Deze reden is dus waarom ik het wou meenemen, wisselkoers als je een hoog bedrag meeneemt is vaker handiger cash, dan de wisselkoers van de pinautomaten. Ik had het namelijk gelezen hier :quote:Op vrijdag 25 december 2015 22:03 schreef Roger_ het volgende:
[..]
Bij mij was het zo dat ik een HiLux had gehuurd, en als ik cash betaalde dan was ik goedkoper uit.
En wat ik toen had uit gerekend was eigenlijk net het goedkoopste in Nederland euro's te pinnen en dan in Zuid Afrika om te wisselen in SAR .
Als je dan een bedrag van ca ¤ 2000,- mee neemt, dan scheelt het behoorlijk veel of je het daar op neemt met de pin en een wisselkeurs krijgt van 13 SAR voor een Euro, ipv 15.
En nu misschien wel 16.
In ieder geval voor de vraagsteller , mij lijkt 5 000 SAR toch wel een heel laag bedrag. Normaal moet je pas wat aan geven boven een waarden van ¤ 10 000,-
Die Nederlandse sites, er is te veel pulp onder. Elke hobbyist die twee keer in de RSA is geweest noemt zich zelf expert. En dat wordt allemaal maar van mekaar gekopieerd. En die direct-valuta en visum sites is ook zo onbetrouwbaar als de neten.quote:Op maandag 28 december 2015 09:03 schreef DJWeisz het volgende:
[..]
Deze reden is dus waarom ik het wou meenemen, wisselkoers als je een hoog bedrag meeneemt is vaker handiger cash, dan de wisselkoers van de pinautomaten. Ik had het namelijk gelezen hier :
https://www.vreemdgelddirect.nl/landen/zuid-afrika en http://www.kaapstadmagazine.nl/zuid-afrikaanse-rand
Maar misschien had iemand al ervaringen hiermee gehad bij eerdere bezoeken ...
mooie foto's fijn dat je ook het kleine weet te waarderen !quote:Op zondag 31 januari 2016 21:09 schreef k_man het volgende:
De foto's van mijn reis in november staan inmiddels online.
Mooie foto'squote:Op zondag 31 januari 2016 21:09 schreef k_man het volgende:
Wow, mooie plaatjesquote:Op zondag 31 januari 2016 21:09 schreef k_man het volgende:
Dank je! Volgens mij zijn er veel mensen die de Big 5 niet allemaal zien. Strikt genomen moet je daarvoor namelijk de zwarte neushoorn zien. De witte hebben we volop gezien, de zwarte echter maar één keer. Het had niet veel gescheeld of wij hadden de Big 5 ook niet allemaal kunnen afvinken.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:59 schreef Xpresso het volgende:
Mooie foto's zeg! Ik heb helaas de Big5 niet gezien.
Ehm, je spreekt jezelf een beetje tegen.quote:Op woensdag 3 februari 2016 12:20 schreef mattie010 het volgende:
De zwarte neushoorn zien is sowieso erg bijzonder hoor! De kans dat je die ziet is zo enorm klein!
De big 5 zien is overigens niet heel erg moeilijk als je naar het Krugerpark gaat.
Dat is nou net het enige dat bij ons geen succes was. We hebben zo'n nachtrit gedaan en werkelijk geen reet gezien. Kan ook komen door de kwaliteit van de ranger. Die was meer bezig met kletsen en grapjes maken dan met spotten en was ook niet gevoelig voor hints dat-ie z'n bek moest houden ("goh, wij hebben eerder gehoord dat je niet luid moet praten, omdat je dan de dieren weg jaagt, geldt dat 's nachts niet....?")quote:Op woensdag 3 februari 2016 16:07 schreef mattie010 het volgende:
Uitgezonderd dan nachtritten, want katachtigen zijn toch vooral in de nacht actief ^^
Die garantie valt ook tegen, de neushoorn die wij hebben gespot was in Hluhluwe. Maar wat je al zegt, soms heb je gewoon geluk en soms niet.quote:Op woensdag 3 februari 2016 16:07 schreef mattie010 het volgende:
Voor "garantie" van neushoorns kan je naar het Hluhluwe-Imfolozi park gaan uiteraard, maar in het Kruger lopen er genoeg rond. Ik heb er in het Krugerpark ook maar 1 gezien hoor en ontzettend slecht. Wel 2 luipaarden zonder er echt naar te zoeken. En echt ontzettend veel leeuwen in verschillende groepen en op verschillende momenten. Wel pas de derde dag dat ik er was dat ik de eerste zag, het blijft onvoorspelbaar.
En ik snap ook wel dat het een doel kan zijn, maar cheeta's, wilde honden en zo veel andere dieren zijn net zo goed mooie beesten - waarom die dan niet als doel stellen?
Omdat luipaarden en leeuwen dus moeilijk te zien zijn had ik het expres over de H4-2 omdat de kans dat je ze daar ziet heel groot is. Gewoon in de ochtend een rondje rijden en in de avond weer geeft de beste kansen uiteraard. Uitgezonderd dan nachtritten, want katachtigen zijn toch vooral in de nacht actief ^^
wat een schatje en hele mooie foto's!quote:Op donderdag 4 februari 2016 16:59 schreef Xpresso het volgende:
Wij hebben totaal 3 nachten in het Kruger geslapen en maar 1 leeuw gezien. Die lag lekker te slapen op een zandweggetje in het donker.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Verder was dit wel erg gaaf, neushoorns lagen te slapen op de weg tijdens een morning drive.
En ineens kwamen er 5 Hyena's uit de struiken. Het leek erop dat ze de neushoorns gingen aanvallen maar dit gebeurde niet. Achja ze eten ook alleen rommel van andere beesten op.
Wij hebben zowel zwarte als witte neushoorns gezien. En best veel ook.
Kun je ook geluk mee hebben, check mijn foto's. De luipaarden waren lastiger.quote:Op donderdag 4 februari 2016 18:41 schreef Roger_ het volgende:
de leeuw blijft een moeilijke in het Krugerpark, overdag zelden actief, en als ze tussen de struiken liggen zijn ze moeilijk te spotten.
quote:Route:
Dag 1 Amsterdam - Johannesburg
Dag 2 Johannesburg
Dag 3 Johannesburg – Tzaneen (ca. 450 km)
Dag 4 en 5 Tzaneen – Hoedspruit / Krugerpark (ca. 150 km)
Dag 6 Hoedspruit – Panorma Route - Hazyview (ca. 370 km)
Dag 7 Hazyview – Krugerpark - Swaziland (ca. 300 km) Dag 8 Swaziland - St Lucia (ca. 380 km)
Dag 9 Hluhluwe Nationaal Park & St. Lucia Wetlands Dag 10 St. Lucia – uMhlanga (ca. 255 km)
Dag 11 uMhlanga – Drakensbergen (ca. 240 km)
Dag 12 Drakensbergen
Dag 13 Drakensbergen – Coffee Bay (ca. 365 km)
Dag 14 Coffee Bay
Dag 15 Coffee Bay – Stutterheim (ca. 271 km)
Dag 16 en 17 Stutterheim – Addo (ca. 200 Km
Dag 18 Addo - Knysna/Plettenberg Bay (ca. 200 km)
Dag 19 Knysna – Oudtshoorn (ca. 125 km)
Dag 20 Oudtshoorn – Stellenbosch (ca. 425 km)
Dag 21 t/m 23 Kaapstad (ca. 70 km)
Dag 24 Amsterdam
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |