71cm voor de douche is te krap, dan kun je je niet fatsoenlijk douchen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 18:56 schreef Theeleutje het volgende:
Tip: maak met karton/een laken eens een ruimte van 70 bij 130, ga er tussen staan en probeer eens te doen alsof je je haar insopt met shampoo. 70 cm is echt krap.
Hoe breed is je toilet beneden? Waarschijnlijk breder dan 77cm. Is 77cm wel prettig?
In mijn opinie allemaal net niets.quote:Op woensdag 6 mei 2015 18:09 schreef geasto84 het volgende:
Allemaal bedankt voor het meedenken. O.a. aan de hand van jullie feedback hebben we een 'nieuwe' indeling gemaakt. We hebben gekozen voor een compacter bad (160cmx80cm) met een optimale bodemmaat (119cm). Dit levert evenveel functionele ruimte op als een bad van 170/180 met een grote buitenrand. Het badmeubel wordt 80cm breed i.p.v. 100cm. Naast het voeteneinde van het bad plaatsen we een smal muurtje waar een glazen deur aan komt te hangen om de douche af te sluiten. De douche en wc hebben we omgewisseld.
[ afbeelding ]
Jij hebt nog nooit in zo'n bad gezeten hè...quote:Op donderdag 7 mei 2015 08:57 schreef noutie het volgende:
[..]
In mijn opinie allemaal net niets.
• te smal toilet
• te smalle douche
• te klein bad
Let er ook op dat een muurtje van 10 cm blokken veel dikker wordt. Stuc + tegellijm + tegel, al vlug een paar cm. Dat aan twee zijden en je muurtje is 15 cm dik. Als je muur niet helemaal recht is en ze moeten corrigeren, dan gebeurt dat door extra stuc aan te brengen. Dan mis je weer een paar cm.
Of een bad waarin je ook doucht, of geen bad. Dat zijn de opties IMO
quatschquote:Op donderdag 7 mei 2015 08:57 schreef noutie het volgende:
[..]
In mijn opinie allemaal net niets.
• te smal toilet
mee eensquote:• te smalle douche
quatschquote:• te klein bad
Dat we er nog niet over uit zijn betekent niet dat we allerlei irrationele keuzes gaan maken :-)quote:Op donderdag 7 mei 2015 09:22 schreef klaarover het volgende:
Die badkamerverkoper gaat zo ontzettend veel geld aan TS verdienen!
De voor verleiding vatbare vrouw met irrationele wensen, het koppel dat geen keuzes kan maken.
Kassa: ze kiezen alles!
Dan nu de gouden tip: een kind kan ook in een emmer cq teil cq cementkuip baden.
Scheelt jou gemakkelijk 2000 Euro, daar kan je heel veel bosjes bloemen en romantische hotelnachtjes (met ligbad) voor doen!
Goed zo. Blijf waakzaam en veel wijsheid gewenst. :-)quote:Op donderdag 7 mei 2015 09:27 schreef geasto84 het volgende:
[..]
Dat we er nog niet over uit zijn betekent niet dat we allerlei irrationele keuzes gaan maken :-)
jij weet de cm s er bij te verzinnen zeg !!quote:Op donderdag 7 mei 2015 08:57 schreef noutie het volgende:
Let er ook op dat een muurtje van 10 cm blokken veel dikker wordt. Stuc + tegellijm + tegel, al vlug een paar cm. Dat aan twee zijden en je muurtje is 15 cm dik. Als je muur niet helemaal recht is en ze moeten corrigeren, dan gebeurt dat door extra stuc aan te brengen. Dan mis je weer een paar cm
Word idd te krap.quote:Op woensdag 6 mei 2015 19:02 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
71cm voor de douche is te krap, dan kun je je niet fatsoenlijk douchen.
Dat is echt niet te doen, neem dat maar van me aan.
Een toilet zo 77cm breed, dus niet in een afgesloten ruimte kan prima hoor, is minimaal, maar het kan.
Zijn dit trouwens de maten tussen het nieuwe tegelwerk?
Jawel hoor, eerst de boel recht maken en dan tegeltjes plakken. Het ligt er maar net aan hoe je ondergrond is.quote:Op donderdag 7 mei 2015 21:14 schreef lipje het volgende:
[..]
jij weet de cm s er bij te verzinnen zeg !!![]()
Stucen onder tegelwerk doe je niet, en kleine oneffenheden werk je weg met tegellijm
hij bedoeld natuurlijk blauw pleisterwerk als raaplaag op de gasbetonwandjes. Hij heeft wel gelijk, 10cm gasbeton en dan een paar cm pleisterwerk en wandtegels erbij zit je zo op 15cm dikte.quote:Op donderdag 7 mei 2015 21:14 schreef lipje het volgende:
[..]
jij weet de cm s er bij te verzinnen zeg !!![]()
Stucen onder tegelwerk doe je niet, en kleine oneffenheden werk je weg met tegellijm
quote:Op vrijdag 8 mei 2015 11:20 schreef Leipo666 het volgende:
voordeel van muurtjes is dat je minder kalk ziet
Afhankelijk van de kosten en de mogelijke oplossing is ons idee nu als volgt:quote:Op vrijdag 8 mei 2015 11:23 schreef Leandra het volgende:
Of je doet gewoon dit....
[ afbeelding ]
Hüppe levert die van 20 tot 112 cm breed....
Dan is je douche ineens 81 breed, en met en lengte van 130 lijkt me dat geen straf.
Ja, dat kan natuurlijk ook, het ging me alleen maar even om het idee, zo tussen alle posts over muurtjes van 20 cm dik met tegels van 3 cm dik erop aan iedere kantquote:Op vrijdag 8 mei 2015 11:33 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Sorry, maar...![]()
Dat kan veel mooier, met bijv. volglas en zonder die lelijke profielen.
Wat een onzin.quote:Op woensdag 6 mei 2015 20:23 schreef Saisai het volgende:
[ afbeelding ]
Optie B van hierboven! Een baby/ peuter doe je in een kleine kuip onder de douche, een bad is mijn inziens vooral een sta-in-de-weg aangezien je er 3x per jaar in gaat en het de rest van de tijd stof hapt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |