abonnement Unibet Coolblue
  maandag 11 mei 2015 @ 21:25:44 #1
433565 JagerJanssen
Schoap an't drieten
pi_152504147


World of Tanks
World of Tanks (WoT) is een spel waarbij het de bedoeling is om, hoe gek het ook lijkt, met tanks tegen elkaar te vechten. Iedereen begint met een tank van het laagste level (=tier), en door gevechten (battles) te spelen verdien je experience en credits.

Met de experience kun je nieuwe onderdelen ontwikkelen, te weten:
- Gun (Kanon)
- Suspension (Onderstel)
- Turret (geschutskoepel)
- Engine (Motor)
- Radio

Als je tank aan de voorwaarden voldoet, kun je een nieuwe tank ontwikkelen.

Met de credits koop je nieuwe onderdelen, en kun je later ook nieuwe tanks kopen.

Tech Tree
Het leukste van World of Tanks, is in mijn mening, dat het is opgedeeld in tech trees. Er zijn 7 landen, de Verenigde Staten, Sovjet-Unie, Duitsland, Engeland, Frankrijk, Japan en China.

Iedere tank heeft zijn goede en slechte eigenschappen. Ik ga natuurlijk niet alle 140+ ( :Y ) tanks benoemen, maar om het kort samen te vatten:

- Russische tanks hebben goede bepantsering, en sterke kanonnen, maar de kanonnen zijn niet accuraat dus kan je niet vanaf grote afstand schieten (snipen)
- Duitse tanks hebben meestal alleen goede bepantsering aan de voorkant van de tanks en de kannonen zijn minder sterk maar accurater. Duitse tanks zijn meestal de sniper tanks.
- Amerikaanse tanks hebben geen specialiteit. Deze tanks hebben vaak slechtere bepantsering op de tank zelf, maar de geschutskoepel is vaak erg goed bepantserd.
- Britse tanks hebben vaak een goede bepantsering met een snel herladend geweer. Nadeel is dat ze vaak wel enorm traag, zeker de heavy tanks.
- Franse tanks zijn in de hoogste tiers voorzien van autoloaders, dit betekend dat de laadtijd tussen het vuren van shells korter is. Vaak heb je 4 tot 6 shells ter beschikking, hierna heb je een langere laadtijd dan normaal (BC 55 heeft bv een laadtijd van +/- 70 seconde!). Voordeel is dat je een vrij dodelijke verrassingsaanval uit kunt voeren doordat je je tegenstander in 10 seconde 5 keer kan raken terwijl hij na 1 schot dikwijls 10 seconde nodig heeft om te kunnen reloaden. Nadeel is dat het loaden van het magazijn veel tijd in beslag kan nemen en dan ben je dus ook weerloos.
- Japanse tanks hebben veelal een goede bepantsering en een fatsoenlijke gun.
- Chinese tanks zijn vergelijkbaar met de Japanse tanks. De lagere tiers zijn veelal verkregen via de Russische of Amerikaanse tanks, dit zijn tanks met een bijna zelfde aanduiding zoals de Type-34 tov de russische variant T-34. Ze zijn vaak wel iets beter dan hun oorspronkelijke tegenhanger.

Verder zijn de tanks ook weer opgedeeld in klassen:
- Light Tanks (Als verkenningsvoertuigen)
- Medium Tanks (Heavy tank support)
- Heavy Tanks
- Self Propelled Guns (Artillerie)
- Tank Destroyers

De tanks zijn ook opgedeeld in 10 levels; tiers. Iedere nieuwe speler begint met 7 tier 1 tanks. De Duitse Leichttraktor, de Russische MS-1, Amerikaanse T1 Cunningham, de Britse Vickers Medium Mk. I, de Franse Renault FT, Japanse Renault Otsu en Chinese Renault NC-31. Deze 7 zijn allemaal lichte tanks op de Britse tank na. Het is belangrijk om in je eerste gevechten ervaring op te doen. In deze klasse (tier 1) vindt je weinig teamwork omdat bijna iedereen nieuw is. Ook kun je vanaf deze tanks al snel (binnen uurtje spelen) al de volgende tank ontwikkelen.

Grofweg elk land heeft verschillende "wegen" die je kunt nemen, om de hoogste tier daaruit te nemen. Lichte tanks (tier 8) Medium tanks (tier 10), Heavy Tanks (tier 10), Artillerie (tier 10), tank Destroyers (tier 10).

Ik weet niet waarmee ik verder zal gaan :'(
Het is mogelijk dat je helemaal niet weet welke tank je wilt. Ik raad nieuwe mensen aan om voor de Russische tanks te gaan, simpelweg omdat snipen moeilijker is om te leren en Amerikaanse tanks alleen goed zijn als je goed weet hoe je je dekking moet gebruiken. Maar de keus ligt helemaal bij jou natuurlijk :Y

Dan moet je ook nog kiezen wat voor tank. Het zal je misschien wel een maand of 3-4 kosten voordat je het einde hebt bereikt van je lijn, dus heb geduld. Ik raad het ten zeerste af om voor lichte tanks te gaan. Je hebt deze wel snel, maar je kunt er alleen mee verkennen, omdat ze in één schot kapot worden geschoten, en de zachte kanonnen doen zelf bijna geen schade.

Kost het geld?
Het spelen van World of Tanks kan zonder er ook maar één cent aan uit te geven. Toch zijn er mogelijkheden om geld uit te geven. Je betaald voor zogenaamde "Gold", deze kun je uitgeven aan:

Premium Account
Een premium account kost ongeveer 10 euro per maand (als je elke maand verlengt). Met een premium account krijg je een andere garage (zonder extra voordelen) en krijg je 50% meer experience en credits per battle ( :9~ ). Dit is helemaal niet nodig, maar als je ongeveer tier 6 bereikt krijg je minder winst per battle, en rond tier 8 kun je zelfs verlies maken. Je kunt natuurlijk ook zonder premium account dat verlies opvullen door een tier 5 tank te nemen voor "erbij".

Crew training
Je kunt je crew met maximale ervaring kopen. In mijn ogen best kansloos, je kunt beter vanaf 50% beginnen, of 20.000 credits in-game betalen voor elk crewlid voor 75% ervaring.

Consumables
Geven je crew een bonus van 10%. Dit betekend ruwweg een betere detectie afstand tot vijandelijke tanks (wanneer je ze kan zien), hogere acceleratie, snellere laadtijd, sneller kunnen mikken en het bereik van je radio wordt vergroot. Spelers die alles willen maxen neem vaak food mee. Food gaat 1 gevecht mee en moet je dus constant aanvullen. Dit wordt een vrij dure onderneming want food kost 20.000 credits (of 50 goud) per keer. Het is niet aan te raden food te gebruiken als je net met het spel begint. De meeste spelers gebruiken helemaal geen food vanwege de kosten.

Premium Tank
Premium tanks zijn tanks die je met gold koopt (tussen de 750 en 12500 gold). Met deze tanks kun je direct in een hogere tier beginnen. Dit is, als je net begint met het spel, af te raden. Het is een teamspel en wanneer je het spel nog moet leren is het leuker om op de lagere tiers te beginnen. Op hogere tiers wordt serieuzer gespeeld en het is dan ook moeilijker. Men gebruikt het terrein effectiever en ook de armor van de tank. Premium tanks worden veelal gebruikt om extra credits te verdienen en om crewleden sneller te trainen. Premium tanks geven daar namelijk een extra bonus in weg.

Experience omzetten
Voor 1 gold kun je 25 experience omzetten. Dit betekent dat je experience van een elite tank (tank met alles geresearched of een premium tank) kunt omzetten naar free experience, deze kun je voor elke tank gebruiken. Kan wel handig zijn.

Screenshots
Zie spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Systeemeisen
Processor (CPU): Intel from 2.2 GHz or equivalent AMD Family
RAM: minimum of 1.5 GB for Windows 2000/XP, 2 GB for Windows Vista / 7
Free hard disk space: At least 3.5 GB
Video Card: Shader Model 3.0 GeForce 6800GT with 256 MB of RAM / ATI X800 with 256 MB RAM, DirectX 9.0c
Sound Card: DirectX 9.0c compatible Internet connection speed: at least 128 Kbps.
Connection rate: 1024 Kbps or higher (for faster downloads)

Spelen!!!!
www.worldoftanks.eu

Speel op de EU server, en niet op de .com (Noord-Amerikaanse) server.

Handige links:
http://www.vbaddict.net/ Geweldige tool om al je battles/stats bij te houden.
http://www.noobmeter.com/ Die kennen we allemaal
http://en.wot-life.com/ Zie boven
http://tank-compare.com/en/ Vergelijk tanks
http://www.maptactic.com/ Ideaal voor Clan Wars
http://www.wotinfo.net/en/camo-calculator Camo calculator
http://www.wotreplays.org/ Replays
Ik wil niet opscheppen maar ik doe het toch maar even.
  maandag 11 mei 2015 @ 23:13:02 #2
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_152509270
:)
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_152509451
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 21:14 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Wat is vesting? Ben laatst na lange tijd opnieuw begonnen...
Bedoelde vestinggevechten :P

http://worldoftanks.eu/clanwars/strongholds/
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_152515110
Mensen die de NL cliënt gebruiken :')
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 17:24:51 #5
433565 JagerJanssen
Schoap an't drieten
pi_152530002
Welke van de twee is een betere aankoop? Die Rudy of de Cromwell B?
Ik wil niet opscheppen maar ik doe het toch maar even.
pi_152530036
Rudy is een exact kopie, Cromwell B heeft iets betere stats.

Imo Cromwell B. :)
pi_152530246
Die WZ-111 was ook een knuppel eerste klas, boucned twee schoten op mij terwijl ik in killrange zit. Maargoed ook, anders kon ik niet de AT-15A gigantisch in z'n aarsch te grazen nemen.



trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
pi_152530591
Soms kan het tegenzitten, gisteren mikte ik op de achterkant van de turret en die bouncte ook ;( (schot erop ging er wel in).
  dinsdag 12 mei 2015 @ 18:31:29 #9
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_152532086
Geen x5 meer 😑
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  dinsdag 12 mei 2015 @ 18:43:20 #10
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_152532452
0-3 na 2 minuten...en dat terwijl je alleen de vlag moet verdedigen :X

iedereen aanvallen...waardeloze kutteams
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  dinsdag 12 mei 2015 @ 18:55:01 #11
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_152532790
Volgende potje, weer alleen vlag verdedigen...en hup weer aanvallen en zelfmoord plegen...scoutende tanks terwijl er geen arty's waren :')
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_152537609
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 18:55 schreef Parafernalia het volgende:
Volgende potje, weer alleen vlag verdedigen...en hup weer aanvallen en zelfmoord plegen...scoutende tanks terwijl er geen arty's waren :')[/b]
Wablieft? Scouten is veel meer dan alleen rushen, arty spotten en hopen dat je niet doodgaat.
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 23:27:20 #13
333419 Convict
Like deja vu all over again.
pi_152546620
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 18:55 schreef Parafernalia het volgende:
Volgende potje, weer alleen vlag verdedigen...en hup weer aanvallen en zelfmoord plegen...scoutende tanks terwijl er geen arty's waren :')
:')
wat deox zegt :Y
I dont suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 23:39:26 #14
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_152547137
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 20:42 schreef Deoxyribonucleic het volgende:

[..]

Wablieft? Scouten is veel meer dan alleen rushen, arty spotten en hopen dat je niet doodgaat.
niet als je alleen de vlag moet verdedigen..dat is gewoon afwachten en laten komen..
ik bedoelde ook niet arty vernietigen, maar scouten voor de eigen arty

[ Bericht 4% gewijzigd door Parafernalia op 12-05-2015 23:49:59 ]
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_152547376
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 23:39 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

niet als je alleen de vlag moet verdedigen..dat is gewoon afwachten en laten komen..
Ja, en dan vervolgens geen idee waar iedereen vandaan komt, en dan wordt je ineens knetterhard gewtfroflstomped. :')
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 23:46:29 #16
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_152547405
Na een week lang mijn wr in de IS7 flink zien zakken van 65% --> <50% nu een mooie pot neergezet met een Ace en 10k+ WN8 als resultaat.

Ik wou aan het einde echt winnen van de overgebleven T110E3 and de IS4, dus gold is used. Maar voel mij verder niet vies ofzo. 8-) De afsluitende dance of the dead tussen de IS4 and mij was best wel spannend. Zat zelf met zweethandjes achter de keyboard en muis. :P

http://wotreplays.com/site/1872636#winter_himmelsdorf-mrj-is-7

Godfather Bodybuilding topic reeks
  dinsdag 12 mei 2015 @ 23:50:22 #17
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_152547521
quote:
13s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 23:45 schreef Deoxyribonucleic het volgende:

[..]

Ja, en dan vervolgens geen idee waar iedereen vandaan komt, en dan wordt je ineens knetterhard gewtfroflstomped. :')
nee, ze konden maar van 2 kanten komen op die woestijnmap

ik zal de replay wel even zoeken, dan snappen jullie het ook :+

[ Bericht 10% gewijzigd door Parafernalia op 12-05-2015 23:55:49 ]
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_152552090
quote:
12s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 23:50 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

nee, ze konden maar van 2 kanten komen op die woestijnmap

ik zal de replay wel even zoeken, dan snappen jullie het ook :+
Ondanks dat ik nooit scout speel (simpelweg omdat ik het niet kan) is ook dan een scout wel handig om te hebben, het is namelijk wel prettig om te weten welke tanks van welke kant komen.. Dus ik ben het niet bepaald met je eens.
  woensdag 13 mei 2015 @ 11:47:30 #19
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_152554745
Scouts hoeven niet dood te gaan :D
Je kunt de hele game gewoon goed scouten en overleven.
pi_152557818
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 23:46 schreef Mr.J het volgende:
Na een week lang mijn wr in de IS7 flink zien zakken van 65% --> <50% nu een mooie pot neergezet met een Ace en 10k+ WN8 als resultaat.

Ik wou aan het einde echt winnen van de overgebleven T110E3 and de IS4, dus gold is used. Maar voel mij verder niet vies ofzo. 8-) De afsluitende dance of the dead tussen de IS4 and mij was best wel spannend. Zat zelf met zweethandjes achter de keyboard en muis. :P

http://wotreplays.com/site/1872636#winter_himmelsdorf-mrj-is-7

[ afbeelding ]
Nice!
Goud gebruiken tegen een e3 (frontaal) is totaal niet raar. Zou het zelfs aanraden.
Selectief goud gebruiken ben ik niet tegen, wel tegen spelers die altijd full gold schieten...
pi_152557843
quote:
10s.gif Op woensdag 13 mei 2015 11:47 schreef ShaoliN het volgende:
Scouts hoeven niet dood te gaan :D
Je kunt de hele game gewoon goed scouten en overleven.
Sterker nog, scouts kunnen endgame erg nuttig zijn.
Goed scouten is erg lastig, suicide scouten kan iedereen wel...
pi_152557880
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 23:39 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

niet als je alleen de vlag moet verdedigen..dat is gewoon afwachten en laten komen..

Alle game modi draaien om map control, ook verdedigen.
Al die spelers die denken dat je bij verdedigen moet gaan campen rond je eigen vlag die snappen het gewoon nog niet. Map control is alles.
pi_152568934
Iemand bedreven met spg's die mij wil helpen met mijn LT missies? :)
  woensdag 13 mei 2015 @ 20:49:48 #24
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_152571973
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 13:52 schreef DjMark het volgende:

[..]

Alle game modi draaien om map control, ook verdedigen.
Al die spelers die denken dat je bij verdedigen moet gaan campen rond je eigen vlag die snappen het gewoon nog niet. Map control is alles.
Hangt er wel vanaf welke map. Ik heb hier verder niet zo over nagedacht, ook geen zin in. Maar bij die woestijnmap is het niet zo belangrijk :)
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_152573726
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 20:49 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Hangt er wel vanaf welke map. Ik heb hier verder niet zo over nagedacht, ook geen zin in. Maar bij die woestijnmap is het niet zo belangrijk :)
Waarom niet? Als jij weet waar de vijand is kan je een goede positie uitkiezen om ze te beschieten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')