Nee.quote:
Wiequote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:01 schreef Ang3l het volgende:
Eens testen of die diknek uit t stenen tijdperk GYM-topic me hier ook gaat volgen en quoten als ik iets over homo's post. He loves me.
Vanochtend weer op de radio dat ze t voorstel willen indienen t toch weer ieder jaar een verplichte (betaalde) vrije dag te maken. Ik vidn t prima. Niet alleen omdat ik dan een extra vrije dag heb, maar ook omdat NL sowieso al weinig echte nationale dagen heft (alleen koningsdag). En dat deze dag best wel iets mag zijn om ff bij stil te staan. Er zijn tig landen die hun bevrijdingsdag of independance day of iets soortgelijks vieren, maar NL is weer "doe maar normal dan doe je al gek genoeg".quote:Op dinsdag 5 mei 2015 09:54 schreef stbabylon het volgende:
Uiteraard, dat zie ik als maatschappelijke plicht. Nog nooit gewerkt op 5-5 en dat zal ook nooit gebeuren.
Nederland heeft wel meer Nationale feestdagen hoorquote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:03 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Vanochtend weer op de radio dat ze t voorstel willen indienen t toch weer ieder jaar een verplichte (betaalde) vrije dag te maken. Ik vidn t prima. Niet alleen omdat ik dan een extra vrije dag heb, maar ook omdat NL sowieso al weinig echte nationale dagen heft (alleen koningsdag). En dat deze dag best wel iets mag zijn om ff bij stil te staan. Er zijn tig landen die hun bevrijdingsdag of independance day of iets soortgelijks vieren, maar NL is weer "doe maar normal dan doe je al gek genoeg".
Ik heb een bevrijdende beach BBQ vanavond.quote:
Ik ben helemaal voor. Toevallig doet mijn baas wel mee aan 1x in de vijf jaar (behalve voor rijdend- en stationpersoneelquote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:03 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Vanochtend weer op de radio dat ze t voorstel willen indienen t toch weer ieder jaar een verplichte (betaalde) vrije dag te maken. Ik vidn t prima. Niet alleen omdat ik dan een extra vrije dag heb, maar ook omdat NL sowieso al weinig echte nationale dagen heft (alleen koningsdag). En dat deze dag best wel iets mag zijn om ff bij stil te staan. Er zijn tig landen die hun bevrijdingsdag of independance day of iets soortgelijks vieren, maar NL is weer "doe maar normal dan doe je al gek genoeg".
Ik zit in de metal CAO, en daar zit ie niet in.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:04 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik ben helemaal voor. Toevallig doet mijn baas wel mee aan 1x in de vijf jaar (behalve voor rijdend- en stationpersoneel), maar anders neem ik gewoon vrij.
Nederland heeft Koningsdag en Bevrijdingsdag als Nationale feestdagen. Daarnaast nog een handvol Christelijke feestdagen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:04 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nederland heeft wel meer Nationale feestdagen hoor.
Zoals?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:04 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nederland heeft wel meer Nationale feestdagen hoor.
Oh das wel netjesquote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:05 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik zit in de metal CAO, en daar zit ie niet in.
Maar was wel rustig op de weg. Geloof dat 70% vrij heeft of zo?
Dat dus. Die Christelijke feestdagen zijn international en niet nationaal.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:05 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nederland heeft Koningsdag en Bevrijdingsdag als Nationale feestdagen. Daarnaast nog een handvol Christelijke feestdagen.
Ja, zijn ook feestdagen. Ik wil niet zeggen dat het er veel zijn, hoor.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:05 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nederland heeft Koningsdag en Bevrijdingsdag als Nationale feestdagen. Daarnaast nog een handvol Christelijke feestdagen.
Ik heb liever nog een feestdag wat verder in het jaar. Van mei tot december niks hierquote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:03 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Waarom niet? Zijn ook feestdagen. Veel landen kennen niet eens een tweede kerstdagquote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:05 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Zoals?
Tweede paasdag, tweede kerstdag, tweede pinksterdag vind ik niet meetellen
Ik had t over Nationale feestdagen. Dat zijn geen nationale feestdagen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:06 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, zijn ook feestdagen. Ik wil niet zeggen dat het er veel zijn, hoor.
klopt, maar geen nationale feestdagen. En daar gaat het nou net om, daar heeft Nederland in vergelijking er erg weinig van.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:06 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, zijn ook feestdagen. Ik wil niet zeggen dat het er veel zijn, hoor.
Nu heb ik zin in seksquote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:04 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik heb een bevrijdende beach BBQ vanavond.
Ja zo in Mei is t wel ff een hoop tegelijk he?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:07 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik heb liever nog een feestdag wat verder in het jaar. Van mei tot december niks hier
Nieuwjaarsdag?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:07 schreef Samzz het volgende:
[..]
Waarom niet? Zijn ook feestdagen. Veel landen kennen niet eens een tweede kerstdag. Nieuwjaarsdag hebben we ook nog.
In Azie hebben ze voor iedere scheet een nationale feestdag.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:07 schreef stbabylon het volgende:
[..]
klopt, maar geen nationale feestdagen. En daar gaat het nou net om, daar heeft Nederland in vergelijking er erg weinig van.
quote:
Ja, hoe meer naar t Zuiden je gaat, hoe luier ze worden en dus ook meer ze nationale feestdagen in ere houdenquote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:16 schreef Barbusse het volgende:
Genoeg nationale feestdagen hier trouwens.
Ik heb een aanbieding voor vanavond, maar ik weet t nog nietquote:
De vraag is waarom weet je het (nog) nietquote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:18 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik heb een aanbieding voor vanavond, maar ik weet t nog niet
Ik. Ik weet t nog niet. Ik!
Ik word oud.......
Ja, vind ik echt wel jammer. Een dag in september zou wel goed zijn denk ikquote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:08 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja zo in Mei is t wel ff een hoop tegelijk he?
Bevrijdingquote:
quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:18 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik heb een aanbieding voor vanavond, maar ik weet t nog niet
Ik. Ik weet t nog niet. Ik!
Ik word oud.......
Lui zou ik het niet noemen. Mensen maken lange dagen hier. Eerder productief zijn met onproductieve dingenquote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:18 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja, hoe meer naar t Zuiden je gaat, hoe luier ze worden en dus ook meer ze nationale feestdagen in ere houden
Ja en Okt Nov is ook ff zo'n feestloze maand.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:19 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ja, vind ik echt wel jammer. Een dag in september zou wel goed zijn denk ik
In Azie maken ze ook lange dagen. Maar als je ziet wat ze dan doen in die dagen...... dan vind ik nog steeds een vorm van LUI hoor.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:23 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Lui zou ik het niet noemen. Mensen maken lange dagen hier. Eerder productief zijn met onproductieve dingen
Nee, dat ligt eerder aan jouw calvinistische arbeid adelt mentaliteit.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:25 schreef Ang3l het volgende:
[..]
In Azie maken ze ook lange dagen. Maar als je ziet wat ze dan doen in die dagen...... dan vind ik nog steeds een vorm van LUI hoor.Of inefficient. Dat kan ook.
Maar "t zuiden" staat wel bekend om de manana manana mentaliteit. Meer dan "het noorden".
#vooroordelen
Werk is verre van mijn prioriteit nummer 1 hoorquote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:27 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee, dat ligt eerder aan jouw calvinistische arbeid adelt mentaliteit.
Omdat ik denk: Meh. Heb er nu nog niet zo heel veel zin in. Ik plof wel op de bank met een serie.quote:
Elke maand een feestdagquote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:25 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja en Okt Nov is ook ff zo'n feestloze maand.
Je wordt echt oudquote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:30 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Omdat ik denk: Meh. Heb er nu nog niet zo heel veel zin in. Ik plof wel op de bank met een serie.
Dat zegt iedereen. Toch staat het westen met stip op 1 als het gaat om werkgerelateerde stressklachten.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:28 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Werk is verre van mijn prioriteit nummer 1 hoor
http://en.wikipedia.org/wiki/Public_holidays_in_Maltaquote:
quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:30 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Omdat ik denk: Meh. Heb er nu nog niet zo heel veel zin in. Ik plof wel op de bank met een serie.
Omdat ze in Azië doorgaan tot ze er dood bij neervallen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:33 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat zegt iedereen. Toch staat het westen met stip op 1 als het gaat om werkgerelateerde stressklachten.
Daar geloof ik geen fuck van als ik zie hoe stressy Aziaten zijn (Singapore, China, Korea, Hong Kong, meer ervaringen heb ik niet) en hoe vaak daar zelfmoord in the picture staat door werkdruk (ik noem een Foxcon).quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:33 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat zegt iedereen. Toch staat het westen met stip op 1 als het gaat om werkgerelateerde stressklachten.
Ja precies. Die gaan niet naar huis door stressklachten. Dat is een doodsteek voor hun eer. Die gana door en door en door en door... tot ze dood gaan of zichzelf dood maken.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 11:25 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Omdat ze in Azië doorgaan tot ze er dood bij neervallen.
Ze houden het daar dan ook niet bij. Stress is een westerse ziekte.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 11:35 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Daar geloof ik geen fuck van als ik zie hoe stressy Aziaten zijn (Singapore, China, Korea, Hong Kong, meer ervaringen heb ik niet) en hoe vaak daar zelfmoord in the picture staat door werkdruk (ik noem een Foxcon).
Ze zijn t wel. Ze benoemen t alleen niet.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 11:36 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ze houden het daar dan ook niet bij. Stress is een westerse ziekte.
En dan mogen wij niet zeiken op Brabantquote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:25 schreef Ang3l het volgende:
[..]
In Azie maken ze ook lange dagen. Maar als je ziet wat ze dan doen in die dagen...... dan vind ik nog steeds een vorm van LUI hoor.Of inefficient. Dat kan ook.
Maar "t zuiden" staat wel bekend om de manana manana mentaliteit. Meer dan "het noorden".
#vooroordelen
Je mag altijd zeiken op Brabant. Je mag altijd zeiken op alles. Tis een vrij land toch?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 11:37 schreef stbabylon het volgende:
[..]
En dan mogen wij niet zeiken op Brabant
Maargoed dat ik niet ben gegaan danquote:Op dinsdag 5 mei 2015 11:56 schreef DrMarten het volgende:
Ietsiepietsie verslapen maar wel op tijd in de stad om even ee iude voertuigen langs te zien komenWel tyfusdruk in de stad
Zo he, je hebt gedoucht voor 12 uurquote:Op dinsdag 5 mei 2015 12:03 schreef DrMarten het volgende:
Echt doorrijden doen ze niet met die dingen. Had verdorie nog wel rustig kunnen douchen enzo
nou niet dus, 11.25 wakker, 11.45 de deur uit 😉quote:
Ow je moet nogquote:Op dinsdag 5 mei 2015 12:08 schreef DrMarten het volgende:
[..]
nou niet dus, 11.25 wakker, 11.45 de deur uit 😉
Ook maar 1 kop koffie op
Die zitten op de Aziatische versie van fok tijdens hun werk natuurlijk.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:25 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja, daar hebben we weinig van. Wat had je nog meer gevierd willen zien dan?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:08 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nieuwjaarsdag?
Je snapt me niet he?NATIONALE feestdagen! Typisch voor deze natie!
Dat is Koningsdag. Dat is Bevrijdingsdag. En met een beetje goede wil kun je er idd de "tweede dag" bij rekenen.
Jij mag zoveel op me zeiken als je wilquote:Op dinsdag 5 mei 2015 11:37 schreef stbabylon het volgende:
[..]
En dan mogen wij niet zeiken op Brabant
Nee, alleen tweede Paasdag en tweede Pinksterdag. Want de eerste dagen worden gewoon overal gevierd waar Christenen zijn. Dat heeft niks met Nederland te maken.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 12:20 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, daar hebben we weinig van. Wat had je nog meer gevierd willen zien dan?
Hoewel Pinksteren en Pasen e.d. imo wel gewoon mee tellen.
Welke nationale feestdagen had je nog meer willen zien dan?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 12:38 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nee, alleen tweede Paasdag en tweede Pinksterdag. Want de eerste dagen worden gewoon overal gevierd waar Christenen zijn. Dat heeft niks met Nederland te maken.
Chatham dag. Zilvervloot dag. Slag bij Nieuwpoort dag. To name a fewquote:Op dinsdag 5 mei 2015 12:40 schreef Samzz het volgende:
[..]
Welke nationale feestdagen had je nog meer willen zien dan?
Mwaquote:Op dinsdag 5 mei 2015 12:42 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Chatham dag. Zilvervloot dag. Slag bij Nieuwpoort dag. To name a few
Stroopwafel dag?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 12:40 schreef Samzz het volgende:
[..]
Welke nationale feestdagen had je nog meer willen zien dan?
Dat is al een nationale feestdagquote:Op dinsdag 5 mei 2015 12:48 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Stroopwafel dag?
Weet ik veel welke er ooit nog geweest zijn die we gedropt hebben.
Nou, Bevrijdinghdag dus sowieso.
Uh. Nee. T is is geen nationale vrije dag iig.quote:
quote:
Het is wel een nationale feestdag. En daar heb je het steeds over. Dat je niet standaard vrij bent is wat anders. Dat mag idd wel veranderen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 12:49 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Uh. Nee. T is is geen nationale vrije dag iig.
Alleen als t in je CAO staat.
Tis idd lekker warm en zonnigquote:Op dinsdag 5 mei 2015 13:13 schreef DrMarten het volgende:
Dat was wel even mooi, schitterend weer erbij. Nu koffie!
het lijkt erop dat het hier aardig voorbij gaat. Emmen daarentegen wirdt straks van de kaart geveegdquote:
Nee ze stonden juist ontzettend mooiquote:Op dinsdag 5 mei 2015 13:24 schreef Godtje het volgende:
[..]
Toch aan het einde van hun latijn denk ik zo
Nationale vrije dagen bestaan niet. Kerst is dat ook niet of nieuwjaarsdag. Genoeg mensen die mogen werken ook op die dagen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 12:49 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Uh. Nee. T is is geen nationale vrije dag iig.
Alleen als t in je CAO staat.
Idd jaquote:Op dinsdag 5 mei 2015 13:19 schreef DrMarten het volgende:
Geniaal ook, bevrijdingsfedtival op de campus begint later ivm het slechte weer dat er zou zijn. Volgens mij hadden ze beter eerder kunnen beginnen en eerder ophouden als ik buienradar zo zie
En je hebt ze niet even binnen gezet?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 13:26 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nee ze stonden juist ontzettend mooi
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |