Dat was ik al van planquote:Op dinsdag 5 mei 2015 16:21 schreef machtpen het volgende:
Iets grotere sproeier erin , 52 gok ik zo, met een ander uitlaatje. Loopt het net even iets soepeler en wat harder.
Targa uit 2005quote:Op dinsdag 5 mei 2015 16:35 schreef Straatcommando. het volgende:
Tomosjes 4 takten idioot snel en dan zeker de begrensde 25 varianten. Je kan ook eventueel een hogedrukkop proberen, al heeft dit meer invloed op het optrekken.
De tijd van radicaal optrekken ligt ver achter me, dat was leuk met mijn Gilera Runner in 90's, met m'n 70ccquote:Op dinsdag 5 mei 2015 16:35 schreef Straatcommando. het volgende:
Tomosjes 4 takten idioot snel en dan zeker de begrensde 25 varianten. Je kan ook eventueel een hogedrukkop proberen, al heeft dit meer invloed op het optrekken.
Spruitstukbegrenzer kun je er gewoon inhouden , de uitlaat begrensd het meeste. Qua uitlaten zal het verder onderling niet veel uitmaken, als je maar van die s-bocht af bent. Een goede dikstalen uitlaat is wel handig , maar dan met het oog op de levensduur. Die blikken willen toch wel snel gaan knetteren en roesten.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 16:38 schreef KNAK het volgende:
[..]
Spruitstuk begrenzer zit er nog steeds in; een buisje aan het begin waar de carburateur opgaat. Deze wil ik liever niet verwijderen ( want dan heel spruitstuk verwijderen, 2 rare bouten die er nu in zitten, er amper bij kunnen , etc ). Die begrenzer hoeft er niet uit hoop ik ?
Uitlaat keuze tussen 26 en 28mm. Beide zijn gewoon zo een sigaar pijpje, maar dan de snellere versie .. Wat is hier het verschil in en wat is wijsheid qua keuze ?
Ik bedoelde onderstaand ding. Wordt wel eens gezien als 'troep die in de weg zit', maar hij heeft echt een functie. Het buisje waar je over spreekt ken ik niet maar m'n tomoskennis is weer wat roestig.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 20:55 schreef KNAK het volgende:
Ik was al van plan niet de begrenzer eruit te halen uit spruitstuk, maar of je dat bedoelt is mij niet duidelijk. Een metaal buisje aan het begin van dat deel wat na een beetje gelezen te hebben op verschillende sites toch door veel mensen gedaan wordt
http://img6.imageshack.us/img6/4769/25022009315.jpg (copy/paste deze link)quote:Op dinsdag 5 mei 2015 21:59 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ik bedoelde onderstaand ding. Wordt wel eens gezien als 'troep die in de weg zit', maar hij heeft echt een functie. Het buisje waar je over spreekt ken ik niet maar m'n tomoskennis is weer wat roestig.
[ afbeelding ]
Na heel wat Tomos fora te hebben afgestruind tot nu toe krijg ik hier als eerste te lezen dat de CDI verandert moet wordenquote:Op woensdag 6 mei 2015 15:03 schreef reeybehn het volgende:
Nee, wat ovhees zegt is waar. Begrenzing zit vaak (deels) in je ontsteking (cdi). Bij een spartamet mee te maken gehad en met mijn Vespa ook. Je cdi bepaalt je toeren en zorgt dus ook voor t inhouden. Als je die ontgrenst of vervangt voor een snellere dan loop je een stuk beter en gaat je top ook wat omhoog
dat zou kunnen inderdaadquote:Op woensdag 6 mei 2015 16:00 schreef KNAK het volgende:
[..]
Is het trouwens niet zo dat die ontsteking te verstellen is, iets wat ik dus al gedaan heb, en het daarmee opgelost heb voor wat CDI betreft? Het verstellen van snor stand naar brom-stand?
dat weet ik niet zeker. Maar waarom niet? Als t zelfs bij een spartamet al is. En deze tomos is uit 2005 toch? T lijkt mij in iedergeval goed mogelijk dat het er mee te maken heeft. Laat je t even weten, TS? Ik ben benieuwd. Ga over een 2 maanden in Adam wonen en ga dan ook een tomos aanschaffenquote:Op donderdag 7 mei 2015 15:57 schreef machtpen het volgende:
Die oudere tomosjes zijn dus niet begrensd op de cdi, dat is dus gewoon een basale electronische onsteking.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |