ik was bang weer terug te moeten naar module 2 ivm te veel gemist maar dat viel gelukkig mee.

Wel gaat traplopen enz. nog moeizaam maar dat duurt normaal gezien ook wel zeker weken voor dat weer goed gaat,
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zondag 24 mei 2015 @ 22:37:33 #110
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_152930756
Vertrouwen houden in beterschap, vechten voor verbetering in je situatie en acceptatie van de dingen die echt niet kunnen en jezelf blijven uitdagen en de grens opzoeken van het mogelijke.

En kijken naar de dingen die je nog wel kunt. :)
pi_152934270
Ik ken iemand en hij kreeg een ziekte waardoor zijn afweersysteem overactief werd; als gevolg daarvan ontstond er littekenweefsel in zijn longen. Hij kan nu maar voor zo'n één liter aan lucht inademen, terwijl dat bij gezonde mensen zo'n 5 liter is.

Hij sport heel vaak in de sportschool. Hij zit o.a. vaak op de hometrainer; als hij niet te snel fietst, raakt hij niet buiten adem en kan hij het best lang volhouden. In het ziekenhuis hadden ze tegen hem gezegd dat sporten niet zoveel zin heeft, maar naar eigen zeggen voelt hij zich er veel fitter door en zou hij (ik moet er wel bij zeggen dat hij kan overdrijven) zonder het sporten in een invalidescooter rond moeten rijden.
pi_152942458
Ik ben nu 25 jaar oud. Zoals iedere jongere van mijn leeftijd is dit de leeftijd om de vleugels uit te slaan. Afstuderen. Trouwen en noem het allemaal maar op. Helaas gaat die vlieger niet voor iedereen op. 13 jaar geleden raakte ik meervoudig lichamelijk gehandicapt. Erg lang verhaal, maar de korte variant is dat mijn spieren en zenuwen in mijn onderlichaam niet goed werken. Eveneens staan er botten verkeerd waardoor ik erg moeilijk kan lopen. 8 operaties later ben ik opgegeven. 'Leer er mee leven' zeggen ze dan.

Ik zat in een inktzwart dal. Ik kon niet studeren. Ik kon niet uitgaan. Sterker, ik kon mijn (ziekenhuis)bed niet verlaten. Je komt in een put terecht en in een vicieuze cirkel. Je bent niets. Je stelt niets voor. Je leven is een puinhoop. Je lichaam kan niets hebben en sterft lekker af. Waarom zou je doorgaan met leven? Meerdere pogingen tot zelfmoord gedaan. Die waren zo succesvol dat ik nu instaat bent om dit verhaal te typen.

Op een gegeven moment dacht ik dat het verstandig was om hulp te zoeken. Antidepressiva gekregen en wekelijks therapie. Ik had mijzelf een bepaalde manier van verwerken aangeleerd. Niet praten over je pijn, je ellende en je verdriet. Ik sloot mijzelf af van de buitenwereld. Zwelgen in zelfmedelijden ftw.

Fast forward naar vandaag. Ik ben nog altijd meervoudig lichamelijk gehandicapt. De toekomst van mijn handicap is niet rooskleurig. Permanent in een rolstoel zitten komt eraan. Wanneer? Geen idee. Misschien volgend jaar of over 30 jaar. Ik weet het niet en ik wil het ook niet weten ook.

Ik voel mij gelukkig. Ik ben blij dat ik deze kans om te leven heb gekregen. De pijn is chronisch en heftig. Voor de insiders, mijn medicatie bestaat uit Morfine en Tramadol als de pijn te heftig is. Als ik terugkijk naar hoe ik was en hoe ik nu ben is dat een wereld van verschil. Mijn sociale omgeving is groter dan ooit, ik ga meerdere keren per week de deur uit. Ik heb vrijwilligerswerk. Ik studeer weer.

De tijd die ik heb verloren ben ik aan het inhalen. Ik kijk met dankbaarheid terug op die inktzwarte periode. Het heeft mij gemaakt tot wie ik ben vandaag de dag. Ja, ik moet rekening houden met mijn handicap. Ik kan niet ver lopen, niet ver autorijden en ik ben snel moe. Maar dat weerhoudt mij er niet van om te leven.

Ik geniet met volle teugen van het leven terwijl ik chronisch ziek ben, ondanks mijn beperkingen. Ik laat mij niet tegenhouden door zoiets onbenulligs. Mijn leven is gigantisch mooi! Ik heb geweldige mensen om mij heen waarvoor ik erg dankbaar ben. En ja, soms heb je even een dipje. Maar die zijn tijdelijk. En je kan relativeren. Je kan vechten. De vraag is echter: wil jij vechten? Mijn handicapt heeft geen macht over mijn leven. Ik ben degene die de touwtjes in handen heeft. Er is niets wat mij daarin klein kan krijgen.

Moraal van het verhaal, vecht of ga vechtend ten onder.
pi_152942662
:')
je doet net alsof je aan kanker lijdt
pi_152943027
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 12:57 schreef ChildishGambino het volgende:
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 12:45 schreef ChildishGambino het volgende:
ik word 33 geschat maar ben 16 :') :')
'Nuff said.
  maandag 25 mei 2015 @ 13:19:37 #115
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_152943213
Mooi verhaal HaveMercy, nu voel ik me ook weer goed gelukkig, zoals ik al schreef was het een dipje.
Ik wens je veel succes en plezier voor de toekomst.
pi_152948524
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 13:12 schreef HaveMercy het volgende:

[..]

[..]

'Nuff said.
ik werd 33 jaar oud geschat op een online test die raadt hoe oud je bent..niet door mensen op straat hè :')
  dinsdag 26 mei 2015 @ 00:34:47 #117
39555 dekkered
MEDIC!!!!
pi_152963801
quote:
Doe normaal trut.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 00:49:34 #118
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_152964021
BrandX heeft ook zoiets als jij en die doet zelfs aan boksen op hoog niveau, 'n DM richting haar is zo verstuurd of niet dan?

Ik heb verder nergens ervaring mee, ben eigenlijk heel gezond, gelukkig en kan me dit soort dingen dus ook moeilijk voorstellen.
Hallon!
pi_152964031
quote:
Heeft kanker jouw empathisch vermogen aangetast ofzo? :|W
pi_152964317
quote:
Doe normaal man.
  Trouwste user 2022 dinsdag 26 mei 2015 @ 05:54:53 #121
7889 tong80
Spleenheup
pi_152965773
quote:
Hoe durf je ? Heb er geen woorden voor.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 26 mei 2015 @ 06:30:17 #122
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_152965828
quote:
Wat mij betreft banwaardig. Misselijke post :r
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  Trouwste user 2022 dinsdag 26 mei 2015 @ 06:50:16 #123
7889 tong80
Spleenheup
pi_152965880
quote:
13s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 06:30 schreef SonicVolcano het volgende:

[..]

Wat mij betreft banwaardig. Misselijke post :r
Ben ik met je eens. Misselijk is nog zachtjes uitgedrukt.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_152965905
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 01:09 schreef bamibij het volgende:

[..]

Doe normaal man.
ik heb precies hetzelfde als mevrouw snake en heb het nog nooit ervaard als 'ziekte' waar je leven beperkt van wordt :') :')
pi_152965909
Ik denk dat het in staat zijn je tempo te beheersen heel belangrijk is. Op die manier kun je namelijk wel veel dingen doen die je graag wilt doen (en dan kun je altijd nog alternatieve plannen hebben voor als het toch wat minder gaat).

Je familie wil de dingen samen met je doen die je (nog) wel goed kan. En soms is daar een compromis voor nodig ja. Dat heeft niets met schuld te maken, maar meer met zorgzaam zijn.
People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')