quote:Op maandag 4 mei 2015 12:19 schreef Waterdrinker het volgende:
Alsof die arts meteen handenwrijvend jouw dossier doorleest op een vrije zondagmiddag op zoek naar smeuïge verhalen die hij de eerstvolgende kringverjaardag ter sprake kan brengen.
Ik had gebeld om een afspraak te maken vanochtend. Ik kon er niet terecht, aangezien ik geen patiënt meer ben.quote:Op maandag 4 mei 2015 12:17 schreef Kaneelstokje het volgende:
Wat verwacht je dan van juridische stappen?
Dat snap ik wel, maar hij mag toch niet zomaar mijn dossier overdragen zonder dat ik ermee akkoord ga?quote:Op maandag 4 mei 2015 12:17 schreef Seven. het volgende:
juridische stappen voor wat gewoon een dom foutje is. Als je dossier nou online was gezet of gedumpt op straat.. Dit is gewoon bij een andere arts terecht gekomen die ook geheimhoudingsplicht heeft. Jouw huisarts zou hiervoor zijn excuses aan moeten bieden en dat is dan dat.
Toch vind ik het erg vervelend dat hij inzage in mijn dossier had..quote:Op maandag 4 mei 2015 12:19 schreef Waterdrinker het volgende:
Alsof die arts meteen handenwrijvend jouw dossier doorleest op een vrije zondagmiddag op zoek naar smeuïge verhalen die hij de eerstvolgende kringverjaardag ter sprake kan brengen.
Je oorspronkelijke arts zal wat fout hebben gedaan ja (of een van z'n assistenten) en het lijkt me netjes als hij daarvoor excuses aanbiedt. Met juridische stappen bereik je geen klap.
Dan leg je uit dat je niet blij bent met de situatie, dat je zelf nooit overplaatsing geregeld hebt en dat je normale service verwacht omdat zij een fout gemaakt hebben. Kijken wat ze zeggen. Zo niet, dan zou ik een andere huisarts overwegen.quote:Op maandag 4 mei 2015 12:21 schreef Meloenthee het volgende:
[..]
Ik had gebeld om een afspraak te maken vanochtend. Ik kon er niet terecht, aangezien ik geen patiënt meer ben.
De assistent van de nieuwe huisarts zei aan de telefoon dat de overplaatsing even gaat duren, aangezien de beide huisartsen gebruik maken van een andere systeem.
Ik moet nu dus wachten om langs de huisarts te kunnen gaan. Ik word dan toch benadeeld ook..
Zelfs al is het een bekende van je ouders, hij heeft geheimhoudingsplicht.quote:Op maandag 4 mei 2015 12:24 schreef Meloenthee het volgende:
[..]
Toch vind ik het erg vervelend dat hij inzage in mijn dossier had..
Niet iedereen hoeft te weten wat er in staat, het zijn privé gegevens..
Dat snap ik ja, maar dat is nu niet meer te corrigeren. Het enige wat ze kunnen doen is z.s.m. dat dossier terugsturen. De kans is groot dat de nieuwe arts er niet eens naar heeft gekeken, hij heeft wel wat beters te doen dan willekeurige dossiers doorlezen.quote:Op maandag 4 mei 2015 12:24 schreef Meloenthee het volgende:
[..]
Toch vind ik het erg vervelend dat hij inzage in mijn dossier had..
Niet iedereen hoeft te weten wat er in staat, het zijn privé gegevens..
Je bent toch momenteel nog steeds bij een van beide ingeschreven, dan ga je toch voor 1x naar de arts toe waar je nu ingeschreven staat, of desnoods naar een huisartsenpost bij het ziekenhuis als het echt dringend is (wel even wachten tot de werkdag van je normale huisarts erop zit).quote:Op maandag 4 mei 2015 12:21 schreef Meloenthee het volgende:
[..]
Ik had gebeld om een afspraak te maken vanochtend. Ik kon er niet terecht, aangezien ik geen patiënt meer ben.
De assistent van de nieuwe huisarts zei aan de telefoon dat de overplaatsing even gaat duren, aangezien de beide huisartsen gebruik maken van een andere systeem.
Ik moet nu dus wachten om langs de huisarts te kunnen gaan. Ik word dan toch benadeeld ook..
Nou nou, is dat al benadeling? Het valt allemaal wel mee.quote:Op maandag 4 mei 2015 12:21 schreef Meloenthee het volgende:
[..]
Ik hoop het..quote:Op maandag 4 mei 2015 12:26 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Dat snap ik ja, maar dat is nu niet meer te corrigeren. Het enige wat ze kunnen doen is z.s.m. dat dossier terugsturen. De kans is groot dat de nieuwe arts er niet eens naar heeft gekeken, hij heeft wel wat beters te doen dan willekeurige dossiers doorlezen.
Er is iets in mijn dossier waar mijn ouders niet achter mogen komen en nee dat heeft gelukkig niet te maken met psychische problemen. Ik kom die nieuwe huisarts soms ook tegen, aangezien hij dus contact heeft met mijn ouders en ik vind het geen fijne gedachte als hij het weet. En ja, daar ben ik best boos over.quote:Op maandag 4 mei 2015 12:28 schreef Seam het volgende:
Hier woedend over zijn
Je was zeker bekend bij de huisarts met psychosociale problemen dan of niet?
Verder kun je altijd juridische stappen ondernemen, de vraag is of het nut heeft. En het antwoord is nee.
Ongepaste reactie.quote:Op maandag 4 mei 2015 12:28 schreef Seam het volgende:
Hier woedend over zijn
Ben je ziek? Heb je een huisarts nodig voor medische zaken? Dan zou je nog iets kunnen zeggen, maar kom op zeg. Je wordt benadeeld.quote:Op maandag 4 mei 2015 12:21 schreef Meloenthee het volgende:
Er kan natuurlijk van alles zijn waarvan je liever niet hebt dat je ouders het weten. Hoeft niks psychisch te zijn. Abortus bijvoorbeeld.quote:Op maandag 4 mei 2015 12:28 schreef Seam het volgende:
Hier woedend over zijn
Verder kun je altijd juridische stappen ondernemen, de vraag is of het nut heeft. En het antwoord is nee.
Het foutje is op zich geen probleem, daar kan ik mee leven. Het probleem is meer dat die huisarts een bekende is van mijn ouders en ik hem ook tegen kom af en toe. Hij hoeft niet te weten wat er is gebeurd.quote:Op maandag 4 mei 2015 12:33 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ben je ziek? Heb je een huisarts nodig voor medische zaken? Dan zou je nog iets kunnen zeggen, maar kom op zeg. Je wordt benadeeld..
Huisartspraktijk maakt een foutje, jij denkt meteen aan juridische stappen?
Ik zou denken dat hij pas je dossier had ingekeken als je bij hem op spreekuur was gekomen.quote:Op maandag 4 mei 2015 12:35 schreef Meloenthee het volgende:
[..]
Het foutje is op zich geen probleem, daar kan ik mee leven. Het probleem is meer dat die huisarts een bekende is van mijn ouders en ik hem ook tegen kom af en toe. Hij hoeft niet te weten wat er is gebeurd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |