abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161780552
Nog even over dat filmpje, zonder dollen.
Weet je dat ik die echt spannend vond ook al had je al gezegd dat het starten gelukt was?
  donderdag 28 april 2016 @ 18:30:32 #27
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_161780746
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 18:22 schreef vannelle het volgende:
Nog even over dat filmpje, zonder dollen.
Weet je dat ik die echt spannend vond ook al had je al gezegd dat het starten gelukt was?
Kan ik me heel goed voorstellen. Ik vond het eerdere starten ook heel spannend. Mijn pa (degene die filmt) vond dat hij nogal klapt tijdens de ontbranding, het is een vrij felle klap. Ik denk dat het een combinatie is van de uitlaat die lek is, en de reflectie van het geluid tussen muren en onder een afdak.. Als ik dit toerental vergelijk met materiaal op youtube, dan loopt deze ook rustig nog goed. Het even kijken wat hij als stationair toerental prima gaat vinden.

De poelie van de waterpomp moet aangepast worden, de nieuwe waterpomp is 2 mm langer waardoor de poelie niet in lijn ligt met de krukas poelie en de dynamo.

Ik probeer me pa al flink te stoken om nieuw spul te kopen, hij is veel te langzaam :p
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_161780893
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 18:30 schreef -Richard- het volgende:

[..]

Kan ik me heel goed voorstellen. Ik vond het eerdere starten ook heel spannend. Mijn pa (degene die filmt) vond dat hij nogal klapt tijdens de ontbranding, het is een vrij felle klap. Ik denk dat het een combinatie is van de uitlaat die lek is, en de reflectie van het geluid tussen muren en onder een afdak.. Als ik dit toerental vergelijk met materiaal op youtube, dan loopt deze ook rustig nog goed. Het even kijken wat hij als stationair toerental prima gaat vinden.

De poelie van de waterpomp moet aangepast worden, de nieuwe waterpomp is 2 mm langer waardoor de poelie niet in lijn ligt met de krukas poelie en de dynamo.

Ik probeer me pa al flink te stoken om nieuw spul te kopen, hij is veel te langzaam :p
De 1e start is een stuk mooier dan de geboorte van je 1e kind. :+
Maar die poelies in lijn zetten is wel belangrijk ja, anders loopt je riem er af of hij slijt veel te hard.

Hoe dan ook een mooi project!
  donderdag 28 april 2016 @ 20:01:18 #29
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_161783239
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 18:36 schreef vannelle het volgende:

[..]

De 1e start is een stuk mooier dan de geboorte van je 1e kind. :+
Maar die poelies in lijn zetten is wel belangrijk ja, anders loopt je riem er af of hij slijt veel te hard.

Hoe dan ook een mooi project!
Kinderen heb ik niet en hoop ik binnenkort ook nog niet te krijgen :@
Zojuist de olie besteld. Motor olie, transmissie olie, contact sleutel en een nieuwe zekering kastje, dit zodat we van porselein zekeringen naar steekzekeringen gaan. Waarschijnlijk houden we het oude kastje gewoon op dezelfde plek maar leiden we de draden door naar een alternatieve plek. Moet toch wat lijken hé ;)
De porselein zekeringen zijn erg storings gevoelig en op zo'n trillende machine niet echt ideaal. Zo vielen er al uit toen ik het dashboard los had :')

Voor de oplettende, oliefilter staat er niet bij. Die gaan we net als het brandstoffilter gewoon lokaal halen zodat we er zeker van zijn dat we de goede krijgen. Het luchtfilter wordt opnieuw gevuld met schone olie (oliebad-filter).
Toetertje was ook kapot. Heb nog een leuke lucht-toeter (niet groot, wel met compressortje) liggen die erop komt, kan altijd vervangen worden als het niets is.

Misschien maar eens een project topic openen?
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_161784996
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 20:01 schreef -Richard- het volgende:

Misschien maar eens een project topic openen?
En dát, mijn beste naamgenoot, lijkt mij een goed plan.
Maar dan wel bij het begin beginnen en niet vanaf nu. En veel foto's uiteraard. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')