abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 juli 2016 @ 13:11:36 #251
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_163533230
De t-shirts en overhemden bij de primark bevallen mij uitstekend. De t-shirts zelfs beter dan de h&m, overhemden had primark een tijd een veel ruimer aanbod van het type wat ik zocht. Het spul gaat al 4-8 jaar mee en ziet er nog prima uit.
Ik heb meer dan genoeg geld om merk shirtjes en overhemden te kopen, maar weiger dat.
Ik moet het eerste merk nog tegenkomen waar de meerprijs die ik betaal terecht komt bij degene die het verdient. Ik ben benieuwd naar de lijst van Ploumen en zal dan beoordelen of ik ergens anders dan primark kan vinden wat ik zoek, zonder een of ander merknaampje te spekken.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_163533465
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat kan. Alles kan. Ik zie het duidelijk anders. Zowel ten aanzien van "minimaal" als primark willen zien als een van de "good guys".

Daarnaast zie ik Eindhoven bijvoorbeeld nu echt aan het verpauperen na de komst van de primark. Je ziet nu meer en meer prijsvechters komen en het wordt op die plekken gewoon doods en grauw. Nou vond ik het om te winkelen al langer niet zo geweldig meer, maar het wordt steeds erger. Een jeugdvriend van mij die al meer dan 10 jaar geleden vertrokken is uit Nederland die was zich helemaal de tering geschrokken van hoe Eindhoven zich heeft ontwikkeld als winkelgebied.

Ik heb dus op veel niveau's iets tegen prijsvechters. Lekker in een winkelcentrum laten zitten wat zich richt op de minvermogenden. Die mensen moeten ook kunnen winkelen. Maar eigenlijk wil je er gewoon zo min mogelijk mee worden geconfronteerd.
Feit blijft wel dat elke stad graag een Primark wil hebben omdat het je stad gewoon populairder maakt. Al zal dat effect met elke uitbreiding wel afnemen. Berlijn b.v. was redelijk laat met een Primark. De eerste vestiging zat in een buitenwijk. Nou op die metrolijn zag je alleen maar tassen van de Primark. Anyway, het huidige Nederlandse binnenstedelijke winkelmodel heeft z´n beste tijd wel gehad.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2016 13:25:18 ]
pi_163533650
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:21 schreef MCH het volgende:

[..]

Kom eens met voorbeelden. Waar moet MacorgaZ z´n kleren dan wel kopen?
Saint Basics, Kings of Indigo, Nudie Jeans, Vaude, enz.

Niets moet verder.
pi_163533774
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Niets moet verder.
Vissen niet echt in dezelfde vijver. :P
pi_163533786
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:20 schreef MCH het volgende:

[..]

Feit blijft wel dat elke stad graag een Primark wil hebben omdat het je stad gewoon populairder maakt. Al zal dat effect met elke uitbreiding wel afnemen. Berlijn b.v. was redelijk laat met een Primark. De eerste vestiging zat in een buitenwijk. Nou op die metrolijn zag je alleen maar tassen van de Primark. Anyway, het huidige Nederlandse binnenstedelijke winkelmodel heeft z´n beste tijd wel gehad.
Het trekt meer mensen en heeft daarmee een initieel positief effect als het gaat om verkeer. Het probleem is natuurlijk dat je mensen wegpest. Mensen die wel leuk willen winkelen. Mensen die gemiddeld meer geld te besteden hebben. Op termijn krijg je dan een binnenstad met mensen die weinig te besteden hebben. En dat is een gevaar voor met name het deel van de ondernemers die de binnenstad nog wel levend kan houden: de horeca. Ja, de Mac en de KFC varen er wel bij, maar de lunchrooms, restaurants, enz. niet zo.

Sowieso moet er heel wat veranderen, maar een stad die inzet op prijsvechters zal verpauperen. Maar goed, er worden iedere dag weer nieuwe duurzame bijstandsgerechtigden geïmporteerd, dus het beleid is in die zin in evenwicht. :')
pi_163533801
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:32 schreef MCH het volgende:

[..]

Vissen niet echt in dezelfde vijver. :P
Zoals ik al zei: mensen die niets te besteden hebben kun je weinig kwalijk nemen.
pi_163533897
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het trekt meer mensen en heeft daarmee een initieel positief effect als het gaat om verkeer. Het probleem is natuurlijk dat je mensen wegpest. Mensen die wel leuk willen winkelen. Mensen die gemiddeld meer geld te besteden hebben. Op termijn krijg je dan een binnenstad met mensen die weinig te besteden hebben. En dat is een gevaar voor met name het deel van de ondernemers die de binnenstad nog wel levend kan houden: de horeca. Ja, de Mac en de KFC varen er wel bij, maar de lunchrooms, restaurants, enz. niet zo.

Sowieso moet er heel wat veranderen, maar een stad die inzet op prijsvechters zal verpauperen. Maar goed, er worden iedere dag weer nieuwe duurzame bijstandsgerechtigden geïmporteerd, dus het beleid is in die zin in evenwicht. :')
Natuurlijke selectie at work. En juist door de enorme leegstand zijn er b.v. in Groningen weer vele lokale initiatieven en winkeltjes, koffiebarretjes en weet ik veel wat voor hipsteronzin ontstaan.
pi_163535991
Je bent wel vaak negatief hoor. :-(
pi_163536017
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 15:19 schreef MCH het volgende:

Elke fatsoenlijke stad in Nederland heeft een uni. Wanneer was je voor het laatst in Groningen?
Ik moet er een paar keer per jaar zijn, maar de laatste keer was volgens mij januari dit jaar.

En Eindhoven heeft geen universiteit. Althans, geen echte. Den Haag al helemaal niet. Den Haag vind ik overigens best een aardige stad om te verblijven.
pi_163536026
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 15:23 schreef MCH het volgende:
Je bent wel vaak negatief hoor. :-(
Ik ben helemaal niet vaak negatief. Integendeel zelfs. Ik ben wel kritisch.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 16:13:16 #261
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_163536840
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Niets moet verder.
Ik ken geen één zaak uit dat lijstje, maar na het opzoeken van de eerste 2 kom ik ook uit op dameskleding... Maar tieten heb ik helaas niet ;(.

Ik wilde niet opscheppen met mijn dure telefoon en laptop maar aan geven dat ik echt wel geld heb voor duurdere kleding, maar dat het verschil tussen een broek van 30 of 80 euro voor mij echt niet merkbaar genoeg is voor het wél 50 euro merkbare prijsverschil.
Dat ik dan bij de Primark koop is gewoon omdat het verschil tussen de broek van 10 euro van de Primark die ik nu aan heb en een andere van 40 euro van de H&M o.i.d. ook niet merk. Misschien is deze broek over 2 jaar wat versleten of zit er sneller een gat in, boeiend, dan koop ik een nieuwe - juist dat kan met die prijzen. Maar ik ben dan ook niet echt tegen zo'n dergelijke consumptiemaatschappij.
Daarnaast heb ik ook allemaal van die witte shirtjes voor onder overhemden, 2 euro per stuk! Daarbij merk ik ook geen verschil met het 10-euro 2-pack van een normale kledingwinkel, behalve dan dat het bijna drie keer zo goedkoop is.
Moet ik me dan schamen dat ik niet teveel betaal voor hetzelfde basic shirtje?

Dat ik "kinderarbeid in stand houd", tjah, dat is debatable en zielig maar het is niet alsof de Bijenkorf of consorten 100% weten waar hun kleding vandaan komt. Ja, bij de inspecties zal alles er piekfijn uit zien, tot je een weekje na de inspectie weer langskomt. Kinderarbeid en uitbuiting is gewoon een groot structureel probleem in die landen en zonder veranderingen in de maatschappij van dát land, hun bevolking waar ouders hun kinderen 12 uur per dag laten werken, verandert er toch niets. De overheid moet daar ingrijpen maar dat doen ze gewoon niet.

Oh, en het grappigste trouwens: de Primark was voor mij de eerste winkel waar ik daadwerkelijk XS-maten van al hun dingen ruim op voorraad vond, in de normale duurdere kledingwinkel had ik geluk als er naast de L, XL en XXL nog een S op voorraad was "want het seizoen is bijna voorbij en we hadden maar 3x S besteld, blabla".
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 17:59:29 #262
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_163539472
Ja dames en heren gaan we weer ontopic? Dit topic gaat niet over kinderarbeid.
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_163539504
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 17:59 schreef Diconnected het volgende:
Ja dames en heren gaan we weer ontopic? Dit topic gaat niet over kinderarbeid.
Het gaat over primark. En dan gaat het volgens mij standaard ook over kinderarbeid.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 18:05:32 #264
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_163539567
En even alle offtopic zooi verwijderd. Discussies over welke stad een universiteit heeft mag je lekker ergens anders doen.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 18:06:19 #265
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_163539578
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 18:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het gaat over primark. En dan gaat het volgens mij standaard ook over kinderarbeid.
Dan open je maar in KLB een topic.
pi_163539622
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 18:06 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Wat is dit voor rare censuur?
pi_163539781
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 18:06 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Is er tenminste eens een keer een fatsoenlijke discussie wordt het weer afgekapt door het regime. Jij zou goed passen in de DDR of aanverwante ideologieën.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 18:36:06 #268
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_163540021
Nou dat is meer omdat er op elke positieve reactie steeds kinderarbeid reacties komen. Één user zat er op te azen zelfs om maar minimaal vier negatieve reacties te spuien op één positief geluid. Dat werd nogal irritant voor mensen die gewoon over de primark an sich willen lullen.
Er is toen een apart topic aangemaakt voor de discussie.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_163546219
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dit, ik heb niet veel tegen Primark, koop er zelf ook wel eens wat, maar het is me toch een tokkie magneet. Nu bedoel ik niet dat er alleen maar tokkies komen, maar sinds de Primark in Groningen open is zie ik overal die lelijke tassen her en der liggen als afval.. Daarnaast is het toch een bepaald soort publiek dat er in grote groepen aanwezig is. Maar er is inderdaad ook een KFC geopend pal naast de P...

Nu even meer over de koopwaren: sokken,boxers,tshirts check - voor mij helaas geen overhemden en andere dingen met polyester erin, ik zweet me er kapot in.
pi_163546407
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 22:57 schreef mytec het volgende:

[..]

Dit, ik heb niet veel tegen Primark, koop er zelf ook wel eens wat, maar het is me toch een tokkie magneet. Nu bedoel ik niet dat er alleen maar tokkies komen, maar sinds de Primark in Groningen open is zie ik overal die lelijke tassen her en der liggen als afval.. Daarnaast is het toch een bepaald soort publiek dat er in grote groepen aanwezig is. Maar er is inderdaad ook een KFC geopend pal naast de P...

Nu even meer over de koopwaren: sokken,boxers,tshirts check - voor mij helaas geen overhemden en andere dingen met polyester erin, ik zweet me er kapot in.
Je hebt ook katoenen overhemden van de Primark?!
pi_163546518
Nu wel? toen ik ze gekocht heb ben ik ze bij langs geweest en waren ze allemaal gemixt met polyamide dus geen 100% katoen. Misschien dat ik verkeerd gekeken heb, maar bij Primark is het materiaal nu eenmaal vaak gemixt. De lage prijs moet ergens vandaan kunnen komen.
pi_163546618
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:10 schreef mytec het volgende:
Nu wel? toen ik ze gekocht heb ben ik ze bij langs geweest en waren ze allemaal gemixt met polyamide dus geen 100% katoen. Misschien dat ik verkeerd gekeken heb, maar bij Primark is het materiaal nu eenmaal vaak gemixt. De lage prijs moet ergens vandaan kunnen komen.
Vrijetijdsoverhemd (vreselijk woord) bedoel ik, net gechecked.
pi_163546720
Die strakke gladde poylester boxershorts van de Primark. :9~
  dinsdag 5 juli 2016 @ 23:21:39 #274
47102 Elvi
miemkwien
pi_163546776
De handdoeken van de Primark zijn top trouwens. En de kussenslopen ook. Die zijn langwerpig en passen precies om m'n Ikea-kussen heen :P anders moest ik altijd pielen met een veiligheidsspeld.
pi_163547035
Ik denk dat ik vrijdag maar weer ff ga. Heb weer wat dingetjes nodig. Moet deze keer wel uitkijken, vorige keer dacht ik goedkoop kleding gehaald te hebben bij primark en toen was ik geflitst op de heenweg :'( toen was de kleding ineens een stukje duurder :P
pi_163548806
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:33 schreef loezzzje het volgende:
Ik denk dat ik vrijdag maar weer ff ga. Heb weer wat dingetjes nodig. Moet deze keer wel uitkijken, vorige keer dacht ik goedkoop kleding gehaald te hebben bij primark en toen was ik geflitst op de heenweg :'( toen was de kleding ineens een stukje duurder :P
Karma is a bitch :D
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_163550784
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 00:53 schreef CoExist het volgende:

[..]

Karma is a bitch :D
Dit was een intikkertje...
pi_163550992
Omdat de 'keerzijde van primark' nog steeds leeft, hier de link naar het topic van vorig jaar LIF / De keerzijde van Primark #2 helaas zorgt dat aparte topic waarschijnlijk niet dat voorstanders tegenstanders kunnen worden :P
pi_163558690
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 09:12 schreef MevrouwPuff het volgende:
Omdat de 'keerzijde van primark' nog steeds leeft, hier de link naar het topic van vorig jaar LIF / De keerzijde van Primark #2 helaas zorgt dat aparte topic waarschijnlijk niet dat voorstanders tegenstanders kunnen worden :P
:')
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_163583810
God dat gezeik ook altijd over die Primark en dat het 'niet zo mooi zit en niet zo mooi oogt' :'). Ik heb broeken van 150 euro en van 15 euro en die zitten beide prima, als je maar gewoon je eigen maat koopt en geen 2 maten te klein of te groot.
pi_163584206
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juli 2016 17:31 schreef Heroinjunk het volgende:
God dat gezeik ook altijd over die Primark en dat het 'niet zo mooi zit en niet zo mooi oogt' :'). Ik heb broeken van 150 euro en van 15 euro en die zitten beide prima, als je maar gewoon je eigen maat koopt en geen 2 maten te klein of te groot.
Voor het eerst dat ik het met een heroïne junk eens ben.
pi_163593707
Ik wilde een aantal shirtjes scoren om in te slapen. Vorige keer heb ik ook 2 effen shirtjes daar gehaald, nu hingen er alleen maar topjes. Volgens mij is dat van merk love to lounge. Komt misschien door de zomer dat ze nu alleen maar topjes hebben of ligt het aan de vestiging misschien?
pi_163593788
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 00:29 schreef loezzzje het volgende:
Ik wilde een aantal shirtjes scoren om in te slapen. Vorige keer heb ik ook 2 effen shirtjes daar gehaald, nu hingen er alleen maar topjes. Volgens mij is dat van merk love to lounge. Komt misschien door de zomer dat ze nu alleen maar topjes hebben of ligt het aan de vestiging misschien?
Welke vestiging?
pi_163595820
Dordrecht
  vrijdag 8 juli 2016 @ 10:19:13 #285
149959 SQ
snelle trees
pi_163596793
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 00:29 schreef loezzzje het volgende:
in Eindhoven hebben ze die naar een andere verdieping verplaatst. Misschien bij jullie ook wel? Ik was ze namelijk ook kwijt ineens.
disclaimer
  vrijdag 8 juli 2016 @ 12:55:31 #286
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_163599528
Hoe groot is die in Dordt vergeleken met bv Den Haag?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_163608220
^ik ben nooit in die van den haag geweest. ik vind die in dordrecht niet heel erg groot maar wel overzichtelijk en nooit echt druk. ehv vind ik een drama, altijd overal een rotzooi en druk.

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 10:19 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

in Eindhoven hebben ze die naar een andere verdieping verplaatst. Misschien bij jullie ook wel? Ik was ze namelijk ook kwijt ineens.
Volgens mij heb ik die 2 shirtjes in ehv gekocht, was dat in de kelder? Het was echt een hele tafel met stapels shirtjes. Hier in Dordrecht lagen er alleen maar pyama's en er hingen een hoop shorts met topjes. Die topjes heb ik geen goede ervaring mee, gingen heel erg lebberen. Misschien maar eens in een andere primark kijken als ik daar ben.
pi_163609423
Den Haag is vrij groot, qua oppervlakte met Eindhoven te vergelijken, maar in verhouding ruimer opgezet vond ik persoonlijk.
pi_163614685
het is alweer even geleden maar ik was toen in almere en die vond ik ook best fijn. ben benieuwd hoe die in tilburg gaat worden.
pi_164893818
Is er toevallig iemand recent in Zoetermeer geweest bij Primark en gezien of er bij de schoenen brogues voor dames waren..?
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
  roze zondag 28 augustus 2016 @ 01:42:51 #291
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_164904352
Deze foto kreeg ik:

Zwolle.
Your beauty never ever scared me.
pi_165381191
Ligt de herftcollectie al in de winkel in eindhoven?
  maandag 19 september 2016 @ 22:27:40 #293
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_165440261
Amsterdam gaat begin December open. (Donderdag de 8e, kan nog schuiven)
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  roze maandag 19 september 2016 @ 23:53:29 #294
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_165442946
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 22:27 schreef Zelfscanner het volgende:
Amsterdam gaat begin December open. (Donderdag de 8e, kan nog schuiven)
Poeh het zal straks in Primark Amsterdam wel elke dag vreselijk druk zijn denk ik.
Your beauty never ever scared me.
pi_165454928
quote:
2s.gif Op maandag 19 september 2016 23:53 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Poeh het zal straks in Primark Amsterdam wel elke dag vreselijk druk zijn denk ik.
Het verbaast mij dat ze er nog niet zaten, aangezien Amsterdam toch genoeg wijken heeft waar hun klanten vandaan komen.
pi_165631245
Vandaag voor het eerst bij de Primark geweest (wereldvreemd en loopt altijd achter de feiten aan..)
Wat een winkel joh :o Heb m'n ogen uitgekeken!

Veel leuke kledingstukken gekocht voor zowel mijzelf als m'n zoon. Kwaliteit voelt prima, prijzen zijn helemáál prima.

Gaan we vaker heen :Y
pi_165667070
Waarom heeft niemand gemeld dat er shaun the sheep pj's waren?

Mocht iemand schapen pyjama's tegen komen kunnen jullie dat dan melden O+
pi_165696427
1x geweest ( Groningen ) nooit weer, wat een tyfus zooi maten hangen allemaal door elkaar heen, kwaliteit ver te zoeken ( 2 tshirts gekocht 1x gewassen en weg kleur ) nee niet mijn winkel goedkoop= duurkoop komt bij mij in het zelfde rijtje te staan als action of wel gone once but no twice
pi_165696782
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 12:14 schreef piepkuiken21 het volgende:
Waarom heeft niemand gemeld dat er shaun the sheep pj's waren?
Waarom zou iemand dat doen vraag ik mij af.
pi_166776568
Even een kick, ik heb op de Instagram van Primark een T-shirt van Friends gezien en vroeg me af of er hier trouwe Primark-bezoekers zijn die weten of ze dat ook in NL hebben?
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')