abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 mei 2015 @ 08:40:04 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_152424720
Voor een patatje moet 7 kilo aardappels worden geschild en de wasmachine werkt vijf wassen per dag weg, gevuld met kleding van de dertien nog thuiswonende kinderen. Maar Marjolein en Carl Post vinden dat helemaal niet druk. 'Een gezin van twee of drie kinderen heeft het drukker dan wij.'

Het is woensdagmiddag, de meeste kinderen van Carl en Marjolein Post zijn vrij van school en sommigen hebben een vriendje of vriendinnetje meegenomen om mee te spelen. Als ze willen, mogen ze zelfs blijven eten. ,,Geen enkel probleem,'' zegt vader Carl (51). ,,Op zoveel kinderen vallen die extra drie niet op.'' Dus begint hij om 16.30 uur met voorbakken in de dubbele friteuse, waarna het gezelschap een uur later kan aanschuiven aan de uitschuifbare tafel in de niet al te ruime rijtjeswoning.

Relaties
Samen met Marjolein (46) kreeg hij tien kinderen. Met negen kinderen uit eerdere relaties komt het totaal op negentien, van wie er dertien nog thuis wonen. Ze vinden het geen bewuste keuze om zoveel nakomelingen op de wereld te zetten. ,,Wij vinden een klein gezin juist een bewuste keuze. Dáárvoor moet je maatregelen nemen. Of er ook nog een twintigste komt? Dat weten we niet, we laten God over ons regeren. We zien kinderen niet als last, eerder als zegen.''

De jongste nakomeling is 9 maanden, de oudste thuiswonende 20 jaar. Zoveel kinderen, zoveel smaken. ,,Daarom kook ik dagelijks drie soorten groenten,'' zegt Marjolein. ,,Dat is om gezeur te voorkomen, want de avondmaaltijd moet leuk zijn. Daarom heb ik een gasformuis met zes pitten. Ingewikkeld? Welnee, het is zelfs zo dat ik niet meer kan koken voor kleine gezelschappen. Dat past niet in mijn systeem. O, en de vaatwasser is natuurlijk onmisbaar.''

Megagezin
Het wemelt in het Alblasserdamse megagezin van de regels, die niet onderhandelbaar zijn. Zo is er een lijst met tijdstippen waarop de kinderen naar bed moeten, is er een kind verantwoordelijk voor het dekken van de tafel, een ander voor het inruimen van de vaatwasser en moet een derde ervoor zorgen dat 's avonds alle schoenen verzameld zijn. ,,Want je wilt 's morgens echt geen schoen kwijt zijn voor schooltijd. Dat levert heel veel stress op.''

Nog een regel: iedereen die 16 wordt moet kostgeld betalen, als er tenminste een baan(tje) is. ,,Structuur is hier in huis heel belangrijk.''
Wie denkt dat het 's morgens haasten is, komt bedrogen uit. Veel regelt zichzelf volgens Carl, in het dagelijks leven trambestuurder. ,,Meestal kom ik om zes uur uit bed om vast te beginnen met het smeren van brood, waarna ik een uur later 'de basisschool' uit bed haal. Daarna wek ik Marjolein met een kopje thee. Op bed.''

Een andere regel is dat alle kinderen na 21.30 uur op hun kamer zijn. Carl: ,,Dan is het papa-en-mama-tijd.'' Op die kamers is het bijna letterlijk stapelen. Er zijn twee jongenskamers en één meisjeskamer, waar vanwege de stapelbedden nauwelijks ruimte is. Marjolein: ,,Daar slapen ze alleen maar. Ze spelen het liefst beneden of buiten met elkaar.''

Kinderbijslag
Financieel krijgen ze het rond, waarbij de kinderbijslag onmisbaar is. Het enige waar ze niet op bezuinigen is schoenen. Supermarktaanbiedingen worden gespeld. ,,Gelukkig krijgen we veel kleding, want dat loopt heel snel in de papieren.'' Eén avond per week komt de oppas en gaan pa en moe op stap; winkelen en een drankje doen in de stad. ,,Dat doen we al sinds onze trouwdag. We vinden het belangrijk om dan even afstand te nemen.''

In God we trust ! Er zullen er nog wel meer bijkomen denk ik :)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 9 mei 2015 @ 08:41:54 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_152424729
Dit zou wettelijk verboden moeten worden 19 kinderen. :P Twee kinderen max en dan geen fok/neuk premie meer.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 08:47:25 #3
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_152424766
21:30 uiterlijk op je kamer zitten. Hoe woont die 20-jarige nog steeds thuis. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 09:00:47 #4
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_152424846
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 08:41 schreef Megumi het volgende:
Dit zou wettelijk verboden moeten worden 19 kinderen. :P 0 kinderen max en dan geen fok/neuk premie meer.
Fixed, kinderen zijn hinderen
Lang leven de vrijheid

En trouwens, medelijden met die kinderen
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_152424962
Volgens mij hebben ze het helemaal niet zo slecht geregeld, met dingen als een deel van de taken structureel bij de kinderen leggen en toch wel voldoende tijd voor zichzelf inruimen.
pi_152425035
Gaat heen en vermenigvuldigt u!

Staat in Den Bijbel maar om het ook uit te voeren :')
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_152425074
Een kindje zit in een rolstoel ;(

51 en 46 lijken me overigens wel mooie leeftijden om op te houden met voortplanten.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_152425082
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 08:47 schreef IkStampOpTacos het volgende:
21:30 uiterlijk op je kamer zitten. Hoe woont die 20-jarige nog steeds thuis. :')
Die wil niet verbannen worden en heeft zijn alblasserdamse nog niet gevonden in de kerk. Je gaat natuurlijk niet op kamers als je ook uit huis kan trouwen. Daarnaast heb ik niet het idee dat pa en ma veel om intellectuele groei geven, dus ik weet niet of studeren überhaupt aan de hand is.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 09:30:25 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152425092
Waarom moet er nog een oppas komen als je thuiswonende meerderjarige kinderen hebt?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 9 mei 2015 @ 09:32:02 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152425112
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 09:28 schreef Njosnavelin het volgende:
Een kindje zit in een rolstoel ;(

51 en 46 lijken me overigens wel mooie leeftijden om op te houden met voortplanten.
Dat lijkt me een van de oudste kinderen, in die rolstoel, zeker geen "kindje" meer.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_152425135
Zulke gezinnen zouden ze extra moeten belasten in plaats van kinderbijslag te geven..
pi_152425146
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 09:16 schreef CafeRoker het volgende:
Volgens mij hebben ze het helemaal niet zo slecht geregeld, met dingen als een deel van de taken structureel bij de kinderen leggen en toch wel voldoende tijd voor zichzelf inruimen.
Nederland schafte de slavernij af op 1 juli 1863. Heel Nederland? Nee... Één dorpje bleef moedig weerstand bieden...
  zaterdag 9 mei 2015 @ 09:36:03 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152425158
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 09:33 schreef DJKoster het volgende:
Zulke gezinnen zouden ze extra moeten belasten in plaats van kinderbijslag te geven..
Want?
Een gezin met 3 kinderen waarvan beide ouders werken kost al snel hetzelfde aan kinderopvangtoeslag en kinderbijslag.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_152425178
Ik vermoed dat het koken inderdaad het moeilijkste deel is, maar dat het verder allemaal best meevalt. Die kinderen kunnen elkaar natuurlijk ook prima vermaken en een beetje op elkaar letten. Ik denk niet dat er veel kinderen iemand durven te pesten die 18 broers/zussen heeft. :P

Alleen het kost wel veel geld. Persoonlijk vind ik kinderen kostgeld laten betalen echt niet normaal en zeker niet vanaf hun 16e jaar. Als die ouders straks bejaard zijn, gaan ze dan ook geld aan hun kinderen betalen, om ze een beetje te helpen?
pi_152425236
Die man gaat om 16:30 al friet bakken trouwens, werken ze allebei niet? En is er wel een legitieme reden voor die 9 kinders uit een eerder gezin? Anders zijn ze dus niet zo heeeel streng in de leer, toch?
  zaterdag 9 mei 2015 @ 09:49:18 #16
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_152425332
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 09:34 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Nederland schafte de slavernij af op 1 juli 1863. Heel Nederland? Nee... Één dorpje bleef moedig weerstand bieden...
Alblasserdam, SGP de grootste partij, bijbelgordel dus.
Sowieso denk ik dat gereformeerden niet de meest intellectuelen zijn, anders gaan ze ook niet alle onzin van de kerk naleven, maar is men kritisch naar wat er in de bijbel staat.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_152425379
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 09:34 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Alblasserdam is het nieuwe Gallië >:O
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 10:00:23 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152425457
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 09:41 schreef MevrouwPuff het volgende:
Die man gaat om 16:30 al friet bakken trouwens, werken ze allebei niet? En is er wel een legitieme reden voor die 9 kinders uit een eerder gezin? Anders zijn ze dus niet zo heeeel streng in de leer, toch?
Als ze samen al 9 kinderen hadden uit eerdere relaties, waarvan er nog maar 3 thuiswonend zijn, dan hadden ze ieder al geen klein gezin toen hun vorige partner wegviel en kan ik me voorstellen dat er wel enige noodzaak gevoeld werd rap een nieuwe partner te vinden, en dat dat vanuit de kerk ook wel toegejuicht werd.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_152425651
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 09:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat lijkt me een van de oudste kinderen, in die rolstoel, zeker geen "kindje" meer.
Citroen gegeten?
pi_152425660
quote:
Heb je de OP wel gelezen? Die man werkt gewoon is te lezen
  zaterdag 9 mei 2015 @ 10:22:03 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152425703
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 10:18 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Zou jij van een trambestuurdersinkomen een gezin met 13 kinderen kunnen onderhouden trouwens?
Zelfs als de 16-plussers (een stuk of 3 a 4 waarschijnlijk) kostgeld zouden betalen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_152425707
quote:
Die andere 9 komen uit 'eerdere relaties'.. Misschien heeft hij zich daarna bekeerd.
pi_152425713
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 10:18 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Ohja, op de tram. Collega van je? Het is knap dat ze het rooien, dat wel.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 10:25:04 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152425742
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 10:22 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Die andere 9 komen uit 'eerdere relaties'.. Misschien heeft hij zich daarna bekeerd.
Of een van beide (of allebei) was weduwe/weduwnaar, of een van beide (of allebei) was verlaten door de ex-partner.

Dat komt ook in hele strenge kerken voor, en daar doe je als overblijvende partner weinig tegen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_152425760
Vanaf je 16'de kostgeld betalen :')
Ik snap wel dat ze niet kunnen rondkomen met een man als trambestuurder en 19 kostenposten, maar dan hadden ze zich misschien moeten inlezen in het idee van 'anticonceptie'. Alhoewel dat waarschijnlijk van God niet mag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')