Feit blijft wel dat elke stad graag een Primark wil hebben omdat het je stad gewoon populairder maakt. Al zal dat effect met elke uitbreiding wel afnemen. Berlijn b.v. was redelijk laat met een Primark. De eerste vestiging zat in een buitenwijk. Nou op die metrolijn zag je alleen maar tassen van de Primark. Anyway, het huidige Nederlandse binnenstedelijke winkelmodel heeft z´n beste tijd wel gehad.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat kan. Alles kan. Ik zie het duidelijk anders. Zowel ten aanzien van "minimaal" als primark willen zien als een van de "good guys".
Daarnaast zie ik Eindhoven bijvoorbeeld nu echt aan het verpauperen na de komst van de primark. Je ziet nu meer en meer prijsvechters komen en het wordt op die plekken gewoon doods en grauw. Nou vond ik het om te winkelen al langer niet zo geweldig meer, maar het wordt steeds erger. Een jeugdvriend van mij die al meer dan 10 jaar geleden vertrokken is uit Nederland die was zich helemaal de tering geschrokken van hoe Eindhoven zich heeft ontwikkeld als winkelgebied.
Ik heb dus op veel niveau's iets tegen prijsvechters. Lekker in een winkelcentrum laten zitten wat zich richt op de minvermogenden. Die mensen moeten ook kunnen winkelen. Maar eigenlijk wil je er gewoon zo min mogelijk mee worden geconfronteerd.
Saint Basics, Kings of Indigo, Nudie Jeans, Vaude, enz.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:21 schreef MCH het volgende:
[..]
Kom eens met voorbeelden. Waar moet MacorgaZ z´n kleren dan wel kopen?
Vissen niet echt in dezelfde vijver.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Saint Basics, Kings of Indigo, Nudie Jeans, Vaude, enz.
Niets moet verder.
Het trekt meer mensen en heeft daarmee een initieel positief effect als het gaat om verkeer. Het probleem is natuurlijk dat je mensen wegpest. Mensen die wel leuk willen winkelen. Mensen die gemiddeld meer geld te besteden hebben. Op termijn krijg je dan een binnenstad met mensen die weinig te besteden hebben. En dat is een gevaar voor met name het deel van de ondernemers die de binnenstad nog wel levend kan houden: de horeca. Ja, de Mac en de KFC varen er wel bij, maar de lunchrooms, restaurants, enz. niet zo.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:20 schreef MCH het volgende:
[..]
Feit blijft wel dat elke stad graag een Primark wil hebben omdat het je stad gewoon populairder maakt. Al zal dat effect met elke uitbreiding wel afnemen. Berlijn b.v. was redelijk laat met een Primark. De eerste vestiging zat in een buitenwijk. Nou op die metrolijn zag je alleen maar tassen van de Primark. Anyway, het huidige Nederlandse binnenstedelijke winkelmodel heeft z´n beste tijd wel gehad.
Natuurlijke selectie at work. En juist door de enorme leegstand zijn er b.v. in Groningen weer vele lokale initiatieven en winkeltjes, koffiebarretjes en weet ik veel wat voor hipsteronzin ontstaan.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het trekt meer mensen en heeft daarmee een initieel positief effect als het gaat om verkeer. Het probleem is natuurlijk dat je mensen wegpest. Mensen die wel leuk willen winkelen. Mensen die gemiddeld meer geld te besteden hebben. Op termijn krijg je dan een binnenstad met mensen die weinig te besteden hebben. En dat is een gevaar voor met name het deel van de ondernemers die de binnenstad nog wel levend kan houden: de horeca. Ja, de Mac en de KFC varen er wel bij, maar de lunchrooms, restaurants, enz. niet zo.
Sowieso moet er heel wat veranderen, maar een stad die inzet op prijsvechters zal verpauperen. Maar goed, er worden iedere dag weer nieuwe duurzame bijstandsgerechtigden geïmporteerd, dus het beleid is in die zin in evenwicht.
Ik moet er een paar keer per jaar zijn, maar de laatste keer was volgens mij januari dit jaar.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 15:19 schreef MCH het volgende:
Elke fatsoenlijke stad in Nederland heeft een uni. Wanneer was je voor het laatst in Groningen?
Ik ken geen één zaak uit dat lijstje, maar na het opzoeken van de eerste 2 kom ik ook uit op dameskleding... Maar tieten heb ik helaas nietquote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Saint Basics, Kings of Indigo, Nudie Jeans, Vaude, enz.
Niets moet verder.
Het gaat over primark. En dan gaat het volgens mij standaard ook over kinderarbeid.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 17:59 schreef Diconnected het volgende:
Ja dames en heren gaan we weer ontopic? Dit topic gaat niet over kinderarbeid.
Dan open je maar in KLB een topic.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 18:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het gaat over primark. En dan gaat het volgens mij standaard ook over kinderarbeid.
Wat is dit voor rare censuur?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 18:06 schreef Diconnected het volgende:
[..]
Dan open je maar in KLB een topic.
Is er tenminste eens een keer een fatsoenlijke discussie wordt het weer afgekapt door het regime. Jij zou goed passen in de DDR of aanverwante ideologieën.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 18:06 schreef Diconnected het volgende:
[..]
Dan open je maar in KLB een topic.
Dit, ik heb niet veel tegen Primark, koop er zelf ook wel eens wat, maar het is me toch een tokkie magneet. Nu bedoel ik niet dat er alleen maar tokkies komen, maar sinds de Primark in Groningen open is zie ik overal die lelijke tassen her en der liggen als afval.. Daarnaast is het toch een bepaald soort publiek dat er in grote groepen aanwezig is. Maar er is inderdaad ook een KFC geopend pal naast de P...quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het trekt meer mensen en heeft daarmee een initieel positief effect als het gaat om verkeer. Het probleem is natuurlijk dat je mensen wegpest. Mensen die wel leuk willen winkelen. Mensen die gemiddeld meer geld te besteden hebben. Op termijn krijg je dan een binnenstad met mensen die weinig te besteden hebben. En dat is een gevaar voor met name het deel van de ondernemers die de binnenstad nog wel levend kan houden: de horeca. Ja, de Mac en de KFC varen er wel bij, maar de lunchrooms, restaurants, enz. niet zo.
Sowieso moet er heel wat veranderen, maar een stad die inzet op prijsvechters zal verpauperen. Maar goed, er worden iedere dag weer nieuwe duurzame bijstandsgerechtigden geïmporteerd, dus het beleid is in die zin in evenwicht.
Je hebt ook katoenen overhemden van de Primark?!quote:Op dinsdag 5 juli 2016 22:57 schreef mytec het volgende:
[..]
Dit, ik heb niet veel tegen Primark, koop er zelf ook wel eens wat, maar het is me toch een tokkie magneet. Nu bedoel ik niet dat er alleen maar tokkies komen, maar sinds de Primark in Groningen open is zie ik overal die lelijke tassen her en der liggen als afval.. Daarnaast is het toch een bepaald soort publiek dat er in grote groepen aanwezig is. Maar er is inderdaad ook een KFC geopend pal naast de P...
Nu even meer over de koopwaren: sokken,boxers,tshirts check - voor mij helaas geen overhemden en andere dingen met polyester erin, ik zweet me er kapot in.
Vrijetijdsoverhemd (vreselijk woord) bedoel ik, net gechecked.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 23:10 schreef mytec het volgende:
Nu wel? toen ik ze gekocht heb ben ik ze bij langs geweest en waren ze allemaal gemixt met polyamide dus geen 100% katoen. Misschien dat ik verkeerd gekeken heb, maar bij Primark is het materiaal nu eenmaal vaak gemixt. De lage prijs moet ergens vandaan kunnen komen.
Karma is a bitchquote:Op dinsdag 5 juli 2016 23:33 schreef loezzzje het volgende:
Ik denk dat ik vrijdag maar weer ff ga. Heb weer wat dingetjes nodig. Moet deze keer wel uitkijken, vorige keer dacht ik goedkoop kleding gehaald te hebben bij primark en toen was ik geflitst op de heenwegtoen was de kleding ineens een stukje duurder
quote:Op woensdag 6 juli 2016 09:12 schreef MevrouwPuff het volgende:
Omdat de 'keerzijde van primark' nog steeds leeft, hier de link naar het topic van vorig jaar LIF / De keerzijde van Primark #2 helaas zorgt dat aparte topic waarschijnlijk niet dat voorstanders tegenstanders kunnen worden
Voor het eerst dat ik het met een heroïne junk eens ben.quote:Op donderdag 7 juli 2016 17:31 schreef Heroinjunk het volgende:
God dat gezeik ook altijd over die Primark en dat het 'niet zo mooi zit en niet zo mooi oogt'. Ik heb broeken van 150 euro en van 15 euro en die zitten beide prima, als je maar gewoon je eigen maat koopt en geen 2 maten te klein of te groot.
Welke vestiging?quote:Op vrijdag 8 juli 2016 00:29 schreef loezzzje het volgende:
Ik wilde een aantal shirtjes scoren om in te slapen. Vorige keer heb ik ook 2 effen shirtjes daar gehaald, nu hingen er alleen maar topjes. Volgens mij is dat van merk love to lounge. Komt misschien door de zomer dat ze nu alleen maar topjes hebben of ligt het aan de vestiging misschien?
in Eindhoven hebben ze die naar een andere verdieping verplaatst. Misschien bij jullie ook wel? Ik was ze namelijk ook kwijt ineens.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 00:29 schreef loezzzje het volgende:
Ik wilde een aantal shirtjes scoren om in te slapen. Vorige keer heb ik ook 2 effen shirtjes daar gehaald, nu hingen er alleen maar topjes. Volgens mij is dat van merk love to lounge. Komt misschien door de zomer dat ze nu alleen maar topjes hebben of ligt het aan de vestiging misschien?
Volgens mij heb ik die 2 shirtjes in ehv gekocht, was dat in de kelder? Het was echt een hele tafel met stapels shirtjes. Hier in Dordrecht lagen er alleen maar pyama's en er hingen een hoop shorts met topjes. Die topjes heb ik geen goede ervaring mee, gingen heel erg lebberen. Misschien maar eens in een andere primark kijken als ik daar ben.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 10:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
in Eindhoven hebben ze die naar een andere verdieping verplaatst. Misschien bij jullie ook wel? Ik was ze namelijk ook kwijt ineens.
Poeh het zal straks in Primark Amsterdam wel elke dag vreselijk druk zijn denk ik.quote:Op maandag 19 september 2016 22:27 schreef Zelfscanner het volgende:
Amsterdam gaat begin December open. (Donderdag de 8e, kan nog schuiven)
Het verbaast mij dat ze er nog niet zaten, aangezien Amsterdam toch genoeg wijken heeft waar hun klanten vandaan komen.quote:Op maandag 19 september 2016 23:53 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Poeh het zal straks in Primark Amsterdam wel elke dag vreselijk druk zijn denk ik.
Waarom zou iemand dat doen vraag ik mij af.quote:Op vrijdag 30 september 2016 12:14 schreef piepkuiken21 het volgende:
Waarom heeft niemand gemeld dat er shaun the sheep pj's waren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |