Mensen zijn ook tot bijzonder knappe dingen in staat wanneer ze op het randje van de afgrond balanceren. In dit geval is de afgrond jou verliezen.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 16:00 schreef Elisabeth92 het volgende:
Ik heb er al een aantal keren naar gevraagd, o.a. of hij dit nou voor zichzelf doet of voor mij, en wat hem dan heeft doen inzien dat het niet langer zo kon.
Telkens komt hij ermee dat in het laatste gesprek toen ik dus zei dat ik niet verder wilde, ik hem had gevraagd waarom hij niet over dingen kon praten. Hij had zich toen gerealiseerd dat hij zich niet kwetsbaar wil opstellen tegen anderen. En dat ik dat altijd wel doe. Hij had zelf ingezien dat wanneer hij die muur omhooghoud hij nooit echt iemand aan zich kan binden. En dat hij mij daarmee ook kwijt was geraakt.
Dat zou voor de hele omslag hebben gezorgd. Het was ook best een heftig lang en diep gesprek hoor... maar al deze dingen aanpakken n.a.v. een gesprek? Vind het erg knap.
Mijn gevoelens zeggen echter de hele tijd IT'S A TRAP IT'S A TRAP.
quote:Op dinsdag 12 mei 2015 16:21 schreef Scary_Mary het volgende:
Het maakt al geen flikker meer uit wat die knul allemaal voor je doet, want je was er al klaar mee. Je geeft aan dat je denkt dat mensen niet meer veranderen et voila, je gevoel is nog steeds niet optimaal hè. En dat terwijl hij nu hartstikke zijn best loopt te doen, ga jij zitten twijfelen aan zijn motieven. Doe dat eens aan je eigen motivatie met je ik-heb-geen-intentie-om-het-uit-te-maken-want-het-gaat-zogenaamd-zo-goed.
Of je beslist dat je daadwerkelijk van hem houdt en je gaat nog eens een gesprek aan over het in jouw ogen iets te ver doorschieten naar megalomaan positief en wat dat met je doet. Wees dan duidelijk dat het jouw gevoel is en wees concreet in hoe jullie dit samen anders zouden kunnen aanpakken.
Anders moet je er gewoon een eind aan breien, want je beloont zijn goede gedrag niet door bij hem te blijven omdat hij zo zijn best nu, terwijl je het toch niet geloofwaardig vindt en waardeert. Als jij niet een beetje open staat voor gerede twijfel en risico wil lopen, dan kan hij je toch nooit terug winnen met wat dan ook..
Sommige mensen moeten eerst tegen de lamp lopen voordat ze het licht gaan zien. Ik heb ook een tijd gehad dat ik me als een lul heb gedragen tegenover mijn vriendin zonder het door te hebben. Tot ze dan een keer zei dat ik de tering kon krijgen en ik mij realiseerde hoe idioot ik mij aan het gedragen was.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 14:09 schreef Elisabeth92 het volgende:
Mensen om me heen zeggen dat hij dit nog nooit zo heeft gedaan voor iemand en het hem echt aan het hart gaat. Ik wil dat gerust geloven, en voel me daardoor ook heus wel gevleid en ben ook wel blij met hoe het nu gaat. Maar hoezo heeft hij zich dit niet een jaar eerder gerealiseerd? Ik ben idd bang dat dit uit angst om alleen over te blijven is voor hem.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |