abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152409316
Hallo allemaal,

wij hebben twee geelwangschildpadjes. Vanmiddag waren ze allebei nog hartstikke levend, maar nu lag er net ineens 'dood', helaasch :'( Althans dat denken we... De wat kleinere van de twee dreef boven water en de grote begon al te 'pikken' van de vermoedelijk dode schildpad. We hebben de kleinere gelijk uit het water gevist en toen bewoog hij nog even z'n staart. Nu hebben we 'm in een ruime bak met water gelegd en alsnog ligt hij er maar levensloos bij, met z'n mond en ogen open. We hebben heel voorzichtig aan z'n pootjes getrokken, maar hij reageert daar niet op.

Nu lees ik op internet dat schildpadden schijnbaar wel eens spontaan bewegingsloos worden, schijnbaar wanneer ze een 'rustperiode' ingaan en dat ze pas echt 'dood' zijn als ze beginnen te stinken.

Ik zou echt niet weten wat ik er precies mee aanmoet. Daarom vraag ik hier even om advies.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
mij
  vrijdag 8 mei 2015 @ 18:47:09 #2
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_152409457
Ik zou het hier even posten:

http://schildpaddenforum.net/
pi_152409473
Zou dat bewegingsloze niet vooral passen bij de winterslaap ofzo? Als ie boven drijft vind ik dat wel slecht klinken. Maar je zou het bakje waar ie nu is nog een paar dagen ingericht kunnen houden dat ie weer kan scharrelen eten en drinken. Of je gaat naar de dierenarts, maar weet niet of ie meer kan aanvangen ermee.

Sterkte. 'Onze' schildpad (nu bij m'n vader) is al 23, je hecht je toch wel.

Edit: die medische verhalen van het schildpaddenforum zijn best mooi. Je schildpad reanimeren O+

[ Bericht 19% gewijzigd door MevrouwPuff op 08-05-2015 18:54:57 ]
pi_152409684
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 18:47 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik zou het hier even posten:

http://schildpaddenforum.net/
Bedankt voor de tip, Boca_Raton! Helaasch moet ik wachten tot dat een beheerder mijn aanvraag (lees: aanmelding) goedkeurt. :'(
  vrijdag 8 mei 2015 @ 18:58:39 #5
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_152409799
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 18:54 schreef Unites het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip, Boca_Raton! Helaasch moet ik wachten tot dat een beheerder mijn aanvraag (lees: aanmelding) goedkeurt. :'(
Oh, dat is inderdaad vervelend ja. Nou, die zal vanavond wel komen. Even volhouden nog.
pi_152410534
Geelwangschildpadden doen geen winterslaap. En als die andere schildpad al loopt te pikken eraan denk ik ook wel dat ie dood is.
En het begint nu warm te worden dus winterslaap is ook niet logisch.
pi_152412476
Stomme vraag misschien, maar als hij 'bewusteloos' (of in ieder geval bewegingsloos) is, kan hij dan niet verdrinken als je hem in een bak met water laat liggen..? Geelwang schildpadjes zijn toch geen echte waterschildpadden (zoals een zeeschildpad) maar meer moerasschildpadden? Die horen toch ook elke dag op het droge te kunnen zitten om op te warmen en op te drogen en zo?

Hoe dan ook, wat je beschrijft klinkt wel redelijk dood, moet ik zeggen. Misschien eens vragen aan de Digitale Dierenarts anders, en/of een foto er bij posten?
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_152412592
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 20:09 schreef Miss_Isis het volgende:
Stomme vraag misschien, maar als hij 'bewusteloos' (of in ieder geval bewegingsloos) is, kan hij dan niet verdrinken als je hem in een bak met water laat liggen..? Geelwang schildpadjes zijn toch geen echte waterschildpadden (zoals een zeeschildpad) maar meer moerasschildpadden? Die horen toch ook elke dag op het droge te kunnen zitten om op te warmen en op te drogen en zo?

Hoe dan ook, wat je beschrijft klinkt wel redelijk dood, moet ik zeggen. Misschien eens vragen aan de Digitale Dierenarts anders, en/of een foto er bij posten?
Waar kan ik de 'Digitale Dierenarts' vinden als ik vragen mag? Zie 'm alleen voor honden :o

:'(

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2015 20:12:34 ]
pi_152412662
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 20:12 schreef Unites het volgende:

[..]

Waar kan ik de 'Digitale Dierenarts' vinden als ik vragen mag? Zie 'm alleen voor honden :o

:'(
Hier: F&F / Stel je vragen aan de dierenarts! deel 32

Weet niet of ze vanavond nog online komt natuurlijk, maar meestal geeft ze best heel snel antwoord :Y
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
pi_152412753
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 20:14 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Hier: F&F / Stel je vragen aan de dierenarts! deel 32

Weet niet of ze vanavond nog online komt natuurlijk, maar meestal geeft ze best heel snel antwoord :Y
Dankje! Handige tip, nog nooit gezien :o
pi_152412826
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 20:16 schreef Unites het volgende:

[..]

Dankje! Handige tip, nog nooit gezien :o
Heel leuk en nuttig topic :Y Beste toevoeging aan Fok! sinds jaren, wat mij betreft ^O^
  vrijdag 8 mei 2015 @ 23:56:37 #12
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_152420152
Mijn gok is wel dat ie dood is of gaat, maar haal hem ieg uit het water en mss kun je hem lekker warm zetten? Van warmte knappen ze wel op. Heb je een warmtelampje mss?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')