Nouja, daarom snap ik het dus ook niet helemaal. Ik heb toen ik stage liep in een groep 6/7/8 ervaren hoeveel last het oplevert voor kinderen als ze dan de tafels gewoon niet onder de knie hebben.quote:Op maandag 11 mei 2015 21:49 schreef amaranta het volgende:
Dochter heeft woensdag 'toets' van de tafel van 8. In haar klas hebben ze 1-6 en 10 gedaan. De kinderen die deze tafels gehaald hadden mogen 7-8-9 ook doen.
In mijn klas toetsen we ook alle tafels. Ze zijn HEEL belangrijk.
In groep 5 gaan ze nl delen en krijgen ze grote tafels (18x7)
Ik vraag ze altijd van voor naar achter, van achter naar voor en door elkaar.
De toets is schriftelijk. 15 goede antwoorden binnen 1 minuut.
Dan vraag je toch aan de juf hoe dat zit, als je dat zo belangrijk vindt?quote:Op maandag 11 mei 2015 13:10 schreef Troel het volgende:
De "last" die ik ervan heb heeft voornamelijk te maken met het feit dat er dan gezegd wordt "dan en dan overhoren we die tafel" en dat dat dan vervolgens niet gedaan wordt.
Ik kwam wel iets van doelen tegen geloof ik, maar dat was heel algemeen en niet op leerjaar zeg maar. Link werkt niet, maar ik ben er inmiddels wel achter dat ik gewoon op dezelfde voet doorga met Ruben. Het is enkel een voordeel om gewoon de tafels al te kennen volgens mij (en zolang het voor hem geen vervelend iets is, gewoon blijven doen dus).quote:Op dinsdag 12 mei 2015 20:36 schreef amaranta het volgende:
Ik weet niet of jullie deze link kunnen lezen (of dat hij besloten is voor gebruikers) maar hier staat de leerfstof van oa groep 4 (voor de methode rekenzeker)
Daar staat bij vermeningvuldigen.
Tafels 1 tot en met 10
http://www.noordhoffuitge(...)hten.pdf?MOD=AJPERES
Ik weet niet wat er in de kerndoelen staat. Mogelijk staat er in de kerndoelen alleen 1-6 en 10.
http://tafels.jdx.nl/home.phpquote:Op maandag 11 mei 2015 12:43 schreef Troel het volgende:
Vroeger was het zo dat je in groep vier de tafels uit je hoofd moest leren. Van voor naar achter, van links naar rechts en ondersteboven enzo.
Hoe zit dat bij jullie kinderen op school tegenwoordig? Voor mijn gevoel lijken de tafels tegenwoordig een stuk minder belangrijk dan vroeger. In groep 4 leren ze nu enkel nog de tafels 1 tot en met 6 en 10?
Meer ouders die hier "last" van hebben?
Ik ken wel die tafelpennen zeg maar, dit heb ik volgens mij nog nooit gezien. Ik ben toch echt voor stomweg uit het hoofd lerenquote:Op woensdag 13 mei 2015 09:47 schreef mignonne het volgende:
Kwam toevallig deze tegen![]()
volgens mij hadden wij vroeger thuis ook zo'n soort ding
[ afbeelding ]
http://www.psikhouvanjou.(...)etti-rekenstaaf-7-jr
Dat zijn alle tafels, hoeven ze tegenwoordig niet meer uit hun hoofd te lerenquote:Op donderdag 14 mei 2015 09:21 schreef Troel het volgende:
Dank je voor deze nuttige spammerige toevoeging
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |