Eigenlijk heb je geluk dat je niet verkouden bent.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 19:42 schreef JoelBaka het volgende:
Ik kom ook even binnenvallenIk heb nu zo'n 7 jaar M.E. (sinds mijn 13e) en verder ben ik hypermobiel (HMS), en het lijkt erop dat fibromyalgie er nog even bovenop komt. Maar dat is nog onduidelijk, pas sinds ruim een maand last van mijn pols en enkel gewrichten dus nog te vroeg om te zeggen of het blijvend is. Plus dat de combi ME en HMS tot fibro-achtige klachten kan leiden dus dat moet ik nog even aanzien.
Fijn zo'n topic, ik zal hem blijven volgen!
Nee man, waarom? Jij bent net zo goed gefrustreerd door je chronische problematiek. Wat maakt het uit? Tis geen wedstrijd, gewoon je frustraties eruit blijven gooien.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:09 schreef vannelle het volgende:
[..]
Eigenlijk heb je geluk dat je niet verkouden bent.
Maar serieus: Ik doe maar ff een stapje terug denk ik.
Lijkt er op dat mijn klachten wel meevallen in vergelijking met wat ik hier lees.
Maar de frustratie viert wel hoogtij!
Waarom? Frustratie denk ik. En omdat ik de rest ook lees besef ik dat ik het nog niet eens zo slecht heb.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:36 schreef Jannuk2.0 het volgende:
[..]
Nee man, waarom? Jij bent net zo goed gefrustreerd door je chronische problematiek. Wat maakt het uit? Tis geen wedstrijd, gewoon je frustraties eruit blijven gooien.
En trouwens, waarom vraag je geen gehandicaptenparkeerkaart aan?
Haha, oh god zo herkenbaar.quote:Op zondag 17 mei 2015 02:49 schreef vannelle het volgende:
Toen ik vandaag dus naar die winkel liep was er een bejaarde met een rollator voor me.
Nou, daar moest ik natuurlijk voorbij!
Was echt een spannende race en ik vroeg me daarna af waarom ik persé die competitie aan wilde gaan.
Bij het aanvragen is blijkbaar niet goed beoordeeld of "in redelijkheid" 100 meter kon worden gelopen. Overigens als Opa met een rollator makkelijk 100 meter kan lopen is de kaart terecht geweigerd.quote:Op zondag 17 mei 2015 02:07 schreef CherryLips het volgende:
Ik weer nog dat m'n opa van 90 geen parkeerkaart kreeg omdat hij zgn 100 meter kon lopen. Ja, met een rollator. En dan eigenlijk ook niet. M'n oma kon nog geen 5 meter alleen lopen. Wat zeiden ze? Je moet oma bij de ingang eruit zetten en haar daar op een bankje achterlaten, een parkeerplek zoeken en dan met je rollator tig meter alleen terug lopen.
Ja doei. Ontzettend onpraktisch op veel plekken. Opa heeft de auto verkocht en werd een kluizenaar. Nu was hij op zijn leeftijd natuurlijk al niet zo'n kwieke automobilist, maar hij kon op de mm nauwkeurig inparkeren.
Bedankt gemeente.
Soms zie ik idd mensen met een invalidenkaart die op het eerste gezicht niks mankeren en ook in een goed tempo de stad inlopen. Dan sta ik wel even raar te kijken ja
oops! gaat het nu beter?quote:Op zondag 17 mei 2015 11:41 schreef Fripsel het volgende:
Vergeten dat ik eigenlijk geen alcohol mocht bij met m'n nieuwe medicijnen.godverdomme heb liggen kotsen vannacht
Het is geen wedstrijd.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:09 schreef vannelle het volgende:
[..]
Maar serieus: Ik doe maar ff een stapje terug denk ik.
Lijkt er op dat mijn klachten wel meevallen in vergelijking met wat ik hier lees.
Maar de frustratie viert wel hoogtij!
Ach boeiuh, ik heb lekker gewonnen. Maar als die bejaarde had geweten dat ze in een wedstrijd zat had zw ws. meer haar best gedaan en had ik in haar stofwolk gelopen.quote:Op zondag 17 mei 2015 10:56 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Haha, oh god zo herkenbaar.Echt de wedstrijd van de schildpad en de kreupele haas. Maar op een slechte dag heb ik ook nog steeds de neiging om m'n grenzen te negeren. Je bent jong en dus wil je dat stuk perkament toch zeker wel inhalen, want je bent jong gofferdegofferdegoffer!!
Hier ben ik het helemaal mee eens! Ieders eigen leed is erg genoeg, hoe iemand anders is maakt jouw pijn niet ineens minder erg/erger. En voor iedereen ligt zijn/haar pijngrens weer anders en heeft het weer totaal andere gevolgen. Dat valt gewoon niet te vergelijken.quote:Op zondag 17 mei 2015 13:13 schreef dekkered het volgende:
[..]
Het is geen wedstrijd.
Ik heb dat samen met mijn vriendin ook dat de chronische ziekte/pijn zo vaak problemen oplevert en dan is het ja welke persoon heeft het meer.
En mijn vriendin vindt dan dat ze te veel zeurt en dat ze vind dat ze zichzelf aanstelt, wanneer dit totaal niet is. Zij heeft net zo goed veel pijn. Is het misschien anders dan die van mij, ja waarschijnlijk wel. Maar het is net zo kut als die van mij.
Wel hooikoortsquote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:09 schreef vannelle het volgende:
[..]
Tuurlijk is het geen wedstrijd maar onbewust ga je tóch vergelijken. Waarom? Geen idee want echt vergelijkbaar is het niet.quote:Op zondag 17 mei 2015 13:13 schreef dekkered het volgende:
[..]
Het is geen wedstrijd.
Ik heb dat samen met mijn vriendin ook dat de chronische ziekte/pijn zo vaak problemen oplevert en dan is het ja welke persoon heeft het meer.
En mijn vriendin vindt dan dat ze te veel zeurt en dat ze vind dat ze zichzelf aanstelt, wanneer dit totaal niet is. Zij heeft net zo goed veel pijn. Is het misschien anders dan die van mij, ja waarschijnlijk wel. Maar het is net zo kut als die van mij.
Hmm ja dat klopt.quote:Op zondag 17 mei 2015 13:46 schreef vannelle het volgende:
[..]
Tuurlijk is het geen wedstrijd maar onbewust ga je tóch vergelijken. Waarom? Geen idee want echt vergelijkbaar is het niet.
Ik prijs mezelf gelukkig dat mijn vriendin er alle begrip voor heeft, dat is echt onbetaalbaar.
Wat ik gister postte was het resultaat van een baaldag. Kan geen 10 minuten lopen, door napijn is een avondje bioscoop ook niet door gegaan. Kutzooi.
Maar vandaag is niet gister, gebeurd=gebeurd en klaar. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Al zijn de kansen van vandaag ook minimaal, naweëen van gister......
Hooikoorts, dá's pas kloot'n!quote:Op zondag 17 mei 2015 13:37 schreef JoelBaka het volgende:
Vannelle, als ik lees hoe jij tijdens een stukje wandelen uitvalsverschijnselen krijgt dan lijkt me dat echt vreselijkDat kan ik me echt niet voorstellen, wandelen gaat bij mij juist best aardig en ik voel ruim van te voren als het teveel is. Spontaan uitvalsverschijnselen lijkt mij doodeng. Je moet je eigen pijn niet wegcijferen, er zijn altijd anderen die het erger hebben. Maar dat betekend niet dat je geen recht van spreken hebt. Je moet wel een beetje lief zijn voor jezelf
[..]
Wel hooikoorts![]()
![]()
Hahahaha....zie het voor me.quote:Op zondag 17 mei 2015 13:49 schreef dekkered het volgende:
[..]
Hmm ja dat klopt.
Ik prijs me ook heel gelukkig met mijn vriendin. De hele rede dat we aan de praat raakte was door pijn. Waarschijnlijk als ik die pijn niet had dan had ik niet met haar in gesprek geraakt en dan hadden we nu niet samen gewoond.
Het was online dus niet helemaal zoals je t beschrijftquote:Op zondag 17 mei 2015 14:20 schreef vannelle het volgende:
[..]
Hahahaha....zie het voor me.
"Hoi, AU!! kom je AU hier vaker? AU"
"Nee, ik kwam hier speciaal voor j....AAAUUU!"
En om heel eerlijk te zijn zie ik op dit moment meerendeels van de dagen somber in omdat de pijn constant aan het pieken is. Of de medicijnen zijn zo hevig dat ik het gevoel heb dat ik amper mijn armen fatsoenlijk kan gebruiken.
Stukje mijn visie, kun je het mee (on)eens zijn:
De pijn is er nou eenmaal, is een onderdeel van je leven.
Je hoeft het niet te omarmen maar accepteren kan zeer zeker geen kwaad.
Want je kunt 2 dingen doen: Lekker blijven vloeken, schelden en trappen tegen die rotpijn maar da's een aardige demper op je humeur voor de rest van je leven.
2e wat je kunt doen is proberen het een plek te geven. Wat lastig is, heb daar zelf ook moeite mee.
Maar kwaad worden en blijven is wat mij betreft geen optie dus ik PROBEER optie 2 te doen.
En ondanks mijn positieve instelling heb ik ook mijn baaldagen maar dat lijkt me logisch.
Maar laat het niet overheersen.
Pijn is een onderdeel van je leven, geen bepalende factor.
Thx.quote:Op zondag 17 mei 2015 17:58 schreef vannelle het volgende:
Je medicatieprobleem snap ik wel.
Je wil van je pijn af maar de bijwerkingen zijn ook niet altijd even prettig.
Wat dat betreft is het voor mij ook afwachten: net verhuisd en de intake bij de nieuwe huisarts moet nog.
Ben benieuwd of zij een andere oplossing ipv oxycodon weet, die oxy word ik namelijk behoorlijk wazig van.
Vraag me wel eens af wat erger is, pijn of zo wazig zijn......
Afwachten dus.
Ik hoop van harte dat ze je bij het Erasmus kunnen helpen. Succes kerel!!
Pijn is idd slopend, weet er helaas alles van.quote:Op zondag 17 mei 2015 18:13 schreef dekkered het volgende:
[..]
Thx.
Om je vraag te beantwoorden.
Ik zelf heb meer problemen met pijn. Ja wazig zijn en last van bijwerkingen hebben is irritant maar pijn is slopender. (met beide werken is eigenlijk slecht/onmogelijk trouwens (als we het over hevige bijwerkingen hebben))
En het is niet zozeer dat ik van de pijn af wil. Ik ben al blij met vermindering (constante dan, want met medicatie gaat het altijd op en neer, je raakt gewent aan medicatie en de pijn gaat weer omhoog).
Ik heb het over pijn die op of over je pijngrens zit zegmaar.quote:Op zondag 17 mei 2015 18:27 schreef vannelle het volgende:
[..]
Pijn is idd slopend, weet er helaas alles van.
Maar dan nog heb ik liever pijn dan dat ik allejezus wazig ben door de medicatie. Tot op een bepaalde hoogte want ook ik heb mijn (pijn)grenzen.
Punt is trouwens ook dat als ik er voor kies om geen pijnstillers te nemen mijn humeur nogal slechter wordt. Niet fijn voor de omgeving.
Neem ik wél pijnstillers dan kan ik flink wazig worden, óók niet fijn voor de omgeving.
Het is kiezen tussen 2 kwaden.
Vanmiddag mijn broer en zijn vrouw op visite gehad en uiteraard ook pijnaanvallen.
Ze stoppen dan met praten om te wachten tot het weer beter gaat. Nou, dan kun je lang wachten.
Ik heb dan ook gevraagd om gewoon door te praten, ik red me wel.
Hopelijk heeft mijn nieuwe huisarts een alternatief qua pijnstilling, wat ik nu heb is de grap wel af zeg maar......
Ik weet wel wat je bedoelt, zit regelmatig met tranen in de ogen van de pijn.quote:Op zondag 17 mei 2015 19:15 schreef dekkered het volgende:
[..]
Ik heb het over pijn die op of over je pijngrens zit zegmaar.
Ik weet wel dat ik in 2012 een periode acupunctuur gedaan heb (lang verhaal waarom dat niet door is gegaan) en dat hielp toen wel met de pijn voor bepaalde periodes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |