De zaak komt op 27 mei voor de Amsterdamse rechter.quote:“Hij werd door de politie van het podium gehaald. Politie en Openbaar Ministerie snappen niets van de vrijheid van meningsuiting en demonstratievrijheid.”
Hij fuckt ook met Maximà. Ten minste drie keer, aan de enorme hoofden van de prinsesjes te zien.quote:Op woensdag 6 mei 2015 12:26 schreef trabant het volgende:
De koning fuckt ons ook voortdurend met zijn villa's, aanlegsteigers, hekken en tijdelijke werkkamers. En dat is nog maar één field van zijn fucks.
Tegen de muur met die republikein!quote:Op woensdag 6 mei 2015 12:28 schreef Wespensteek het volgende:
Terecht opgepakt, verkeerde demonstratie, verkeerde opvattingen, verkeerde vrienden en verkeerde woorden gebruikt: levenslang.
Daar werkt hij anders hard genoeg voor.quote:Op woensdag 6 mei 2015 12:26 schreef trabant het volgende:
De koning fuckt ons ook voortdurend met zijn villa's, aanlegsteigers, hekken en tijdelijke werkkamers.
Het Openbaar Ministerie. Het koningshuis heeft geen recht om mensen op te pakken. Natuurlijk weten we niet of onze koning achter de schermen premier Rutte heeft aangespoord de wet eens beter uit te voeren.quote:Op woensdag 6 mei 2015 12:23 schreef Vaatwastablet het volgende:
Dus het koningshuis heeft nog trekjes uit de jaren 1800 door beledigende mensen op te pakken? Tof man.
Inderdaad.quote:Op woensdag 6 mei 2015 12:23 schreef heywoodu het volgende:
Het beledigen van het koningshuis moet in het strafrecht als het beledigen van een willekeurig ander persoon ook strafbaar is. Is dat het niet, dan moet het beledigen van het koningshuis ook niet in het strafrecht.
Ik weet helemaal niet wat het koningshuis daarvan vindt, sterker nog, die heeft in deze niet zoveel te vinden. Het probleem lijkt mij dat politie en justitie dat ook niet weten en dan maar hun uiterste best doen om bij het koningshuis in het gevlei te komen, vaak met overtreding van wetten en regels.quote:Op woensdag 6 mei 2015 12:21 schreef Odaiba het volgende:
Ik snap het heel goed vanuit de positie van het koningshuis, maar de normale burger wordt hier ook constant mee geconfronteerd. Hufterigheid etc. Vind het dus weer onzin om iemand daarvoor te gaan vervolgen.
Precies, Turkse praktijken in Nederland!quote:Op woensdag 6 mei 2015 12:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Het is geen 1432 meer. Je kunt geen moderne westerse democratie hebben als je geen kritiek mag leveren op het staatshoofd.
Het koningshuis is heilig...Men moet dit lekker gaan vervolgen, dan wordt koning Willy wellicht nog onze laatste koning.quote:Op woensdag 6 mei 2015 12:43 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Hebben ze niks beters te doen bij het OM? Een figuur als Joris Demmink wordt pas vervolgd wanneer er zware druk wordt gezet van buitenaf en hier vervolgen ze meteen.Ik geef toe dat dit niet met elkaar te vergelijken is, maar zodra het gaat om het Koningshuis is alles opeens mogelijk.
Mensen die monarchistisch zijn.quote:Op woensdag 6 mei 2015 12:43 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat Nederlandse Republikeinen een triest zooitje jaloerse huilebalken zijn.
quote:Op woensdag 6 mei 2015 12:33 schreef waht het volgende:
Lekker voor hem, moet 'ie maar niet de domme aap gaan uithangen.
Dank je wel voor deze inhoudelijk zeer interessante toevoeging.quote:Op woensdag 6 mei 2015 13:01 schreef Odaiba het volgende:
Kerry feliciteert Nederland alvast met 'orange madness'
Monarchisten altijdquote:Op woensdag 6 mei 2015 12:45 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Mensen die monarchistisch zijn.
Fuck you!quote:Op woensdag 6 mei 2015 13:29 schreef de_boswachter het volgende:
Vind dat taalgebruik gewoon niet normaal, ben het dan ook oneens met de poll.
Daarnaast zijn de mensen die zo anti-Koningshuis zijn bepaalde droeftoeters.... die verdienen het gewoon om gestraft te worden. Kijk, ik heb ook niks mee of tegen het Koningshuis, maar ik ga me niet in mijn ramenwaskloffie voor schut zetten om Fuck de Koning te roepen. Imbecielen.
Zou ik ook tegen jou zeggen als ik er net achter was gekomen dat ik je moeder op je bureau heb genomen waar je nu Wiskunde huiswerk op zit te maken.quote:
Haha, ik ben zijn moeder.quote:Op woensdag 6 mei 2015 13:33 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Zou ik ook tegen jou zeggen als ik er net achter was gekomen dat ik je moeder op je bureau heb genomen waar je nu Wiskunde huiswerk op zit te maken.
Ohja en die vlek tegen het behang, die is van haar.
Jaloers waarop?quote:Op woensdag 6 mei 2015 12:43 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Neemt niet weg dat Nederlandse Republikeinen een triest zooitje jaloerse huilebalken zijn.
Wat te zeggen van die 17 miljoen angstige kruipers=quote:Op woensdag 6 mei 2015 13:37 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Mensen die denken dat ze vanwege een bloedlijn meer recht hebben dan andere mensen.....![]()
Wat een middeleeuwse gedachtegang.
Ja dat is juist het erge ervan de meute accepteert die onzin gewoon ...quote:Op woensdag 6 mei 2015 13:39 schreef riazop het volgende:
[..]
Wat te zeggen van die 17 miljoen angstige kruipers=
Dude... Jij doet het gewoon even met een obese 80+'er met spastische incontinentie?quote:Op woensdag 6 mei 2015 13:33 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Zou ik ook tegen jou zeggen als ik er net achter was gekomen dat ik je moeder op je bureau heb genomen waar je nu Wiskunde huiswerk op zit te maken.
Ohja en die vlek tegen het behang, die is van haar.
Noem eens 1 echte democratie dan.quote:Op woensdag 6 mei 2015 12:59 schreef riazop het volgende:
Nederland is dan ook geen echte democratie.
Hier worden twee `gevaarlijke` republikeinen afgevoerd door popo
Joanna en Hans Maessen opgepakt op de Dam na protest
Beledigen = kritiek?quote:Op woensdag 6 mei 2015 12:23 schreef Jigzoz het volgende:
Duidelijk een vorm van kritiek op het systeem. Dit vervolgen is achterlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
twitter:Race_Inc twitterde op woensdag 06-05-2015 om 13:42:16"Abulkasim Al-Jaberi" is trending #fuckdekoning niet. Twitter filtert dus #fuckdekoning. http://t.co/xlTFZi39wL reageer retweet
Als je kritiek hebt hoef je niet meteen te gaan schelden, dan ben je gewoon een slappe mongoolquote:
Mooi man, onbedoelde ironie.quote:Op woensdag 6 mei 2015 13:47 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Als je kritiek hebt hoef je niet meteen te gaan schelden, dan ben je gewoon een slappe mongool
quote:Op woensdag 6 mei 2015 13:47 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Als je kritiek hebt hoef je niet meteen te gaan schelden, dan ben je gewoon een slappe mongool
quote:
Dan kan je je nog steeds normaal gedragen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 13:37 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Mensen die denken dat ze vanwege een bloedlijn meer recht hebben dan andere mensen.....![]()
Wat een middeleeuwse gedachtegang.
quote:
Extreem linksquote:Op woensdag 6 mei 2015 13:42 schreef riazop het volgende:
Interview met activiste Joanna over arrestatie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Say what?
Ik zou het een aansporing willen noemenquote:Op woensdag 6 mei 2015 14:01 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Is dat een belediging of een aansporing van de Koning om nog meer prinsjes te creëren?
twitter:MergenMetz twitterde op woensdag 06-05-2015 om 13:56:47We mogen verwachten dat @geertwilderspvv het opneemt voor Abulkasim al-Jaberi. Maar ik denk het niet. http://t.co/bwTzG1Iboj reageer retweet
Alleen als Martijn het zelf kan horen, anders niet.quote:Op woensdag 6 mei 2015 14:02 schreef Irakees het volgende:
Mag je wel fuck De Koning zeggen als je Martijn de Koning wilt beledigen?
Geert is pro-Koningshuis, dus ga er maar niet vanuit.quote:Op woensdag 6 mei 2015 14:04 schreef Irakees het volgende:
twitter:MergenMetz twitterde op woensdag 06-05-2015 om 13:56:47We mogen verwachten dat @geertwilderspvv het opneemt voor Abulkasim al-Jaberi. Maar ik denk het niet. http://t.co/bwTzG1Iboj reageer retweet
Maar heeft tegelijkertijd wel als speerpunt vrijheid van meningsuiting.quote:Op woensdag 6 mei 2015 14:08 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Geert is pro-Koningshuis, dus ga er maar niet vanuit.
Alleen om stemmen te winnen, uiteraardquote:Op woensdag 6 mei 2015 14:09 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Maar heeft tegelijkertijd wel als speerpunt vrijheid van meningsuiting.
Maar heeft aan de andere kant nooit fuck moslims geroepen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 14:09 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Maar heeft tegelijkertijd wel als speerpunt vrijheid van meningsuiting.
Klopt, het zijn alleen duivels en ze moeten zsm vertrekken, maar hij heeft geen fuck moslims geroepen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 14:10 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Maar heeft aan de andere kant nooit fuck moslims geroepen.
Dat is weer groepsbelediging en haatzaaien.quote:Op woensdag 6 mei 2015 14:10 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Maar heeft aan de andere kant nooit fuck moslims geroepen.
Sinds wanneer mag je geen kritiek leveren? Staat er al politie bij je aan de deur vanwege deze kritische post?quote:Op woensdag 6 mei 2015 12:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Het is geen 1432 meer. Je kunt geen moderne westerse democratie hebben als je geen kritiek mag leveren op het staatshoofd.
Natuurlijk zijn het twee verschillende dingen maar het is voor de ontvanger vaak wel vrij makkelijk om kritiek als een belediging om te vatten, zeker in het geval van het koningshuis. Die lijn valt moeilijk te trekken, zeker als er geen dialoog mogelijk is.quote:Op woensdag 6 mei 2015 14:12 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Sinds wanneer mag je geen kritiek leveren? Staat er al politie bij je aan de deur vanwege deze kritische post?
Beledigen en kritiek leveren zijn verschillende dingen.
Dit is een overtrokken reactie van het OM, maar laten we de eis eerst maar eens afwachten. Voor hetzelfde geld eist het OM vrijspraak.
Maar het gaat hier in dit geval niet om kritiek. Fuck <persoon> roepen is geen kritiek leveren op die persoon, dat is gewoon schelden en beledigen. Kritiek onderbouw je.quote:Op woensdag 6 mei 2015 14:13 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn het twee verschillende dingen maar het is voor de ontvanger vaak wel vrij makkelijk om kritiek als een belediging om te vatten, zeker in het geval van het koningshuis. Die lijn valt moeilijk te trekken, zeker als er geen dialoog mogelijk is.
Dat was ook weer zo'n bizar verhaal inderdaad. Het plebs moet toch niet denken voorrang te hebben als Maxima in een anonieme auto van een afrit de weg op wil rijden.quote:Op woensdag 6 mei 2015 14:13 schreef LXIV het volgende:
of de man die de pech had dat Maxima tegen hem aan knalde toen zij een uitrit verliet (wat een paar dagen later opeens geen uitrit maar een weg van rechts was).
Ik snap wat je bedoelt met dat er totaal geen onderbouwing is, toch heb ik het idee dat er een punt komt wanneer er geen dialoog mogelijk is (zij staan hoog, wij staan laag) dat beledigen en dingen roepen als fuck x en fuck y de enige overgebleven optie is. Tenminste, zo zou een revolutie kunnen beginnen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 14:15 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar het gaat hier in dit geval niet om kritiek. Fuck <persoon> roepen is geen kritiek leveren op die persoon, dat is gewoon schelden en beledigen. Kritiek onderbouw je.
Maar die enkele zin wordt natuurlijk uit z'n context gehaald, het was immers onderdeel van een demonstratie.quote:Op woensdag 6 mei 2015 14:15 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar het gaat hier in dit geval niet om kritiek. Fuck <persoon> roepen is geen kritiek leveren op die persoon, dat is gewoon schelden en beledigen. Kritiek onderbouw je.
Belediging zou gewoon moeten kunnen. Het zou wat zijn als iedereen opgepakt werd na het uitschelden van iemand. Regels moeten voor iedereen gelden of voor niemand en dit is een regel die alleen word gebruikt om politieke tegenstanders uit de weg te ruimen. Als ze hem universeel zouden toepassen dan zou morgen de economie instorten.quote:Op woensdag 6 mei 2015 14:13 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn het twee verschillende dingen maar het is voor de ontvanger vaak wel vrij makkelijk om kritiek als een belediging om te vatten, zeker in het geval van het koningshuis. Die lijn valt moeilijk te trekken, zeker als er geen dialoog mogelijk is.
Die man nam een sluiproute en reed veel te hard. Ja, dan had Maxima voorrang moeten verlenen maar laten we niet doen alsof dit eenzijdig de schuld van haar was.quote:Op woensdag 6 mei 2015 14:13 schreef LXIV het volgende:
of de man die de pech had dat Maxima tegen hem aan knalde toen zij een uitrit verliet (wat een paar dagen later opeens geen uitrit maar een weg van rechts was).
Klopt. Ik heb weleens een brief gestuurd over de schildering op de koets waarop slaven worden afgebeeld te midden van witte overheersers. Nooit wat teruggehoord.quote:Op woensdag 6 mei 2015 14:18 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Belediging zou gewoon moeten kunnen. Het zou wat zijn als iedereen opgepakt werd na het uitschelden van iemand. Regels moeten voor iedereen gelden of voor niemand en dit is een regel die alleen word gebruikt om politieke tegenstanders uit de weg te ruimen. Als ze hem universeel zouden toepassen dan zou morgen de economie instorten.
Als je nou gezellig koningsdag viert, of tijdens een officiële plechtigheid, en zo'n klapjostie roept "fuck de koning!", dan moet je hem wel af kunnen voeren en beboeten. Anders blijven ze het doen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 14:13 schreef LXIV het volgende:
Ik ben pro-Sinterklaas en ook niet tegen het koningshuis, maar ik vind wel dat mensen 'fuck de koning' moeten kunnen roepen.
Net als die man die jarenlang vervolgd en geschaduwd is omdat hij een waxinelichtje tegen de koets gooide, of de man die de pech had dat Maxima tegen hem aan knalde toen zij een uitrit verliet (wat een paar dagen later opeens geen uitrit maar een weg van rechts was). Zoiets staat niet in verhouding tot de gepleegde daad. Als er in Nederland echt rechtsgelijkheid geldt, zouden er geen bijzondere maatregelen genomen moeten worden als het het koningshuis betreft.
Ze zouden ook best wel belasting mogen gaan betalen over hun enorme vermogen. Dan weten ze wat het is om uitgezogen te worden door de belastingdienst en verliezen ze misschien hun links-liberale houding.
Dit dusquote:Op woensdag 6 mei 2015 14:15 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar hier, in dit land, is de discussie wel mogelijk. Het staat je vrij om zoveel kritiek te leveren op het koningshuis als je wil, en je kan zelfs als politieke partij in je programma hebben staan dat je het wil afschaffen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 14:17 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt met dat er totaal geen onderbouwing is, toch heb ik het idee dat er een punt komt wanneer er geen dialoog mogelijk is (zij staan hoog, wij staan laag) dat beledigen en dingen roepen als fuck x en fuck y de enige overgebleven optie is. Tenminste, zo zou een revolutie kunnen beginnen.
Hoezo ben je een klapjostie als je 'fuck de koning' roept? Of bedoel je dat niet?quote:Op woensdag 6 mei 2015 14:19 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Als je nou gezellig koningsdag viert, of tijdens een officiële plechtigheid, en zo'n klapjostie roept "fuck de koning!", dan moet je hem wel af kunnen voeren en beboeten. Anders blijven ze het doen.
Waarom? Is het onmogelijk om een gesprek te voeren of een dialoog aan te gaan zonder te beledigen?quote:Op woensdag 6 mei 2015 14:18 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Belediging zou gewoon moeten kunnen.
Nog meer bewijs dat belediging iets achterlijks is om te vervolgen omdat mensen zelfs een belediging zien in een hele oude tekening.quote:Op woensdag 6 mei 2015 14:19 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb weleens een brief gestuurd over de schildering op de koets waarop slaven worden afgebeeld te midden van witte overheersers. Nooit wat teruggehoord.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |