abonnement Unibet Coolblue
pi_152754843
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 17:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

Weet je dat zeker?

Ik weet bijna zeker dat ik het live gehoord heb (als in een opname daarvan).
Joshua Tree 87 in Parijs, bekende opname....
PSN: Poekimammi_nl
pi_152755535
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 17:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

Weet je dat zeker?

Ik weet bijna zeker dat ik het live gehoord heb (als in een opname daarvan).
Alleen gesoundcheckt, meer niet. http://www.u2gigs.com/article373.html

RHMT is namelijk net iets te hoog voor Bono, vandaar dat het ook nooit als single is uitgebracht (terwijl ze al wel de video hadden geschoten)
pi_152781876
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 15:49 schreef Luni het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, er zijn zoveel geode nummers die ze al Jaren niet spelen, ik noem A Sort Of Home Coming, Exit, Please, Zooropa, Love Rescue Me, One Tree Hill, Trip Through Your Wires, Surrender, The Electric Co., Gloria, Red Hill Mining Town enzzzz
The Electric Co is gisteren gespeeld :D
pi_152781950
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 16:19 schreef bartajax het volgende:

[..]

Zooropa, One Tree Hill en Love Rescue Me vorige tour nog.
Dat weet ik wel, daar gaat het ook niet om, bedoel alleen maar dat zoveel goeie nummers hebben die ze maar zlden spelen, dat is gewoon zoned, er zou nog veel meer variatie in kunnen zitten.
pi_152782074
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 09:44 schreef Luni het volgende:

[..]

Dat weet ik wel, daar gaat het ook niet om, bedoel alleen maar dat zoveel goeie nummers hebben die ze maar zlden spelen, dat is gewoon zoned, er zou nog veel meer variatie in kunnen zitten.
Absoluut. Ben alleen bang dat dat nooit gaat gebeuren met U2.
Veel nummers gaan namelijk samen met het podium, helemaal deze tour met dat grote scherm, dat is vaak waar het om draait. Meestal meer dan de muziek, zonde inderdaad.
pi_152790751
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 15:49 schreef Luni het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, er zijn zoveel geode nummers die ze al Jaren niet spelen, ik noem A Sort Of Home Coming, Exit, Please, Zooropa, Love Rescue Me, One Tree Hill, Trip Through Your Wires, Surrender, The Electric Co., Gloria, Red Hill Mining Town enzzzz
Deze hebben ze vannacht gespeeld. Laten we allemaal niet te snel oordelen aub. Ze zijn net onderweg.
pi_152790836
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 09:44 schreef Luni het volgende:

[..]

Dat weet ik wel, daar gaat het ook niet om, bedoel alleen maar dat zoveel goeie nummers hebben die ze maar zlden spelen, dat is gewoon zoned, er zou nog veel meer variatie in kunnen zitten.
Ja maar dan gaan vervolgens de 'gewone' mensen zeuren die ze nog nooit hebben gezien dat ze te veel nummers speelde die voor hun onbekend zijn, en te weinig classics.

Kortom, ik snap jullie wel, maar iedereen heeft een eigen voorkeur en daarom kunnen ze nooit aan alle verwachtingen doen. Persoonlijk ben ik er erg blij mee dat ze standaard ong. 6 nummers van het nieuwe album spelen, en dat de 2e setlist per nacht kan verschillen.
pi_152792005
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 15:20 schreef Alloch87 het volgende:

[..]

Deze hebben ze vannacht gespeeld. Laten we allemaal niet te snel oordelen aub. Ze zijn net onderweg.
Effe verder lezen ;)
pi_152792036
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 15:23 schreef Alloch87 het volgende:

[..]

Ja maar dan gaan vervolgens de 'gewone' mensen zeuren die ze nog nooit hebben gezien dat ze te veel nummers speelde die voor hun onbekend zijn, en te weinig classics.

Kortom, ik snap jullie wel, maar iedereen heeft een eigen voorkeur en daarom kunnen ze nooit aan alle verwachtingen doen. Persoonlijk ben ik er erg blij mee dat ze standaard ong. 6 nummers van het nieuwe album spelen, en dat de 2e setlist per nacht kan verschillen.
Tja, ik ben Bruce Springsteen gewend en dan ben je erg verwend.
pi_152792477
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 16:04 schreef Luni het volgende:

[..]

Tja, ik ben Bruce Springsteen gewend en dan ben je erg verwend.
Daar hebben we het eerder in dit topic al over gehad ;)
  donderdag 21 mei 2015 @ 07:48:07 #86
396232 SeaOfRegrets
El pueblo vencerį
pi_152812027
Ergens hoop ik stiekem dat ze in Amsterdam tijdens 1 van hun shows hun album Achtung Baby als 1 geheel in de 2e set spelen 8-)
"Life can only be understood backwards, but must be lived forwards" (Kierkegaard)
pi_152813976
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 07:48 schreef SeaOfRegrets het volgende:
Ergens hoop ik stiekem dat ze in Amsterdam tijdens 1 van hun shows hun album Achtung Baby als 1 geheel in de 2e set spelen 8-)
Je bent ook Bruce Spingsteen gewend :D
pi_152814071
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 07:48 schreef SeaOfRegrets het volgende:
Ergens hoop ik stiekem dat ze in Amsterdam tijdens 1 van hun shows hun album Achtung Baby als 1 geheel in de 2e set spelen 8-)
En vervolgens ATYCLB als encore! *)

Of het encore als Mr. McPhisto >:)
  donderdag 21 mei 2015 @ 10:59:46 #89
396232 SeaOfRegrets
El pueblo vencerį
pi_152815347
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 10:03 schreef Luni het volgende:

[..]

Je bent ook Bruce Spingsteen gewend :D
Niet zozeer, Heb Bruce 1x in de Kuip gezien, prima concert, ben niet echt een fan van hem.

Er zijn de laatste jaren diverse artiesten geweest die gewoon een compleet album als concert hebben gegeven. Prachtig concept is het. Juist deze tour bied zeer mooi die mogelijkheid nu voor U2. Wishfull thinking natuurlijk.

Suede heeft het gedaan als voorbeeldje.
"Life can only be understood backwards, but must be lived forwards" (Kierkegaard)
pi_152818908
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 10:59 schreef SeaOfRegrets het volgende:

[..]

Niet zozeer, Heb Bruce 1x in de Kuip gezien, prima concert, ben niet echt een fan van hem.

Er zijn de laatste jaren diverse artiesten geweest die gewoon een compleet album als concert hebben gegeven. Prachtig concept is het. Juist deze tour bied zeer mooi die mogelijkheid nu voor U2. Wishfull thinking natuurlijk.

Suede heeft het gedaan als voorbeeldje.
Ik ben het er niet mee eens. Niet ieder nummer leent zich even makkelijk voor een concert als een ander nummer. Sommige nummers, ook al zijn ze goed, kunnen namelijk het momentum uit een concert halen. Daarbij komt nog eens het feit dat nummers niet altijd even makkelijk te spelen zijn voor een band. Bijvoorbeeld doordat de zanger noten moet raken wat te veel energie kost.

Ik vind het juist perfect wat U2 nu doet, namelijk ongeveer 6/7 toppers van het nieuwe album. Wat mij betreft mag echter Volcano wel Vertigo vervangen.
  donderdag 21 mei 2015 @ 13:02:23 #91
396232 SeaOfRegrets
El pueblo vencerį
pi_152818987
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:59 schreef Alloch87 het volgende:

[..]

Ik ben het er niet mee eens. Niet ieder nummer leent zich even makkelijk voor een concert als een ander nummer. Sommige nummers, ook al zijn ze goed, kunnen namelijk het momentum uit een concert halen. Daarbij komt nog eens het feit dat nummers niet altijd even makkelijk te spelen zijn voor een band. Bijvoorbeeld doordat de zanger noten moet raken wat te veel energie kost.

Ik vind het juist perfect wat U2 nu doet, namelijk ongeveer 6/7 toppers van het nieuwe album. Wat mij betreft mag echter Volcano wel Vertigo vervangen.
Je hoeft het er ook niet mee eens te zijn, maar trust me dat zulk soort concept concerten echt heel gaaf zijn. Het voegt echt een extra dimensie toe om een geheel album in zijn geheel, op volgorde live te horen. Achtung Baby leent zich daar uitstekend voor qua opbouw.

De huidige setlijsten word ik persoonlijk niet warm of koud van. Beetje 13 in een dozijn zoveelste keer dezelfde setlist ook al zitten er wat wijzigingen in. Ik word nog niet echt verrast na 20 jaar U2 concerten bezoeken. Deze setlisten kennen we nu al zo lang. Het hele concept met verschillende sfeer tijdens de verschillende dagen, wat van te voren natuurlijk alweer deels werd afgeblazen vind ik er gewoon te weinig inzitten met de huidige standaard setlijsten.

[ Bericht 4% gewijzigd door SeaOfRegrets op 21-05-2015 13:08:34 ]
"Life can only be understood backwards, but must be lived forwards" (Kierkegaard)
pi_152819204
Mja, de Stones, U2, Depeche Mode... Al
Jaren spelen die de "veilige" setlisten..

Niet erg aantrekkelijk om te zien... En los van de live beleving en show er omheen.
Dit account is niet meer in gebruik.
  Moderator donderdag 21 mei 2015 @ 13:15:22 #93
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_152819319
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:02 schreef SeaOfRegrets het volgende:

[..]

Je hoeft het er ook niet mee eens te zijn, maar trust me dat zulk soort concept concerten echt heel gaaf zijn. Het voegt echt een extra dimensie toe om een geheel album in zijn geheel, op volgorde live te horen. Achtung Baby leent zich daar uitstekend voor qua opbouw.

De Stones gaven gisteren aan de vooravond van hun Amerikaanse tour een verrassingsconcert, kaartjes 5 euro, waarbij ze de hele plaat Sticky Fingers speelden. Alleen, niet in de precieze volgorde. Zo werd afgesloten met de openingssong, tevens het bekendste nummer van de plaat, Brown Sugar. De fans zullen er niet mee hebben gezeten dat de plaat niet integraal werd vertolkt. Sommige nummers waren al tientallen jaren niet meer live gespeeld. :)
Echter, ik denk eigenlijk dat U2 nog veel te veel ambitie heeft om een oude plaat in zijn geheel te gaan spelen. Die willen ook met hun nieuwste muziek bezig zijn en geen oude koe uit gaan melken.
Op toer gaan met een oud succesvol album als leitmotief is meer iets voor bands die nog een generatie ouder zijn. Fleetwood Mac, The Who etc.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  donderdag 21 mei 2015 @ 13:20:36 #94
396232 SeaOfRegrets
El pueblo vencerį
pi_152819476
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:11 schreef Spezza19 het volgende:
Mja, de Stones, U2, Depeche Mode... Al
Jaren spelen die de "veilige" setlisten..

Niet erg aantrekkelijk om te zien... En los van de live beleving en show er omheen.
De show is geweldig. De muziek wordt goed gespeeld. De nummers zelf zijn natuurlijk ook gewoon prima, maar ik word ook graag verrast en uitgedaagd. Dat gebeurt gewoon veels te weinig. Het is te safe, ook al doen ze af en toe weer een wat minder gespeeld nummer.
"Life can only be understood backwards, but must be lived forwards" (Kierkegaard)
  donderdag 21 mei 2015 @ 13:22:13 #95
396232 SeaOfRegrets
El pueblo vencerį
pi_152819527
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:15 schreef Gert het volgende:

[..]

De Stones gaven gisteren aan de vooravond van hun Amerikaanse tour een verrassingsconcert, kaartjes 5 euro, waarbij ze de hele plaat Sticky Fingers speelden. Alleen, niet in de precieze volgorde. Zo werd afgesloten met de openingssong, tevens het bekendste nummer van de plaat, Brown Sugar. De fans zullen er niet mee hebben gezeten dat de plaat niet integraal werd vertolkt. Sommige nummers waren al tientallen jaren niet meer live gespeeld. :)
Echter, ik denk eigenlijk dat U2 nog veel te veel ambitie heeft om een oude plaat in zijn geheel te gaan spelen. Die willen ook met hun nieuwste muziek bezig zijn en geen oude koe uit gaan melken.
Op toer gaan met een oud succesvol album als leitmotief is meer iets voor bands die nog een generatie ouder zijn. Fleetwood Mac, The Who etc.
Daarom bied de huidige tour een prima concept om dit uit te voeren. Set 1, lekker knallen met nieuwe nummers en een enkele oude hit zoals Gloria of Out of control, sunday bloody sunday. 2e set, verras eens een keer, dit is te voorspelbaar...
"Life can only be understood backwards, but must be lived forwards" (Kierkegaard)
  Moderator donderdag 21 mei 2015 @ 13:28:30 #96
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_152819715
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:22 schreef SeaOfRegrets het volgende:

[..]

Daarom bied de huidige tour een prima concept om dit uit te voeren. Set 1, lekker knallen met nieuwe nummers en een enkele oude hit zoals Gloria of Out of control, sunday bloody sunday. 2e set, verras eens een keer, dit is te voorspelbaar...
Meer verrassing is prima natuurlijk! Maar het ging nu even over het compleet spelen van een oude plaat. Ik denk dat de heren daar gewoon geen zin hebben. En dat het zó centraal stellen van oude glorie meer iets is voor (oudere) bands die tevreden op een mooie carričre kunnen terugkijken maar geen ambitie met nieuw werk meer hebben.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_152819739
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:20 schreef SeaOfRegrets het volgende:

[..]

De show is geweldig. De muziek wordt goed gespeeld. De nummers zelf zijn natuurlijk ook gewoon prima, maar ik word ook graag verrast en uitgedaagd. Dat gebeurt gewoon veels te weinig. Het is te safe, ook al doen ze af en toe weer een wat minder gespeeld nummer.
Ben ik helemaal met je eens.
  donderdag 21 mei 2015 @ 13:45:49 #98
396232 SeaOfRegrets
El pueblo vencerį
pi_152820296
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:28 schreef Gert het volgende:

[..]

Meer verrassing is prima natuurlijk! Maar het ging nu even over het compleet spelen van een oude plaat. Ik denk dat de heren daar gewoon geen zin hebben. En dat het zó centraal stellen van oude glorie meer iets is voor (oudere) bands die tevreden op een mooie carričre kunnen terugkijken maar geen ambitie met nieuw werk meer hebben.
Ach ik vind het spelen van een oude plaat niet zozeer voor oude heren of het geen drang hebben naar nieuw werk, dat kan prima samengaan. Het blijft nu al jaren hangen in greatest hits achtige tours met af en toe eens een kleine verassing. Je mag best kritisch zijn naar bands. U2 fans hebben daar wel vaak wat moeite mee is mijn ervaring.

Het concept van de nieuwe tour is veelbelovend. De show lijkt indrukwekkend te zijn. De setlist doet in mijn optiek de tour geen eer aan op dit moment. Leuk voor mijn vriendin die ze nog nooit live heeft gezien, maar voor mij is het wat flauwtjes.
"Life can only be understood backwards, but must be lived forwards" (Kierkegaard)
  Moderator donderdag 21 mei 2015 @ 14:09:27 #99
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_152821155
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:45 schreef SeaOfRegrets het volgende:

[..]

Ach ik vind het spelen van een oude plaat niet zozeer voor oude heren of het geen drang hebben naar nieuw werk, dat kan prima samengaan. Het blijft nu al jaren hangen in greatest hits achtige tours met af en toe eens een kleine verassing. Je mag best kritisch zijn naar bands. U2 fans hebben daar wel vaak wat moeite mee is mijn ervaring.

Het concept van de nieuwe tour is veelbelovend. De show lijkt indrukwekkend te zijn. De setlist doet in mijn optiek de tour geen eer aan op dit moment. Leuk voor mijn vriendin die ze nog nooit live heeft gezien, maar voor mij is het wat flauwtjes.
Ben het dus wel met je eens dat het wel iets verrassender mag, alleen ik snap gewoon wel dat ze er niet voor kiezen om een oude plaat integraal te spelen.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  donderdag 21 mei 2015 @ 14:34:31 #100
396232 SeaOfRegrets
El pueblo vencerį
pi_152821954
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 14:09 schreef Gert het volgende:

[..]

Ben het dus wel met je eens dat het wel iets verrassender mag, alleen ik snap gewoon wel dat ze er niet voor kiezen om een oude plaat integraal te spelen.
Ieder zijn keuze/mening gelukkig :)

Ik denk dat voor vele fans die ze bijvoorbeeld 10+ keer hebben gezien de laatste 3 tours nu wel wat meer verassingen zou willen.
"Life can only be understood backwards, but must be lived forwards" (Kierkegaard)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')