abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 mei 2015 @ 16:01:21 #26
67670 Skv
Cynist.
pi_152265984
quote:
17s.gif Op maandag 4 mei 2015 14:33 schreef megamandy het volgende:
Op ns.nl staat anders dat je niet hoeft in te checken als je een abonnement hebt voor al het ov.

[..]

https://www.ns.nl/producten/vrij-reizen/p/ov-jaarabonnement

Wel als je alleen voor de trein een abonnement hebt.
Even nagevraagd bij NS. Reactie:

Volgens de voorwaarden van je abonnement dien je wel in- en uit te checken, ook met een Altijd Vrij abonnement. Met deze voorwaarden ben je akkoord gegaan bij het bestellen van je abonnement. Zonder een geldige check in/check uit kun je bijvoorbeeld ook geen geld terug bij vertraging aanvragen. Dus voor jezelf is het ook handig het toch wel te doen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 4 mei 2015 @ 16:50:02 #27
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_152267670
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2015 16:01 schreef Skv het volgende:

[..]

Even nagevraagd bij NS. Reactie:

Volgens de voorwaarden van je abonnement dien je wel in- en uit te checken, ook met een Altijd Vrij abonnement. Met deze voorwaarden ben je akkoord gegaan bij het bestellen van je abonnement. Zonder een geldige check in/check uit kun je bijvoorbeeld ook geen geld terug bij vertraging aanvragen. Dus voor jezelf is het ook handig het toch wel te doen.
Ja maar er is dus verschil tussen een altijd vrij en een ov jaarabonnement volgens hun eigen website. Terwijl het voor de NS eigenlijk precies hetzelfde betekend :')

Zelf heb ik overigens nog 1,5 jaar een studenten ov-jaarkaart en moet officieel ook altijd inchecken. Maar ik moet sowieso saldo erop hebben omdat ik in het weekend ook met het ov reis om naar mijn werk te gaan.
吴 曼 迪
  maandag 4 mei 2015 @ 17:27:10 #28
67670 Skv
Cynist.
pi_152268739
quote:
17s.gif Op maandag 4 mei 2015 16:50 schreef megamandy het volgende:

[..]

Ja maar er is dus verschil tussen een altijd vrij en een ov jaarabonnement volgens hun eigen website. Terwijl het voor de NS eigenlijk precies hetzelfde betekend :')

Zelf heb ik overigens nog 1,5 jaar een studenten ov-jaarkaart en moet officieel ook altijd inchecken. Maar ik moet sowieso saldo erop hebben omdat ik in het weekend ook met het ov reis om naar mijn werk te gaan.
Euh ja, ik heb een OV-jaarabonnement. Dus alle modaliteiten.
  maandag 4 mei 2015 @ 17:28:15 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152268765
Met een business-card moet je idd in- en uitchecken, met een gewone OV-jaarkaart hoeft dat bij de NS (nog) niet...

Edit: oh, hebben ze het al aangepast?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 4 mei 2015 @ 17:53:01 #30
67670 Skv
Cynist.
pi_152269322
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2015 17:28 schreef Leandra het volgende:
Met een business-card moet je idd in- en uitchecken, met een gewone OV-jaarkaart hoeft dat bij de NS (nog) niet...

Edit: oh, hebben ze het al aangepast?
Wacht even, je hoeft dus met een persoonlijke 'particuliere' OV-jaarkaart niet in te checken, maar net een zakelijke OV-jaarkaart of Altijd Vrij weer wel? Ik snap er nu helemaal geen donder meer van. :D
pi_152270746
Je kan geen enkele reden bedenken waarom de NS zou willen weten hoeveel mensen er op welke trajecten reizen op bepaalde tijden?

En ja, omdat ze daar waarschijnlijk graag een zo compleet mogelijk beeld van willen hebben, moeten alle mensen, met welk abonnement dan ook, in- en uitchecken.

Ik help je even ... bijvoorbeeld:
Inzet van personeel
Inzet van materieel
Servex
Reclame
"Pools are perfect for holding water"
pi_152270943
De TK is het in ieder geval met je eens:

http://www.z24.nl/geld/tw(...)iet-inchecken-551097
  maandag 4 mei 2015 @ 18:58:25 #33
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_152271028
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2015 15:37 schreef Skv het volgende:

[..]

Krijg je dat op je privérekening terug bij een zakelijk abonnement?
Ik wel in ieder geval die zeldzame keer dat ik het terugvraag
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 4 mei 2015 @ 18:58:48 #34
152789 karr-1
pi_152271039
Maar los van het nut van het inchecken, hoe gaan de poortjes open als je niet wilt inchecken?
pi_152271251
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 18:58 schreef karr-1 het volgende:
Maar los van het nut van het inchecken, hoe gaan de poortjes open als je niet wilt inchecken?
Niet op een legale manier, dus op zulke stations zul je altijd moeten inchecken.
  maandag 4 mei 2015 @ 19:26:17 #36
152789 karr-1
pi_152272028
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 19:05 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Niet op een legale manier, dus op zulke stations zul je altijd moeten inchecken.
Precies en aangezien steeds meer stations gaan sluiten heb je op een gegeven moment geen keuze meer lijkt mij.
pi_152272534
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 19:26 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Precies en aangezien steeds meer stations gaan sluiten heb je op een gegeven moment geen keuze meer lijkt mij.
Klopt :)
pi_152274438
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 18:47 schreef probeer het volgende:
Je kan geen enkele reden bedenken waarom de NS zou willen weten hoeveel mensen er op welke trajecten reizen op bepaalde tijden?

En ja, omdat ze daar waarschijnlijk graag een zo compleet mogelijk beeld van willen hebben, moeten alle mensen, met welk abonnement dan ook, in- en uitchecken.

Ik help je even ... bijvoorbeeld:
Inzet van personeel
Inzet van materieel
Servex
Reclame

Het belang van de NS hierbij is idd zeer duidelijk.

Het belang van de abonnementhouder daarentegen niet. Dus hoe ziet de abonnementhouder zich gecompenseerd voor het tegemoetkomen aan de wensen van de NS ?
pi_152274920
De staat wil gewoon weten waar je bent. Kan altijd handig zijn (achteraf).
pi_152274969
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 20:19 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Het belang van de abonnementhouder daarentegen niet. Dus hoe ziet de abonnementhouder zich gecompenseerd voor het tegemoetkomen aan de wensen van de NS ?
... ehh ... hij mag met de trein mee?

Nee maar serieus ... De reiziger heeft er baat bij als de NS haar materieel en personeel zo efficiënt mogelijk in kan zetten?
pi_152274998
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 20:19 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Is dat verplicht dan, zo een compensatie?
Overigens is er qua reisgemak ook een hoop gecompenseerd voor mij, geen kaartjes meer hoeven kopen etc.
pi_152275037
quote:
3s.gif Op maandag 4 mei 2015 20:29 schreef probeer het volgende:

[..]

... ehh ... hij mag met de trein mee?
Daar betaalt hij al abonnementsgeld voor. Dat is dus geen compensatie.

quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2015 20:30 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Is dat verplicht dan, zo een compensatie?
Moreel gezien ? Ja.
Abonnementstechnisch gezien ? Wellicht. Dat hangt van de voorwaarden van het abonnement af.

quote:
Overigens is er qua reisgemak ook een hoop gecompenseerd voor mij, geen kaartjes meer hoeven kopen etc.
Dat soort voordelen zit standaard al in het abonnement. De vraag gaat over het inchecken.
pi_152275100
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 20:30 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

De reiziger heeft er baat bij wanneer de NS haar personeel en materieel zo efficiënt mogelijk in kan zetten en ziet dit waarschijnlijk terug in betere dienstverlening, hogere stiptheid en lagere prijzen.
  maandag 4 mei 2015 @ 20:32:33 #44
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_152275131
quote:

[..]

Hij mag van de dienst gebruik maken onder bepaalde voorwaarden, namelijk dat hij in- en uitcheckt.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_152275230
quote:

[..]

[..]

Moreel gezien ? Ja.
Abonnementstechnisch gezien ? Wellicht. Dat hangt van de voorwaarden van het abonnement af.

[..]

Dat soort voordelen zit standaard al in het abonnement. De vraag gaat over het inchecken.

Niet als je buiten je traject reist. En wat jij moreel vindt heeft verder niemand iets mee te schaften ;)
  maandag 4 mei 2015 @ 20:35:09 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152275277
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2015 20:34 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Niet als je buiten je traject reist. En wat jij moreel vindt heeft verder niemand iets mee te schaften ;)
Met een Altijd Vrij kaart heb je geen traject.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_152275463
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2015 20:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Met een Altijd Vrij kaart heb je geen traject.
Het ging hier om de abonnementhouder in het algemeen. Als AltijdVrij moet je nu inderdaad een handeling extra doen.
Wat tot gevolg heeft dat er dalijk minder controles in de trein zijn, dus dat scheelt weer. Daar moet je hem namelijk helemaal uit je portemonnee halen, bij inchecken niet.
  maandag 4 mei 2015 @ 20:41:42 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152275643
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2015 20:38 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Het ging hier om de abonnementhouder in het algemeen. Als AltijdVrij moet je nu inderdaad een handeling extra doen.
Wat tot gevolg heeft dat er dalijk minder controles in de trein zijn, dus dat scheelt weer. Daar moet je hem namelijk helemaal uit je portemonnee halen, bij inchecken niet.
Fijn, nog minder controles in de trein, dat komt de veiligheid vast ten goede!

En het is absurd dat je moet inchecken als je en reis maakt waarvoor je al betaald hebt, of dat nou met je abonnement is of met je papieren kaartje dat je uit de automaat krijgt als je een kaartje koopt.
Want ja, zelfs in die situatie ben je "fout" als je niet incheckt :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_152275734
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2015 20:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Fijn, nog minder controles in de trein, dat komt de veiligheid vast ten goede!

En het is absurd dat je moet inchecken als je en reis maakt waarvoor je al betaald hebt, of dat nou met je abonnement is of met je papieren kaartje dat je uit de automaat krijgt als je een kaartje koopt.
Want ja, zelfs in die situatie ben je "fout" als je niet incheckt :')
Deels mee eens, alleen wordt binnenkort het controlemiddel van je abbo dus het poortje. Dan is het logisch dat je hem aan moet bieden, zoals je dat voorheen deed in de trein zelf bij een controle.
pi_152275824
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2015 20:34 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Niet als je buiten je traject reist.
Ik heb het over een OV jaarkaart of altijd vrij abonnement. Net als TS.
Jaartrajectkaarten zijn overigens wel een grappig voorbeeld - die hebben immers schriftelijk bevestigd gekregen dat ze niet hoeven in te checken.

Hoe men dat op Rotterdam CS oplost is een leuke vraag. Jaartrajecthouders aldaar mogen waarschijnlijk legaal over de poortjes heenspringen ;)

quote:
En wat jij moreel vindt heeft verder niemand iets mee te schaften ;)
De NS wel :P
Ze kunnen het natuurlijk naast zich neerleggen, zeker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')