Dan maak je wel meteen overtoeren, das geen strak plan.quote:Op donderdag 7 mei 2015 19:27 schreef FransDeens het volgende:
Als je je tomos niet meer wilt laten inhouden bij volgas moet je de uitlaat vervangen, de inlaatbegrenzer eruit halen, een bromfietscarburateur monteren en de ontsteking afstellen.
ZO gek is dat helemaal niet gedacht. bij vrijwel alle scooters/brommers/snorfietsen waar ik mee te maken heb gehad is er een begrenzing op de CDI. Ik zeg alleen dat dat dus goed mogelijk is en dat ik het zeker in overweging zou nemen! Dit is dus gebaseerd op MIJN ervaringen en zijn bedoeld als eventueel advies aan TS. Hij heeft hier ook normaal op gereageerd en lijkt mijn punt in acht te nemen als de huidige ideeen en oplossing onvoldoende effect hebben. Begrijpend lezen iets te moeilijk voor je?quote:Op donderdag 7 mei 2015 17:44 schreef machtpen het volgende:
Een spartamet is geen tomos. Zoek daar maar eens wat plaatjes vanop en kijk of je er ook verschillen tussen ziet? Je zit nu allemaal dingen te veronderstellen die kant noch wal raken maar waar je andere mensen wel mee op kosten jaagt.
maar wat jij onzin vindt maakt eigenlijk vrij weinig uit. Een begrenzing op je ontsteking hoeft niet te leiden tot een zwarte bougie.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 14:49 schreef machtpen het volgende:
Dat is wel gek gedacht want er is geen zwarte bougie. Je loopt pure onzin te verkondigen en door te drammen als een kleuter.
Vlotternaald... Verstelbaar. Met als doel de flow van bezine in die bak te beïnvloeden? Eenmaal vlotterbak vol is toch vol?quote:Op zondag 10 mei 2015 18:43 schreef Sounddragon het volgende:
Heeft zo'n ding tegenwoordig nog een verstelbare vlotternaald in de carb?
Nee, met als doel het mengsel te verrijken zonder meteen met sproeiers te gaan klooien. Reaktie van de loop van de motor op het verstellen van de vlotternaald is een indicatie voor grotere of kleinere sproeier nodig, en eveneens finetunen van het mengsel.quote:Op zondag 10 mei 2015 23:16 schreef KNAK het volgende:
[..]
Vlotternaald... Verstelbaar. Met als doel de flow van bezine in die bak te beïnvloeden? Eenmaal vlotterbak vol is toch vol?
Was klaar na werk om uitlaat eronder te knallen, kom ik er achter geen dopsleutel 10 in huis te hebben. Dus nog wat langer wachten
Omdat ik toch wilde pielen even Sproeier 50 er in gezet. Viel me op dat deze erg lastig erin te draaien is, uiteindelijk wel gelukt. Kan niet zeggen dat ie erop vooruit is gegaan, en heb sproeier 52 maar laten liggen. Eerst die uitlaat,..dan verder knutselen.
quote:bobines zijn bobines. Er is niets "sneller" aan dan de standaard.
bobine zorgt alleen dat bevoorbeeld 6 volt omgezet word naar 300 volt.
en onsteking bepaald hoe vaak er een vonk onstaat in een bepaalde tijd.
Heb 20km gereden, continue vol gas,op sproeier 50. Bougie zat tegen het grijze aan ( dus te arm ), en waarom sproeier 49 dan iets betere prestaties geeft is mij dus verre van duidelijkquote:Op maandag 11 mei 2015 22:09 schreef eXplorer1 het volgende:
Luchtschroef regelt mengsel stationair.
Gasnaald regelt met de sproeier brandstof mengsel tot 3/4 gas.
Volgas heeft alleen de sproeier effect.
Volgas en scooter uitzetten en bougie bekijken, moet koffiebruin zijn.
Als je een ontgrenste cdi erin had dan had je nu waarschijnlijk met een warmloper gezeten.quote:Op maandag 11 mei 2015 22:10 schreef KNAK het volgende:
[..]
Heb 20km gereden, continue vol gas,op sproeier 50. Bougie zat tegen het grijze aan ( dus te arm ), en waarom sproeier 49 dan iets betere prestaties geeft is mij dus verre van duidelijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |