abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6727073
Moet een werkstuk maken over verzekeringen van lease-auto's. Geen idee wat dit betekent.
Op maandag 31 maart 2003 21:45 schreef yvonne het volgende:
het merendeel hier vind ik losers.
  zondag 10 november 2002 @ 18:49:35 #2
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_6727121
Past beter in Werk & Geldzaken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_6727201
Vast ook geen idee wat Google betekent ?
Homo sapiens non urinat in ventum
pi_6727226
Het heeft in ieder geval iets met de premie te maken. en met claims, als je bijvoorbeeld een aantal jaar schade vrij rijdt stijg je in het bonus-malus systeem
If you reincarnate, I will have to shoot you again
pi_6732349
volgens mij is het dat een verzekeringsmaatschappij een aparte bm schaal bijhoudt voor je wa en voor je casco gedeelte. Is er een claim op casco dan wordt er op die ladder een nieuwe trede vastgesteld en niet op de wa. Het maakt dus onderscheid tussen schade door eigen schuld en schade veroorzaakt door derden.

Komt bijna niet meer voor volgens mij. Geldt dus alleen voor allrisks, maar heeft als voordeel dat bij een claim op wa je niet meteen zo'n end naar beneden dondert.

De groeten van Ben
  maandag 11 november 2002 @ 12:11:42 #6
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_6737441
Ik ben zo vriendelijk geweest om Google te gebruiken voor je:

Bonus Malus - Wat is dit?
De bonus-malus regeling voorziet in kortingen (bonus) of toeslagen (malus) op uw premie. Dat kortings- of toeslagpercentage op uw autoverzekering hangt af van het aantal schadevrije jaren.

Hoe werkt het?
De verzekeraar schaalt u in op basis van uw situatie (leeftijd, woonplaats, kilometers per jaar). Dit staat gelijk aan een vaste korting. Daar bovenop bouwt u meer korting op met schadevrije jaren.

Het aantal schadevrije jaren is echter een rekenkundig cijfer dat niet u, maar uw verzekeraar vaststelt. U ontvangt na opzegging van uw verzekeraar een bonus/malus verklaring (ook wel de B/M verklaring- of Royementsverklaring genoemd) waarin het aan u toegekende aantal schadevrije jaren tot dan toe staat vermeld. Uw nieuwe verzekeraar neemt dit aantal over indien u de originele, geldige bonus/malusverklaring toestuurt.
Elk jaar berekent uw verzekeraar uw aantal schadevrije jaren, hetgeen over het algemeen leidt tot een bonus: extra korting op uw premie van het volgende jaar.

bron: http://www.wellowell.nl/auto/faq/6.html

Gescheiden bonus/malus
De Mercedes Autoverzekering kent een gesplitste toepassing van de bonus/malus ladder voor WA- en cascoschade. Het voordeel hiervan is dat een WA-schade niet de bonuskorting van de cascoverzekering beïnvloedt en omgekeerd.

bron: http://www.pordon.nl/personenwagens/financiering/verzekering/algemeen.htm

Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')